Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ja Velvet is idd de moeite. Die wil ik ook nog eens herlezen, maar ben momenteel bezig in BPRD: Plague of Frogs. Ik was even gestopt na 2e omniubus en ben nu aan het verder lezen. Good stuff! Een goed voornemen in 2017 is om meer Mignolaverse TPB's te kopen.

 

46f3bb04f80c18b062745538b98a8fa9.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Guus Slim integraal 3 - lekker leesbaar, met een goed dossier en zeer goed tekenwerk

Chlorophyl integraal 2 - idem, enkel dat de verhalen op het diereneiland mij interessanter lijken dan op "gewone" platteland.

Van Nul tot Nu Integraal - de Vaderlandse Geschiedenis in stripvorm: blijft sterk.

 

Herlezen van Angel Wings; tekenwerk blijft fantastisch, nu enkel het verhaal lezen

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

"Clifton en de spookrijders", goed scenario van Zidrou, goede tekeningen van Turk.

Ik hoop dat Zidrou het volhoudt. Hoeveel reeksen lopen er op het moment van hem? "Mooie zomers" is ook uitstekend. Hij zou overbevraagd kunnen worden.

 

Zidrou is overbevraagd. Hij is dan ook reeksen aan het stoppen zoals Tamara.

 

In een interview dat Zidrou 2 jaar terug met de SSZ.be gegeven heeft, wou hij toen al een sabbatjaar inlassen. Zijn lades met oud werk dat niemand wou uitgeven, zijn nu leeg, maar in 6 weken schrijft een scenario... Aan de andere kant zijn er nog altijd tekenaars bezig om zijn oudere verhalen te verstrippen, oa Hardy en Bosschaert. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Bosschaert zou effectief al klaar zijn met zijn verhaal. Aimée de Jong werkt ook aan een verhaal op scenario van Zidrou. Al die projecten zijn eigenlijk one-shots.

 

Die overvraging blijft wel een probleem. Verschillende scenaristen (Yann, Arleston, Dufaux) lopen achter op hun vele werk waardoor niet al hun tekenaars over nieuwe scenario's beschikken met langere tussenpozen tussen twee albums als gevolg. Ik moet ook opmerken dat dit vele werk een rechtstreeks, kwalijk gevolg heeft op de kwaliteit van hun werk als er scherpe deadlines mee gemoeid zijn.

Scenarist is een knelpuntberoep.

Link naar reactie

Momenteel lees ik niets.

Ik lees niet graag overdag.

En dan denk ik 's avonds: verdorie, ik had dit of dat kunnen lezen...

 

De schaduw van Kameleon - Rik Ringers - een half uurtje jeugdsentiment

En vond j'em goed, of denk je alleen maar: "jeugdsentiment" ?
Link naar reactie

Momenteel lees ik niets.

Ik lees niet graag overdag.

En dan denk ik 's avonds: verdorie, ik had dit of dat kunnen lezen...

 

En vond j'em goed, of denk je alleen maar: "jeugdsentiment" ?

 

Als dit nieuw uitgekomen was had ik dit inderdaad niet meer aangeschaft. Ik wissel dit soort oudjes dan ook af met nieuwere, en betere, albums zoals de wapenmeester.

Ik ben opgegroeid met series zoals Rik Ringers, Luc Orient, Bruno Brazil en Bernard Prince. Er zitten nog steeds albums tussen die ik erg goed vind maar een behoorlijk deel is erg gedateerd met vaak zwakke scenario's.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De Oorlog van de Sambers. Schitterend!!!!!

Bestaan er nog andere reeksen in dit genre?

Ik heb het niet over de locatie of de tijdgeest, ik heb het over de passie, het verlangen, de dramatiek van Samber. Ik kom enkel op Frommeltje en Viola van dezelfde auteur.

 

Kort: Nee.

 

Maar als je Samber goed vindt, dan kan je Orchidea (Cosey) misschien 'ns proberen.  Echt vergelijken kan je ze niet, maar ik vond dat een heel ontroerend verhaal (passie en verlangen zit er zeker in, wel bijlange niet zo dramatisch als Samber).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...