Ga naar inhoud

Star Wars


niemand

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
8 uren geleden, Tom B zei:

Zéér feministische actiefilm. Maar toch twijfel ik of hij de Bechdel-test zou doorstaan.

Ondanks dat ik de Bechdel-test onzin vind, slaagt de film op dat vak hoor.

 

TLJ was een goede film. Lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een blockbuster in de cinema. Speelt mooi met je verwachtingen en je geeft echt om de personages. Voor de rest zitten er wat ongeslaagde pogingen tot humor in en ik ga niks meer zeggen om spoilers te vermijden. :)

Link naar reactie
4 uren geleden, Chimi zei:

Ondanks dat ik de Bechdel-test onzin vind, slaagt de film op dat vak hoor.

In mijn herinneringen gaan alle gesprekken tussen vrouwen onderling nog steeds over andere mannen, maar ergens zal er wel een gesprekje tussen gezeten hebben dat over ontsnappen of zo ging.

Link naar reactie

Absoluut genoten van the last Jedi. Fris, grappig en met veel potentieel. Enkele schitterende vondsten (

Spoiler

de rode aarde onder het zout, en de globale plot

) maar ook een gruwel van een scenariowending waar het zeker 10 minuten heeft geduurd voor ik me daar kon overzetten (

Spoiler

het terugzweven van Leia naar het schip

 

Maar globaal gezien een prima filmavond! 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op ‎23‎/‎12‎/‎2017 om 19:31, Zwendel zei:

Op Netflix is ernu een serie over speelgoed. Eerste aflevering gaat over de Star Wars franchise. Interessant 

Alle beschikbare episodes tot nu toe gezien. :)  't Is niet allemaal 100% correct en slagen ze belangrijke aspecten over, maar toch zeer leuk om te zien.  Bij de episode van HE-MAN zat ik in ieder geval met een gewéldig grote smile te kijken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Gisteren "The Force Awakens" gezien.

Wat een kutfilm!

En die Carrie Fisher! Was ze ook al zo slecht in "A New Hope" en heb ik dat toen in mijn 12-jarige onnozelheid niet gemerkt?

En het verhaal! Het lijken wel aan elkaar geplakte herinneringsfoto's. Zo van: kijk: Han Solo! Kijk: Chewie! Kijk: C3PO! Kijk dit en kijk dat! Waarbij al die ouwe knakken die A New Hope vroeger zagen verondersteld worden kwijlend over de grond te rollen.

O ja, en Kylo Ren ... Die is niet half zo dreigend als Darth Vader. Het is bijna een parodie. Maar dan wel een heel knullige parodie.

In China hebben ze het begrepen: daar liepen de mensen bijna de zaal uit. Na één week was de recette van The Last Jedi al met 92% gezakt. Na een maand werd de film al uit de zalen gehaald. Zij hebben het door.

 

(hup, daar gaat mijn populariteit, maar ik ben niet te laf om te zeggen dat een film stinkt als ik vind dat-ie stinkt)

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

(hup, daar gaat mijn populariteit, maar ik ben niet te laf om te zeggen dat een film stinkt als ik vind dat-ie stinkt)

Uw populariteit zal het minste van je zorgen zijn! Branden in de hel zal je! :12:

 

Maar nu serieus: Ieder zijn mening. Ik kan goed begrijpen dat mensen dit slechte films vinden, en zeker 4, 5 en 6 omdat die bewust een beetje knullig in elkaar zaten. En 1, 2 en 3 zijn gewoon slecht. Maar 7 en 8 vond ik best te pruimen, 8 ben ik zelfs twee keer gaan zien.

Jouw reactie heb ik meestal Marvel- en DC-films.

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

Uw populariteit zal het minste van je zorgen zijn! Branden in de hel zal je! :12:

 

 

:castle:

 

Ik was eerlijk gezegd ook teleurgesteld. J.J. Abrams had van de Star Trek-reboot een grappige ruimteavonturenfilm gemaakt, maar zijn Star Wars ...

Ik vond het ook niet spannend of zo.

Van The Return of the Jedi herinner ik me nog dat hij zeer slecht optrok, maar eenmaal de film op gang was, werd het een roetsjbaan waar je niet af wou.

