Ga naar inhoud

Welke reeksen heb een bewust laatste album gehad dat echt als afsluiter van de reeks fungeerde?


cinco

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

In manga is dat de gewoonte. Men publiceert daar vooral in week- en maandbladen. Regelmatig is het daar bijltjesdag waarna de minst populaire plaats moeten ruimen voor nieuwe. Meestal krijgen ze dan enkele afleveringen om het verhaal af te ronden.

Maar soms stoppen de reeksen ook omdat ze uitverteld zijn. Een hele mooie daarvan vond ik Ranma 1/2, waarbij Akane en Ranma eindelijk trouwen (of zo zou je toch denken). Dat vond ik wel een mooie.

afbeelding.png

Link naar reactie
  • 3 years later...

Storm - De Armageddon reiziger was echt de afsluiting van de reeks. 
De verhaallijn stopt daar mooi.

Alles wat daarna verscheen is  te schrappen en onzin. De term 'troep' dekt meer de lading voor de verhaallijnen.

 

 

f80ce90f6c5435bc5f7f4693a27e60795aba1e2d.thumb.jpg.87f32a62b2d11bc9093cc28ca8e2c547.jpg

Link naar reactie

En natuurlijk ook Thorgal.

Het Offer was een mooi slot (laatste van Van Hamme).
Maar ging door (en werd na drie delen echt slecht), waarna Aniël wederom het slotakkoord is.

Maar de uitgever moet verdienen, dus gaat het door,
Maat het verhaal van Thorgal is verteld.


 

800.webp

905x1200.jpg

Link naar reactie
12 minuten geleden, Peter Motte zei:

De reeks Capricornus van Andreas kende ook een definitief einde met:

 

 

9 minuten geleden, Peter Motte zei:

En ook Arq kreeg een doelbewust slotdeel:

 

Ik vermoed dat hij dit vooraf gepland had, een schema of zo had uitgewerkt hoe hij het verhaal over de verschillende albums zou verdelen.

 

Dat is natuurlijk ook zo met kortreeksen en dergelijke.

 

In dit topic is het vooral om te kijken hoe het zit met series die begonnen zijn om een hele tijd te blijven lopen zonder dat er een op voorhand voorzien einde was.

Link naar reactie

Arq schijnt oorspronkelijk voor 6 delen te zijn bedoeld, maar het werden er 18.

Ik herinner me echter dat ik wist dat er 18 gingen komen, en dat Cap - gepland voor 20 delen - en Arq ongeveer zouden stoppen als Andreas oud genoeg was om op pensioen te gaan.

Het idee van 6 delen voor Arq is dus waarschijnlijk als snel opgegeven.

Cap is, vermoed ik, vanaf het begin als een 20-delige reeks bedoeld.

 

Overigens: Cap stopte oorspronkelijk in het Nederlands met deel 10, en dat deel 10 kon wel als een definitief einde worden beschouwd.

En Arq zes voelt ook wel aan als een einde, maar meer als het einde van een deel, dan van een hele reeks.

Link naar reactie
10 uren geleden, Kobus zei:

En natuurlijk ook Thorgal.

Het Offer was een mooi slot (laatste van Van Hamme).
Maar ging door (en werd na drie delen echt slecht), waarna Aniël wederom het slotakkoord is.

Maar de uitgever moet verdienen, dus gaat het door,
Maat het verhaal van Thorgal is verteld.


 

800.webp

905x1200.jpg

Voor mij houdt Thorgal eigenlijk op bij De Kooi.. maar een aantal albums daarna vind ik nog te goed om ze uit te vlakken.. de barbaar heb ik erg graag gelezen.. dan dus ook maar Het offer.. achteraf had Rosinski tegelijkertijd met Van Hamme moeten stoppen. Vaarwel Aaricia had dan nog als spin off kunnen komen.  Voor de rest was het allemaal niet Thorgal waardig meer...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...