Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Enigszins opgetogen legde ik de telefoon neer na een enerverend gesprek met een bevriend stripfanaat.

Zit er dan toch kans in zijn complete serie Isabel van Will over te nemen?, hij klonk niet geheel afwijzend.

In gedachten krijgen ze al een mooie plek in de collectie, tussen Baard en Kale en de vrije vluchten, ook de 

prijs dient nog nader overeen te komen.

Voor de nodige pecunia toch maar iets verkopen, misschien de integrale van Ton en Tineke of die speciale

uitvoering van de Marsupilami.

Het worden spannende dagen, terwijl het gewone leven doordenderd met al zijn veel belangrijkere zaken, de

kans om deze fantastische serie te verkrijgen geeft deze burger weer moed.

Rare jongens die stripverzamelaars, gelukkig de getekende reep om dit van me af te schrijven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hier is een foto van mijn boekenkast 'koloniale stijl'. Ik krijg misschien commentaar vanwege te rommelig maar ik ben er blij mee en daar gaat het om. :) Dit zijn niet alle strips/boeken die ik heb maar wel mijn favorieten en degenen die ik het meest herlees. (geen plaats voor meer kasten in mijn huisje)

 

 

boekenkast van michel.jpg

Link naar reactie

Na mijn verhuis enkele jaren geleden heb ik hier nog steeds geen kastensysteem laten plaatsen omdat er telkens dure, andere werken tussen komen. Van een oprit van 17 meter over een vloer op de bovenverdieping tot een recente bijbouw waardoor mijn gelijkvloers 17m2 groter is geworden. Wie hier momenteel op bezoek komt, kijkt zijn ogen uit bij de torens met strips die hier rond me staan. Een andere stripliefhebber vroeg me of hij een foto mocht maken zodat hij die aan zijn vrouw kon tonen met de boodschap: "zie je wel dat het nog erger kan".

Op mijn benedenverdieping wil ik de langste muur volplaatsen met kasten met schuifdeuren (bescherming tegen licht en stof) waarin ik ongeveer 1/3 of misschien zelfs de helft van mijn complete verzameling zal kwijt kunnen. Op de deuren wil ik lijntekeningen laten aanbrengen die ik zal laten ontwerpen door striptekenaars tegen betaling. Dat worden dan unieke illustraties op een wel heel groot formaat.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Kontiki zei:

 

Op de deuren wil ik lijntekeningen laten aanbrengen die ik zal laten ontwerpen door striptekenaars tegen betaling. Dat worden dan unieke illustraties op een wel heel groot formaat.

Mooi plan Kontiki....

 

Mocht dit plan ooit tot uitvoer worden gebracht zien we hier natuurlijk graag het resultaat van.

Link naar reactie

Uiteraard, daarmee ga ik zeker pronken. Het kunnen ook nog wel favoriete figuren worden per deur, bijvoorbeeld een lijnfiguur van Robbedoes of Freddy Lombard door Yves Chaland, wiens werk zich perfect leent voor dergelijk design, of een Torpedo door Bernet. Maar wel zwarte lijnen op witte deuren, ik ga er geen kleurboel van maken zoals deze muur van Guust die ook in realiteit bestond in een kantoor in Rotterdam.

 

 

Schermafbeelding 2018-03-07 om 14.22.37.png

Link naar reactie

Dokter ben ik autistisch ?

 

Als verzamelaar/lezer/liefhebber maak ik mij schuldig aan de volgende punten:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

nieuwe kunnen gewoon in winkel aangekocht worden

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

niet hoort zoals ribbeling in papier, of zichtbaar vochtig geweest  papier.

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

zoals "de jonge jaren van Blueberry ".

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

achtergrond, vooral bij de eerste leesbeurt concentratie vereist.

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Bouncer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

Dokter ben ik autistisch ?

 

Als verzamelaar/lezer/liefhebber maak ik mij schuldig aan de volgende punten:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

nieuwe kunnen gewoon in winkel aangekocht worden

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

niet hoort zoals ribbeling in papier, of zichtbaar vochtig geweest  papier.

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

zoals "de jonge jaren van Blueberry ".

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

achtergrond, vooral bij de eerste leesbeurt concentratie vereist.

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Bouncer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik begin een zekere vorm van redding te ervaren: plaatsgebrek.

Eerst noopt het je tot het stoppen van k.t reeksen zoals "de jonge jaren van Blueberry". Uiteindelijk stop je noodgedwongen met alles... :e001:

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Zo ver zou ik het niet willen doorvoeren.Alhoewel ik heb mijn aankopen flink teruggeschroefd en een aantal reeksen waaronder Rooie Oortjes, The Champions, alles van Joe Sacco, Cowboy Henk  Bosliefje en een groot aantal Vrije Vluchten de deur uitgebonjourd. Met als reden het hierboven aangehaalde plaatsgebrek. Maar echt stoppen? Nooit of van mijn leven daarvoor lees ik veel te graag strips. Het is als het ware een vorm van eten en drinken voor mij. 

