Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Kurosagi viel mij heel erg tegen, met name qua verhaal, daar zal ik geen volgende delen van kopen.

I am a Hero vergat ik hierin! Wat een geweldig begin vond ik dat, van een hopelijk nog veel leuker verhaal wat komen gaat.

 

Ik bespeur een mangalezer in je, paul. Dan ben je nog niet klaar hoor. Ik zie in je kasten nog geen blade, vagabond, lone wolf, berserk of vinland staan. Je bent nog lang niet klaar ????

Link naar reactie

Das idd het 'moeilijke' aan een verzameling: plaats, ga ik het nog lezen en het weg kunnen doen. Ik zou toch moeite hebben om zaken te verkopen.

Erger is ze houden, dan na jaren eindelijk tijd vinden om ze te (her)lezen, om dan vast te stellen dat je er niets aan hebt omdat je je er doorheen moet sleeeepen. Zo heb ik onlangs de 2 piramide albums van Blake en Mortimer -proberen te- herlezen. Wat een lijdensweg! Het eerste album viel ik slaap. En pas de laatste bladzijden van het tweede album begint er vaart in te komen. Ik zie echt niet in waarom ik ze nog zou houden. Om zo fier als een gieter aan mijn buurman te tonen dat ik ze heb?

Soms is het wel moeilijker. Er zijn albums die ik nooit zal (willen) herlezen, maar er zitten wel een paar mooie platen of covers tussen die ik wil houden. Wat moet ik daar dan mee?  Uitscheuren? :e010: Ik ga toch geen foto's nemen van wat ik wil houden en dan de boel verkopen voor een habbekrats? :e009: 

(Ik heb het hier uiteraard niet over eerste uitgaves en dergelijke :e007: )

Link naar reactie

Soms is het wel moeilijker. Er zijn albums die ik nooit zal (willen) herlezen, maar er zitten wel een paar mooie platen of covers tussen die ik wil houden. Wat moet ik daar dan mee? Uitscheuren?

Da's een idee: de goeie pagina's uitscheuren en in een artbook stoppen, en de rest weggooien.

Kan het begin van een nieuwe rage zijn: geselecteerde pagina's uit stripboeken.

Link naar reactie

Dat klopt, dat ben ik ook :)

Maar ik ben qua manga wel nog best kieskeurig, binnenkort koop ik wel de black editon death notes, ben inmiddels om dat ik die toch wel graag in zijn geheel wil lezen.

 

Voorproefje:

 

https://youtu.be/Im-AoGVMsN4

 

En nu gaan ze weer zeggen: hij is er nog altijd mee bezig!

 

Ja, hè.

Link naar reactie

Da's een idee: de goeie pagina's uitscheuren en in een artbook stoppen, en de rest weggooien.

Kan het begin van een nieuwe rage zijn: geselecteerde pagina's uit stripboeken.

Waarom niet gewoon inscannen en het boek doorverkopen? 

Dan heeft iemand anders er ook plezier aan. Het heeft geen zin om verliefd te zijn om een boek. 

Houden voor de sentimentele of financiële waarde is natuurlijk iets anders. 

Link naar reactie
  • 6 months later...

Dit topic nog eens omhoog brengen. Ok, het is nog niet mijn collectie maar toch de basis ervoor.  :e002:

 

Nu de grondige verbouwing van mijn huis naar zijn einde loopt is het tijd om mijn bureau/stripkamer aan te pakken. Het zal volgend ontwerp gaan worden. In eerste fase enkel kasten tegen de muur. In de toekomst is het nog mogelijk om twee rijen kasten in het midden te voorzien maar dat zullen we later wel bekijken.

 

Kasten worden achter twee maanden geleverd - en dan kan het vullen beginnen. Kijk er wel naar uit wat nu zitten mijn strips overal in het huis in verschillende dozen. Lezen doe ik nog amper omdat momenteel ik gewoon geen overzicht heb wat waar zit. Wat zal het een gemak zijn als ik achter twee maanden gewoon de strips die ik wil lezen uit de kast kan nemen.

 

Je kan op de foto's klikken voor een groter formaat.

 

3D1%20DEF_klein.JPG      3D2%20DEF_klein.JPG

Link naar reactie

Bedankt allemaal. Ik ben er zelf ook heel content van.

