Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (13)] landschap 49 vs. landschap 47


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 11-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Blauwbloezen.jpeg.7774eef5a06ed2a692e9ef

Dit landschap in de nieuwe blauwbloezen vind ik ook een mooie.

 

Simon

 

 

B

 

gungho1.jpg.39169628eb5a38538850fa448341

Dit komt, als ik het goed heb, uit Gung Ho deel 3.

 

esteban2

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Ik kan geen slecht woord over Gung Ho vertellen, maar hier gaat mijn voorkeur toch duidelijk naar A. Qua compositie spreekt het mij veel meer aan, al is het natuurlijk wel klassieker qua opzet. Dat tekstballonnetje dat eigenlijk te hoog staat, maar toch weer perfect past, maakt het af.

 

En die wolken in de kader van Gung Ho vind ik vrij lelijk. Zo, nu heb ik toch nog een slecht woord over Gung Ho verteld.

 

 

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De afbeelding van Gung Ho is wat ongelukkig, in die zin dat ze hier meer wazig en onscherp is, waardoor het niet helemaal tot z'n recht komt.  Ik vond geen beter of groter exemplaar op het wereldwijde web.

Von Kummant is een meester in z'n vak.  De sfeer die hij steeds weet te creëren door middel van oa geniale belichting, ik neem daar mijn hoedje voor af.  Als er in Gung Ho vochtigheid in de lucht hangt, dan meen je die als lezer ook effectief te voelen.  Ik hoor haast het naderende onweer.  En als de zon doorschemert, voel je het haast op je eigen huid stralen.  Daarnaast vind dit specifieke prentje ook wel wat uitstralen, het past perfect bij de mood van dat moment.  Mooie compositie met veel dieptegevoel.  Zijn digitale tekeningen en schilderijen bestaan ook helemaal niet uit simpele photoshop-truukjes, zoals sommigen fout veronderstellen.  Alles behalve.

Ik vind A eveneens een zeer goede kandidaat.  Alleen de positie en grootte van die tekstballon vind ik wat minder.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Twee landschappen die van mij allebei hadden mogen doorgaan. Het kleurgebruik uit A is fantastisch, maar de realistische look van B overheerst dit duel toch wel. Zeker aangezien het gewoon met digitale media is getekend en niet zomaar photoshop is (zoals wel vaker aangehaald werd in de photoshop thread ;) )

Link naar reactie
7 uren geleden, Lük Bey zei:

Die mens wordt wel veel gerefereerd ineens. Bij dit prentje zie ik dat nochtans niet. 

Is snap ook niet wat er opeens mis is met die mens. Met wat grote borstels maakt die op een half uurtje een mooi landschap.  Het ging daar toch om? Ik denk ook dat de meeste auteurs zouden tekenen om de volgers te hebben die Ross na zijn dood verzameld heeft.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...