Ga naar inhoud

Stripmagazine Spirou - Robbedoes


Suske

Recommended Posts

Er heeft een team aan dit album gewerkt en onder wijlen J.-M. Charlier waren deze inconsistenties niet gebeurd. Een lokaal bedrijf die en reclame-banner gebruikt haalt geen Cessna uit Engeland, die zijn er op Hawaii voldoende. Gil Formosa wilde hier grappig zijn met G-ISA: Gil en ISAbelle Formosa.

Ja, maar ik vind dat "foutje tegen de code voor G-ISA: Gil en ISAbelle Formosa" een aanvaardbare ruil is. Inside joke. Geen probleem voor mij.

Link naar reactie

En de staart kronkelt over de voorpagina van het jongste dubbelnummer ...

 

Zelf vond ik de aanwezigheid van de marsu niet zo noodzakelijk. Tome & Janry hebben ook zonder het gele dier erg goed Robbe's & Kwabbe's gemaakt.

De serie Marsupilam vond ik trouwens ook erg goed, alhoewel dat de marsu zonder de anderen me minder interesseert. Maar de tekenaars waren goed en de scenario's ook. Wel wat op iets jongere kinderen gericht dan Robbe & Kwabbe.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik weet alleen dat de kalender voor de abonnees geheel in het teken van Lucky Luke staat.

Heb er net de november-illustratie voor getekend.

Naar jaarlijkse gewoonte zat er een kalender als bijlage bij Spirou, met zoals eerder vermeld door forumlid Floris, een mooie tekening van zijn hand.

post-75-0-91853800-1450463852_thumb.jpg

Ook Bonhomme heeft een mooie tekening afgeleverd wat het beste doet verhopen voor zijn one-shot volgend jaar.

post-75-0-90643300-1450463908_thumb.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

90% zal je wel kunnen volgen met schoolfrans. Maar stripfrans is toch niet altijd gemakkelijk. Ik heb een tijdje in Frankrijk en Wallonie gewoond en luister systematisch naar de franstalige radio om mijn taal te onderhouden, en toch kom ik geregeld woorden tegen die ik niet ken. Maar de betekenis kan je meestal wel afleiden uit de context.

En een abonnement helpt natuurlijk om je Frans te oefenen.

 

Ik wacht nog op het nummer met mijn getrouwheidscadeau. Hopelijk morgen. Vreemde postbedeling. Soms heb ik hem al op donderdag, soms maar op maandag.

Link naar reactie

Groom zou halfjaarlijks verschijnen en 96 p's tellen. Het zou een soort nieuws-variant van Spirou zijn: belangrijke nieuwsfeiten van het afgelopen half jaar in de vorm van strips.

Het zou dus niet in de eerste plaats over Charlie Hebdo gaan. De aanslag van januari, en later op vrijdag 13 november, maken daar wel een belangrijk gebeuren van, maar ze zullen het ook hebben over François Hollande, Napoleon (200 jaar na Waterloo), Star Wars (resistanse is futile!) ...

Link naar reactie

Magazines met journalistiek-in-stripvorm zijn een kleine hype aan het worden. Zeker in Frankrijk waar er ook een budget voor is.

Jeroen Janssens heeft er vorig jaar nog een prijs gewonnen.

Hanco kolk heeft voor de Nederlandse website de Correspondent (klopt de naam?) ook een aantal journalistieke strips gemaakt.

In de USA is er The Nib geweest en Medium.com die nog stripbijlagen produceert.

 

Maar natuurlijk is er in Vlaanderen daar geen animo voor...

Link naar reactie

Ik heb ook een pagina gemaakt voor Groom. Oorspronkelijk had ik enkel de mop geschreven en ging Cromheecke het uittekenen, maar die had het razend druk, dus heb ik het maar zelf gedaan :D

De mengeling strip en actualiteit is wel leuk, meestal beperkt zich dat tot cartoons.

Nix tekent nu ook pagina's Kinky & Cozy voor Le Monde met een scenario dat inspeelt op de actualiteit.

De kans dat zoiets in Vlaanderen gaat gebeuren is inderdaad klein.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Deel 1 van het nieuwe tweeluik zou zelfs al op het stripfestival van Angoulême beschikbaar zijn. De eerste Kattenplaneet-cyclus vond hij zelf altijd zijn favoriete verhalen van Dokter Zwitser. Voor andere reeksen recupereerde hij het idee.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

@Suske Inderdaad, prachtige cover. Maar LL vanwege politiek correct zonder sigaret?

 

2jcisde.jpg

 

PS

Voorpublicatie 1e 19 pagina's  van de 64 (onderaan): http://casemate.fr/casemate-n89-fevrier-2016/

 

Special edition (235 exemplaren, 35 x 46 cm., incl. poster 70 x 100, gesigneerd door M. Bonhomme,  € 195):

 

2cd9vf6.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

@Suske Inderdaad, prachtige cover. Maar LL vanwege politiek correct zonder sigaret?

 

2jcisde.jpg

 

PS

Voorpublicatie 1e 19 pagina's  van de 64 (onderaan): http://casemate.fr/casemate-n89-fevrier-2016/

 

Special edition (235 exemplaren, 35 x 46 cm., incl. poster 70 x 100, gesigneerd door M. Bonhomme,  € 195):

 

2cd9vf6.jpg

Hier heeft LL toch wel erg lange benen vind ik.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De inkleuring van de Spirou cover, nav 3e voorpublicatie van Buck Danny Classic, is gedaan door de Italiaanse Ketty Formaggio (cover-tekening van Jean-Michel Arroyo),

Het verhaal heeft dit keer Arroyo zelf moeten inkleuren, evenals Matthieu Durand zijn Tanguy & Laverdure Classic #1.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...