Renegade Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Denk niet dat dit veel voorkomt. Een voorbeeld is Hermann die in een Jeremiah deel voorkomt. Eerste pagina's in Afromerica. Opzich wel grappig. Quote
Metabaron Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Merho ook een paar keer in Kiekeboe, Willy Vandersteen in De Briesende Bruid, Paul Geerts ook in een paar Suskes en Wiskes, Marc Legendre in Biebel, Moebius aan z’n tekentafel, Marc Sleen is ook wel eens in Nero opgedoken, Gerd Van Loock en Philippe Delzenne in Jommeke dacht ik, ... Quote
Rik Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Klassiek zijn de Kuifjeverhalen zoals De scepter van Ottocar of de sigaren van de farao. Herge en Jacobs hebben hier cameorolletjes in. Don Lawrence in een van zijn laatste Stormverhalen. Quote Omnia mutantur nihil interit
AHMO Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Martin Lodewijk in Storm en Agent 327 Willem Ritstier en René Uilenbroek in Soeperman in De bollen van Rokan Quote
Madam Kito Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 4 uren geleden, Renegade zei: Denk niet dat dit veel voorkomt. Een voorbeeld is Hermann die in een Jeremiah deel voorkomt. Eerste pagina's in Afromerica. Opzich wel grappig. Niet veel? Jij hebt precies nog niet veel strips gelezen Quote
pudifar Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Jean van Hamme komt ook voor in Largo Winch als zijn advocaat. Dat vond ik wel origineel. http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Philippe-Francq-Jean-Van-Hamme.htm Quote
pudifar Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 5 hours ago, Rik said: Klassiek zijn de Kuifjeverhalen zoals De scepter van Ottocar of de sigaren van de farao. Herge en Jacobs hebben hier cameorolletjes in. Don Lawrence in een van zijn laatste Stormverhalen. Er zijn er nog hoor. De Piraten van Pandarve, De Wentelwereld, De Von Neumann machine, Terugkeer van de Rode Prins. Martin Lodewijk komt ook zo nu en dan eens voor in Storm. Zie De doder van Eriban, Terugkeer van de Rode Prins en De Von Neumann machine. Quote
pudifar Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Laat ons ook Willy Linthout niet vergeten in Urbanus. Quote
ed hengeveld Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Jean Graton in Michel Vaillant. Tibet en Duchateau in Rik Ringers. Uderzo en Charlier in Michel Tanguy. Quote
Stem Franquin naar de finale Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 In Asterix zie je vaak dat de tekening iemand echt moet voorstellen. Buiten Eddy Merckx herken ik er wel niet zo veel van. Een lijstje daarbij zou wel wat tekenaars kunnen bevatten. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
pudifar Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Cauvin en Lambil in Arme Lampil. En wandelt Franquin ook niet voorbij in Guust Flater? Quote
AHMO Posted June 16, 2018 Posted June 16, 2018 Misschien ook leuk om voorbeelden te geven Zoals ik gedaan hebt met de afgekeurde pagina's van de Bollen van Rokan. Hieronder Martin als Agent 010 Voor de Belgen.. 010 staat voor Rotterdam Feyenoorders hebben vaak over 020 (Amsterdam) versus 010 (Rotterdammers) Quote
Raytheman Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 René Goscinny en Albert Uderzo komen menigmaal in Asterix voor Quote
Tanuki Posted July 6, 2018 Posted July 6, 2018 Ik denk spontaan aan de stripreeks "terug op aarde" van Jean-Yves Ferri en Manu Larcenet, met als hoofdrol een striptekenaar genaamd Manu Larssinet. Ik volg die strip al een tijdje in Gazet van Antwerpen en vroeg me al dikwijls af hoe autobiografisch die eigenlijk zou zijn. In ieder geval een zalige gagstrip. Quote
Sint-Joris Posted August 9, 2018 Posted August 9, 2018 Onbegrijpelijk dat Karel Biddeloo in De Rode Ridder hier nog niet vernoemd is. Als Johnny Reb vocht hij in 'De vete' als slechterik tegen zijn eigen hoofdpersonage, terwijl hij als Karel de Mountabour zijn held in meerdere albums bijtrad. Ook in verschillende andere verhalen duikt hij -al dan niet met zijn jonkvrouw- discreet in de achtergrond of aan de zijlijn op. Quote
