Lamme Goedzak Geplaatst: 2 oktober 2022 Share Geplaatst: 2 oktober 2022 Auto inwisselen en abonnement op de lijn nemen getest en afgevoerd. Vandaag weeral de bus 10min te vroeg voorbij zien rijden. Wachten aan de halte zoals ze dan moeten doen, doen ze nooit. Het lijkt wel of ze express klanten willen wegpesten. Quote Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 3 oktober 2022 Share Geplaatst: 3 oktober 2022 De Vlaamse overheid is ideologisch tegen openbaar vervoer en knijpt De Lijn dan ook al jaren dood.Ā Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
estebanĀ² Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 BOL - *vraag naar het verschil tussen twee schijnbaar identieke artikelen die een prijsverschil van meer dan 50% hebben, omdat ik die graag zou bestellen*Ā B - Ik zie geen verschil. - Het enige verschil dat ik zie is het jaartal van uitgave, zou het daar kunnen aan liggen? B - Er is geen verschil dat ik zie. - Ā Dan is er waarschijnlijk geen manier om te achterhalen of het effectief dezelfde uitgave is? B - Geef de ISBN aub - *geeft ISBN van beide* B - Het is niet dezelfde ISBN - Klopt B - Geef mij een bestelnummer dan vraag ik het op een andere afdeling. - Ik heb nog geen bestelnummer, want ik bestelde het nog niet. B - Een bestelnummer dat u besteld heeft bij bol.com dan kan ik het navragen. - Een bestelnummer van eender welke bestelling dan? B - Waar u bestelde bij bol.com - Waar?Ā Ik kan even niet volgen.Ā Ā B - Heeft u nog nooit bij bol.com besteld? - Ja, jawel.Ā Maar ik begrijp niet helemaal wat u vraagt.Ā Ik bestelde het item waarover ik de vraag stel nog niet, ik wacht op die info.Ā B - Graag een bestelnummer. - Van eender welke bestelling dan?Ā Wat vraagt u precies? B - Waar u bestelde bij bol.com - Ik vrees dat ik niet begrijp wat u precies vraagt. B - *blijft eindeloos heen en weer gaan tussen "is aan het typen" en *stilte* AllĆ©, ligt dat nu aan mij? Ā Ik heb het gesprek dan maar afgesloten met "Fijne avond nog." Ā Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Waarschijnlijk worden die gesprekken niet opgenomen voor kwaliteitscontrole.Ā Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
estebanĀ² Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Het komt waarschijnlijk omdat ik mijn zinnen met een punt beĆ«indigde. Ā Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Gij passief agressieve boomer! estebanĀ² 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
cinco Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Was het een persoon in vlees en bloed of een chatbot? estebanĀ² 1 Quote Link naar reactie
estebanĀ² Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Dat vraag ik mij ook soms af.Ā Je zou haast denken dat ik nog met Billy Bot (letterlijk) te maken had.Ā Maar telefonisch doe ik ook nooit meer ... ze lopen daar allemaal op de tippen van hun tenen. Ā (nuja, veel toch) Ā Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
cinco Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 11 minuten geleden, estebanĀ² zei: Dat vraag ik mij ook soms af. Ā Ā Ā Peter Motte en estebanĀ² 2 Quote Link naar reactie
estebanĀ² Geplaatst: 10 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 10 oktober 2022 Share Geplaatst: 10 oktober 2022 Ik vertaalde in 2005-2007 al teksten voor bots. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Nu live aan het chatten met een bot! Ā Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Die heb ik dus niet vertaald, want anders had hij Andreas geheten. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Zo een chatbot herhaalt gewoon datgene wat je vraagt en wil dan nog eens bevestiging van hetgene dat je net gezegd hebt. Ā Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Wat gebeurt er als je dan antwoordt met "Ik wil weten hoe het ervoor staat met mijn zending." ? Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 3 minuten geleden, Peter Motte zei: Die heb ik dus niet vertaald, want anders had hij Andreas geheten. Ā Heb je tijdens de vertaling ook de gelegenheid genomen om de AI een persoonlijkheid te geven? Ā Ā Ā Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 8 minuten geleden, Peter Motte zei: Wat gebeurt er als je dan antwoordt met "Ik wil weten hoe het ervoor staat met mijn zending." ? Ā Je komt in een oneindige loop terecht waarbij de chatbot een medewerker doorgeeft die je vervolgens terug met de chatbot verbindt die opnieuw dezelfde vragen stelt. Ā Wacht, ik neem even nog wat printscreens van het gesprek. