Yncke Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Dit is het uur U: De Finale.Deze twee stripplaatjes hebben hun tegenstanders met de sandalen getreden, en nu rest er nog slechts één duel, Het Duel voor de Overwinning.Het is aan u, fiere Reper, om deze kampioenkrijg definitief te beslechten. Welk plaatje is het beste, het leukste, het belangrijkste, ... kortom, welk plaatje verdient uw stem? En vooral: waarom?Lobby, argumenteer, verdedig, vecht!Zeven dagen heeft u, om uw favoriet naar de overwinning te gidsen, daarna is het onherroepelijk gedaan, daarna is er geen beroep meer mogelijk, daarna weten we wie de winnaar is van het grote Getekende-Reep-beste-stripplaatjes-toernooi!A:"Heb dit altijd al een sterk plaatje gevonden."RohtB:"Obelix & Co., pagina 7Goscinny en Uderzo"hamirubi yncke.be
Marc Siroop Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Akkoord hiermee - toch maar mijn stem aan Obelix gegeven. http://stripbesprekingen.blogspot.be/
Rork Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Beiden hadden nog geen stem van me gehad. Maar bij dezen krijgen C&H hem alsnog.
Dr. Benway Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Ze verdienen het allebei maar ik kies voor c+h marcelherms.nl
roi de la bd Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Technisch gezien is A wel 2 plaatjes dus verbazend genoeg (grote fan van Calvin en Hobbes) kies ik voor Obelix.
nobody Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Al die stemmen, en bijna geen reacties... jammer
Kristof Berte Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Er is natuurlijk ook al veel over gezegd geweest Maar ik koos voor Casper & Hobbes. Prachtig dat je met zo weinig lijntjes zoveel kan vertellen. Zou een verdiende winnaar zijn. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
nobody Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Ik weet het nog altijd niet. Wat weet ge niet?
Yncke Posted February 28, 2016 Author Posted February 28, 2016 Wat weet ge niet?Er is meer dat ik niet weet dan dat ik wel weet. yncke.be
SPeeDy Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Mijn mening al genoeg verkondigd. B dus. Voor beste cover volgend jaar stuur ik Capricornus deel 12 in ???? Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Rik Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Tja, mijn favorieten zijn allang gesneuveld in dit toernooi Ik kies daarom maar voor Obelix... Omnia mutantur nihil interit
mojo Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 C&H is een persoonlijke favoriet, dus dat geeft voor mij de doorslag, maar ik snap de mensen wel die op Obelix stemmen. This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Hamirubi Posted February 28, 2016 Posted February 28, 2016 Bij mij dan weer wel twijfel. Maar ik ga voor mijn eigen plaatje! I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Waldorf Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Calvin & Hobbes. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Kool Thing Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Calvin & Hobbes. Het Obelixplaatje vind ik teveel een zoekplaatje. Leuk gedaan maar niet beklijvend. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
eriktex Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Ik moet er ook nog een nachtje over slapen... .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
nobody Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 En dan heb ik nog niet gestemd Blijkbaar hebt ge twee keer gestemd!
Zwendel Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Blijkbaar hebt ge twee keer gestemd! Ah ik zie het, nopes nog niet
Timhardt Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 om eerlijk te zijn doen beide plaatjes me weinig...ik heb wel erg genoten van dit toernooi, proficiat Y&K en excuus voor mijn onzichtbaarheid.
Jefke15 Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 ook op mij maken beide plaatjes geen onuitwisbare indruk, maar toch op A gestemd. En ook heel erg genoten van dit toernooi en weer wat dingen op mijn te checken lijstje gezet. Leuke discussies ook en wat extra animo, altijd leuk. Dus nog eens merci voor het leuke initiatief en de vlekkeloze organisatie!
Dr. Benway Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Daar sluit ik mij bij aan. Ik ben trouwens wel, na het sluiten van de inleverdatum, nog veel plaatjes tegengekomen die ik ook (veel beter) had kunnen indienen...... marcelherms.nl
Kool Thing Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Ik heb er een nieuwe avatar aan overgehouden. Mooie organisatie én goed gedaan ! Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Guest bazarov Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Hoewel beide finale-plaatjes niet degene zijn waar ik moet aan denken als men spreekt van het ultieme stripbeeld, toch moet ik erkennen dat het eigenlijk 2 hele sterke (en mooie) plaatje zijn. Plaatje B komt uit mijn op één na favoriete klassieke Europeses strip -enkel van de reeks Guust flater hou ik meer. Hoewel het eigenlijk niet zou mogen tellen, maar de verhalen van Asterix (en Obelix) heb ik al talloze keren gelezen. Soms in het Nederlands en soms in het Frans. Ja, de woordspelingen in de originele taal zijn beter maar ook in het Nederlands zijn het altijd zeer leuke strips om te (her)lezen. Het tekenwerk van Goscinny is altijd -op enkele recente dingen na- prachtig. Soms laten mensen zich misleiden door de overdaad door sommige technisch hoogbegaafde tekenaars, maar als je half kijkt naar dit plaatje dan versta je het ogenblikkelijk. Kijk je er wat langer naar, dan pas valt het op hoe goed het is. Maar plaatje A zegt meer met minder op zo veel manieren, dus kies ik resoluut voor Casper & Hobbes.
Safetyboy Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 tijdje afwezig geweest - onverwachte finale: voor C&H gestemd! (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.
retep Posted March 1, 2016 Posted March 1, 2016 tijdje afwezig geweest - onverwachte finale: voor C&H gestemd!
Dr. Benway Posted March 1, 2016 Posted March 1, 2016 Spannend....gaat Calvin ook deze wedstrijd winnen? marcelherms.nl
Recommended Posts