Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

OkƩ, ik trek vandaag 's naar de bieb. 's Lezen.

In het NB stond er ook een artikel, met daarin een stelling waar we waarschijnlijk allemaal wel achterstaan: dat het niet de woorden zelf zijn die een boodschap uitdragen, maar alle woorden samen (ze hadden het anders geformuleerd, maar soit).

Link naar reactie

Zo, allebei gelezen.

Het artikel in De Standaard vond ik meer diepgang hebben.

En verder ben ik het wel eens met de conclusie: als je veel moet veranderen aan de boeken, is het tijd dat ze worden vergeten.

Er zijn al duizenden boeken, films, toneelstukken, opera's, strips vergeten.

Link naar reactie

bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751


Ā 

Quote

Ā 

'Heineken investeert nog steeds in Rusland'

Heineken kondigde vorig jaar aan dat het zich volledig uit Rusland zou terugtrekken. Nu blijkt dat de bierbrouwer nog steeds inversteert het land. Dat komt naar voor uit een onderzoek van journalistencollectief Follow the Money (FTM). Dat onderzoeksplatform kon bewijzen dat het bedrijf uitbreidt door nieuwe producten te lanceren.

Het journalistieke platform verwijst naar webpagina's van Heineken Rusland waar lovend wordt gesproken over de resultaten van afgelopen jaar. De webpagina's zijn inmiddels niet meer te vinden. Op de pagina's stond dat er 243 nieuwe medewerkers bij het bedrijf aan de slag zijn gegaan en dat er 61 nieuwe producten bij zijn gekomen. 'Dit is een geweldig resultaat waar we met recht trots op mogen zijn', schrijft de Russische tak van het bedrijf.

Aan Reuters liet Heineken al weten dat het nog steeds van plan is om zich uit Rusland terug te trekken. 'We werken hard om een goede overnemer te vinden in uitdagende omstandigheden. Sowieso betekent dit een beduidend financieel verlies voor het bedrijf', staat er in het statement dat de brouwer aan Reuters bezorgde. Daarin staat ook dat Heineken zijn Russisch poot in de eerste helft van 2023 hoopt verkocht te krijgen.

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Nog even over de Dahl-kwestie.Ā  Volgens mij is dit alleen maar het verleggen van het probleem.Ā  Filter je het ene woord weg, zal op termijn het vervangende woord die kwalijke plaats innemen en als beledigend ervaren worden.Ā  Want je zegt in de kern nog steeds hetzelfde.Ā  Nu is het 'dik', in de toekomst misschien 'enorm', want nĆ©t door het in die context te gebruiken, ga je er ook diezelfde betekenis aan geven.Ā  Op lange termijn een compleet nutteloze ingreep dus.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Mij zit het dik tegen. Maar echt enorm! Het is zo opgeblazen! Vet zat ben ik het!

Ā 

Ach, het zijn symptomen van veranderende tijden. We leven niet meer in een exclusief witte maatschappij waarin klassieke gezinnen met een vader, moeder en twee kindjes samen wonen met hun hond. Er is meer oog voor de vele variaties in huidskleur, gender, seksuele voorkeur en wat weet ik nog niet allemaal. Het is terecht dat we een klein beetje op onze woorden letten en beleefd blijven tegen mensen. Los van wat we van hen denken.

Zoals onze aardkorst is de maatschappij voortdurend in verandering, en soms leidt dat tot tektonische schokken. Je kan die niet tegenhouden, je kan enkel je gedrag aanpassen en je kop intrekken.Ā Soms schiet dat wat door, natuurlijk. Er zijn nu al mensen die vinden dat ze niet mogen gekwetst of gechoqueerd mogen worden. Dat is natuurlijk klinkklare onzin die kwetsend is voor mijn intellect.Ā 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Vandaag zag ik dat een VB-politieker dit schreef op facebook:

Vroeger was het enkel in Brussel en Antwerpen, maar nu is ook mijn thuisstad Brugge in snel tempo aan het veranderen. En niet in de goede richting. Dat zal ook alleen maar erger worden met het EU-migratiepact waarmee ze jaarlijks miljoenen naar Europa willen halen. 'We hebben migratie nodig' beweren ze. Ik denk dat onze mensen vooral veiligheid, zekerheid en behoud van onze identiteit willen. Als we de migratie niet stoppen, verliezen we onze thuis en worden we op de duur minderheid in eigen stad. Dat mogen we nooit laten gebeuren. Dit is ons land, onze stad, onze thuis. We hebben er geen ander.