 

Hier nog 1 die jaloers is, heb even geteld tel 19 delen x 7 lagen. Hoe breedt zijn die delen?
Ik heb zelf op het moment 2 delen met 7 lagen staan, die zijn 1 meter breed. In dozen staat vrees ik nog een zelfde hoeveelheid.
Ik vrees dat ik jou ruimte nog niet voor 1/4 vul, gaat dit vol komen of heb je veel open ruimte voor de toekomst?

 

De delen zijn ongeveer allemaal 60cm breed. Laat ons zeggen tussen 58 en 62 cm om er voor te zorgen dat alles mooi uitkomt. (de 3D foto bedriegt een beetje - nu lijkt het of die linker kasten veel smaller zijn, maar dat is niet zo). Breder wou ik echt niet gaan om de kans op doorhangen absoluut te vermijden. Daarom heb ik ook ingeschroefde leggers genomen en de dikte van de leggers zijn ook wat meer als standard.

 

Ik hoop allesinds dat ik nog heel veel open ruimte heb voor de toekomst. Zelf heb ik een dikke 4000 strips. Mijn broer heeft er een 800 a 900 en die zullen hier ook komen te staan aangezien hij met 3 kleine kinderen amper de plaats voor heeft. En als hij iets wil lezen komt hij het wel halen.

 

Ben ook eens benieuwd hoeveel plaats die kleine 5000 strips gaat innemen in het geheel.

Link naar reactie

Ben ook eens benieuwd hoeveel plaats die kleine 5000 strips gaat innemen in het geheel.

 

Dat is niet zo heel moeilijk in te schattejn

* een softcovers is 0,5 cm breed 

* een hardcover is 1 cm breed 

* een paperback is al snel 2 cm breed 

 

Op een plank van 60 cm kun je dus 120 softcovers kwijt. Bij een hoogte van 7 planken dus 840 softcover strips per kast.

Link naar reactie

Bedankt allemaal. Ik ben er zelf ook heel content van.

 

 

De delen zijn ongeveer allemaal 60cm breed. Laat ons zeggen tussen 58 en 62 cm om er voor te zorgen dat alles mooi uitkomt. (de 3D foto bedriegt een beetje - nu lijkt het of die linker kasten veel smaller zijn, maar dat is niet zo). Breder wou ik echt niet gaan om de kans op doorhangen absoluut te vermijden. Daarom heb ik ook ingeschroefde leggers genomen en de dikte van de leggers zijn ook wat meer als standard.

 

Ik hoop allesinds dat ik nog heel veel open ruimte heb voor de toekomst. Zelf heb ik een dikke 4000 strips. Mijn broer heeft er een 800 a 900 en die zullen hier ook komen te staan aangezien hij met 3 kleine kinderen amper de plaats voor heeft. En als hij iets wil lezen komt hij het wel halen.

 

Ben ook eens benieuwd hoeveel plaats die kleine 5000 strips gaat innemen in het geheel.

Bij mij zitten ze in Kallax kasten. Als ik willekeurig 5000 stuks neem, nemen die exact 30 meter in beslag, meer specifiek verdeeld in 3500 softcovers en 1500 hardcovers.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Dit topic nog eens omhoog brengen. Ok, het is nog niet mijn collectie maar toch de basis ervoor.  :e002:

 

Nu de grondige verbouwing van mijn huis naar zijn einde loopt is het tijd om mijn bureau/stripkamer aan te pakken. Het zal volgend ontwerp gaan worden. In eerste fase enkel kasten tegen de muur. In de toekomst is het nog mogelijk om twee rijen kasten in het midden te voorzien maar dat zullen we later wel bekijken.

 

Kasten worden achter twee maanden geleverd - en dan kan het vullen beginnen. Kijk er wel naar uit wat nu zitten mijn strips overal in het huis in verschillende dozen. Lezen doe ik nog amper omdat momenteel ik gewoon geen overzicht heb wat waar zit. Wat zal het een gemak zijn als ik achter twee maanden gewoon de strips die ik wil lezen uit de kast kan nemen.

 

Je kan op de foto's klikken voor een groter formaat.

 

3D1%20DEF_klein.JPG      3D2%20DEF_klein.JPG

 

En in de ruimte in het midden kunnen de kinderen liggen lezen. :e002:

Link naar reactie

Schitterend! Bedankt om dit te posten. Dit is maatwerk veronderstel ik?

