Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

Op 7/9/2020 om 13:01, cartoonesk zei:

Op een keertje in een zomerspecial was ik abonnee van de week! Was iemand anders hier ooit abonnee van de week? Mijn abonnement is pas verlengd. Joepie! groetjes.

 

Welke lievelingsstrips heb je toen opgegeven?

 

Ik heb zitten nadenken. Hoe leuk ik Kid Paddle, de Kleine Robbe en Agent 212 ook vind, het zou geen pijn doen moesten ze stopgezet worden aangezien ze toch al lang lopen. Kapitein Ansjovis en H.O.M.E. zouden voor mij het meeste pijn doen.

Link naar reactie
Op 1/9/2021 om 21:11, Red Arrow zei:

Welke lievelingsstrips heb je toen opgegeven?

 

Ik heb zitten nadenken. Hoe leuk ik Kid Paddle, de Kleine Robbe en Agent 212 ook vind, het zou geen pijn doen moesten ze stopgezet worden aangezien ze toch al lang lopen. Kapitein Ansjovis en H.O.M.E. zouden voor mij het meeste pijn doen.

Ja, die zou voor mij ook pijn doen:)

Link naar reactie

Los van kapitein Ansjovis, Dad, ea vind ik Spirou niet in een sterke fase zitten. Nadat Lewis Trondheim op een bepaald moment het blad bijna had overgenomen (wat ik meer kon smaken), is het nu aan Jorge Bernstein en mensen uit de stal van Fluide Glacial. Ik neem aan dat dit de nieuwe lijn is van hoofdredacteur Morgan di Salvia. Maar voorlopig blijf ik geabonneerd. 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Er zijn weer een paar nieuwe vervolgreeksen: Le roi louve (De wolvenkoning, door Lapière, Alibert en Adrián) verschijnt sinds deze maand en vanaf volgend jaar verschijnt A-Lan (een reeks over robots door Thomas Labourot en BeKa) en de superheldenreeks Le métier le plus dangereux du monde (door Olivier Bocquet en Fabio Lai). Voor abonnees verschijnt nu ook iedere week een hoofdstuk van Team Phoenix, een Westerse "mangareeks" die me doet denken aan Astroboy.

Link naar reactie
Quote

Yoko Tsuno, haar geestelijke vader Roger Leloup moet nog twee pagina's tekenen van deel 30 en dan zit dat proces erop. Daarmee verschijnt het album nog niet meteen, want het inkleuren en andere voorbereidingen voor de druk van het album vergen ook tijd. Volgens de Duitse uitgeverij Carlsen Verlag komt deel 30 daarom pas in maart 2022 uit.

 

Wel vreemd dat de bron een Duitse uitgeverij is, en niet Dupuis.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
22 minutes ago, Red Arrow said:

Hoe ga ik ooit een jaar kunnen wachten op deel 2 van Le Roi Louve?

 

Het is jammer dat de beste vervolgreeksen van Dupuis (naar mijn mening) niet vertaald worden naar het Nederlands: Olive en Le Roi Louve.

Ik hoop eigenlijk dat Daedalus dergelijke titels kan vastgrijpen zoals ze gedaan hebben voor Frnck. Het kan dan lang duren tussen de titels, maar laat of nog later komen ze wel. Plus een heel mooie printkwaliteit.

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, cinco zei:

 

SU

 

Het gaat waarschijnlijk om Franstalige albums van de andere uitgeverijen die ze al dan niet zullen vertalen en uitgeven voor het Nederlandstalig grondgebied.

Dat heeft niets met papierschaarste te maken. Dat is het nieuwe uitgavebeleid sinds de overname door SU van ballon. Hun oplage-vereisten liggen zo hoog voor het Nederlandstalig gebied dat alleen Suske en Wiske, Kiekeboe en aanverwanten, die al bij SU zaten, blijven en van de overgenomen reeksen alleen toppers als Thorgal, Largo Winch, XIII...De rest zal naar vertaaluitgeverijen gaan, die toch al veel(en zelfs reeksen verder zetten) vertalen van het vroegere fonds van  Ballon.

Link naar reactie
34 minuten geleden, bammar zei:

Dat heeft niets met papierschaarste te maken. Dat is het nieuwe uitgavebeleid sinds de overname door SU van ballon. Hun oplage-vereisten liggen zo hoog voor het Nederlandstalig gebied dat alleen Suske en Wiske, Kiekeboe en aanverwanten, die al bij SU zaten, blijven en van de overgenomen reeksen alleen toppers als Thorgal, Largo Winch, XIII...De rest zal naar vertaaluitgeverijen gaan, die toch al veel(en zelfs reeksen verder zetten) vertalen van het vroegere fonds van  Ballon.

Hier klopt geen woord van.

Link naar reactie

Inderdaad, deel 4 van Harmony was aangekondigd voor 2019, maar werd dan toch niet uitgegeven. Dat jaar verscheen deel 5 van FRNK niet (ook stopgezet, bij Dupuis tenminste) en Télémaque kreeg zelfs geen kans. 2019 was echt een kutjaar voor de Nederlandse tak van Dupuis, mooi ook het jaar dat Ballon versmolt met Standaard Uitgeverij. Of er een causaal verband is, weet ik niet.

Link naar reactie
18 uren geleden, bammar zei:

Graag jouw uitleg waarom SU zoveel reeksen stopt en niet meer vertaald van het vroegere fonds van ballon. En het is toch duidelijk dat de vertaaluitgeverijen veel titels van Glenat, dupuis... in hun planning hebben. 

Mijn uitleg is: Wees blij met wat er komt.  Wees blij met de albums die wij mogen kopen. Ook uitgevers hebben het moeilijk in deze tijden. Ga alles niet plat redeneren met uw beperkte en verkeerde informatie. Wees positief. Geniet van het leuke aanbod dat we toch nog hebben.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...