Yncke Posted November 20, 2020 Posted November 20, 2020 Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Dit landschap in de nieuwe blauwbloezen vind ik ook een mooie. Simon B Dit komt, als ik het goed heb, uit Gung Ho deel 3. esteban2 yncke.be
sanderg Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Duidelijk A voor mij - voor de motivering verwijs ik naar de photoshop thread elders op dit forum https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Ambreville Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Gekozen voor B. Sfeervol, mooi deel van het verhaal. Ik kan Sanderg wel geen ongelijk geven. Assassins Creed Valhalla op mijn 3090 maakt al mooiere landschappen dan dit. Maar toch er voor gekozen.
Bart 01 Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Moeilijke dit! Niet gedacht dat ik ooit eens niet op Munuera zou stemmen maar die Gung Ho is toch wel bijzonder mooi en sfeervol.
Kristof Berte Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Ik kan geen slecht woord over Gung Ho vertellen, maar hier gaat mijn voorkeur toch duidelijk naar A. Qua compositie spreekt het mij veel meer aan, al is het natuurlijk wel klassieker qua opzet. Dat tekstballonnetje dat eigenlijk te hoog staat, maar toch weer perfect past, maakt het af. En die wolken in de kader van Gung Ho vind ik vrij lelijk. Zo, nu heb ik toch nog een slecht woord over Gung Ho verteld. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Madam Kito Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Oei, moeilijke keuze. Denk dat ik toch maar voor B ga gaan. A is niet slecht, maar die enorme massa lucht is er teveel aan (en daardoor staat die tekstballon inderdaad veel te hoog) en het kleurgebruik spreekt me minder aan dat dat van B.
dirk (monsieur toupet) Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Voor een echt Blauwbloezenlandschap ontbreekt er wel een marmot op de voorgrond. (al heeft Munuera daar denk ik wel op andere plaatsen aan gedacht)
Madam Kito Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 56 minuten geleden, Kristof Berte zei: En die wolken in de kader van Gung Ho vind ik vrij lelijk. Nochtans een behoorlijk realistische weergave van een regenbui in de verte.
esteban² Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 De afbeelding van Gung Ho is wat ongelukkig, in die zin dat ze hier meer wazig en onscherp is, waardoor het niet helemaal tot z'n recht komt. Ik vond geen beter of groter exemplaar op het wereldwijde web. Von Kummant is een meester in z'n vak. De sfeer die hij steeds weet te creëren door middel van oa geniale belichting, ik neem daar mijn hoedje voor af. Als er in Gung Ho vochtigheid in de lucht hangt, dan meen je die als lezer ook effectief te voelen. Ik hoor haast het naderende onweer. En als de zon doorschemert, voel je het haast op je eigen huid stralen. Daarnaast vind dit specifieke prentje ook wel wat uitstralen, het past perfect bij de mood van dat moment. Mooie compositie met veel dieptegevoel. Zijn digitale tekeningen en schilderijen bestaan ook helemaal niet uit simpele photoshop-truukjes, zoals sommigen fout veronderstellen. Alles behalve. Ik vind A eveneens een zeer goede kandidaat. Alleen de positie en grootte van die tekstballon vind ik wat minder. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Waldorf Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Twee mooie landschappen, ik heb geen onmiddellijke voorkeur voor één van beiden. Doe maar B. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Bonte Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Die regen maakt het voor mij, daar kan ik in 't echt ook naar blijven kijken tot ik er zelf in zit. B dus.
Simon Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Ik vind de kleuren in A mooi. Het ondergaan van de zo’n creëer een mooi effect. B is ook een mooi landschap. Maar voor mij iets te realistisch getekend.
kbellon Posted December 4, 2020 Posted December 4, 2020 Twee landschappen die van mij allebei hadden mogen doorgaan. Het kleurgebruik uit A is fantastisch, maar de realistische look van B overheerst dit duel toch wel. Zeker aangezien het gewoon met digitale media is getekend en niet zomaar photoshop is (zoals wel vaker aangehaald werd in de photoshop thread )
dutch lines Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 Gekozen voor A. De tekstballon stoort mij niet, het plaatje is immers onderdeel van een stripboek, dus tja. B straalt voor mij niets uit. Doet voor mij Bob Ross-achtig aan. Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.
Lük Bey Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 17 minuten geleden, Dutch Lines zei: Doet voor mij Bob Ross-achtig aan. Die mens wordt wel veel gerefereerd ineens. Bij dit prentje zie ik dat nochtans niet. https://www.facebook.com/lukbey
esteban² Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 Mijn nominatie zal het dan misschien wel niet halen, mooi dat het toch erkenning krijgt. PS: Bob Ross, lol. Enfin, ik zie het in ieder geval niet. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Ambreville Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 7 uren geleden, Lük Bey zei: Die mens wordt wel veel gerefereerd ineens. Bij dit prentje zie ik dat nochtans niet. Is snap ook niet wat er opeens mis is met die mens. Met wat grote borstels maakt die op een half uurtje een mooi landschap. Het ging daar toch om? Ik denk ook dat de meeste auteurs zouden tekenen om de volgers te hebben die Ross na zijn dood verzameld heeft.
esteban² Posted December 5, 2020 Posted December 5, 2020 Absoluut niets mis met Bob Ross. Mensen doen daar vaak wat lacherig over, maar dat is onterecht, imo. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Recommended Posts