Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

Ik heb nooit een usb-stick van Spirou gekregen, Peter. Was dat niet eerder een welkomstcadeau voor nieuwe abonnees? (ik weet niet hoe lang je al abonnee bent) Ik bedoel eerder een boekje zoals Le cadavre exquis van een tijdje geleden of dit boekje (zie afbeelding) als cadeau voor de abonnees die een jaar lang onafgebroken lid waren van Spirou vorig jaar.

 

Goulet+et+Sti%252C+cadeau+Spirou+%25281%Goulet+et+Sti%252C+cadeau+Spirou+%25282%

Link naar reactie

Ik weet het, het is verwarrend, maar dit is in principe het draadje over het tijdschrift. Het personage/de stripreeks heeft een ander draadje. En die sticker heeft vreemd genoeg helemaal niets met het tijdschrift te maken.

Dat gezegd zijnd; wie is die kale gast? Een of andere BV? (het is niet de Guga Baúl, de peter van de reeks)

Link naar reactie

https://nieuws.vtm.be/cultuur-media/onze-journalist-pronkt-op-rode-kruis-sticker

 

VTM NIEUWS-journalist Patrick Van Gompel staat op de nieuwe sticker van Rode Kruis-Vlaanderen. Hij deelt die eer met stripheld Robbedoes. Van Gompel is niet de enige die op de sticker prijkt. Voor Bekende Vlamingen en Rode Kruis-vrijwilligers zijn er gepersonaliseerde stickers.

Elk jaar brengt het Rode Kruis een sticker uit met een andere stripheld op. Dit jaar is dat Robbedoes. Uniek aan deze editie is echter dat één personage op de sticker gepersonaliseerd kan worden. De bedoeling is om met verschillende bekende Vlamingen, die het Rode Kruis een warm hart toedragen, samen te werken. Zij verschijnen dan als Rode Kruis-medewerker op de sticker. Meer info volgt in april bij de effectieve start van de stickerverkoop.

Het personalisatieverhaal loopt ook door in de Robbedoes-albums zelf. Vrijwilligers van het Rode Kruis kunnen zich aanmelden om een gastrol te spelen in een Robbedoes-album. De beste figuren zullen dan opduiken als personage in de derde Robbedoes-special die eind oktober verschijnt.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Deze week enkele opvallende veranderingen in Spirou.

Wat mij stoort, is dat de inhoudsopgave niet meer vermeldt de hoeveelste aflevering van een feuilleton is opgenomen. Dat was erg handig als je de boekjes opspaart tot een feuilleton compleet is. Je vond er snel mee terug in welke aflevering het feuiileton begon, en je kon spoilers vermijden omdat je niet in het blad naar de afleveringen moest bladeren.

Tot nu toe vond ik de veranderingen positief, maar deze valt tegen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En door de inhoudsopgave te spreiden over een halve pagina, ipv een kwart pagina, krijg je minder strip voor je geld...

De rubriek over de geschiedenis van Spirou stopt ook. Liep blijkbaar al 10 jaar en kan niet het eeuwige leven hebben. Maar toch spijtig. Was vaak het eerste dat ik las.

 

Wel een schitterend dubbeldik nummer voor de 80e verjaardag. Eindelijk de nieuwe Spirou van Emile Bravo, en andere sterke reeksen.

Link naar reactie
5 hours ago, dirk (monsieur toupet) said:

En door de inhoudsopgave te spreiden over een halve pagina, ipv een kwart pagina, krijg je minder strip voor je geld...

Ach, dat miniatuurstripje zal ik niet zo erg missen, maar wel dat er niet meer staat het hoeveelste deel van hoeveel delen de aflevering van een feuilleton is. Dat was lekker handig als je wachtte tot een feuilleton compleet was om het te lezen.

 

Quote

De rubriek over de geschiedenis van Spirou stopt ook. Liep blijkbaar al 10 jaar en kan niet het eeuwige leven hebben. Maar toch spijtig. Was vaak het eerste dat ik las.

Dat zal ik ook missen.

 

Wat me verbaast is dat die kleine tekeninkjes onderaan de pagina over blz. 13 er nog altijd staan. Daar is de lol al lang vanaf. Bovendien zijn ze wel erg klein. Ik kan me niet herinneren ze ooit echt geboeid te hebben gelezen. Het dient zich leuker aan dan het is.

 

PS Fondation Z vond ik geweldig. Voor zover ik weet is Robbe nog nooit in de ruimte geweest.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Ach, dat miniatuurstripje zal ik niet zo erg missen, maar wel dat er niet meer staat het hoeveelste deel van hoeveel delen de aflevering van een feuilleton is. Dat was lekker handig als je wachtte tot een feuilleton compleet was om het te lezen.

 

Dat zal ik ook missen.

Dan heb je toch niet goed gezien. Onder de titel van de vervolgverhalen staat hoeveel afleveringen het verhaal telt en om de hoeveelste aflevering het gaat. Het nieuwe verhaal van Spirou door Bravo zal bestaan uit 10 afleveringen.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
16 hours ago, Suske said:

Dan heb je toch niet goed gezien. Onder de titel van de vervolgverhalen staat hoeveel afleveringen het verhaal telt en om de hoeveelste aflevering het gaat. Het nieuwe verhaal van Spirou door Bravo zal bestaan uit 10 afleveringen.

Weet ik. Maar het staat niet meer op de inhoudsopgave, en dat was handiger.

Link naar reactie

Spriou heeft nog niet zo lang een nieuwe hoofdredactrice en dat gaat altijd gepaard met veranderingen om een stempel te drukken. Er zou een gloednieuwe lay-out komen, nieuwe rubrieken en reeksen ook.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...