Ga naar inhoud

oud topic over ongelezen strips / stemming gesloten (voor nieuwe posts, wend je tot het recente topic over de leesachterstand)


cinco

Heb je ongelezen strips liggen bij je thuis?  

95 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb je ongelezen strips liggen bij je thuis?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen


Recommended Posts

Op 1/2/2021 om 10:15, Vittorio zei:

Tyler Cross ongelezen??? Jaloers...

"Save the best for last", Tyler Cross was inderdaad het hoogtepunt qua lezen van deze stapel.

"The Sculptor", ik snap de kritieken, maar toch na eerste leesbeurt, onderhoudend en zeer goed.

"Scherven", doorbijten, maar toch verrassend.

"Door zonder familie", een grappige inkijk in de Nederlandse stripwereld.

Grote teleurstelling was echter" Daytripper", visueel zeker niet onaardig, maar geeft het woord" pathetisch" een

geheel nieuwe invulling.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Ambreville zei:

Ik was nog aan het twijfelen over de absolute edition van Daytripper. Waarom Pathetisch?

 

Pathetisch in de zin van hoogdravend, overdreven.

De opzet is interessant, de vragen des levens, de frictie die het met zich meebrengt betreffende relaties en

hier mee om te gaan, maar op een gegeven moment is de strip behangen met tegeltjeswijsheden en schiet

het zijn doel voorbij.

Toch bevat het wel degelijk mooie momenten, het einde vond ik vrij sterk, maar als geheel voelde het een

beetje als een teleurstelling.

 

 

 

Link naar reactie

Dus mijn filosofie om alleen maar strips te kopen als ik tijd en interesse heb om er te lezen (zoals vorig jaar) is redelijk afwijkend van de norm van het forum. Ik had eerlijk gezegd die 'meer dan 100'-optie er als een grap bijgezet, omdat ik dacht dat de meeste mensen zeker nooit zoveel ongelezen strips zouden hebben. Ik heb dus een slechte kijk op de wereld van de striplezer. :wacko:

Link naar reactie
2 minuten geleden, Gilles zei:

Ik denk dat er nog wel een paar zijn met meer dan tweehonderd ongelezen strips... Eerlijkheidshalve, ik heb d'r geen flauw idee meer van hoeveel ik er precies nog moet lezen. 't kunnen er wel driehonderd zijn ondertussen.

 

Ik denk dat ik dan ook niet meer zou weten welke strips ik nu wel had en welke niet.

 

Link naar reactie

sorry dat het even duurde, maar ze stonden al boven :rolleyes:, dus:   

een stapeltje van de nieuwere Comanche, de Ethan Ringers, Alchemie, De platenspeler, Caravaggio, de Aspissen, Bl & Mor, Orbital, Heroveringen, De heren van Cornwal, Lugubere verhalen, De onwetenden : kroniek van een kruisbestuiving, De terugkeer, de drager, Macau, Kale Koppen, Dokter Monge, de De Fleury-Nadals, De eeuw der beschimmelden, de 2 nieuwste killers & Frontlinies, de laatste vd Magiers, dat was het zowat denk ik   :unsure:

Link naar reactie
1 minuut geleden, Aleksandr zei:

sorry dat het even duurde, maar ze stonden al boven :rolleyes:, dus:   

een stapeltje van de nieuwere Comanche, de Ethan Ringers, Alchemie, De platenspeler, Caravaggio, de Aspissen, Bl & Mor, Orbital, Heroveringen, De heren van Cornwal, Lugubere verhalen, De onwetenden : kroniek van een kruisbestuiving, De terugkeer, de drager, Macau, Kale Koppen, Dokter Monge, de De Fleury-Nadals, De eeuw der beschimmelden, de 2 nieuwste killers & Frontlinies, de laatste vd Magiers, dat was het zowat denk ik   :unsure:

 

Ja, dan kan je wel eventjes verder.

Toch wel een breed aanbod in die bibliotheek waar je gaat.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik heb een chronische leesachterstand. Niet dramatisch groot, maar sommige strips liggen hier al lang ongelezen. Van Arq en Capricornus heb ik de laatste vier of vijf delen nooit gelezen. Ze staan hier nochtans al lang. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Moet toegeven dat ik ook met een gigantische leesachterstand zit.

Probleem is dat ik enorm veel gekocht heb op korte termijn en die albums gewoon 'moet' lezen. Ook al vind ik ze minder, Toch moet ik ze gelezen hebben en dat vreet wel tijd. Ik lees ongeveer 2 strips per dag en toch zit ik er (volgens mijn app) nog 1900 achter. Komt wel goed uiteindelijk. De reeksen die ik niet goed vind (ook al wil ik ze compleet gelezen hebben) verkoop ik met tussenpozen gewoon door. Heeft geen nut ze in een doos te stoppen of dergelijk en ze nooit meer te lezen. Dan gun ik liever een ander de albums en komen ze tot hun recht, want ze dienen uiteindelijk om gelezen te worden. Is geen wanddecoratie. Daar dienen schilderijen voor.

De aankoop van zoveel reeksen op korte termijn is door jeugdsentiment ontstaan. Kreeg het gewoon plots in men hoofd om alles van Lucky Luke, Nero, etc etc etc. te kopen en nog eens te lezen. Als je dan ook het hedendaagse nog eens wil bijhouden, kom je gauw 3 paar ogen tekort en vrije uren. Maar ik zal er in slagen om bij te raken. Vraag me enkel af hoe ik me binnenkort door de ganse reeks van kiekeboe ga worstelen. Daarom dat ik nu mijn nieuwe aankopen echt beperk als ik er veel goede recensies over lees. Zo ben ik nog wat aan het worstelen met Slang en de Speer, R.I.P. . Die ga ik pas kopen als ze compleet uit zijn en ik onder de 1500 te lezen strips zit xD

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...