linthout Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 Op 16/6/2018 om 12:46, Metabaron zei: Merho ook een paar keer in Kiekeboe, Willy Vandersteen in De Briesende Bruid, Paul Geerts ook in een paar Suskes en Wiskes, Marc Legendre in Biebel, Moebius aan z’n tekentafel, Marc Sleen is ook wel eens in Nero opgedoken, Gerd Van Loock en Philippe Delzenne in Jommeke dacht ik, ... Ik ben ook een keer in Kiekeboe gekomen. Quote
Stem Franquin naar de finale Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 21 minuten geleden, bouncer zei: Welke naam gaf Merho aan dit karakter? Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Suske Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 3 uren geleden, bouncer zei: De "daltons", getekend door Will ? De tekening is van Morris. cartoonesk 1 Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Werner Posted August 10, 2018 Posted August 10, 2018 Hector Lee(p)mans in Kies Kiekeboe! "Ik ben links! Uiterst links. Zeg maar linksbuiten. En u?" "Ik ben Kiekeboe! Uiterst Kiekeboe!" Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Metabaron Posted August 11, 2018 Posted August 11, 2018 23 uren geleden, linthout zei: Ik ben ook een keer in Kiekeboe gekomen. Welk album is dat, Willy? Quote
pudifar Posted August 11, 2018 Posted August 11, 2018 Komt Merho ook niet voor in de Urbanus strips? Ik dacht bijvoorbeeld in het album "Het gefoefel met de zak" (voorlaatste bladzijde, zie het portret aan de muur). (Maar ik kan mij schromelijk vergissen natuurlijk). Quote
cinco Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 En dan heb je stripmakers die uiteindelijk de hoofdrolspelers van hun eigen strips worden. Quote
Madam Kito Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 40 minuten geleden, cinco zei: En dan heb je stripmakers die uiteindelijk de hoofdrolspelers van hun eigen strips worden. Quote
cinco Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 En nog een stap verder is de autobiografische strip. Quote
Madam Kito Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Op 28/2/2020 om 12:46, cinco zei: En nog een stap verder is de autobiografische strip. Is dat een stap verder of een stap terug? alsof stripmakers steeds minder moeite doen om nog zelf iets te verzinnen. Quote
Kool Thing Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Een hele leuke cameo zijn Tome en Gazotti als leathergays in een Soda. Mooie parodiescene op Police Academy Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
cinco Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 1 uur geleden, TDPB zei: Is dat een stap verder of een stap terug? alsof stripmakers steeds minder moeite doen om nog zelf iets te verzinnen. (je mag hier eventueel een knipogende smiley bij verzinnen) Hangt af van de creativiteit die erin wordt gestoken en de manier waarop iets verteld wordt. Quote
Hamirubi Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Ik heb enkele jaren terug alle (alle?) Vandersteens verzameld - zelfs eentje uit zijn "snordragende periode". Eens zien of ik dat bestandsmapje nog terugvind. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Vittorio Posted February 28, 2020 Posted February 28, 2020 Franquin is toch wel uniek, als een soort Gargamel gewoon op het omslag van zijn eigen album, dat zouden meer stripmakers eens moeten durven, met hun strip-stamppotjes: Quote
Aleksandr Posted February 29, 2020 Posted February 29, 2020 Op 28/2/2020 om 15:11, Hamirubi zei: Ik heb enkele jaren terug alle (alle?) Vandersteens verzameld - zelfs eentje uit zijn "snordragende periode". Eens zien of ik dat bestandsmapje nog terugvind. met de plaatjes erbij zou dit nog veel leuker zijn dan die lijstjes... Quote
Stem Franquin naar de finale Posted March 1, 2020 Posted March 1, 2020 De nieuwe Rik Ringers. Eerst Een kleine cameo van Dany later dukt Simon zelf op. Ik heb volgend weekend een date met hem. Ik ga toch eens horen of er nog zijn. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Stem Franquin naar de finale Posted March 3, 2020 Posted March 3, 2020 Autobiografisch werk van Nicolas Keramidas. Quote Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
Recommended Posts