Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

BOL

- *vraag naar het verschil tussen twee schijnbaar identieke artikelen die een prijsverschil van meer dan 50% hebben, omdat ik die graag zou bestellen*Ā 
B - Ik zie geen verschil.

- Het enige verschil dat ik zie is het jaartal van uitgave, zou het daar kunnen aan liggen?

B - Er is geen verschil dat ik zie.

- Ā Dan is er waarschijnlijk geen manier om te achterhalen of het effectief dezelfde uitgave is?
B - Geef de ISBN aub
- *geeft ISBN van beide*
B - Het is niet dezelfde ISBN
- Klopt

B - Geef mij een bestelnummer dan vraag ik het op een andere afdeling.

- Ik heb nog geen bestelnummer, want ik bestelde het nog niet.

B - Een bestelnummer dat u besteld heeft bij bol.com dan kan ik het navragen.

- Een bestelnummer van eender welke bestelling dan?

B - Waar u bestelde bij bol.com

- Waar?Ā  Ik kan even niet volgen.Ā Ā 

B - Heeft u nog nooit bij bol.com besteld?

- Ja, jawel.Ā  Maar ik begrijp niet helemaal wat u vraagt.Ā  Ik bestelde het item waarover ik de vraag stel nog niet, ik wacht op die info.Ā 

B - Graag een bestelnummer.

- Van eender welke bestelling dan?Ā  Wat vraagt u precies?

B - Waar u bestelde bij bol.com
- Ik vrees dat ik niet begrijp wat u precies vraagt.

B - *blijft eindeloos heen en weer gaan tussen "is aan het typen" en *stilte*

AllĆ©, ligt dat nu aan mij? :DĀ  Ik heb het gesprek dan maar afgesloten met "Fijne avond nog."

Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 minuten geleden, Peter Motte zei:

Wat gebeurt er als je dan antwoordt met "Ik wil weten hoe het ervoor staat met mijn zending." ?

Ā 

Je komt in een oneindige loop terecht waarbij de chatbot een medewerker doorgeeft die je vervolgens terug met de chatbot verbindt die opnieuw dezelfde vragen stelt.

Ā 

Wacht, ik neem even nog wat printscreens van het gesprek.

Link naar reactie
8 minuten geleden, cinco zei:

Ā 

Je komt in een oneindige loop tercht waarbij de chatbot een medewerker doorgeeft die je vervolgens terug met de chatbot verbindt die opnieuw dezelfde vragen stelt.

Ā 

Wacht, ik neem even nog wat printscreens van het gesprek.

Ā 

Ik ben me er ook eens mee gaan amuseren, maar het liep nogal snel vast in voorstellen om te bellen naar een of ander nummer, en als ik zei dat mijn telefoon kapot was, antwoordde hij altijd met "Ik kan niet bellen". Het was wat lastig om uit die kringloop te geraken, en uiteindelijk eindigde het met tijdschema's waarop een telefoonnummer bereikbaar was. Toen ben ik gestopt. Indiƫrs pesten die bellen voor Micrrrosoft because therre's something wrrrong with you computerrr is veel leuker.

Maar ik denk dat ze me door hebben, want de vorige keer hebben ze direct afgelegd. (Die weer!)

Link naar reactie

Al twee maanden probeer ik bij Engie gedaan te krijgen om een maandelijkse energie-afrekening te krijgen. Elke keer maken ze mij iets wijs waarom ze mij op dat moment niet kunnen verder helpen. En de meeste keren als ge belt, moet ge u eerst 5min door de ene na de andere debiele vragenlijst worstelen waarin ze vaak hetzelfde vragen om dan op het einde de melding te krijgen dat het te druk is en dat ze dus gaan afleggen. En pats het gesprek is gedaan. Op de chat krijgt ge wel mensen vast maar die kunnen u nooit verder helpen want die mogen niks.šŸ¤¬

Link naar reactie

Meerdere dergelijke ervaringen gelezen bij zowat alle energie-leveranciers eigenlijk.Ā  Ze lijken er alles aan te doen om het de klanten zo moeilijk mogelijk te maken die optie (maandelijkse afrekening) daadwerkelijk uit te voeren.Ā  Bij mensen die dit al hebben, lees ik dan weer vaak dat de afrekeningen zelden kloppen.Ā  Miserie, miserie, miserie.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 hours ago, estebanĀ² said:

Meerdere dergelijke ervaringen gelezen bij zowat alle energie-leveranciers eigenlijk.Ā  Ze lijken er alles aan te doen om het de klanten zo moeilijk mogelijk te maken die optie (maandelijkse afrekening) daadwerkelijk uit te voeren.Ā  Bij mensen die dit al hebben, lees ik dan weer vaak dat de afrekeningen zelden kloppen.Ā  Miserie, miserie, miserie.