Ā 

Maar die mens is dus wel in Leuven geboren en dus ooit in zijn leven naar Brugge gemigreerd.

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Angst is iets raar, natuurlijk. De wereld verandert snel, en dat is niet altijd aangenaam voor iedereen. Doen alsof je kunt voorkomen dat de wereld verandert is volksverlakkerij. Maar die angst weglachen is ook niet zinvol. Enfin, ik lach dat weg, maar onze politici mogen dat niet.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Als A

Ā 

Quote

Vandaag verscheen er een artikel waarin verteld wordt dat de elfjes in de efteling voortaan verschillende huidskleuren zullen hebben

Ā 

Dan B


Ā 

Quote

Ā 

Vandaag zag ik dat een VB-politieker dit schreef op facebook:

Vroeger was het enkel in Brussel en Antwerpen, maar nu is ook mijn thuisstad Brugge in snel tempo aan het veranderen. En niet in de goede richting. Dat zal ook alleen maar erger worden met het EU-migratiepact waarmee ze jaarlijks miljoenen naar Europa willen halen. 'We hebben migratie nodig' beweren ze. Ik denk dat onze mensen vooral veiligheid, zekerheid en behoud van onze identiteit willen. Als we de migratie niet stoppen, verliezen we onze thuis en worden we op de duur minderheid in eigen stad. Dat mogen we nooit laten gebeuren. Dit is ons land, onze stad, onze thuis. We hebben er geen ander

Ā 

Ā 

Ik vind beide reacties overdreven.

En we weten allemaal heel goed waarom de Efteling die huidskleur aanpast: om meer tickets te verkopen.

Vroeg of laat komt er van de Efteling iets boven zoals nu bij Plopsland, dan weet je direct wat voor soort bedrijf dat is. Als we er nog niets over hebben gehoord, dan is het omdat het beter verborgen blijft.

Ā 

Quote

Maar die mens is dus wel in Leuven geboren en dus ooit in zijn leven naar Brugge gemigreerd.

Ā 

Dat zou ik vroeger misschien ook hebben gezegd, maar daarmee bewijs je dat je gewoon niet begrijpt wat er in die mensen omgaat.

En als je niet begrijpt of zelfs weigert te begrijpen wat het probleem is, dan kun je het ook niet oplossen.

Ā 

Ā 

Link naar reactie

De wereld verandert continu, al duizenden jaren lang. Het zou veel helpen moest iedereen beseffen dat zelfs de oudste traditie ooit iets nieuws was en dat heel veel van wat hier als typisch Vlaamsch wordt gezien ooit geimporteerd werd. Het o zo belangrijke geloof komt bijvoorbeeld uit het midden Oosten en is de mensen hier ooit opgedrongen geweest. De patatten komen uit Amerika. Bier komt ook niet van hier. En de landsgrenzen verleggen zich vaker dan dat een non lingerie koopt. En de taal? In iedere stad spreken ze iets anders.

Maar dat weten die politici natuuurlijk ook wel. Of dat mag ik toch hopen, want dat leren ze al in het lager onderwijs.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Peter Motte zei:

Dat zou ik vroeger misschien ook hebben gezegd, maar daarmee bewijs je dat je gewoon niet begrijpt wat er in die mensen omgaat.

En als je niet begrijpt of zelfs weigert te begrijpen wat het probleem is, dan kun je het ook niet oplossen.

Ā 

Tuttut, migratie is migratie. De schaal waarop dat gebeurt is niet van belang. Als jij het recht hebt om te verhuizen, dan heeft een ander dat ook. (en het maakt niet uit hoeveel grenzen daartussen liggen, want grenzen zijn fictieve constructies.)

Ā 

Iedereen weet wat het probleem is: angst voor het onbekende.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Peter Motte zei:

En we weten allemaal heel goed waarom de Efteling die huidskleur aanpast: om meer tickets te verkopen.

Vroeg of laat komt er van de Efteling iets boven zoals nu bij Plopsland, dan weet je direct wat voor soort bedrijf dat is. Als we er nog niets over hebben gehoord, dan is het omdat het beter verborgen blijft.

Ā 

Natuurlijk willen die meer tickets verkopen. Had je iets anders verwacht van een commercieel bedrijf?

