Ga naar inhoud

[Eerste Ronde(1)] Cover 52 Vs. Cover 54


nobody

  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      16
    • B
      50


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.   :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-11217600-1477850484.jpg


 


De Campbells 3 - de gijzelaar (2015) - Munuera


Ik kon toch feitelijk Munuera niet laten ontbreken. Een cover waar je eventjes kan naar blijven kijken. Mooie compositie, met die omstrengeling, de zwaarden, het kruisen van de verticale lijn van de hoofdpersonages met de horizontaal van de zee en de curve van de vogels, de 'geschilderde' wolken... Maar ik heb deze vooral gekozen vanwege de blikken van de hoofdpersonages. Schitterend gedaan. De scene komt feitelijk nergens in het album voor, maar geeft knap de inhoud van het album weer.


En nog iets waar ik gevoelig voor ben: geweldig font voor de reeksnaam.


 


Kristof Berte



 

 

 

B

post-585-0-56791000-1477915225.jpg

 

the pope

 

Link naar reactie

Munuera is een erg verdienstelijk tekenaar, en die cover van de Campbells is erg goed, maar Over de grenzen van de tijd is beter. Je hoeft de strip niet gelezen te hebben om al een heel verhaal te krijgen. Twee kinderen, en dan die immense leegte die zich voor hen uitstrekt. Wat bevindt zich daar? Kanshebber voor de finale, als je het mij vraagt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Geen opwarmer als eerste ronde, da's wel zeker. :)

 

Twee covers die mijn geestesoog gepasseerd zijn op 't moment dat ik op mijn inzendingen nadacht. Bovendien twee strips die ik heel graag gelezen heb. Maar bij zo'n ex aquo gaat 't 'm over details, en ik volg Kristof: de font van A bevalt mij meer dan de redelijk klassieke keuze in B.

Link naar reactie

Geen opwarmer als eerste ronde, da's wel zeker. :)

 

Twee covers die mijn geestesoog gepasseerd zijn op 't moment dat ik op mijn inzendingen nadacht. Bovendien twee strips die ik heel graag gelezen heb. Maar bij zo'n ex aquo gaat 't 'm over details, en ik volg Kristof: de font van A bevalt mij meer dan de redelijk klassieke keuze in B.

 

Ik had ook op 'Over de Grenzen van de Tijd...' gedacht toen ik aan mijn covers zat te denken, maar heb het dan maar bij mijn grimmige keuzes gehouden :)

Ik vind de font van De Tijd net heel goed gevonden. Wolkjes. 

Link naar reactie

Het is zelfs voor mij een moeilijke... Over de grenzen van de tijd staat in mijn top 10 favoriete strips ooit.

 

Maar ik kies toch nog altijd voor De Campbells. Volgens mij is het veel moeilijker om in het 'humor'-genre een topcover te tekenen en ik vind Munuera daar echt in geslaagd. B is sober maar sober is niet altijd de beste keuze. Een beetje sepia, een beetje kleur en veel leegte en het moet 'kunst' zijn? Nah! De virtuoos zwierende lijnvoering van Munuera trekt mij definitief over de streep.

 

Voor wie nog twijfelt: kijk in de ogen van Nutel-la en wees overtuigd!

 

 

 

PS: een sexy leprozenmeisje... hoe geniaal is dat eigenlijk als idee?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

 

B is sober maar sober is niet altijd de beste keuze. Een beetje sepia, een beetje kleur en veel leegte en het moet 'kunst' zijn? Nah! De virtuoos zwierende lijnvoering van Munuera trekt mij definitief over de streep.

 

Voor wie nog twijfelt: kijk in de ogen van Nutel-la en wees overtuigd!

 

 

 

PS: een sexy leprozenmeisje... hoe geniaal is dat eigenlijk als idee?

 

 

Wat Kristof zegt...  en ik kan geen weerstand bieden aan een tot de tanden bewapende deerne :)

Link naar reactie

Hoewel ik die Munuera echt wel een leuke cover vind, is de keuze voor mij, als indiener van cover B, vanzelfprekend.

 

Het werkt gewoon perfect. De cover roept meteen nostalgie op, ook wel de vergankelijkheid van de jeugd. Ergens voelt het bij mij een beetje aan als een truukje, want Pont weet hier volgens mij heel goed hoe hij met deze compositie en de kleuren op de emotie speelt, maar het is zo verdomd goed uitgevoerd dat ik daar niet mee kan inzitten :)

 

Ik ga eerlijk zijn, dit is mijn opportunistische nominatie: ik reken er een beetje op dat deze het wel eens heel lang zou kunnen uithouden in dit wedstrijdje :) (van mijn andere verwacht ik dat dan weer helemaal niet).

Link naar reactie

B, ongetwijfeld. Soms is minder net meer.

 

De cover dekt volledig de titel. De "grenzen": de rand waarop de kinderen zitten is zeker een grens. Wat gebeurt er als ze springen/eraf vallen? Doet me denken aan de eindeloze val in nachtmerries en "eindeloos" = "tijd". Waar kijken die kinderen naar? Is het diep of is het slechts enkele meters? => je stelt je direct een aantal vragen en dat maakt het nu net dat je die strip gaat vastnemen, doorbladeren en kopen.

Bij mij was dit in ieder geval zo bij die strip, terwijl ik de Campbells links heb laten liggen (zelfs niet doorbladerd).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...