Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Ik wou het deze keer eens aan anderen laten om als eersten hun bevindingen over het nieuwe album hier te posten... maar nog niemand heeft er zich aan gewaagd. Geen probleem, ik breek het ijs wel.

 

En ik val in herhaling, want het is alweer een grandioos album! The neverending queeste - die over drie albums wel degelijk aan zijn einde zal komen - van Johan en Allis zorgt voor een flinke dosis avontuur in de besneeuwde bergen.

Meteen valt op hoe efficiënt inkleurder Dimitri Fogolin omgaat met het samenspel tussen de witte achtergronden en mens en dier die zich daarin voortbeweegt. 

Beetje bij beetje licht scenarist Marc Legendre de sluier op over allerlei toestanden uit heden en verleden. Niet te veel ineens, maar juist genoeg om je bij de zaak te houden en je te laten uitkijken naar wat er in de volgende albums zal volgen.

De tekenstijl van Fabio Bono ligt nu vast. Het niveau is hoog, en daar kan men alleen maar blij mee zijn.

 

Verdorie, nu de lezers terug helemaal in het verhaal zitten, is het weer drie maanden wachten op het vervolg!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

net uitgelezen en ik kan me enkel aansluiten bij je positieviteit en je bevindingen!

 

LOVE Bono-art en die inkleuring is perfect qua balans!

Alles lijkt langzaam aan tot een soort balans in het verhaal te komen... Allis ontwikkelt zich tot een vol karakter, Johan's humeur is minder grimmig door Allis
De bad guy is interessant maar hoe Bahaal erbij zal worden getrokken.. ik ben reuze benieuwd!

 

En dan Merlijn, zijn waanvoorstellingen en zijn inbreng in de dromen van Allis... fenomonaal! Ik denk dat ik er naar uitkijk om uiteindelijk het hele verhaal nog eens achter elkaar te lezen!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Martin zei:

Verdorie, nu de lezers terug helemaal in het verhaal zitten, is het weer drie maanden wachten op het vervolg!

En daarom dat dat cyclus gedoe niet werkt en ze terug keren naar de losstaande verhalen. Iets wat op voorhand gemakkelijk te voorspellen was natuurlijk. Duo-albums, ja, dat gaat nog net. Maar toch geen zes of acht albums lang?! Daar zat de doorsnee RR-lezer na 250 losse verhaaltjes niet op te wachten.

Ik heb me overigens net de Claus-trilogie aangeschaft. Ziet er prima tekenwerk uit en als ik de bespreking mag geloven op de stripspeciaalzaak.be is het ook een leuk verhaal. Misschien hadden ze dat toch beter mooi ingekleurd en gepromoot als een extra lang verhaal van de RR. Ik ben wel benieuwd wat de verkoop van dit album zal zijn ten opzichte van de andere nieuwe albums.

Link naar reactie
1 uur geleden, Tom B zei:

En daarom dat dat cyclus gedoe niet werkt en ze terug keren naar de losstaande verhalen. Iets wat op voorhand gemakkelijk te voorspellen was natuurlijk. Duo-albums, ja, dat gaat nog net. Maar toch geen zes of acht albums lang?! Daar zat de doorsnee RR-lezer na 250 losse verhaaltjes niet op te wachten.

Ik heb me overigens net de Claus-trilogie aangeschaft. Ziet er prima tekenwerk uit en als ik de bespreking mag geloven op de stripspeciaalzaak.be is het ook een leuk verhaal. Misschien hadden ze dat toch beter mooi ingekleurd en gepromoot als een extra lang verhaal van de RR. Ik ben wel benieuwd wat de verkoop van dit album zal zijn ten opzichte van de andere nieuwe albums.

In dit geval vind ik wel dat het werkt. Om de drie maanden een (korte) strip en na 2 jaar afgerond. Dan blijf je lekker in het verhaal zitten.

Ik stoor me veel meer aan die Leo dingen die 5 jaar aanslepen.

Link naar reactie
Op 16-9-2017 om 21:47, Zwendel zei:

In dit geval vind ik wel dat het werkt. Om de drie maanden een (korte) strip en na 2 jaar afgerond. Dan blijf je lekker in het verhaal zitten.

Ik stoor me veel meer aan die Leo dingen die 5 jaar aanslepen.

Helemaal mee eens! Jammer dat zulke beslissingen blijkbaar genomen worden op basis van enkele Facebook berichten. De Rode Ridder van Bono / Legendre is toch een commercieel succes? Waarom dan toch terug naar een "één album - één verhaal" formule?