Ook al doen sommige reacties ("ik ga nooit meer naar de Efteling") het omgekeerde vermoeden.

Link naar reactie

Die bedrijven redeneren "1 blanke kwijt, 2 zwarten gewonnen".

Je moet niet denken dat die extreme reacties een goede afspiegeling van de werkelijkheid zijn, en al zeker niet van wat die bedrijven verwachten.

Verder is het gewoon hypocrisie van die bedrijven, en interesseren de maatschappelijke gevolgen hun niets.

Link naar reactie
51 minuten geleden, TDPB zei:

Ā 

Tuttut, migratie is migratie. De schaal waarop dat gebeurt is niet van belang.

Ā 

Zie je wel dat je het niet begrijpt.

En massa's "wereldverbeteraars" tonen regelmatig dat ze het niet begrijpen.

Nu, ik heb geen zin om er dieper op in te gaan. Ik heb andere dingen te doen, en bovendien "alles wat je zegt, kan tegen je worden gebruikt".

Link naar reactie
43 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ā 

Verder is het gewoon hypocrisie van die bedrijven, en interesseren de maatschappelijke gevolgen hun niets.

Ā 

Licht mij eens in over de maatschappelijke gevolgen van de huidskleur van de elfen in de Efteling.Ā 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Peter Motte zei:

Inclusie. Dat is het argument dat ze kunnen en waarschijnlijk ook zullen gebruiken, alleen interesseert hun dat in de grond niet.

Ā 

Ik zal mijn vraag nog eens stellen, zodat je ze nog eens kan lezen, er over nadenken en dan een helder antwoord geven. Want dat lijkt niet zo goed te lukken. Wat zijn de maatschappelijke gevolgen van de huidskleur van de elfen in de Efteling? Ik zal een hint geven: er zijn er geen. Maar Nederlandse kindjes van wie de grootouders in IndonesiĆ« of Suriname geboren zijn hoeven zich in de Efteling dan niet af te vragen of ze wel welkom zijn.Ā 

Ā 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Hangt het niet allemaal een beetje samen?

Ā 

Een bedrijf verandert de kleur van enkele poppen in een attractie om beter te beantwoorden aan de realiteit die ze zien in het publiek dat elke dag langskomt. Om diezelfde reden werd ook al een attractie aangepast die niet echt meer beantwoordde aan het wereldbeeld van vandaag de dag. Ja ik heb het over monsieur Cannibale.

Ā 

Een bepaald deel van het autochtone publiek zien hierin de bevestiging van wat ze al lang vreesden: de wereld rondom hen is aan het veranderen. Rondom hen bevinden zich meer en meer mensen die andere gewoonten hebben, die het niet leuk vinden om vergeleken te worden met een cartoonfiguur met een been door de neus, of die zich ook graag herkennen in een decor van een attractie.

Ā 

De wereld verandert sneller en sneller, met dank aan onze technologie, en we hebben moeite om het allemaal te blijven volgen. En dus krijgen we schrik.

Schrik dat onze jobs ingepikt gaan worden door al die nieuwelingen die naar hier komen om te profiteren van de werkloosheidsuitkeringen (merk de tegenstelling!), schrik dat we commentaar gaan krijgen op onze gewoonte om iemand te blackfacen op 6 december (5 december in Nederland), schrik dat onze dochter gaat thuiskomen met een n..., ...

Ā 

Terwijl, o ironie, vroeger onze voorouders op trektocht gingen naar andere landen, om er een beter leven te zoeken, rijkdom te vergaren en viel dat even mee zeg, want ze waren ginder nog niet geavanceerd genoeg om broeken te dragen, laat staan vuurwapens te gebruiken. En dus plunderden we er vrolijk op los. (niet dat we dat willen erkennen, maar kom.)

Ā 

Komen ze verdorie deze keer toch onze kant op zeker? En al wat ze vragen is dat we ons precies aan onze wet houden die vrijheid van godsdienst garandeert, vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten (en plichten!) voor iedereen... en niet vergeten: het recht om een ongelooflijke eikel te zijn als dat ons uitkomt.

Ā 

Je zou voor minder schrik krijgen.

Link naar reactie

Ik heb er helemaal niks tegen dat ze de elfjes van de efteling meerdere kleuren geven. Zelf heb ik eigenlijk nooit opgekeken als iemand een andere huidskleur had. Zijn voor mij allemaal mensen. Maar wat ik mij afvraag: voelen die kinderen zich echt niet welkom in de efteling omdat er daar geen gekleurd elfje tussenzit? Of is dat een idee dat vooral van de ouders komt en de kinderen dan maar overnemen?

