Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

36 minuten geleden, Martin zei:

 

Helemaal niet! Ken jouw fysica. Het voorwerp, of in dit geval lichaam, dat het zwaarste weegt, valt het hardst.

Volgens die zelfde fysica, vallen 2 objecten even snel naar beneden. Massa maakt hier op zich niets uit. Aërodynamica nu even buiten beschouwing gelaten. 

Link naar reactie
7 minutes ago, Simon said:

Volgens die zelfde fysica, vallen 2 objecten even snel naar beneden. Massa maakt hier op zich niets uit. Aërodynamica nu even buiten beschouwing gelaten. 

 

Maar het is juist die aërodynamica, ofwel luchtweerstand, die hier het verschil uitmaakt!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
On 10/30/2017 at 4:55 PM, Tweetie said:

Het enige wat echt niet klopt is dat de ketting het langzaamst valt. Gezien gewicht/weerstand zou dat het hardste moeten vallen. 

Aangezien vallende lichamen allemaal even snel vallen ongeacht hun massa, speelt dat geen rol.

In een atmosfeer zal een blad papier inderdaad trager vallen dan een ijzeren ketting, maar dat komt omdat het blad wordt afgeremd door de luchtweerstand.

En ik denk niet dat de Rode Ridder een pluimgewicht is.

 

Soit: wanneer wordt het boek verwacht?

Link naar reactie
25 minuten geleden, Peter Motte zei:

Aangezien vallende lichamen allemaal even snel vallen ongeacht hun massa, speelt dat geen rol.

In een atmosfeer zal een blad papier inderdaad trager vallen dan een ijzeren ketting, maar dat komt omdat het blad wordt afgeremd door de luchtweerstand.

En ik denk niet dat de Rode Ridder een pluimgewicht is.

 

Soit: wanneer wordt het boek verwacht?

Newton krijgt nu een appelflauwte 🍏

Link naar reactie
49 minuten geleden, Peter Motte zei:

Aangezien vallende lichamen allemaal even snel vallen ongeacht hun massa, speelt dat geen rol.

In een atmosfeer zal een blad papier inderdaad trager vallen dan een ijzeren ketting, maar dat komt omdat het blad wordt afgeremd door de luchtweerstand.

En ik denk niet dat de Rode Ridder een pluimgewicht is.

 

Soit: wanneer wordt het boek verwacht?

Straks vertel je nog dat de rode ridder zwaarder is dan de schurk, omdat hij eerder valt :e007:.

 

Of omdat hij tegenwoordig gladgeschoren is, en dus minder luchtweerstand heeft...

Link naar reactie

Volgens mij is de RR gewoon eerder beginnen te vallen, en is hij daardoor al verder.

In elk geval maakt het gewicht weinig verschil, tenzij ze zo licht zijn, dat de wind er vat op heeft. En dat is noch bij de rooie, noch bij de ketting, noch bij de zwarte het geval.

We zullen gewoon op het boek moeten wachten om te weten hoe elk van de drie aan de val begon.

 

Ondertussen op internet:

 

Link naar reactie
Op 31/10/2017 om 22:28, Kontiki zei:

Nel frattempo, Fabio Bono non capirà nulla se consente di tradurre tutto questo attraverso Google Translate.

:e007::hartje::e007:

 

I thank you for the interesting lesson of physics!  
In every case, Johan is the first character to be thrown by the bridge.  
Malfrat is also launched later.

 

De Rode Ridder 256: 05-12-2017

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
17 minuten geleden, Tweetie zei:

Hm, wie herinnert zich dat nog? Martin wellicht, maar die vind toch alles van de rode ridder mooi.

Nou, Lancelot kwam toch vaak terug. Volgens de rode ridder wiki 46 keer. Zowel Vandersteen, Biddelloo als Claus gebruikten hem als personage. Dan is het inderdaad wel vreemd dat hij er nu helemaal anders uitziet. Dat is het nadeel van een tekenaar die de eerdere albums niet kent, veronderstel ik.

Link naar reactie

Ik heb er nog maar gewoon wat in gebladerd, en ben Lancelot niet tegengekomen (of niet herkend) maar mijn eerste indruk was van o jee, de tekenaar is overgeschakeld op routine of is het al wat beu... Ik vind de hoofden hier en daar toch wel zeer simpel en vlug vlug getekend in vergelijking met de eerste delen.

Link naar reactie
1 minute ago, esteban² said:

Gisteren nam ik een nieuwe Rode Ridder vast, wat me opviel was hoe dun het aanvoelde in vergelijking met de strips die er naast stonden.  Hoeveel pagina's zijn dit?  (pagina's waren ongenummerd)

Inderdaad.

Ik had gisteren 4 SC strips gekocht. Toen ik ze thuis uit de zak haalde zag ik de bovenkanten allemaal samen en de strip van de rode ridder leek wel een comic in vergelijking met de rest.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Mask zei:

Inderdaad.

Ik had gisteren 4 SC strips gekocht. Toen ik ze thuis uit de zak haalde zag ik de bovenkanten allemaal samen en de strip van de rode ridder leek wel een comic in vergelijking met de rest.

Precies.  Dat gevoel had ik ook.  Bij de oudere albums (Kontiki) heb ik dit nooit opgemerkt, maar nu was het heel duidelijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...