Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

  • 1 month later...

De keuken gonsde van de activiteit gisteren: er werd een flan gebakken met eieren uit eigen tuin en confituur gemaakt met bessen en aardbeien uit eigen tuin. De kerstomaatjes worden ook al rood, en morgen eten we zelfgekweekte broccoli.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Als je toevallig iets herleest wat je zelf geschreven hebt, dan heb je er meestal een meh-gevoel bij, of je zucht eens en haalt je schouders op. Maar heel af en toe kan je even glimlachen om een quote van je vroegere zelf.

 

Op 12/9/2021 om 09:35, cinco zei:

In plaats van met die stenen tafelen te sukkelen, zou de moderne Mozes gewoon een powerpointpresentatie houden.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Omdat het probleem hier ook wel eens opduikt (opdook)

 

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/08/24/lesjes-tegen-desinformatie-a4139791

 

Met korte filmpjes vooraf kun je mensen bestand maken tegen online desinformatie

 

Quote

De psychologen maakten animatiefilmpjes van negentig seconden met uitleg over manipulatie en desinformatie. Dat zijn: emotionele taal, tegenstrijdige beweringen, valse tegenstellingen („vriend of vijand”), het zoeken naar een zondebok en ad hominem-drogredeneringen. De lesjes worden geïllustreerd met voorbeelden uit series en films als South Park en Star Wars.

 

Quote

De psychologen maakten animatiefilmpjes van negentig seconden met uitleg over manipulatie en desinformatie. Dat zijn: emotionele taal, tegenstrijdige beweringen, valse tegenstellingen („vriend of vijand”), het zoeken naar een zondebok en ad hominem-drogredeneringen. De lesjes worden geïllustreerd met voorbeelden uit series en films als South Park en Star Wars.

 

Quote

Media-onderzoeker Peter Burger, (...) vraagt zich af „hoe duurzaam het effect is”, of het standhoudt in „zwaar gepolariseerde discussies” en wijst op het geringe verschil – gemiddeld zo’n 5 procent – dat de proef ‘in het wild’ maakte.


 

Quote

 

Dat laatste geldt zeker voor een ander nieuw onderzoek, dat naar de „mondiale verspreiding van desinformatie over spinnen”. Een internationale groep wetenschappers analyseerde voor het tijdschrift Current Biology 5.348 nieuwsartikelen over spinnen uit 81 landen en in veertig talen.

De kwaliteit van „spin-gerelateerde informatie” bleek over het algemeen „uitzonderlijk pover”, blijkt uit het onderzoek. Bijna de helft van de artikelen (47 procent) bevatte onjuistheden over spinnen, ruim 40 procent was „sensationeel”. Landelijke en internationale media scoorden slechter dan lokale en regionale.

De conclusie van de onderzoekers strookt met die van de psychologen over pre-bunking: irrationele angst voor spinnen wordt aangejaagd door emotionele taal. Ook artikelen die geen spinnendeskundigen aan het woord laten – maar mogelijk wel andere – dragen eraan bij.

 

 

Het is mijn overtuiging dat anti-vaxxers nooit zo'n succes zouden zijn geworden, als niet een groot deel van de bevolking bang is van spuitjes.

23% van de jongvolwassenen is bang van spuitjes, boven de 40 jaar is het 10%.

Het artikel waaruit ik die cijfers haalde, definieerde "jongvolwassene" niet.

 

En wat nauwkeuriger artikel schreef:

Quote

Tussen de 20 en 30 procent van de totale wereldbevolking heeft last van naaldenfobie, onder kinderen en adolescenten is dit zelfs nog hoger: tussen de 20 en 50 procent.

 

Daar ligt de hele verklaring voor het succes van de luidruchtige anti-vax-campagnes: ze hoeven eigenlijk niemand te overtuigen, ze zijn al overtuigd.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Vandaag een opfrissing nijverheidshelper gevolgd.
Dit houdt in dat vrijwilligers op het bedrijf klaarstaan om in het geval van een calamiteit assistentie te verlenen aan de eigen interventiedienst en fabriekstoezicht om o.a. externe hulpdiensten door te verwijzen, te helpen op de medische post, verkeer te regelen op de site en dergelijke meer.
Belangrijkste troef (voor mij) is dat je een flinke cursus EHBO krijgt met reanimeren, herkennen van aandoeningen, gebruik van een AED enzovoort. De cursussen worden gegeven vanuit campus Vesta door ervaren hulpverleners die niet zelden flink wat jaren spoeddienst, MUG en dergelijke meer op de teller hebben staan. Zeer interessant, al hoop ik het nooit nodig te hebben.
 