Ā 

Op zich vind ik het ook niet verkeerd om bij bepaalde zaken wel de authenticiteit te behouden. Neem nu de Kerstman, uitgevonden door blanken tijdens tijden van beperkte migratie. Maak je hem blank dan kunnen kinderen met donkere huidskleur zich uitgesloten voelen, maak je hem zwart voelen de blanke kindjes zich uitgesloten. En dan zwijgen we nog over de Aziaten, etc. Lapjeskathuid dan maar?

Link naar reactie
1 hour ago, Tanuki said:

Hangt het niet allemaal een beetje samen?

Ā 

Een bedrijf verandert de kleur van enkele poppen in een attractie om beter te beantwoorden aan de realiteit die ze zien in het publiek dat elke dag langskomt. Om diezelfde reden werd ook al een attractie aangepast die niet echt meer beantwoordde aan het wereldbeeld van vandaag de dag. Ja ik heb het over monsieur Cannibale.

Ā 

Een bepaald deel van het autochtone publiek zien hierin de bevestiging van wat ze al lang vreesden: de wereld rondom hen is aan het veranderen. Rondom hen bevinden zich meer en meer mensen die andere gewoonten hebben, die het niet leuk vinden om vergeleken te worden met een cartoonfiguur met een been door de neus, of die zich ook graag herkennen in een decor van een attractie.

Ā 

De wereld verandert sneller en sneller, met dank aan onze technologie, en we hebben moeite om het allemaal te blijven volgen. En dus krijgen we schrik.

Schrik dat onze jobs ingepikt gaan worden door al die nieuwelingen die naar hier komen om te profiteren van de werkloosheidsuitkeringen (merk de tegenstelling!), schrik dat we commentaar gaan krijgen op onze gewoonte om iemand te blackfacen op 6 december (5 december in Nederland), schrik dat onze dochter gaat thuiskomen met een n..., ...

Ā 

Terwijl, o ironie, vroeger onze voorouders op trektocht gingen naar andere landen, om er een beter leven te zoeken, rijkdom te vergaren en viel dat even mee zeg, want ze waren ginder nog niet geavanceerd genoeg om broeken te dragen, laat staan vuurwapens te gebruiken. En dus plunderden we er vrolijk op los. (niet dat we dat willen erkennen, maar kom.)

Ā 

Komen ze verdorie deze keer toch onze kant op zeker? En al wat ze vragen is dat we ons precies aan onze wet houden die vrijheid van godsdienst garandeert, vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten (en plichten!) voor iedereen... en niet vergeten: het recht om een ongelooflijke eikel te zijn als dat ons uitkomt.

Ā 

Je zou voor minder schrik krijgen.

Ā 

Komt die schrik ook niet voor een deel doordat er tussen de inwijkelingen een zeer klein aantal rotte appels zit die er in slagen het beeld voor al de rest te verpesten. Ik heb het dan over die inwijkelingen die naar hier komen maar eigenlijk vinden dat onze wet gebaseerd moet worden op een of ander (schijn)heilig boekje of die niet willen praten met jou als je een vrouw bent. Die harder aanpakken zou misschien het algemene beeld verbeteren. En dan ineens ook de autochtonen opkuisen die fan zijn van dat kruis met haken.

Link naar reactie
40 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Op zich vind ik het ook niet verkeerd om bij bepaalde zaken wel de authenticiteit te behouden. Neem nu de Kerstman, uitgevonden door blanken tijdens tijden van beperkte migratie. Maak je hem blank dan kunnen kinderen met donkere huidskleur zich uitgesloten voelen, maak je hem zwart voelen de blanke kindjes zich uitgesloten. En dan zwijgen we nog over de Aziaten, etc. Lapjeskathuid dan maar?

Ā 

Heb je het over de huidige kerstman, dus Santa Claus, de Amerikaanse samenvoeging van de Engelse Father Christmas met de Nederlandse Sinterklaas? Die uit Engeland was fictief, maar Sinterklaas is gebaseerd op Sint Nicholas, een echt bestaande Turkse heilige en zou dus eigenlijk een donker vel moeten hebben. De ideale Kerstman heeft dus een zon gebruinde huid. Zou iedereen zich in kunnen herkennen.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Kan er mij ook iemand eens culturele toe-eigening uitleggen?

