Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Robbedoes: Het licht van Borneo.

 

Frank Pe. Zidrou. Grote namen. Een dik stripboek voor weinig geld. Prachtige tekeningen. En toch valt het mij zwaar tegen. 

 

Het is geen leuk verhaal om te lezen. Geen leuke kinderstrip om even te ontsnappen, maar iets wat de realiteit  van de volwassenen constant laat zien. Mensen die doodgaan. Dieren die doodgaan. Geldproblemen. Ontslagen worden. Relatieproblemen. Milieuproblemen. Een atomium in verval. Protesten tegen windmolens. Politici op snoepreisjes.

 

Te veel uit de echte wereld. Teveel verhaallijnen en losse elementen. 

Link naar reactie

Ondertussen bezig in Aama 3. Jammer dat ik momenteel zo weinig tijd heb om te lezen anders had ik de serie allang uitgelezen. Fantastische, maar ook geschifte strip. Absolute aanrader tot nu toe!

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zal ze deze week ook alle vier gaan lezen. Eerste drie heb gelezen, ben heel erg benieuwd naar het einde. Dus lekker vanaf het begin.

 

Dat was een ideale reeks voor wat binge-lezen. De tekeningen zijn fantastisch en het verhaal is briljant opgebouwd, helemaal in de stijl van Mitton.

Ik had van Runberg al het zeer sterke Millenium gelezen. Ga nu Orbital kopen, ook al blijkt dit stopgezet.

Link naar reactie

Orbital verschijnt nog wel verder in het Engels. Ik heb deel 5 en 6 en deel 7 zou in januari in het Frans verschijnen. Hopelijk blijft de Engelse vertaling niet al te lang op zich wachten.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Archie de man van Staal 4. Puur jeugdsentiment..

 

Ik heb ze allemaal. Ook de latere reeks. Inderdaad jeugdsentiment.

In de vierde klas van de basisschool kregen we elke week even de tijd om te lezen wat we zelf gekozen hadden. Naast jeugfboeken waren daar natuurlijk strips bij. Het aanbod was toen nog niet zo groot. Archie de Man van Staal was een van de reeksen die circuleerden. In tegenstelling tot Jommeke vind ik deze reeks nog leesbaar als vijftiger.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik heb The Fade Out van Bru & Phillips gelezen. Zeer goed. Dit verhaal in stukken lezen, valt niet mee. Dus de mooie HC met het volldige verhaal, is echt een meerwaarde. 

 

2

 

Echt goeie crime noir. Maar Fatale was nog beter met dat surreële kantje erbij. Nog aanraders van Brubaker/Philips? Criminal?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik denk dat ik Fatale ook eens zou moeten herlezen. Het einde vond ik niet je dat. 

Criminal en Icognito vond ik ook zeer goed. En Sleeper ook. Allemaal noir, maar met verschillende insteken. 

Criminal is noir pur sang. 

Icognito is noir & pulp/SF/vigilante. 

Sleeper is noir & the seeding underbelly of a superhero universe. Géén echte superhero, maar het speelt zich in zo'n universum af, zoals Gotham Central. 

 

En ik heb ook de eerste TP van zijn hun nieuwe reeks in bestelling staan: Kill or be Killed. Maar daar weet ik dus nog niks van af. 

 

Ook goed: Velvet. Dat is Brubaker met Epting. Spionage/pulp/SF zoals enkele tientallen jaren geleden. 

Link naar reactie

Ik lees de single issues v kill or be killed en vind het geweldig tot nu toe. Beste tekenwerk v Phillips ooit en verhaal is boeiend. Heeft ook enkele verwrongen echos v Spiderman op een of andere manier, maar dan vooral in de relaties die het hoofdpersonage heeft en hoe hij omgaat met zijn geheime leven als vigilante. Deze week ga ik issue 4 halen dat de eerste verhaallijn afsluit.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Leesachterstand: Edelweiss 1-3

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik heb even een manga periode en ben terug 20th Century boys aan het (her)lezen vanaf deel 16. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Mede gebaseerd op positieve recensies las ik recent de eerste twee delen van De Oorlog van de Lulu's.

Die albums vielen mij enorm tegen. De tekeningen spraken me op het eerste gezicht aan, maar bij betere bestudering vond ik ze, met name in het tweede deel, soms gewoonweg lelijk. Bij sommige pagina's leek het wel alsof ze door een ander dan Hardoc getekend waren. Voor mij dus helaas een miskoop deze serie...

Link naar reactie

Gelezen: Bob Morane Vol 2, deel 2, " het dorp dat niet bestond".

 

Bob Morane vecht in deze serie tegen corrupte politici en multinationals. De gele klauw is nu meer een strijder tegen uitbuiting en onderdrukking geworden. Bob Morane doet heel vindingrijke dingen, maar tenslotte is hij meer een slachtoffer die met de staart tussen de benen vlucht. 

 

De eerste cyclus van twee delen lijkt het begin te worden van een lange martelgang voor onze held.  

 

Ik snap heel goed dat de uitgever dit niet echt ziet zitten.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...