 

Niet echt eigenlijk. De afmetingen zijn standaardafmetingen die voorgeprogrammeerd zijn in het toestel dat de platen zaagt. Daardoor is het niet echt maatwerk. Wat scheelt in de prijs  :e002: Enkel bovenaan een paslatje van zo'n 13cm maar dat is geen ramp.

 

 

Zeer mooi , ik zou in het midden zo een fatboy zetten , zitzak

lekker wegduimelen

 

 

En in de ruimte in het midden kunnen de kinderen liggen lezen. :e002:

 

Over het midden moet ik nog eens nadenken inderdaad. Later indien nodig kunnen daar nog kasten komen, maar momenteel was ik ook al aan het denken om iets zoals een grote loungezetel ofzo te zetten. Dat moet ik nog eens bekijken.

Link naar reactie

Hier nog 1 die jaloers is, heb even geteld tel 19 delen x 7 lagen. Hoe breedt zijn die delen?

Ik heb zelf op het moment 2 delen met 7 lagen staan, die zijn 1 meter breed. In dozen staat vrees ik nog een zelfde hoeveelheid.

Ik vrees dat ik jou ruimte nog niet voor 1/4 vul, gaat dit vol komen of heb je veel open ruimte voor de toekomst?

 

Een meter breed? Zijn dat dan dikke leggers? Beginnen die niet na een tijdje door te hangen, of is die lengte nog aanvaardbaar?

Link naar reactie

Lang geen 5 cm dik, slechts 2 denk ik. Een lichte buiging zit er in, maar niet noemenswaardig.

 

Ik zal proberen een fototje bij te voegen, maar ben niet zo handig daarin.

Het zijn 2 rekken van hout, ooit eens opgedoken uit het magazijn van mijn vorige werkgever. Daar stond toen al het printpapier en archief in. Super stevig, ik heb er nog meer, als de kids de deur uit zijn hoop ik er meer neer te kunnen zetten. Geduld!

 

Helaas, geen idee hoe ik ze moet kantelen.

 

post-147-0-77146000-1488310627_thumb.jpgpost-147-0-79309800-1488310670_thumb.jpgpost-147-0-62904100-1488310690_thumb.jpg

Link naar reactie

Lang geen 5 cm dik, slechts 2 denk ik. Een lichte buiging zit er in, maar niet noemenswaardig.

Ik zal proberen een fototje bij te voegen, maar ben niet zo handig daarin.

Het zijn 2 rekken van hout, ooit eens opgedoken uit het magazijn van mijn vorige werkgever. Daar stond toen al het printpapier en archief in. Super stevig, ik heb er nog meer, als de kids de deur uit zijn hoop ik er meer neer te kunnen zetten. Geduld!

Helaas, geen idee hoe ik ze moet kantelen.

attachicn.gifIMG_0097.JPGattacicon.gifIMG_0098.JPGattacicon.gifIMG_0099.JPG

Ik dacht even dat je ze horizontaal bewaarde ;)

 

Dat is voor hardcovers wel de aangewezen methode.

Link naar reactie

Horizontaal is het beste wegens kromtrekken. Vooral voor hardcovers.

Geen direkt zonlicht.

Vochtigheid een beetje in het oog houden. Eigenlijk betekent dat zorgen dat de kamer verwarmd is.

En het beste is om ze om en om te leggen. Dan liggen de ruggen niet op elkaar. Is beter voor de binding.

Link naar reactie

In mijn Franquin verzameling ontbreekt nog steeds de op zichzelf staande serie "de Marsupilami ".

Ik heb het angstige vermoeden bij het vluchtig doorbladeren in mijn SSZ  dat deze serie niet echt past

bij het "universum " van Franquin.

Wel bezit ik de luxe versie van Marsupilami 0- "vang "ns een Marsupilami , hiervan meen ik te begrijpen

dat Franquin  de volledige controle had qua tekeningen en vooral gevoel.

De eerste drie uitgaven enigszins ook nog, en daarna is het mij niet helemaal duidelijk op wat voor manier Franquin

sturing hield in deze serie.

Het corrigeren van Yann of Batem ?, louter uit commerciele motieven ?

Iemand graag een mening over het wel of niet opnemen in mijn verzameling.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...