The Force Awakens daarentegen blijft aan de grond plakken als een slak die lijm in plaats van slijm gebruikt. En als die slak dan nog aan de lijm had gesnoven, zoals in 2001 A Space Oddyssee, dan hadden we nog wat te zien gekregen.

 

Bedoel je met "4, 5 en 6" de reeks van A New Hope tot Return of the Jedi? Ik heb die nooit gezien als "bewust" knullig in elkaar gezet. Als je ze knullig vindt, dan zijn ze dat gewoon.

Nu is het wel zo dat er sinds die films in première gingen, er erg veel aan geknoeid is. Zogezegd omdat George Lucas met de nieuwe technologieën zijn ideeën beter kon verwezenlijken. In werkelijkheid om aan de fans tot drie keer toe dezelfde film te kunnen verkopen.

 

Volgens mij is Star Wars gewoon "op". In 1977 konden ze ons nog verbazen met nooit geziene speciale effecten, maar die tijd is al lang voorbij. Net zoals ze voor James Bond op een bepaald moment moesten beseffen dat mooie vrouwen op exotische locaties niet genoeg meer was, als de gemiddelde bioscoopbezoeker die films bekeek net nadat ze van zo'n exotische toeristenbestemming terugkwamen. Dat hebben ze met Daniel Craig redelijk goed opgevangen, door meer aandacht te besteden aan de verknipte geest van Bond zelf. Maar bij Star Wars denken ze nog altijd indruk te kunnen maken met "Luke, use the Force!".

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Bedoel je met "4, 5 en 6" de reeks van A New Hope tot Return of the Jedi? Ik heb die nooit gezien als "bewust" knullig in elkaar gezet. Als je ze knullig vindt, dan zijn ze dat gewoon.

Die, inderdaad. De "officiële" nummering, niet de chronologische.

 

Ik heb het ergens in een interview eens gehoord of gezien, op die manier zouden de nerds het makkelijker na kunnen spelen. Je ziet dat ook nog terugkomen in de prequels: dat een gevangene zijn tekst zegt, en vervolgens perfect de weg naar de cel weet zonder te moeten aangepord worden door bewakers...

 

In dat opzicht vind ik de nieuwe films toch een beetje een verademing, er wordt menselijker gedrag vertoond (stormtroopers die 180° omkeren als Kylo weer eens door 't lint gaat, ...)

 

The last jedi ben ik gaan zien in een marathon met "the force awakens" ervoor. Op zich vind ik 'm dan beter, 't is eigenlijk een begin van een verhaal, als je 'm los ziet blijf je een beetje op je honger zitten vond ik twee jaar geleden, maar toen was ik zo opgelucht dat het geen film zoals de prequels was, dat ik het niet erg vond.

Link naar reactie

Ach, ik heb me ferm geamuseerd met The Force Awakens, het zat vol met ouh and aah momenten maar dat was ook wat ik wou zien. Prachtig om al de oude karakters eens terug te zien in een aanvaardbare setting al was het een soort van remake.

 

Rogue One was een dikke méh, die Walkers gingen ook veel te vlug kapot.

 

The Last Jedi vond ik redelijk goed maar het moest er nu ook niet zo dik op liggen dat de belangrijke commandanten nu allemaal oudere vrouwen zijn die het beter weten zonder te zeggen waarom. Om nog maar te zwijgen over princes Lea en de Luke, blij dat die van z'n eiland is.

 

Over het algemeen ben ik wel positief en de nieuwe figuren zijn erg goed, wel jammer dat ze af en toe een goeie figuur nogal vlug opofferen.

Link naar reactie

Jij bent ook snel tevreden.

 

Het amusantste aan de jongste Star Wars-films zijn de filmpjes erover van ontevreden fans.

 

Mijn ouders zaten een tijd geleden naar de Spielberg-film van Kuifje te kijken. Ik kwam er toe en heb meegekeken, ongeveer vanaf de helft. Nu, DAT was een goeie film. Het is ook geen Oscar-type, geen behandeling van diepgravende psycho-sociale problemen of historisch onthullende feiten, maar het was een film zoals dat soort film moet zijn: onderhoudend, humoristisch, actie, enz. Zelfs als niet-Kuifje-liefhebber vond ik het een gemis dat ik hem niet in de bioscoop had gezien.
Misschien moet ík Ready Player One en The Post ook maar eens een kans geven? Het zijn ook Spielberg-films. Die man is de laatste tijd wat op de achtergrond geraakt, maar films maken is hij nog niet verleerd.

