Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] landschap 32 vs. landschap 22


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 09-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

20201027113738701_0001.jpg.530fdcc064b5b

Uit Blueberry: De Mijn van Prosit

 

Giraud is een meester in western landschappen. Ik was ad random beginnen bladeren in de Blueberry integralen maar ik ben al snel gestopt omdat ik teveel mogelijkze inzendingen tegen kwam.

 

Uiteindelijk voor dit stoffige woestijnstadje gekozen, deels omdat het zo'n mooi contrast vormt met het stadje uit mijn andere inzending Friday, maar ook omdat het gewoon prachtige sfeerschepping is.

 

mojo

 

 

B

 

20201027113437033_0001.jpg.6daf5248327ee

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

 

cartoonesk

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Jammer voor Giraud, het is mooi maar die heeft toch wel mooiere getekend. En ik heb het wel wat gehad met die cliché Monument Valley-rotsen die je schijnbaar vanuit elk westerndorpje kunt zien :)

 

Die andere zou ik zelf zonder aarzelen ingezonden hebben, misschien ook een beetje cliché maar wel prachtig uitgevoerd. 

 

'Mijn van Prosit' is ongetwijfeld het betere album, maar: 't is de eerste keer dat ik niet twijfelde (met uitzondering van mijn eigen inzending). 

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

De tussenstand is bemoedigend!

Zoals gezegd kwam ik dit plaatje voor het eerst tegen in Duc's Strips tekenen en schrijven, deel 2, die ik ook had gescand maar waar de tekstballon ontbrak.

Later kwam ik het tegen in Walthéry's Une vie en dessins, dat iets lastiger te scannen is, vanwege het formaat, maar ik vond deze afbeelding online. Dit verhaal van Johan en Pirrewiet is het enige waar Walthéry aan heeft meegewerkt. Hij tekende het merendeel van de decors en inktte de figuren die Peyo in potlood had gezet.

 

walthery_test_142-143.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...