Jump to content

misvattingen die je had over de inhoud of de personages van stripreeksen

Recommended Posts

1 uur terug, cinco zei:

Zo dacht ik als kleuter dat Smuffatje een meisjessmurf was.

Het is geen stripfiguur, maar ik dacht hetzelfde van Wicky de viking.

Van Bizu was ik ook niet helemaal zeker. Het zijn die rokjes die het hem deden.

fournierBizuIntegrale3-2-1200x675.jpg

Oh, deze blijf ik trouwens hilarisch vinden van mezelf.  In mijn jongere jaren kwam ik vaak Tome tegen tijdens het opzoeken van strips op 't internet.  Ik dacht dat die Tome wel bij héél veel reeksen betrokken was.  Pas later had ik door dat 'tome' in het Frans voor 'deel' staat. :D 

37 minuten geleden, TDPB zei:

ik heb het niet perse over seks (aangezien ze zich niet geslachtelijk voortplanten doen ze daar wellicht sowieso niet aan)

Maar dan kunnen ze toch ook niet homoseksueel zijn? Als ze toch niet 'smurfen'. ;)

Ik stond daar niet bij stil, maar nam gewoon aan dat smurffatje bij de groep hoorde, net als brilsmurf of potige smurf. Er waren nogal wat zaken waar ik niet over na dacht. Smurfführer  bijvoorbeeld: de associatie met Hitler nooit gemaakt. Ach, die onschuld... 

17 minuten geleden, TDPB zei:

In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Alleen Sjors en Sjimmie is een afgietsel van een oude Amerikaanse strip. Voor de rest valt het wel mee.

1 uur terug, Retardi zei:

Ik heb niemand met zijn volle verstand ooit horen beweren dat Donald Duck een Nederlandse creatie is. 

Neen, maar ze hebben er wel een hele industrie rond gebouwd met massa's eigen (genederlandiseerde) strips, tijdschriften en albums.

16 uren geleden, TDPB zei:

nee, die heb ik nooit gezien.

(In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Trigië met Nederlandse variant Storm toen Don Lawrence ontdekte dat zijn uitgever hem jaren te weinig betaalde.

17 uren geleden, esteban² zei:

Dat Billie Turf niet Nederlands is, is voor mij dus nieuws.  Ik kom uit de lucht gevallen.  Bessie ook niet, besef ik nu.  Nooit geweten dat er een film was.

Een hele rits Engelse films en tv-reeksen ook.

1 uur geleden, Vittorio zei:

Je bent volgens mij de enige op dit forum die scenario's verzamelt. Kun je iets meer vertellen over deze niche?

Heu...Ik verzamel geen scenario's... Heb ik me vergist van tekenaar?

Gelukkig gaat het hier over misvattingen!!! 🙂

Ik had even gekeken op Google , meer niet hoor.

En ik zag meteen dat ik  niet hou van de tekeningen van Parlett.

Dus...Het is die 'andere' waar ik platen van heb...

Alleen...Er zullen wel heel wat tekenaars geweest zijn van Billy Bunter...Dus, ik ben niet zeker.

Studiowerk zoals Vandersteen zeker?

3 uren geleden, Aleksandr zei:

de Turfs zaten toch op een Engelse kostschool, dacht ik

Als kind is dat mij volledig ontgaan.  Als volwassene nooit meer gelezen.  In mijn hoofd was het een Hollander en speelde het zich af in een tijd waarin iedereen in uniform naar school (internaat) moest.  Ik weet ook nog dat er heel wat Hollandse woorden in voor kwamen die wij niet echt gebruiken.  Vandaar wss.  Nu ik eens wat Turf googelde, zag ik het ook wel meteen.

image.thumb.png.85ff2f6552dc7fe0c7150aed846c9520.png

Richards was sec een schrijver, en wat voor een… Volgens Wikipedia werkte hij onder minstens 25 pseudoniemen (zijn echte naam was Charles Hamilton) en staat hij met zijn veelschrijverij in het Guinnes Book of Records:

It has been estimated by researchers Lofts and Adley that Hamilton wrote around 100 million words or the equivalent of 1,200 average length novels, making him the most prolific author in history.