Ga naar inhoud

😠 Mens erger je niet !


esteban²

Recommended Posts

9 hours ago, Yncke said:

Er zijn periodes waarin 't historisch waarschijnlijker is om wel zwarte hofdames af te beelden dan geen. Zwarten zijn al van in de Romeinse tijd aanwezig in Engeland. Via verbintenissen met de Moren en Portugal zat er zwart bloed in de koningshuizen van die tijd. Het is maar met de kolonisatie dat zwarten als minderwaardig werden beschouwd. Daarvoor waren ze mensen zoals iedereen, met carrière-mogelijkheden zoals iedereen.

Akkoord maar er zat ook blank bloed in de koningshuizen van de Egyptenaren en hun onderdanen... En aangezien de noordmannen Amerika al in het jaar 1000 hebben ontdekt zullen er ook wel Indianen met blank bloed rondlopen. Het bloed hebben van wilt nog niet zeggen dat je de huidskleur hebt. Als ze nu morgen een blanke in de rol van een Japanse shogun casten wordt dat whitewashing of culturele appropriatie genoemd, maar die man kon 400j geleden een japanse voorouder hebben gehad... Het zou mij trouwens niet verbazen als we allemaal wat Afrikaans bloed hebben.

 

Mij maakt het niet uit wie wat speelt. Wat mij stoort is dat een blanke telkens in het verdomhoekje wordt gezet en men voor een andersgekleurde altijd wel een excuus vindt om die dat nu net wel te laten doen. Iedereen gelijk is IEDEREEN gelijk.

Link naar reactie
10 uren geleden, Yncke zei:

Er zijn periodes waarin 't historisch waarschijnlijker is om wel zwarte hofdames af te beelden dan geen. Zwarten zijn al van in de Romeinse tijd aanwezig in Engeland. Via verbintenissen met de Moren en Portugal zat er zwart bloed in de koningshuizen van die tijd. Het is maar met de kolonisatie dat zwarten als minderwaardig werden beschouwd. Daarvoor waren ze mensen zoals iedereen, met carrière-mogelijkheden zoals iedereen.

Voor veel mensen is het bijvoorbeeld ook een complete verrassing dat Alexandre Dumas (hij van de drie musketiers) zwart was. (technisch gezien half zwart, maar hij zag er zwarter uit dan pakweg Obama).

Link naar reactie
22 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Op naar de volgende ban: De jonge jaren van Oom Dagobert wordt (deels) niet langer uitgegeven door Disney.

 

According to Rosa, the message read, “As part of its ongoing commitment to diversity and inclusion, The Walt Disney Company is in the process of reviewing their library of stories. As a result of this, some stories that do not align with their values will no longer be published. This applies to two of your classic stories, ‘The Richest Duck in the World,’ and ‘The Dream of a Lifetime.’ These stories will not be part of any reprints or new collections.”

Rosa added, “I wonder what other Duck stories are now banned? Maybe only mine? Maybe not. But obviously all 12 chapters of my [Life and Times of Scrooge McDuck storyline] are now banned because they can’t be published without the final chapter.” He later edited the message to add, “While reading the discussion below, I have remembered that some publishers use the title ‘The Richest Duck in the World’ on the 11th chapter of my [Life and Times of Scrooge McDuck], not on the 12th. So, in that light we can clearly see the problem... Bombie is in both the banned stories.”

Recent vertelde iemand me dat Donald Duck verhalen die draaien rond tombes (denk aan verhalen a la Indiana Jones) niet meer kunnen omdat dat doet denken aan de dood. En dat willen ze bij Disney niet.

Link naar reactie
15 uren geleden, Yncke zei:

Er zijn periodes waarin 't historisch waarschijnlijker is om wel zwarte hofdames af te beelden dan geen. Zwarten zijn al van in de Romeinse tijd aanwezig in Engeland. Via verbintenissen met de Moren en Portugal zat er zwart bloed in de koningshuizen van die tijd. Het is maar met de kolonisatie dat zwarten als minderwaardig werden beschouwd. Daarvoor waren ze mensen zoals iedereen, met carrière-mogelijkheden zoals iedereen.

Laat het Mr E. Codfried maar niet horen...

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Morosofie

 

https://rationalwiki.org/wiki/Egmond_Codfried

Link naar reactie
Op 25/2/2023 om 19:12, Rataplan zei:

Om even terug te keren naar het werk van Dahl: men valt het oeuvre aan omdat de woke ideëen geen financieel resultaat opleveren. Het publiek moet het niet en dus blijven de auteurs van politiek correcte werken in de kou zitten. 

 

 

Blijkbaar zou zelfs de Nederlandstalige versie ongewijzigd blijven. Veel geroep om niets dus...

Link naar reactie

Klinkt enorm eigenlijk niet erger dan dik?

