Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

6 minutes ago, acor said:

Met deftige scans van de oningekleurde albums ... zou er dan toch nog een heel klein beetje hoop mogen zijn?

 

Sinds Johan De Smedt aan het roer staat van de stripafdeling bij de Standaard Uitgeverij, zijn er heel veel goede initiatieven gerealiseerd. De strips krijgen er beduidend meer aandacht dan vroeger het geval was.

Ik sluit me aan bij Lectrr, die zegt dat de uitgeverij niet zou staan waar ze nu staat zonder Johan De Smedt.

Wat betreft deze gedigitaliseerde collectie kan het een zegen zijn voor Rode Ridder fans die sommige albums nergens kunnen vinden. 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Uit de SU folder voor 2018 (voorjaar) :

DE RODE RIDDER 257 – DE ONMOGELIJKE OPDRACHT

Met album 257, De onmogelijke opdracht , komt er een einde aan de achtdelige cyclus, die de nieuwe Rode Ridder introduceerde. De Rode Ridder nadert Camelot waar hij de Uitverkorene aan Merlijn zal overdragen. De weg is evenwel niet zonder gevaren, voortdurende waakzaamheid blijft geboden en dat vermoeit Johan. Lancelot en Mordred komen hun goede vriend te hulp. Maar dat draait anders uit dan voorzien. Door hun tussenkomst geraakt Johan pas echt in de problemen. 

7 februari 2018

DE RODE RIDDER 258 – DE HELLEHOND

Vanaf album 258 zullen de verhalen van De Rode Ridder losstaande albums zijn. De Hellehond is het eerste verhaal op deze manier. Bahaal de Hellevorst is niet zinnens om de Rode Ridder met rust te laten en stuurt een oude getrouwe achter hem aan. Merlijn staat machteloos, maar Johan kan rekenen op steun uit onverwachte hoek. Al is het niet zeker dat zijn geheimzinnige bondgenoot opgewassen zal zijn tegen de ontketende krachten. 

13 juni 2018 
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik vind het ook wel raar dat Lancelot geen blonde vrouwenmagneet is. Je bent dat zo gewoon als je veel (de oude) Rode Ridders leest... Maar ge er ook mijn slaap niet voor laten.

 

Hopelijk wordt Guinevere in de toekomst niet afgebeeld als een kortharige rosse. (ps op ik heb niets tegen kortharige rosse hé)

Link naar reactie
20 minuten geleden, Tom MDP zei:

Ik ben opgegroeid met de lancelot uit de lyonesse-slavenmeester albums en daar had die al bruin haar.

De inkleuring van die albums gaat alle kanten uit. In De Slavenmeester is hij blond, bruin en vooral alles daar tussenin. En hier en daar ook grijs en blauw.

 

387928685-de-rode-ridder-de-slavenmeeste

 

 

Maar in sommige albums wordt hij idd lichtbruin ingekleurd.

Als Standaard meeleest: ik verwacht een album waarin uitgelegd wordt dat de nieuwe Lancelot een helper van Bahaal is, en dat de echte Lancelot ergens in de hel opgesloten zit. Anders koop ik nooit meer een strip van Standaard!  ;)

Link naar reactie

Personally I didn't know that Lancelot was blonde in the precedents books of De Rode Ridder.  
I don't know in Belgium, but in general, also making a fast search on Google, the almost all images show a Lancelot with the dark hair, chestnut or black...

...sorry if the old readers have been destabilized by this change. :e009:

 

An explanation for this change?  
  
He has changed hairdresser! 
The precedent always washed his hair with a camomile' shampoo. :e007::e007:

 

 

Link naar reactie

Merci pour cette réaction de clarification, Fabio.
Lancelot semble avoir presque toujours eu des cheveux foncés.
Mais chaque dessinateur a la liberté de décider pour lui-même.
Peu de vrais fans de Red Knight sont dérangés par cela. Ce sont principalement les critiques qui trouvent que c'est une opportunité idéale d'être négatif à propos du Chevalier Rouge.
Ne dérange pas et fais ta propre chose!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ter informatie: in het Oude Rome waren er geen blondines, tot Jules César Gallië of zo binnenviel.

De Italiaanse vrouwen werden jaloers op de (Gallische? Germaanse?) vrouwen, en begonnen hun haar blond te verven.

M.a.w.: het is mogelijk dat Lancelot zijn haar verfde.

De fat.

 

Verder hoeft Fabio zich geen zorgen te maken. Om een onverklaarbare reden herinnerden we ons een blonde Lancelot.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ter informatie: in het Oude Rome waren er geen blondines, tot Jules César Gallië of zo binnenviel.

De Italiaanse vrouwen werden jaloers op de (Gallische? Germaanse?) vrouwen, en begonnen hun haar blond te verven.

M.a.w.: het is mogelijk dat Lancelot zijn haar verfde.

De fat.

Bedoel je nu dat Lancelot een Romeinse vrouw was ipv een Britse man?

Link naar reactie
31 minuten geleden, Martin zei:

 

Heb je dan nog geen album van de vernieuwde reeks gelezen?

250 toen ie pas uitkwam. Maar nadien gewacht om de hele cyclus in 1 keer te kunnen lezen. Die eindigt volgend album, toch?

Overigens wil ik wel liefst een exemplaar met nummer 256 op de rug :e002: Gaat de uitgever dit rechtzetten?

Link naar reactie
3 hours ago, Kontiki said:

Dat denk ik niet.

 

Dat denk ik wel, en meteen bij de tweede druk. Ook bij de uitgeverij is deze vergissing reeds opgemerkt.

Maar je moet nu ook niet verwachten dat ze meteen alle nog in verkoop zijnde albums gaan terugtrekken.

Positief: je hebt meteen een collectors item!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
3 hours ago, lukoste said:

250 toen ie pas uitkwam. Maar nadien gewacht om de hele cyclus in 1 keer te kunnen lezen. Die eindigt volgend album, toch?

Overigens wil ik wel liefst een exemplaar met nummer 256 op de rug :e002: Gaat de uitgever dit rechtzetten?

 

Ik veronderstel dat je het nummer 250 goed vond, anders zouden we het wel geweten hebben.

Maar indien je kan wachten, waarom niet? De sensatie van de verhaalontwikkeling en de steeds genialer wordende tekeningen, kunnen de euforie tijdens het lezen alleen maar bevorderen!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...