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 4 minuten geleden, cinco zei: Ā Heb je tijdens de vertaling ook de gelegenheid genomen om de AI een persoonlijkheid te geven? Ā Ā Ā Ā Het is wel meer dan 15 jaar geleden, hĆØ. Trouwens, dat lijkt me meer een job voor ... BOOMVAVAVOOM! Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 estebanĀ² en Peter Motte 2 Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 8 minuten geleden, cinco zei: Ā Je komt in een oneindige loop tercht waarbij de chatbot een medewerker doorgeeft die je vervolgens terug met de chatbot verbindt die opnieuw dezelfde vragen stelt. Ā Wacht, ik neem even nog wat printscreens van het gesprek. Ā Ik ben me er ook eens mee gaan amuseren, maar het liep nogal snel vast in voorstellen om te bellen naar een of ander nummer, en als ik zei dat mijn telefoon kapot was, antwoordde hij altijd met "Ik kan niet bellen". Het was wat lastig om uit die kringloop te geraken, en uiteindelijk eindigde het met tijdschema's waarop een telefoonnummer bereikbaar was. Toen ben ik gestopt. IndiĆ«rs pesten die bellen voor Micrrrosoft because therre's something wrrrong with you computerrr is veel leuker. Maar ik denk dat ze me door hebben, want de vorige keer hebben ze direct afgelegd. (Die weer!) Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 12 oktober 2022 Share Geplaatst: 12 oktober 2022 Pffff.... Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
cinco Geplaatst: 12 oktober 2022 Share Geplaatst: 12 oktober 2022 Vraag me nog eens waarom ik liever geen online aankopen doe. Ā Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 12 oktober 2022 Share Geplaatst: 12 oktober 2022 Ā Misschien is er een gijzeling aan de gang bij DHL. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 12 oktober 2022 Share Geplaatst: 12 oktober 2022 Het ongenoegen is voor een deel veroorzaakt doordat die grote onlinewinkels zaten te stunten met prijzen en leveringstermijnen. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 18 oktober 2022 Share Geplaatst: 18 oktober 2022 Al twee maanden probeer ik bij Engie gedaan te krijgen om een maandelijkse energie-afrekening te krijgen. Elke keer maken ze mij iets wijs waarom ze mij op dat moment niet kunnen verder helpen. En de meeste keren als ge belt, moet ge u eerst 5min door de ene na de andere debiele vragenlijst worstelen waarin ze vaak hetzelfde vragen om dan op het einde de melding te krijgen dat het te druk is en dat ze dus gaan afleggen. En pats het gesprek is gedaan. Op de chat krijgt ge wel mensen vast maar die kunnen u nooit verder helpen want die mogen niks. Quote Link naar reactie
Peter Motte Geplaatst: 18 oktober 2022 Share Geplaatst: 18 oktober 2022 Vandaar ... Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link naar reactie
estebanĀ² Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Share Geplaatst: 18 oktober 2022 Meerdere dergelijke ervaringen gelezen bij zowat alle energie-leveranciers eigenlijk.Ā Ze lijken er alles aan te doen om het de klanten zo moeilijk mogelijk te maken die optie (maandelijkse afrekening) daadwerkelijk uit te voeren.Ā Bij mensen die dit al hebben, lees ik dan weer vaak dat de afrekeningen zelden kloppen.Ā Miserie, miserie, miserie. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 19 oktober 2022 Share Geplaatst: 19 oktober 2022 11 hours ago, estebanĀ² said: Meerdere dergelijke ervaringen gelezen bij zowat alle energie-leveranciers eigenlijk.Ā Ze lijken er alles aan te doen om het de klanten zo moeilijk mogelijk te maken die optie (maandelijkse afrekening) daadwerkelijk uit te voeren.Ā Bij mensen die dit al hebben, lees ik dan weer vaak dat de afrekeningen zelden kloppen.Ā Miserie, miserie, miserie. Ik heb uiteindelijk iemand vastgekregen. Meer als "het staat op processing" kon ik niet krijgen. Het excuus was dat er de laatste week heel veel aanvragen waren en blijkbaar zorgt dat ervoor dat de aanvragen van twee maanden geleden nog niet behandeld zijn geweest. Ik heb maar niet gevraagd of ze zellf niet doorhad dat die uitleg van geen kanten klopt. Toen ook de vraag gesteld waarom de bedragen voor een kWh elke maand veranderen terwijl het volgens mijn contract maar om de 3 maanden mag veranderen. Volgens de dame werkte de app goed en was het juiste contract gekoppeld maar echt antwoorden deed men niet, vooral ontwijken en mij een domicilĆ«ring en onderhoudscontract proberen aan te smeren. Ā Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must. estebanĀ² 1 Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 19 oktober 2022 Share Geplaatst: 19 oktober 2022 7 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Ā Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must. Ā Ik schrijf ze zelfs wekelijks op. Had de energieleverancier al van het begin dat ik op mijn nieuw adres woonde laten weten dat mijn maandbedrag veel te hoog was. Nu uiteindelijk gaan ze toch terugbetalen. Ā fragmenten van de mail: Ā Ā Ā Quote Link naar reactie