Link naar reactie

Dat gold ook voor Amoras. De auteurs mochten niet opnieuw een cyclus van bijvoorbeeld zes delen maken. De kronieken van Amoras zou bijvoorbeeld ook nog trilogieën bevatten, maar nu is zelfs een tweeluik al te lang, zelfs als die binnen hetzelfde jaar verschijnen. Voor een reeks als Largo Winch is dat blijkbaar minder een probleem en daar zit minstens een jaar, soms zelfs twee jaar tussen. Largo wordt daarentegen niet specifiek gemaakt voor een supermarktpubliek, want die cultuur kennen Fransen minder. Standaard moet het net wel hebben van dat ongeduldige  en ook wel grotendeels conservatieve publiek dat bij verschijnen van een nieuw deel al vraagt wanneer het volgende verschijnt.

Link naar reactie

De tijd tussen verschijnen is zo niet hét probleem, volgens mij. Pas op, voor mij is 6 maanden ook te lang om te zitten wachten op een stukje verhaal waar je op een kwartier door bent, maar dat is iets anders.

 

Het probleem volgens mij is dat er geen regelmaat in verschijnen zit. De ene keer is het om de twee maanden, dan om de drie, dan terug twee maanden, dan vier... en het grote publiek heeft gewoon geen zin om te zitten uitpluizen wat wanneer verschijnt.

Link naar reactie

Allez, we hebben het nu over een maand vroeger of later die al niet getolereerd wordt voor vier albums per jaar die aan een krankzinnig tempo gemaakt worden en waarbij er per definitie al eens een minder album tussenzit, want zoiets houdt men onmogelijk vol. Vlamingen zijn rotverwend op dat gebied. Ze beseffen het zelf niet, ze appreciëren het dan ook nog te weinig en bovendien gaan ze ook nog eens bepalen hoe het volgens hen moet, ook al staat dat haaks op wat een ander wil, probeer die maar eens allemaal tegelijk te plezieren.

Link naar reactie

Ik heb het over het totale aanbod van strips, de ene maand verschijnen nieuwe albums van 4-5 reeksen en de andere maand niets, dan een maand waar iets verschijnt van 1 reeks en de maand erna iets van 3 andere reeksen.

 

Als je als lezer maar 1 reeks volgt, dan valt dat mee, maar als je twee of drie of meer reeksen wil volgen, en je bent niet dagelijks met strips bezig, dan geraak je als lezer makkelijk de draad kwijt, volgens mij.

 

En niet te vergeten, strips staan onder druk wegens veel concurrentie op entertainmentvlak en dat het relatief duur is voor de tijd van entertainment die het geeft (10 euro voor een strip waar je een kwartier-half uur plezier aan hebt vs 10 euro voor een dvd met een film van twee uur). 

 

Dus een zo simpel en toegankelijk mogelijk releasesysteem is meer en meer belangrijk voor "de strip", zowel voor auteur, uitgever als lezer.

En in het grote geheel maakt zo 1 maand dan wel uit, naar mijn mening.  

Link naar reactie
52 minuten geleden, Kontiki zei:

Allez, we hebben het nu over een maand vroeger of later die al niet getolereerd wordt voor vier albums per jaar die aan een krankzinnig tempo gemaakt worden en waarbij er per definitie al eens een minder album tussenzit, want zoiets houdt men onmogelijk vol. Vlamingen zijn rotverwend op dat gebied. Ze beseffen het zelf niet, ze appreciëren het dan ook nog te weinig en bovendien gaan ze ook nog eens bepalen hoe het volgens hen moet, ook al staat dat haaks op wat een ander wil, probeer die maar eens allemaal tegelijk te plezieren.

dan die comic-markt met elke maand een nieuwe soap/comic :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Krings gelooft ook nog altijd dat Fanny K. een Franse vertaling krijgt. Ik had 'm via Facebook eens aangesproken op zijn herhaaldelijke berichten over die door hem aangekondigde vertaling en toen heeft hij me prompt ontvriend om meteen daarna weer een vriendschapsverzoek te sturen nadat hij gekalmeerd was. Ik zou er niet over spreken op signeersessies.

Link naar reactie

Wel, zijn Franstalige vriendjes blijven hem maar vragen of en wanneer die vertaling komt en hij antwoordt telkens dat het komt. Hij zal mijn opmerking om zoiets beter niet te verkondigen als dat niet concreet is (want zo is dat nu eenmaal) heel vervelend gevonden hebben.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kontiki zei:

Wel, zijn Franstalige vriendjes blijven hem maar vragen of en wanneer die vertaling komt en hij antwoordt telkens dat het komt. Hij zal mijn opmerking om zoiets beter niet te verkondigen als dat niet concreet is (want zo is dat nu eenmaal) heel vervelend gevonden hebben.

