Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (6)] landschap 50 vs. landschap 8


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 04-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Jeremiah.jpg.148ab930c45d8d477b85e70cb5c

Als ik aan landschappen denk, denk ik aan Hermann, een tekenaar die weet welke (verstilde) kracht er kan uitgaan van een landschap en die in ieder album van hem wel enkele prachtige landschappen tekende. Zeker in Torens van Schemerwoude is het landschap (of de natuur)  een even groot personages als de personages zelve. De keuze is immens.

Maar ik ga deze prent uit 'Germain' kiezen, omdat het ook nog eens geweldig goed is ingekleurd.

 

TDPB

 

 

B

 

RodePrins2.jpg.e5af4fbfc9f1dd568409d42c4

De terugkeer van de Rode Prins is altijd één van mijn lievelingsstrips geweest. 

Hierbij 2 indrukwekkende plaatjes uit deze prachtige strip. 

 

pudifar

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
11 minutes ago, Ambreville said:

Germain. Die strip was wel een mijlpaal in zijn genre. Het landschap staat in functie van het verhaal terwijl B meer een postkaartje is.

Wel, die eieren zijn het verhaalelement van de Stormafbeelding, dus de functie is er ook.

 

B doet mij langer kijken naar de afbeelding, dus die krijgt mijn stem. Wederom een lastige keuze...

Link naar reactie

B is niet slecht, maar ik ga toch maar voor A stemmen.

Bij het doorbladeren van Hermanns boeken viel me opnieuw op hoe vaak hij prentjes tekent waarin een landschap te zien is. Soms meerdere na elkaar. Hij is echt wel een geweldige tekenaar van natuur en stilte. En als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt met een goeie inkleuring...

Hij is overigens een geweldige tekenaar van wat dan ook. Vaak vraag ik me af in welke mate hij met documentatie werkt of in welke mate hij alles gewoon uit het hoofd tekent. Tegenwoordig vind je van ieder voorwerp of decor dat je wil tekenen een voorbeeld op het internet, maar toen hij begon als tekenaar was dat een stuk minder voor de hand liggend. Zo'n middeleeuwse katrol (om maar iets te noemen), zocht hij dat op of tekende hij maar wat? Sowieso ziet het er altijd heel echt uit.

Link naar reactie
12 minuten geleden, sanderg zei:

Bij de prent van Don Lawrence vind ik de dieptewerking in het water erg mooi.. Intrigerend landschap ook wel met dat geraamte en die rare eieren..

 

Dat water ziet er niet eens uit als water. Maar ja, het is buitenaards, dus dan kan dat.

Link naar reactie
3 hours ago, TDPB said:

B is niet slecht, maar ik ga toch maar voor A stemmen.

Bij het doorbladeren van Hermanns boeken viel me opnieuw op hoe vaak hij prentjes tekent waarin een landschap te zien is. Soms meerdere na elkaar. Hij is echt wel een geweldige tekenaar van natuur en stilte. En als dat dan ook nog eens gecombineerd wordt met een goeie inkleuring...

Hij is overigens een geweldige tekenaar van wat dan ook. Vaak vraag ik me af in welke mate hij met documentatie werkt of in welke mate hij alles gewoon uit het hoofd tekent. Tegenwoordig vind je van ieder voorwerp of decor dat je wil tekenen een voorbeeld op het internet, maar toen hij begon als tekenaar was dat een stuk minder voor de hand liggend. Zo'n middeleeuwse katrol (om maar iets te noemen), zocht hij dat op of tekende hij maar wat? Sowieso ziet het er altijd heel echt uit.

Die inkleuring vind ik dan weer redelijk mottig, ik vermoed dat die te fel is afgedrukt ofzo want de inkleuring zelf ziet er heel goed uit. Het is dat fel rood en geel dat me wat tegenzit.

 

Wel gekozen voor Hermann, blijft top.

Link naar reactie
6 uren geleden, Ambreville zei:

Mijn exemplaren zitten nog ergens in een verhuisdoos, maar als iemand de Hermann eens zou kunnen scannen van de zwart-wit integrales, dan ga je nog een leuk plaatje zien.

Helemaal mee eens, ik had waarschijnlijk wel voor de zwart-wit versie van Hermann gekozen. Helaas doet deze niet mee in het toernooi. Ik vind de inkleuring van A niet zo mooi en heb dus mijn keuze voor B gemaakt...

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Even tussendoor meegegeven dat ik dit een geweldig interessant toernooi vind. Tot nu toe was 't op eentje na iedere keer een moeilijke beslissing. Net als in andere draadjes heb ik ook hier weer veel bijgeleerd door de comments te lezen. Het is al een paar keer gebeurd dat die me op bepaalde details in de tekeningen wezen die ik in eerste instantie over 't hoofd zag en me uiteindelijk zelfs mijn initiële keuze deden aanpassen. Bedankt ! Benieuwd naar de rest :).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...