Link naar reactie

Het is licht ironisch bedoeld, de benoemde punten zijn echter wel serieus, ik vraag me alleen af

of er meer repers zijn die hier "last van hebben".

De buitenwacht en mensen die niets met strips hebben kijken hier soms wel eens raar tegenaan, alleen

als je ze vertelt over de waarde van sommige strips, beginnen de oogjes opeens te glimmen.

Ideaal om een vervelende oom op dat moment je overbodige strips te verkopen als zijnde een slimme

investering, dit geld kan weer gefaciliteerd worden in mijn striphobby.

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, bouncer zei:

Dokter ben ik autistisch ?

 

Als verzamelaar/lezer/liefhebber maak ik mij schuldig aan de volgende punten:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

nieuwe kunnen gewoon in winkel aangekocht worden

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

niet hoort zoals ribbeling in papier, of zichtbaar vochtig geweest  papier.

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

zoals "de jonge jaren van Blueberry ".

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

achtergrond, vooral bij de eerste leesbeurt concentratie vereist.

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Bouncer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Waarom zou je in therapie moeten omdat je fanatiek met strips bezig bent?

En al die voetbalfanaten dan?

Of pakweg iedereen die zijn hobby serieus neemt?

En de workaholics?

Ja, inderdaad; iedereen naar de psychiater! En zalig de armen van geest! :lol:

 

 

 

Link naar reactie
5 hours ago, bouncer said:

Dokter ben ik autistisch ?

 

Als verzamelaar/lezer/liefhebber maak ik mij schuldig aan de volgende punten:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

nieuwe kunnen gewoon in winkel aangekocht worden

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

niet hoort zoals ribbeling in papier, of zichtbaar vochtig geweest  papier.

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

zoals "de jonge jaren van Blueberry ".

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

achtergrond, vooral bij de eerste leesbeurt concentratie vereist.

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De Bouncer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zeer herkenbaar.

Link naar reactie
4 uren geleden, pudifar zei:

Zeer herkenbaar.

 

hier ook herkenbaar, behalve op het gebied van reeksen volledig willen houden. ALs het niet goed is, verkoop ik het.

Maar het stukje over onvolkomenheden in een strip of over de zoektocht naar dat ene boek dat al de rest vervangt: zeer herkenbaar.

Link naar reactie

Bwoh, ik ben alles behalve een psycholoog of psychiater, maar om nu direct de term "autistisch" te plakken...

 

Eerder secuur, passievol, gedreven of wat categoriek.

 

En ik herken mij in die omschrijving helemaal niet.

Ik koop enkel strips die ik in bad of op toilet kan lezen.

Behalve echt mooie uitgaves, het eerste wat ik doe is ze openplooien (daarom dat ik ook voorkeur geef aan nietjes)

Als het opzichzelf staande verhalen zijn, kan ik gerust jaren met hiaten in een reeks zitten. 

Ik lees doorgaans strips met muziek op de achtergrond (meestal soundtracks die bij de mood van de strip horen, ik kan dat ten zeerste aanraden. :) Bijvoorbeeld Blacksad met een Jazz/filmnoir compilatie op de achtergrond en deze site ook mee in the mix: http://rainymood.com/ )

 

Link naar reactie

Dat is iets wat ik niet kan, met muziek op de achtergrond.  Om te lezen, moet het voor mij muisstil zijn, anders kan ik mij daar niet op concentreren.  Maar bij al de rest had ik het net wél nodig om volledig in een soort van flow te zitten waarbij 't vooruit gaat.  Of ik nu in Photoshop zit te prutsen, mails aan 't typen ben, werk aan 't doen ben, ... altijd muziek.  En meestal dingen die erbij passen qua mood inderdaad. :) Rainymood kende ik niet, maar ik zie het mij wel eens opzetten binnenkort.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, Tom MDP zei:

Bwoh, ik ben alles behalve een psycholoog of psychiater, maar om nu direct de term "autistisch" te plakken...

 

Eerder secuur, passievol, gedreven of wat categoriek.

 

En ik herken mij in die omschrijving helemaal niet.

Ik koop enkel strips die ik in bad of op toilet kan lezen.

Behalve echt mooie uitgaves, het eerste wat ik doe is ze openplooien (daarom dat ik ook voorkeur geef aan nietjes)

Als het opzichzelf staande verhalen zijn, kan ik gerust jaren met hiaten in een reeks zitten. 

