Ga naar inhoud

Turboreacties: Momenteel Lees Ik...


Gast Kontiki

Recommended Posts

Bloedkoninginnen: Fredegonde de bloeddorstige, van Daedalus. 

 

Sterk verhaal, waar de minnares van de koning via het bed de troon verovert. 

Tekeningen zijn iets minder, volgens mij een gebrek aan inkttechniek. Als er in plaatjes stukjes met en stukjes zonder details getoond moeten worden ziet het er minder mooi uit.

Link naar reactie

Jheronimos Bosch van Griiffo bij Glenat. 

 

Sterk tekenwerk, maar het verhaal bevalt me wat minder.

 

Er zijn twee verhaallijnen: een verhaallijn in het verleden met Bosch zelf en een hedendaagse met een restauratrice. Die hedendaagse lijn is overbodig, vraagt teveel aandacht en verplaatst de aandacht teveel naar Gent. De verhaallijn in het verleden komt daardoor ruimte te kort. Jeroen heet toch Bosch omdat hij uit Den Bosch komt? Hij heet toch niet Jeroen Gent?

Link naar reactie
Jaques Gipar #1: De Pinardiersbende.  

 

Een mooie HC strip van Strip2000. Leuk retroverhaal a la Guus Slim. Voor m'n gevoel iets minder sfeer dan bij Tillieux, maar dan weer wel met meer auto's uit de 50-er jaren. Journalist Jaques Gipar slaagt er in om maar liefst twee auto's in de prak te rijden, maar gelukkig kan hij een derde auto lenen bij z'n hoofdredacteur. 
Link naar reactie

Übel Blatt 3: Vechten, vechten, vechten. Maar dit is prima getekend en door de dikke turven is het ook weer niet té rap uit. Toch een ietwat aparte manga. Snap wel niet goed de explicit content sticker. Dan moeten ze die in Europa op 80% van de strips plakken...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

WW 2.2 deel 1. 

Saaie, veel te lange inleiding voor de reeks. Taaie rest van de 1e helft van deze strip, 2e helft leest vlotter. 

WW 2.2 deel 2

Leuk om te zien. Leest lekker weg. 

 

Beide delen zijn volledig los van elkaar te lezen. Dezelfde serie, maar kwalitatief een wereld van verschil. Advies: koop beslist deel 2  en laat deel 1 liggen.

Link naar reactie

Rimpels (Roca) : nog maar eens herlezen, al zoveel keer gedaan maar dit blijft een heel amusant verhaal

​Persepolis : voor de tweede keer in mijn leven aan het herlezen. Handig dat het boek uit korte hoofdstukjes bestaat, zo kan je het makkelijker even aan de kant leggen om alles te laten bezinken. Doet er mij ook aan denken dat ik de dvd van 'Persepolis' nog eens moet herbekijken.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...