Ga naar inhoud

Uw lievelings-auto in een strip.


cartoonesk

Recommended Posts

het is al lang geleden dat ik nog een Jimmy heb gelezen

maar ik dacht dat ze alles hadden moeten achterlaten tijdens hun vlucht richting Belgenland

dat moet dan 1959 ofzo geweest zijn mits Congo onafhankelijk is geworden in 1960

vandaar misschien die oudere wagens

 

foto4751905

foto4751906

 

vandaag zullen ze daar nog wel met mijn Toyota Corolla rijden die hier niet meer door de keuring kwam 😭

 

 

Link naar reactie
Op 9/12/2020 om 08:16, Lük Bey zei:

In Kongo ben ik allang niet meer geweest (dat heette toen nog Zaïre) maar wel in verschillende andere Afrikaanse landen, en ik kan bevestigen dat er geen tekort is aan Toyota's.

 

 

Er is een reden waarom rebellen/terroristengroepen wereldwijd kiezen voor het betrouwbaarste merk. Niet kapot te krijgen en blijft rijden, in alle omstandigheden.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen.

D3569129-434C-4211-ACD1-432523857807.thumb.jpeg.eb3982fee5395201b4b06053feabe6b4.jpeg


Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Waldorf zei:

De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen.

D3569129-434C-4211-ACD1-432523857807.thumb.jpeg.eb3982fee5395201b4b06053feabe6b4.jpeg


Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. 

 

Lopen de strips in de krant tegenwoordig achter op de fysieke releases? Want deze ligt toch al in de winkel.

 

By the way, ik zou het niet kunnen, al die types herkennen. (ik heb heel weinig autokennis omdat het ook niet echt een interesse van mij is)

Link naar reactie
10 uren geleden, cinco zei:

 

By the way, ik zou het niet kunnen, al die types herkennen. (ik heb heel weinig autokennis omdat het ook niet echt een interesse van mij is)

 

Het type van de Volvo 1800ES heb ik moeten opzoeken. Ik wist wel dat het een Volvo was. Prachtwagen.

 

167962_f1cfb59a3f75dc26.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
12 uren geleden, Waldorf zei:

De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen.

D3569129-434C-4211-ACD1-432523857807.thumb.jpeg.eb3982fee5395201b4b06053feabe6b4.jpeg


Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. 

Tof gedaan inderdaad !

Altijd mooi om te zien, zo'n mooi wagens :).


Die blauwe pick-up kan misschien een Isuzu D-Max, Toyota Hilux of Nissan Navara zijn (die hebben allemaal zo'n typische kromme onderaan de ruit aan de C-stijl). Die vrachtwagen kan eventueel een Mercedes MB zijn, of een oude Iveco Daily.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lichtman zei:

Die blauwe pick-up kan misschien een Isuzu D-Max, Toyota Hilux of Nissan Navara zijn (die hebben allemaal zo'n typische kromme onderaan de ruit aan de C-stijl). Die vrachtwagen kan eventueel een Mercedes MB zijn, of een oude Iveco Daily.

 

Aan de lichten te zien gok ik op de Toyota. En eindelijk eens een EV in een strip. Maar die I-pace had ik er niet uitgehaald.

Link naar reactie

:D woow, nice !
 

Bij de eerste tekening veel schone oude Franse wagens :
Op 't eerste zicht Citroën AZU, 2CV, Traction Avant, ID19, U23, DS, Renault 4CV, ..

Bij de tweede alvast :
Citroën 2CV, DS, Volvo PV444, BMW Isetta, Alfa Romeo Giulietta, Triumph TR3, Mercedes SL Roadster (?), Opel Olympia Rekord, ..

.. 
op de rest moet ik nog wat sabbelen. Bedankt @cartoonesk :) !

Link naar reactie
12 uren geleden, Aleksandr zei:

helaas zijn veel van die striptekenaars van Franse (Waalse) komaf en die tekenen hoofdzakelijk Franse wagens

waar zitten nu al die Japanse filetekenaars, of hebben ze dat daar niet?

 

De Fransen maakten mooie wagens. En Japanse wagens kwamen in Europa toch pas in de jaren '60 op de weg. Het plaatje van Kuifje komt uit Cokes in voorraad, uit 1958. Van wanneer die Guust is weet ik niet, maar dat zal ook wel ergens in de jaren zestig zijn. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

In 2015, in album 84 van de kampioenen, kreeg Markske ter vervanging van zijn oude, vertrouwde bolleke een nieuwe auto. Zelfde merk, maar nieuwe versie. Geheel toevallig heb ik twee jaar later exact hetzelfde autootje (model en kleur) gekocht. En dat is dus momenteel mijn lievelingsauto, ook al hebben we nog een tweede, grotere, duurdere auto staan.

afbeelding.thumb.png.eac940e5a6dbcc79d4c2526c2ddc50df.png

 

afbeelding.thumb.png.8daa1525937d3fe9f9fe8f67922188b4.png

Link naar reactie
Op 5/5/2021 om 14:47, cartoonesk zei:

Ha, Lichtman! Fantastisch! (sommige Citroëns kan ik nog herkennen maar verder kom ik niet echt) Het was gedeeltelijk maar een grap maar zo knap van die tekenaars zo herkenbaar die auto's af te beelden!

In Guust staat ook zo'n mooie verkeersopstopping.

 

gaston verkeer.jpg

Ik vermoedde 't ook, maar 't was te plezant om te laten :).


Helemaal mee eens; echt knap dat ze die zo herkenbaar kunnen tekenen. Die Guust is ook echt schitterend gemaakt (en weer veel Franse wagens, inderdaad de toen bekende modellen). Zie hoe tof die Ami gedaan is :)).
Striptekenaar + autoliefhebber = heerlijke combinatie !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...