Ā 

Dit zou culturele toe-eigening zijn

2002843058_Screenshotfrom2023-02-2417-17-52.png.4d2f3f377419f2c2005fc2e296d0c6c3.png

Ā 

Dit ook

1442355566_Screenshotfrom2023-02-2417-18-38.thumb.png.cbd2695d6a464bae7b695f1e26c0108e.png

Ā 

Dit ook als je niet van Scandinaviƫ bent

38459036_Screenshotfrom2023-02-2417-21-11.thumb.png.a59ffc147d8eee32c4ad25282f1f4d47.png

Ā 

En dit dan weer niet

769555668_Screenshotfrom2023-02-2417-19-48.thumb.png.db8c9b296a212d3f7eed7b93833a0216.png

Ā 

Ik snap het niet šŸ˜ž

1: blanke actrice speelt noord afrikaans personage

2: blanke tooit zich in de typische kledij van native americans.

3: geen idee, want Vikings bestaan niet meer

4: ik begrijp dat je vraag is waarom zwarte actrices daarin mogen meedoen, maar in die tijd leefden er hier ook al Afrikanen, dus strikt genomen moet dat kunnen.

Ā 

Sowieso is dat hele culturele toe-eigening ding onzin, want dat is nu net wat de mensheid al eeuwen doet. Alles wordt beĆÆnvloed door alles en overgenomen van andere volkeren: geloof, kledij, eten, muziek, verhalen, wetenschap, geld... Moest dat niet bestaan zouden we nog allemaal op onze kleine eilandjes leven, zoals in de oertijd.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

Maar Nederlandse kindjes van wie de grootouders in IndonesiĆ« of Suriname geboren zijn hoeven zich in de Efteling dan niet af te vragen of ze wel welkom zijn.Ā 

Ā 

Ā 

Ik zie niet goed in wat de huidskleur van elfen te maken heeft met zich welkom voelen. Tenzij allerlei pilaarbijters je hebben ingepeperd dat je je daardoor onwelkom moet voelen.

Het zijn verdorie elfen. Die bestaan niet.

En bovendien: als die elfen zwart zijn, loop je dan niet het risico dat je zegt: kijk, zwarten zijn geen echte mensen, want elfen zijn ook zwart?

Het zijn eindeloze discussies.

Link naar reactie
23 minuten geleden, TDPB zei:

1: blanke actrice speelt noord afrikaans personage

2: blanke tooit zich in de typische kledij van native americans.

3: geen idee, want Vikings bestaan niet meer

4: ik begrijp dat je vraag is waarom zwarte actrices daarin mogen meedoen, maar in die tijd leefden er hier ook al Afrikanen, dus strikt genomen moet dat kunnen.

Ā 

Over welke tijd heb je het dan? Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier in de tijd van de invasies van de Vikingen storm liep van de zwarten. "In die tijd leefden er hier ook al Afrikanen" is nog onzinniger dan Monsieur Cannibale (dit terzijde: ik weet niet in welke onzin ze het over MC hadden, maar er hebben wel degelijk kannibalen bestaan, ook dit terzijde: er zijn veel soorten kannibalisme, maar daar wil ik hier nu niet over uitweiden, ik heb echt de tijd niet, boeiend onderwerp of niet, ik moet nog vertalingen over modeltreintjes maken).

Link naar reactie
32 minuten geleden, TDPB zei:

Ā 

Heb je het over de huidige kerstman, dus Santa Claus, de Amerikaanse samenvoeging van de Engelse Father Christmas met de Nederlandse Sinterklaas? Die uit Engeland was fictief, maar Sinterklaas is gebaseerd op Sint Nicholas, een echt bestaande Turkse heilige en zou dus eigenlijk een donker vel moeten hebben.

Ā 

Ja, okƩ, maar dat betekent niet dat hij een zwarte is.

Overigens: de meeste joden die ik ken, zijn erg blank, en ze komen nochtans oorspronkelijk uit Palestina.

Dus moet je ook al uitkijken met het toekennen van huidskleuren op basis van de streek waaruit iemand komt.

Link naar reactie

De zaak wordt voortdurend zotter:

Ā 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230224_95454765

Ā 

Naar verluid zou de uitgever de aanpassingen hebben aangepast door tussenkomst van... een koningin!

