Ga naar inhoud

Chinees Restaurant in stripverhaal


ErwinChess

Recommended Posts

Een tijdje geleden ben ik op dit forum een topic gestart over schaakafbeeldingen in stripverhalen.
Daar heb ik best een paar leuke en goede reacties op gekregen, waarvoor dank.
Ook vroeg ik toen of er meerdere "verzamelaars" zijn van bepaalde items/topics in stripverhalen (zoals bijvpoorbeeld Eiffeltoren, Vrijheidsbeeld, Mona Lisa of andere schilderijen etc etc.).

Inmiddels heb ik contact met iemand die op zoek is naar stripverhalen waarin plaatjes voorkomen van Chinese Restaurants (hetzij de buitenkant, hetzij  binnen in het restaurant).
Ik ben nu daar naar op zoek gegaan, maar dit onderwerp is veel lastiger te vinden dan schaakafbeeldingen.
Vandaar dat ik jullie hulp inroep en hoop dat jullie mij striptitels e.d. kunnen aandragen waarin een Chinees restaurant een rol speelt.....

Bij voorbaat dank alvast! Ik ben benieuwd....

Erwin

Link naar reactie

De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen.  Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen.

 

Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren.  Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol.  Toch?  Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen.  Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen.

 

Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren.  Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol.  Toch?  Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast.

 

enkele fragmenten uit beide albums

 

9400180_Screenshot2022-11-15at07-44-06reader-N.45-RobbedoesenKwabbernoot-LunaFatale.thumb.png.9285a3e7d25a26ad4cd506c51054d081.png

 

afbeelding.thumb.png.5daad044a52d4a9034cdc8d4232be4a9.png

 

Link naar reactie
20 hours ago, esteban² said:

De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen.  Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen.

 

Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren.  Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol.  Toch?  Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast.

Ik ga op zoek!
Thanks!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...