ErwinChess Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Een tijdje geleden ben ik op dit forum een topic gestart over schaakafbeeldingen in stripverhalen. Daar heb ik best een paar leuke en goede reacties op gekregen, waarvoor dank. Ook vroeg ik toen of er meerdere "verzamelaars" zijn van bepaalde items/topics in stripverhalen (zoals bijvpoorbeeld Eiffeltoren, Vrijheidsbeeld, Mona Lisa of andere schilderijen etc etc.). Inmiddels heb ik contact met iemand die op zoek is naar stripverhalen waarin plaatjes voorkomen van Chinese Restaurants (hetzij de buitenkant, hetzij binnen in het restaurant). Ik ben nu daar naar op zoek gegaan, maar dit onderwerp is veel lastiger te vinden dan schaakafbeeldingen. Vandaar dat ik jullie hulp inroep en hoop dat jullie mij striptitels e.d. kunnen aandragen waarin een Chinees restaurant een rol speelt..... Bij voorbaat dank alvast! Ik ben benieuwd.... Erwin Quote Link to comment
Ambreville Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 China Li, enige serie die ik ken met een authentiek Chinees Restaurant. Quote Link to comment
WILCO Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Jommeke, album 98: de kaart van Wawa Wang. Chinees restaurant fungeert als hoofdkwartier voor een Chinese dievenbende. esteban² 1 Quote Link to comment
cinco Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 19 minuten geleden, WILCO zei: Jommeke, album 98: de kaart van Wawa Wang. Chinees restaurant fungeert als hoofdkwartier voor een Chinese dievenbende. Ja, was ook op zoek naar die afbeelding in dat album maar dat schilderij van die clown heeft me afgeleid. Quote Link to comment
Rik Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 Dirkjan Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Rik Posted November 13, 2022 Share Posted November 13, 2022 De Generaal grijpt de macht via de Chinees Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 5 hours ago, cinco said: Nice! Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 5 hours ago, Ambreville said: China Li, enige serie die ik ken met een authentiek Chinees Restaurant. Mooi! Met een typisch plaatje ook op pag. 5 Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 Just now, ErwinChess said: Mooi! Met een typisch plaatje ook op pag. 5 En een mooie afsluiter in China Li deel 2 Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 5 hours ago, WILCO said: Jommeke, album 98: de kaart van Wawa Wang. Chinees restaurant fungeert als hoofdkwartier voor een Chinese dievenbende. Ook een hele mooie! Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 4 hours ago, Willem said: Haha! Restaurant Ping Pong...... Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 3 hours ago, hemweg said: Kuifje - De blauwe Lotus. Een klassieker.... Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 44 minutes ago, Rik said: Dirkjan Ja de loempiavelkopel uit Dilkjan. Daal heb ik al een discussie ovel gehad met iemand. Is dit nou een chinees of een vietnamees? Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 13, 2022 Author Share Posted November 13, 2022 47 minutes ago, Rik said: De Generaal grijpt de macht via de Chinees De Generaal deel 05 - De Generaal in vuur en vlam (pag. 17 tm 20). Die had ik anders waarschijnlijk niet zo snel gevonden. Thanks! Quote Link to comment
Waldorf Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 De sissende sampan! Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
ErwinChess Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 8 hours ago, Waldorf said: De sissende sampan! Jaha natuurlijk. Dit album stond al op mijn (lange) lijst om eens door te bladeren, maar dat ga ik nu zeker met voorrang doen. Dankjewel! Quote Link to comment
RvdN Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 Uiteraard komt in Agent 327 een Rotterdams Chinees restaurant voor... (De ogen van Wu Manchu) Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 14, 2022 Author Share Posted November 14, 2022 7 minutes ago, RvdN said: Uiteraard komt in Agent 327 een Rotterdams Chinees restaurant voor... (De ogen van Wu Manchu) Ja dat is ook een hele mooie! Thanks! Quote Link to comment
esteban² Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen. Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen. Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren. Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol. Toch? Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 4 uren geleden, esteban² zei: De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen. Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen. Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren. Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol. Toch? Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast. enkele fragmenten uit beide albums esteban² and cartoonesk 1 1 Quote Link to comment
Rik Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Er is een gag van de Familie Doorzon die zich afspeelt in een Chinees restaurant. John hoopt zo van zijn hond en haar pups af te komen maar het loopt net even anders. Ik zou niet weten in welk album deze gag staat, Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Tanuki Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Agent 327: de ogen van Wu Manchu Edit: sorry, reeds vermeld zie ik. Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 20 hours ago, esteban² said: De Wokchinees (Kiekeboes) en De Kaart van Wawa Wang waren de eerste die in mij opkwamen. Beide ook goede verhalen binnen hun reeks die ik menig maal heb herlezen. Mijn hele verzameling zit al vele jaren in verhuisdozen, dus ik kan het niet even controleren. Mijn geheugen zegt dat zowel in Robbedoes in New York als Luna Fatale Chinese restaurants aan bod komen, vooral in die laatste speelt één van die figuren een belangrijke rol. Toch? Het is 9 jaar geleden dat ik de albums nog vast gehad heb, dus pin me er niet op vast. Ik ga op zoek! Thanks! esteban² 1 Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 15 hours ago, Rik said: Er is een gag van de Familie Doorzon die zich afspeelt in een Chinees restaurant. John hoopt zo van zijn hond en haar pups af te komen maar het loopt net even anders. Ik zou niet weten in welk album deze gag staat, Ik heb alle albums in de kast staan, dus ik ga er zeker even naar op zoek! Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 12 minutes ago, Tanuki said: Agent 327: de ogen van Wu Manchu Ja die had RvdN gisteren ook al aangedragen. Komt zeker op de lijst! Thanks! Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 Het Chinese beeldje Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 De groene Chinees Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 15, 2022 Share Posted November 15, 2022 De sissende sampam Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 16, 2022 Author Share Posted November 16, 2022 Mooi! Kari Lente, Nero en Suske en Wiske...... Ik heb flink wat uit te zoeken inmiddels. Top! Met veel dank voor deze posts.... Quote Link to comment
Tanuki Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Volgens mij was er van Jump ook een verhaal, eentje waarin Brains gevangen zat onder een Chinees restaurant. Ik vind het alleen niet direkt terug... Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 https://inducks.org/story.php?c=H+98016 Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 https://inducks.org/story.php?c=H+94202 Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted November 16, 2022 Share Posted November 16, 2022 Geen idee uit welk album, plaatje van Lambieks Comiclopedia. Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 16, 2022 Author Share Posted November 16, 2022 9 hours ago, Tanuki said: Volgens mij was er van Jump ook een verhaal, eentje waarin Brains gevangen zat onder een Chinees restaurant. Ik vind het alleen niet direkt terug... Check! Deel 14 De meeneemchinees....... Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 16, 2022 Author Share Posted November 16, 2022 6 hours ago, Boekenmagazijn said: https://inducks.org/story.php?c=H+94202 Ja natuurlijk..... Via inducks op chinees zoeken...... Thanks! Quote Link to comment
ErwinChess Posted November 16, 2022 Author Share Posted November 16, 2022 7 hours ago, Boekenmagazijn said: Geen idee uit welk album, plaatje van Lambieks Comiclopedia. Joop Klepzeiker deel 7 pag 38 en 40. Mooie vondst! Thanks! Quote Link to comment
CBP2 Posted November 17, 2022 Share Posted November 17, 2022 Franka heeft er ook eentje , ben alleen de titel even vergeten. Quote Link to comment
Recommended Posts