Wat die ermee te maken heeft, zal me een niet-veganistisch gerecht met grote lengte zijn, maar ik vind dat we die RD gewoon beter laten waar hij is: in het verleden, zo ver mogelijk. Zo ongeveer ten tijde dat de koningen van NĆŗmenor nog regeerden.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ā 

Ik zie niet goed in wat de huidskleur van elfen te maken heeft met zich welkom voelen. Tenzij allerlei pilaarbijters je hebben ingepeperd dat je je daardoor onwelkom moet voelen.

Het zijn verdorie elfen. Die bestaan niet.

Ā 

Al die elfjes hebben een roze huidskleur. Kinderen met een roze huidskleur (of beige, of wit, of blank, of hoe je dat ook wil noemen) herkennen zich daarin. Kinderen met een andere huidskleur niet. Als er tussen die tientallen elfjes enkele gaan staan met een donkerder kleurtje gaan ze dat wel doen. Zo simpel is het.

Tenzij ze die elfjes allemaal groen of blauw zouden kleuren. Dan werkt het ook voor iedereen.

Ā 

1 uur terug, Peter Motte zei:

Ā 

Over welke tijd heb je het dan? Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier in de tijd van de invasies van de Vikingen storm liep van de zwarten. "In die tijd leefden er hier ook al Afrikanen" is nog onzinniger dan Monsieur Cannibale (

Ā 

foto 4 heeft niets met vikings te maken.

Ā 

1 uur terug, Peter Motte zei:

Ja, okƩ, maar dat betekent niet dat hij een zwarte is.

Ā 

Een donker vel schreef ik. Dat is niet hetzelfde als zwart. Blanke bejaarden die hun hele leven naar de costa del sol op vakantie zijn geweest hebben ook een donker vel. En wellicht huidkanker, maar dat terzijde.

Ā 

afbeelding.png.c9a7612716b90f567dffeeb4c396738f.pngafbeelding.png.b2e794b07c3ee202c2f8c7c7a32da600.pngafbeelding.png.a7bce06f8219a1f9edf5693ca4132771.png

Exact zoals hij vroeger werd afgebeeld, maar de bleekscheten uit de lagere landen hebben hem cultureel toege-eigend en er een witte gefƶhnde nicht van gemaakt.

Link naar reactie

Maar ik denk dat je nu toch wel begrijpt dat je het over wat zwarter of wat minder zwart begint te hebben?

En is het wel waar dat die bleekscheten uit de lage landen hem per se superblank hebben willen maken?Ā  Ik ken heel wat blanken met een bruine huid. Ben je hier niet wat aan het doorslaan?

Link naar reactie

En als de woke-mensen nu eens een nieuw pretpark oprichten gelijkaardig aan hetgeen zoals de Efteling en dan alles inclusief toepassen...zou dat geen oplossing zijn?

Ā 

En wat de RD discussie betreft: gewoon nieuwe kinderboeken schrijven die dan wel voldoen aan de woke reglementering. Diegenen die zich storen aan het werk van RD kunnen dan de recente politiek correcte kinderliteratuur in huis halen en de anderen, die bv RD een knap schrijver vonden/vinden, kunnen dan zijn werk lezen zoals hij het bedoeld had.

Link naar reactie
2 hours ago, TDPB said:

Ā 

Heb je het over de huidige kerstman, dus Santa Claus, de Amerikaanse samenvoeging van de Engelse Father Christmas met de Nederlandse Sinterklaas? Die uit Engeland was fictief, maar Sinterklaas is gebaseerd op Sint Nicholas, een echt bestaande Turkse heilige en zou dus eigenlijk een donker vel moeten hebben. De ideale Kerstman heeft dus een zon gebruinde huid. Zou iedereen zich in kunnen herkennen.

Voor Sinterklaas kan ik me daar perfect in vinden.

Voor de Kerstman is dat een andere zaak, die woont immers op de Noordpool.

Link naar reactie
50 minutes ago, Peter Motte said:

Maar ik denk dat je nu toch wel begrijpt dat je het over wat zwarter of wat minder zwart begint te hebben?

Ā 

Dat wordt moeilijk want in sommige landen discrimeneren de personen met een minder donkere huid (niet blank) personen met een donkerdere huid. Moet je eigenlijk elfen hebben met verschillende tinten zwart opdat iedereen zich welkom voelt.

Ā 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...