Ga naar inhoud

misvattingen die je had over de inhoud of de personages van stripreeksen


cinco

Recommended Posts

Ik stond daar niet bij stil, maar nam gewoon aan dat smurffatje bij de groep hoorde, net als brilsmurf of potige smurf. Er waren nogal wat zaken waar ik niet over na dacht. Smurfführer  bijvoorbeeld: de associatie met Hitler nooit gemaakt. Ach, die onschuld... 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Retardi zei:

Ik heb niemand met zijn volle verstand ooit horen beweren dat Donald Duck een Nederlandse creatie is. 

Neen, maar ze hebben er wel een hele industrie rond gebouwd met massa's eigen (genederlandiseerde) strips, tijdschriften en albums.

Link naar reactie
16 uren geleden, TDPB zei:

nee, die heb ik nooit gezien.

 

(In Nederland eigenden ze zich eigenlijk wel heel graag buitenlandse reeksen toe. Sjors en Sjimmie, Billie Turf, Donald Duck...)

Trigië met Nederlandse variant Storm toen Don Lawrence ontdekte dat zijn uitgever hem jaren te weinig betaalde.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Vittorio zei:

Je bent volgens mij de enige op dit forum die scenario's verzamelt. Kun je iets meer vertellen over deze niche?

Heu...Ik verzamel geen scenario's... Heb ik me vergist van tekenaar?

Gelukkig gaat het hier over misvattingen!!! 🙂

Ik had even gekeken op Google , meer niet hoor.

En ik zag meteen dat ik  niet hou van de tekeningen van Parlett.

Dus...Het is die 'andere' waar ik platen van heb...

Alleen...Er zullen wel heel wat tekenaars geweest zijn van Billy Bunter...Dus, ik ben niet zeker.

Studiowerk zoals Vandersteen zeker?

 

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Aleksandr zei:

de Turfs zaten toch op een Engelse kostschool, dacht ik

Als kind is dat mij volledig ontgaan.  Als volwassene nooit meer gelezen.  In mijn hoofd was het een Hollander en speelde het zich af in een tijd waarin iedereen in uniform naar school (internaat) moest.  Ik weet ook nog dat er heel wat Hollandse woorden in voor kwamen die wij niet echt gebruiken.  Vandaar wss.  Nu ik eens wat Turf googelde, zag ik het ook wel meteen.

image.thumb.png.85ff2f6552dc7fe0c7150aed846c9520.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Richards was sec een schrijver, en wat voor een… Volgens Wikipedia werkte hij onder minstens 25 pseudoniemen (zijn echte naam was Charles Hamilton) en staat hij met zijn veelschrijverij in het Guinnes Book of Records:

 

Quote

It has been estimated by researchers Lofts and Adley that Hamilton wrote around 100 million words or the equivalent of 1,200 average length novels, making him the most prolific author in history.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...