Dat ze hém eens een SW laten maken. Dan zal het wel loslopen.

Link naar reactie

Ready Player One wordt de max al heb ik nog niet de nodige geek reference bagage.

 

Kuifje vond ik dan weer niet te bekijken, tja. Momenteel ga ik een nostalgische periode door en daar spelen die laatste SW films gretig op in net zoals de vele remakes van andere klassiekers, dat zal er wel iets mee te maken hebben.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Als film en stripliefhebber was ik jaren terug enorm blij dat Dark Dragon Books begon met de vertalingen van Star Wars strips uitgegeven door Marvel in samenwerking met Disney.

 

Helaas volgens ze niet alle reeksen, wat ook ergens wel begrijpelijk is natuurlijk want te veel is te veel. Daarom denk ik erover na om de reeksen die ze niet uitbrengen te importeren vanuit de US.

 

Vermits ik een leek ben op US comics heb ik hier wel een aantal vragen rond. Ik kan deze comics vinden op de Amazon sites maar weet er toevallig ook iemand waar ik fysieke exemplaren kan vinden in het Antwerpse. Mijn vaste stripspeciaalzaak verkoopt namelijk geen US comics.

 

Door te grasduinen op het internet ontdekte ik ook dat Marvel een epic collection / legends heeft en ook omnibussen uitbrengt. Wie kan mij zeggen wat het verschil is tussen die omnibussen (die heel duur zijn) en die epic collections. Bevatten die omnibussen ook de epic collections of vergis ik me daarin.

 

Op de issuu.com site zag ik ook dat Marvel, book previews uitgeeft. Overzichten met te verschijnen strips. Weet er toevallig iemand waar op het internet ik oude exemplaren kan vinden van deze catalogussen en liefst in pdf formaat. Ik zoek de exemplaren vanaf 2015 (het moment dat Marvel de nieuwe Star Wars strips uitgaf).

 

Ook zou ik graag tips willen ontvangen van sites waar ik releaselijsten kan vinden van te verschijnen Marvel star wars strips.

 

Een heleboel vragen maar zoals eerder gezegd ik ben een leek op het gebied van US comics en het aanbod is …. enorm.

 

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, Ronald A zei:

 

Vermits ik een leek ben op US comics heb ik hier wel een aantal vragen rond. Ik kan deze comics vinden op de Amazon sites maar weet er toevallig ook iemand waar ik fysieke exemplaren kan vinden in het Antwerpse. Mijn vaste stripspeciaalzaak verkoopt namelijk geen US comics.

 

 

 

Mekanik Strip.

Link naar reactie

Metabaron en Paul bedankt voor jullie reply.

 

Jullie hebben me al een stuk op weg geholpen.

 

Nog een paar kleine vraagjes.

 

Bijvoorbeeld de US comic van Darth Maul, is dit dezelfde uitgave die door Dark Dragon Books in twee delen is uitgegeven?

 

Het gaat over deze uitgave:

 

https://mekanik-strip.be/shop/comics/star-wars-darth-maul/

 

Wat is trouwens het verschil qua kwaliteit tussen de Star Wars strips van Marvel en die van Dark Dragon Books.

 

Waar kopen jullie de US comics? Ik ga al zeker eens kijken bij Mekanik. Nog tips voor winkels in het Antwerpse?

 

Heeft de US geen site die te vergelijken is met onze Belgische trots, sripspeciaalzaak?

 

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

 

 

Link naar reactie

Marvel is de enige die nog nieuwe Star Wars-comics mag maken, dus wat DDB nieuw uitbrengt zullen daar inderdaad vertalingen van zijn. Ik heb van DDB alleen een impulsaankoop gedaan van die eerste reeks door Brian Wood en die was compleet onleesbaar door de schandalig slechte vertaling. Je houdt het volgens mij dus inderdaad best bij de originele Marvels als je ze wil verzamelen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...