Maar je hebt toch gelijk? Wellicht komt er ooit een bundeling als er een aantal albums verschenen is, maar dunne albums, met "Standaard"-aantal pagina's, zie ik in de Franse taal niet verschijnen.

 

Is er uberhaupt al een Franstalige versie van de Kiekeboes verschenen?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
5 uren geleden, Chimi zei:

Lees hier gratis de eerste 10 pagina's van Red Rider 1 http://www.yieha.be/red-rider-zevende-scherf-tome-1-A25813

Ik weet niet goed of het systeem van de eerste 10 pagina's als preview ideaal is. In deze eerste tien inleidende pagina's lees ik niets dat me doet uitkijken naar meer. Het komt allemaal behoorlijk traag op gang. Misschien zouden ze beter ergens tien pagina's kiezen waar het verhaal goed op dreef is en waar de hoofdpersonages wat meer aan bod komen. Maar ik begrijp dat het gemakkelijker is om gewoon bij ieder album standaard de eerste tien pagina's te tonen.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Tom B zei:

Ja, vandaar dat bij de eerste afbeeldingen van Amoras indertijd er mensen waren die ervan overtuigd waren dat het werk van Stedho was ;)

Dat zijn dan mensen die er niks van kennen :) Persoonlijk had ik stedho in Red Rider direct herkend aan de wolkjes bij de lopende kinderen op pagina 1.

 

3 minuten geleden, Tom B zei:

Ik weet niet goed of het systeem van de eerste 10 pagina's als preview ideaal is. In deze eerste tien inleidende pagina's lees ik niets dat me doet uitkijken naar meer. Het komt allemaal behoorlijk traag op gang. Misschien zouden ze beter ergens tien pagina's kiezen waar het verhaal goed op dreef is en waar de hoofdpersonages wat meer aan bod komen. Maar ik begrijp dat het gemakkelijker is om gewoon bij ieder album standaard de eerste tien pagina's te tonen.

Ik gebruik Yieha eigenlijk enkel nog als previewsysteem. 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Chimi zei:

Lees hier gratis de eerste 10 pagina's van Red Rider 1 http://www.yieha.be/red-rider-zevende-scherf-tome-1-A25813

leuk om het (mooie) artwork te zien, maar qua verhaal is het niet echt een goede preview. Beetje traag.

Ze hadden beter wat coole panels laten zien ipv wat tragere momenten...

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Ik wacht tot ik het eerste deel gelezen heb om een oordeel te vellen.

yup.
J-Rom heb ik op dei manier laten vallen. Maar deze serie is gelukkig maar 3 delen en qua kosten valt het wel mee, dus ik heb ze alle 3 in pre-order gezet

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

RED RIDER van Stedho/Lectr juist uitgelezen en WOW.... gewoon WOW.

Harde comic, dat zeker. Maar de manier waarop de RodeRidder-mythos incluis bijfiguren en locaties volledig wordt omgeschopt en tot iets prachtigs wordt opgebouwd.... WOW

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Uit mijn jeugd herinner ik me nog een muziekclipje van De Rode Ridder met Bart Peeters als Johan. Dat suckte nogal. Volgende week woensdag blikt Bart hierop terug in het nieuwe programma Ge hadt erbij moeten zijn (een rip-off van Drunk History op Comedy Central) op vtm. Het was naar eigen zeggen de grootste teleurstelling uit zijn leven.
http://newsmonkey.be/article/83182

 

 

40.jpg

Link naar reactie
19 hours ago, Kontiki said:

Uit mijn jeugd herinner ik me nog een muziekclipje van De Rode Ridder met Bart Peeters als Johan. Dat suckte nogal. Volgende week woensdag blikt Bart hierop terug in het nieuwe programma Ge hadt erbij moeten zijn (een rip-off van Drunk History op Comedy Central) op vtm. Het was naar eigen zeggen de grootste teleurstelling uit zijn leven.
http://newsmonkey.be/article/83182

 

 

40.jpg

 

Men zegt "Je hebt er waarschijnlijk nooit iets over geweten..." 
Dat is niet juist!
Een tiental jaar geleden interviewde ik voor roderidder.be Bart Peeters over deze video.
Indien ik het mij juist herinner, botste hij met zijn paard op een kraam, waardoor hij nog steeds last aan zijn rug heeft.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...