Link naar reactie

Bij mijn ouders stond de Kenwood P-110 platenspeler al vele jaren stof te verzamelen in een kast.  Toch eens proberen afluizen, dacht ik zo.  Wie niet waagt ... Eindelijk heb ik er één, blij mee! 🤟  Nu nog op zoek naar een zo'n naald-ding, want die ontbreekt.

image.png.21286046abed5bc52593612cab0b7a15.png

https://www.kenwood.eu/home/old/separates/turntables/P-110(S)/

 

Oja, klein detail, nu nog mijn eerste eigen vinyls.  Ik heb alleen de eerste van Samson. :D Meteen al eentje op mijn kerstlijst gedropt.  Wat ik nu al als dé plaat van 2022 beschouw.

 

image.thumb.png.9223c321e21be1345f3b04e79725dc42.png

 

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, Yncke zei:

Het roodborstje is terug. :)

 

Of een andere die het eerste roodborstje verjaard heeft. Het zijn agressieve rotzakken. :e014:

Ondertussen heeft mijn vrouw voor de tweede keer een ijsvogel bij onze vijver gezien. Zelf heb ik slechts een zeer vage foto gezien.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Kijk, die wansmakelijke idioot en ronduit zielige figuur van een Andrew Tate die zo maar even Greta Thunberg gaat aanvallen op Twitter en door haar vervolgens leukweg op z'n plaats gezet werd, vond ik al geinig.  Dat de instanties in zijn volgende reply tegenover Greta aan de hand van de Pizza-doos kunnen bevestigen waar hij zit en hem vervolgens kunnen arresteren voor z'n wandaden in mensenhandel ... Dat is misschien wel de grappigste gebeurtenis van 2022, zo op de valreep. #leedvermaak :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 months later...

Wat die bestialiteit in de Bijbel betreft vond ik dit:

 

Volgens de Mozaïsche wetgeving is bestialiteit verboden en staat de doodstraf op (Ex. 22:19; Lev. 18:23, 29; 20:15-16; Deut. 27:21).

In Genesis 6:1-5 wordt gesproken over de bestialiteit tussen gevallen engelen en de dochters van de mens. Deze gebeurtenis wordt ook vermeld in het apocriefe boek Henoch (1 Henoch 15: 9-16). Een andere situatie wordt genoemd in de passage als de engelen Lot uit Sodom gaan halen en de inwoners deze engelen willen verkrachten (Gen. 19:5).

 

bron: http://www.bijbelaantekeningen.nl/files/subject?1277

 

 

Link naar reactie

Na Maai-Mei-Niet heb ik gisteren een deel van mijn pélouse gemaaid. Het laatste restje Euro95 in de jerrycan was ondertussen vier jaar oud (!), maar bleek nog voldoende voedzaam voor mijn Briggs&Straton. Vanaf nu stap ik over op alkylaatbenzine.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Maar die draad die altijd in de weg zit...😵

 

Peter Motte is met twee:

 

44 minuten geleden, Peter Motte zei:

Wij maaien elektrisch met draad en zonder batterijen. Om slijtende batterijen te voorkomen.

 

De ene houdt de draad uit de weg terwijl de ander maait. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Mijn petekind heeft er sinds een paar uur een broertje bij. Het was een zeer lange bevalling met flink wat complicaties voor de moeder, met de bijhorende paniek en zenuwachtigheid in de verloskamer, maar gelukkig is alles nu stabiel. Helaas nog niet in levende lijve kunnen ontmoeten, wel via videochat kunnen zien.

 

Ditmaal ben ik geen peter (omwille van mijn gezondheid), maar de petoeter heeft wel mijn voornaam als tweede of derde naam gekregen, wat ik niet op voorhand wist. Leuk. 😊

 

Van mijn petekind heb ik een striplezer kunnen maken en uiteraard ga ik deze jongen ook warm maken voor de getekende verhalen! ;)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...