Ik lees doorgaans strips met muziek op de achtergrond (meestal soundtracks die bij de mood van de strip horen, ik kan dat ten zeerste aanraden. :) Bijvoorbeeld Blacksad met een Jazz/filmnoir compilatie op de achtergrond en deze site ook mee in the mix: http://rainymood.com/ )

 

IN BAD MET EEN STRIPBOEK!!!!!

Het enige boek ooit gelezen in bad was de bijbel, om een of andere reden ligt deze in diverse hotelkamers en

eerlijk is eerlijk het viel niet tegen!

Liever speel ik in bad met mijn eendjes Canardo,meneer Despentes en Howard.

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, bouncer said:

IN BAD MET EEN STRIPBOEK!!!!!

Het enige boek ooit gelezen in bad was de bijbel, om een of andere reden ligt deze in diverse hotelkamers en

eerlijk is eerlijk het viel niet tegen!

Liever speel ik in bad met mijn eendjes Canardo,meneer Despentes en Howard.

 

 

Op de WC lezen vind ik anders even erg hoor. 

 

Link naar reactie

Verhuizen naar het buitenland helpt ook wel om je verzameling in toom te houden. En autistisch ben ik niet meer sinds ik amper strips lees. :e005: Had nooit gedacht om (voorgoed) te gaan maar er zijn nu al flink wat series verkocht en er moeten er nog een aantal verkocht worden. Blijf wel Hermann en Thorgal kopen.

Link naar reactie

Door het slechte weer heb ik eens de tijd gehad om mijn kasten te herorganiseren. Alles per uitgeverij gezet. Het ziet er weinig uit, maar vergis je niet, dit zijn 3800 strips :e002: Plaatsproblemen zal ik niet vlug hebben.

 

Persoonlijk vind ik het zo beter als de foto's enkele pagina's terug hier. De derde wand moet ik nog wel uitsorteren.

 

Alleen zou ik nog graag wat fatsoenlijke boekensteunen hebben om (vooral) de softcovers te ondersteunen. Nu moet ik de laatste in de rij schuin zetten zodat ze niet omvallen. Maar daardoor buigen die softcovers na een tijdje door. Dus iemand tips voor degelijke en stevige boekensteunen? Welke gebruiken jullie?

IMG_20180318_095735238.jpg

IMG_20180318_095759668.jpg

Link naar reactie
23 minuten geleden, Ron P zei:

Door het slechte weer heb ik eens de tijd gehad om mijn kasten te herorganiseren. Alles per uitgeverij gezet. Het ziet er weinig uit, maar vergis je niet, dit zijn 3800 strips :e002: Plaatsproblemen zal ik niet vlug hebben.

 

Persoonlijk vind ik het zo beter als de foto's enkele pagina's terug hier. De derde wand moet ik nog wel uitsorteren.

 

Alleen zou ik nog graag wat fatsoenlijke boekensteunen hebben om (vooral) de softcovers te ondersteunen. Nu moet ik de laatste in de rij schuin zetten zodat ze niet omvallen. Maar daardoor buigen die softcovers na een tijdje door. Dus iemand tips voor degelijke en stevige boekensteunen? Welke gebruiken jullie?

IMG_20180318_095735238.jpg

IMG_20180318_095759668.jpg

Vroeger had Ikea van die ijzeren boeksteunen die je op planken schoof. DIe zouden heel goed gepast hebben met je witte kasten.

 

350133c54adb631efaa7eb5712171672.jpg

Link naar reactie
34 minuten geleden, marioboon zei:

Vroeger had Ikea van die ijzeren boeksteunen die je op planken schoof. DIe zouden heel goed gepast hebben met je witte kasten.

Heeft de Ikea deze nog? Want die heb ik niet zo direct op hun site gevonden. Iemand ervaringen met deze? Deze moeten dan zal redelijk zwaar zijn zodat ze niet omvallen, of zie ik dat verkeerd?

 

 

boekensteun.jpg

Link naar reactie
10 minuten geleden, Paul_NL zei:

Denk je dat je alle 3800 strips ook nog een keer opnieuw zal lezen? (mooie opstelling trouwens van de kasten!)

Het grootste gedeelte wel ja. Het voordeel (of nadeel :e002: ). Is dat als een nieuw album van een reeks uitkomt, ik een aantal vorige delen moet herlezen om terug in het verhaal te komen.

 

Ik heb onlangs ook al een aantal strips verkocht omdat ik daar toch geen interesse meer in had. Zoals de volledige Jommekes reeks, alle rode ridders van voor Claus, alles van Leo ... allemaal al weg. En zo staan er nog een aantal reeksen op het twijfel lijstje.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...