Tanuki Geplaatst: 20 oktober 2022 Share Geplaatst: 20 oktober 2022 Op 19/10/2022 om 13:13, Lamme Goedzak zei: Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must. Ā Ik noteer al sinds ik gebouwen heb m'n tellerstanden. Eerst nog jaarlijks, sinds de plaatsing van de zonnepanelen (nu toch al 14 jaar geleden) maandelijks. Tegenwoordig voer ik die data in op de site energieid.be waar je je "prestaties" blijkbaar kan vergelijken met gelijkaardige woningen. Of dat werkelijk iets is laat ik in het midden, want ik heb dat nooit goed bekeken. Maar je krijgt enkele mooie grafiekjes te zien van je verbruik, de panelen... Dus als mijn electronendealer ooit begint moeilijk te doen over voorschotten (Ecopower doet dat (voorlopig) gelukkig niet) heb ik wel een hele database achter de hand om 'm op hun ongelijk te wijzen. Quote Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 21 oktober 2022 Share Geplaatst: 21 oktober 2022 Nu gaat ge vanaf 2032 verplicht worden een asbestattest te hebben voor je woning, ook als je niet verkoopt (in BelgiĆ«). Behalve dat die grap bijna 1000ā¬ kost, loop je dus ook het risico dat je pleisterwerk asbest bevat en de waarde van je woning keldert. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 21 oktober 2022 Share Geplaatst: 21 oktober 2022 1 uur terug, Lamme Goedzak zei: Nu gaat ge vanaf 2032 verplicht worden een asbestattest te hebben voor je woning, ook als je niet verkoopt (in BelgiĆ«). Behalve dat die grap bijna 1000ā¬ kost, loop je dus ook het risico dat je pleisterwerk asbest bevat en de waarde van je woning keldert. Ā Wacht tot ze glaswol ook gaan aankaarten omwille van het risico op longfibrose. Quote Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 22 oktober 2022 Share Geplaatst: 22 oktober 2022 9 hours ago, cinco said: Ā Wacht tot ze glaswol ook gaan aankaarten omwille van het risico op longfibrose. Dat ze ne keer ophouden met die zever. Moeten we echt allemaal 100j worden... Quote Link naar reactie
JPAR Geplaatst: 22 oktober 2022 Share Geplaatst: 22 oktober 2022 Op 19/10/2022 om 20:22, cinco zei: Ā Ik schrijf ze zelfs wekelijks op. Had de energieleverancier al van het begin dat ik op mijn nieuw adres woonde laten weten dat mijn maandbedrag veel te hoog was. Nu uiteindelijk gaan ze toch terugbetalen. Ā fragmenten van de mail: Ā Ā Ā Die korting krijgt iedereen in Nederland. Quote Link naar reactie
Tanuki Geplaatst: 23 oktober 2022 Share Geplaatst: 23 oktober 2022 Op 21/10/2022 om 20:18, Lamme Goedzak zei: Nu gaat ge vanaf 2032 verplicht worden een asbestattest te hebben voor je woning, ook als je niet verkoopt (in BelgiĆ«). Ā Enkel bij verkoop, en enkel voor huizen gebouwd voor 2001. https://ovam.vlaanderen.be/het-asbestattest Ā Quote Link naar reactie
Lamme Goedzak Geplaatst: 23 oktober 2022 Share Geplaatst: 23 oktober 2022 24 minutes ago, Tanuki said: Ā Enkel bij verkoop, en enkel voor huizen gebouwd voor 2001. https://ovam.vlaanderen.be/het-asbestattest Ā Hier staat toch vanaf 2032 iedereen. https://www.livios.be/nl/bouwinformatie/woonwijzer/verkopen/verkoopregelgeving/58862/het-asbestattest-in-2022-verplicht-bij-verkoop-tegen-2032-voor-elke-eigenaar/ Quote Link naar reactie
Tanuki Geplaatst: 23 oktober 2022 Share Geplaatst: 23 oktober 2022 Straf dat de officiƫle site van de overheid daar niet over spreekt, maar een lobbygroep dan weer wel. Ik zie het inderdaad ook staan bij de VRT en zo. Da's weer een mooi staaltje communicatie. En elke eigenaar? Mijn huis is van na 2001, moet ik in 2032 dan ook zo'n attest? Quote Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 24 oktober 2022 Share Geplaatst: 24 oktober 2022 Een werkgever moet in het kader van preventie en bescherming op het werk ook een asbest-inventaris hebben: een lijst van mogelijk asbesthoudende stukken van zijn gebouw. Als je gebouw van na 2001 is mag je dat gewoon zo op je inventaris zetten: gebouw van na 2001, ergo geen asbest. Dat zal bij je woning niet anders zijn. Ā Op 22/10/2022 om 06:51, Lamme Goedzak zei: Dat ze ne keer ophouden met die zever. Moeten we echt allemaal 100j worden... Ā Asbest is smerig spul, en ons land zit er vol mee. EĆ©n vezeltje kan volstaan om er aan te creperen.Ā Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.