Ga naar inhoud

[De Finale] Plaatje 11 Vs. Plaatje 60


Yncke

  

74 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      38
    • B
      36


Recommended Posts

Dit is het uur U: De Finale.

Deze twee stripplaatjes hebben hun tegenstanders met de sandalen getreden, en nu rest er nog slechts één duel, Het Duel voor de Overwinning.

Het is aan u, fiere Reper, om deze kampioenkrijg definitief te beslechten. Welk plaatje is het beste, het leukste, het belangrijkste, ... kortom, welk plaatje verdient uw stem? En vooral: waarom?

Lobby, argumenteer, verdedig, vecht!



Zeven dagen heeft u, om uw favoriet naar de overwinning te gidsen, daarna is het onherroepelijk gedaan, daarna is er geen beroep meer mogelijk, daarna weten we wie de winnaar is van het grote Getekende-Reep-beste-stripplaatjes-toernooi!

A:
post-4-0-30624200-1449938986.jpg
"Heb dit altijd al een sterk plaatje gevonden."
Roht

B:
post-4-0-98972200-1451146945.jpg
"Obelix & Co., pagina 7
Goscinny en Uderzo"
hamirubi

Link naar reactie

C&H is een persoonlijke favoriet, dus dat geeft voor mij de doorslag, maar ik snap de mensen wel die op Obelix stemmen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ook op mij maken beide plaatjes geen onuitwisbare indruk, maar toch op A gestemd.

En ook heel erg genoten van dit toernooi en weer wat dingen op mijn te checken lijstje gezet.

Leuke discussies ook en wat extra animo, altijd leuk. Dus nog eens merci voor het leuke initiatief en de vlekkeloze organisatie!

Link naar reactie

Hoewel beide finale-plaatjes niet degene zijn waar ik moet aan denken als men spreekt van het ultieme stripbeeld, toch moet ik erkennen dat het eigenlijk 2 hele sterke (en mooie) plaatje zijn.

 

Plaatje B komt uit mijn op één na favoriete klassieke Europeses strip -enkel van de reeks Guust flater hou ik meer. Hoewel het eigenlijk niet zou mogen tellen, maar de verhalen  van Asterix (en Obelix) heb ik al talloze keren gelezen. Soms in het Nederlands en soms in het Frans. Ja, de woordspelingen in de originele taal zijn beter maar ook in het Nederlands zijn het altijd zeer leuke strips om te (her)lezen.

Het tekenwerk van Goscinny is altijd -op enkele recente dingen na- prachtig. Soms laten mensen zich misleiden door de overdaad door sommige technisch hoogbegaafde tekenaars, maar als je half kijkt naar dit plaatje dan versta je het ogenblikkelijk. Kijk je er wat langer naar, dan pas valt het op hoe goed het is.

 

 

broeva-haro-dinges-heeft-gelijk1.jpg

 

Maar plaatje A zegt meer met minder op zo veel manieren, dus kies ik resoluut voor Casper & Hobbes.

 

 

1399647-calvin_and_hobbes_calvin_and_hob

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...