Ik heb uiteindelijk iemand vastgekregen. Meer als "het staat op processing" kon ik niet krijgen. Het excuus was dat er de laatste week heel veel aanvragen waren en blijkbaar zorgt dat ervoor dat de aanvragen van twee maanden geleden nog niet behandeld zijn geweest. Ik heb maar niet gevraagd of ze zellf niet doorhad dat die uitleg van geen kanten klopt. Toen ook de vraag gesteld waarom de bedragen voor een kWh elke maand veranderen terwijl het volgens mijn contract maar om de 3 maanden mag veranderen. Volgens de dame werkte de app goed en was het juiste contract gekoppeld maar echt antwoorden deed men niet, vooral ontwijken en mij een domicilƫring en onderhoudscontract proberen aan te smeren.

Ā 

Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must.

Link naar reactie
7 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ā 

Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must.

Ā 

Ik schrijf ze zelfs wekelijks op. :o

Had de energieleverancier al van het begin dat ik op mijn nieuw adres woonde laten weten dat mijn maandbedrag veel te hoog was.

Nu uiteindelijk gaan ze toch terugbetalen.

Ā 

fragmenten van de mail:

Ā 

1932957007_Screenshot2022-10-19at20-18-03E-mail-KurtVC-Outlook.png.7bd2aecdf90d654fcc6ce5f03e1eae14.png

714012242_Screenshot2022-10-19at20-18-21E-mail-KurtVC-Outlook.thumb.png.ab83c7a6d35e3aa86e47bfaa728a1e0d.png

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Op 19/10/2022 om 13:13, Lamme Goedzak zei:

Die afrekeningen (als ik ze ooit krijg) zal ik alvast zeer goed controleren. Elke maand de tellerstanden opschrijven is een must.

Ā 

Ik noteer al sinds ik gebouwen heb m'n tellerstanden. Eerst nog jaarlijks, sinds de plaatsing van de zonnepanelen (nu toch al 14 jaar geleden) maandelijks.
Tegenwoordig voer ik die data in op de site energieid.be waar je je "prestaties" blijkbaar kan vergelijken met gelijkaardige woningen. Of dat werkelijk iets is laat ik in het midden, want ik heb dat nooit goed bekeken.
Maar je krijgt enkele mooie grafiekjes te zien van je verbruik, de panelen...
Dus als mijn electronendealer ooit begint moeilijk te doen over voorschotten (Ecopower doet dat (voorlopig) gelukkig niet) heb ik wel een hele database achter de hand om 'm op hun ongelijk te wijzen.

Link naar reactie
1 uur terug, Lamme Goedzak zei:

Nu gaat ge vanaf 2032 verplicht worden een asbestattest te hebben voor je woning, ook als je niet verkoopt (in BelgiĆ«). Behalve dat die grap bijna 1000ā‚¬ kost, loop je dus ook het risico dat je pleisterwerk asbest bevat en de waarde van je woning keldert.

Ā 

Wacht tot ze glaswol ook gaan aankaarten omwille van het risico op longfibrose.

Link naar reactie
Op 19/10/2022 om 20:22, cinco zei:

Ā 

Ik schrijf ze zelfs wekelijks op. :o

Had de energieleverancier al van het begin dat ik op mijn nieuw adres woonde laten weten dat mijn maandbedrag veel te hoog was.

Nu uiteindelijk gaan ze toch terugbetalen.

Ā 

fragmenten van de mail:

Ā 

1932957007_Screenshot2022-10-19at20-18-03E-mail-KurtVC-Outlook.png.7bd2aecdf90d654fcc6ce5f03e1eae14.png

714012242_Screenshot2022-10-19at20-18-21E-mail-KurtVC-Outlook.thumb.png.ab83c7a6d35e3aa86e47bfaa728a1e0d.png

Ā 

Ā 

Die korting krijgt iedereen in Nederland.

Link naar reactie

Een werkgever moet in het kader van preventie en bescherming op het werk ook een asbest-inventaris hebben: een lijst van mogelijk asbesthoudende stukken van zijn gebouw. Als je gebouw van na 2001 is mag je dat gewoon zo op je inventaris zetten: gebouw van na 2001, ergo geen asbest. Dat zal bij je woning niet anders zijn.

Ā 

Op 22/10/2022 om 06:51, Lamme Goedzak zei:

Dat ze ne keer ophouden met die zever. Moeten we echt allemaal 100j worden...

Ā 

Asbest is smerig spul, en ons land zit er vol mee. EĆ©n vezeltje kan volstaan om er aan te creperen.Ā 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...