 

Wat was weer het idee achter al die 'straffen' in de fabriek? Een soort van vergelding onrechtstreeks gelinkt aan de hoofdzonden (gulzigheid in het geval van dit kereltje) om uiteindelijk een opvolger voor de fabriek te selecteren?

 

afbeelding.thumb.png.dd070628db0024e012f74d91903d1504.png

 

Trouwens geen idee wat de reden was dat het kauwgomkauwende kind ook eraan moest geloven.

 

afbeelding.png.c35f4878b42d8aae94534bb40e5eb977.png

 

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

Ze willen nu ook de James Bond romans aanpassen.

 

Het valt mij wel eens op dat de JB's met SC en RM tegenwoordig een storm op Twitter zouden kunnen veroorzaken (maar of dat nog kwaad kan: T is een zombie geworden, een echte Bombie)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
14 uren geleden, cinco zei:

Wat roken ze bij de gemiddelde Vlaamse overheidsadministratie?

Ik heb geen woning meer in België en ik heb nooit van mijn leven eigendom verhuurd en toch krijg ik een brief die begint met: "Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van een woning die u verhuurt."

:huh:

 

 

Ze roken geld, zoveel is duidelijk. :lol:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Peter Motte zei:

Wel griezelig.

 

 

Dit is hun reply.

 

"Wij hebben via de provincie Limburg een lijst gekregen waarbij zij, op basis van kadastrale gegevens op 01/01/2022, een vergelijking hebben gemaakt van de eigenaar van de woning en de bewoners ervan. Als die niet overeen kwamen, zijn zij er vanuit gegaan dat het dus een huurwoning kon zijn."

 

Dus ze vermengen gegevens van meer dan een jaar geleden met gegevens van degenen die er sindsdien hun domicilie hebben zonder na te checken of er in de tussentijd een verkoop heeft plaatsgevonden. Nee, ze gaan er vanuit...

:mellow:

Link naar reactie

De Getuigen van Yehova verliezen hun imago van ongevaarlijke, wereldvreemde dorpsidioten:

- Bloedbad in Hamburgs centrum van Getuigen van Jehova
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230309_97862855

- Acht doden bij schietpartij in een gebedshuis van jehova’s in Hamburg
https://tinyurl.com/2z35xv45

- Hamburg shooting: Video appears to show person firing weapon
https://tinyurl.com/36mj8dbx

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Mijn ergernis voor engie is momenteel zo groot dat ik mij moet inhouden om die mensen niet voor stront uit te maken. Al 3 maanden bel en chat ik omdat ze al 2 jaar lang mijn facturen fout opstellen. De onthaalmedewerkers kunnen je niet helpen, enkel klacht na klacht aan het dossier toevoegen. De bevoegde dienst krijg je niet vast, wat zij doen is een raadsel. Ik begin me zelfs af te vragen of die bestaat.  Betalingen blokkeren zolang het niet in orde is gaat niet. Je mag enkel betalen en zwijgen.

Smeerlappen zijn het. Heb nu ook klacht ingediend bij de ombudsdienst energie en ga dat ook nog doen bij test-aankoop. De regering zou die bedrijven eens dringend op hun plaats moeten zetten ipv altijd burgertje pesten.

Link naar reactie
6 hours ago, Tanuki said:

Ai, en net nu ik overweeg om naar Engie over te stappen omdat zij als enigen dynamisch tarief aanbieden...

Zolang als goed gaat, is engie prima. Maar van zodra ze iets moeten doen begin je aan een lange weg van simpelweg wachten en niks weten. Aanvraag maandelijkse afrekening heeft 2,5 maand geduurd. Dit duurt nu al 3 maanden. Geen idee of andere leveranciers beter zijn hoor. Ik snap gewoon niet waarom ze niet werken zoals een servicedesk. Tickets maken dat je kan opvolgen en sla's dat er binnen die tijd antwoord moet zijn of boetes.

Link naar reactie
5 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Zolang als goed gaat, is engie prima. Maar van zodra ze iets moeten doen begin je aan een lange weg van simpelweg wachten en niks weten. Aanvraag maandelijkse afrekening heeft 2,5 maand geduurd. Dit duurt nu al 3 maanden. Geen idee of andere leveranciers beter zijn hoor. Ik snap gewoon niet waarom ze niet werken zoals een servicedesk. Tickets maken dat je kan opvolgen en sla's dat er binnen die tijd antwoord moet zijn of boetes.

Als ik de reviews online al eens bekijk is het bij alle elektriciteitsmaatschappijen één pot nat. Ik denk dat het beter is dat je af en toe wisselt zoals je je kleding wisselt, en hopen dat je dan eens een maatschappij aantreft die wat soepelder en correct werkt. Teveel problemen bij eentje? Gewoon je biezen pakken en een ander kiezen! Stuur erbij maar een boze mail  naar de oude met de redenen van je vertrek. Maakt misschien geen verschil maar kan opluchten. Nooit met telefoon werken, dat helpt meestal niet. En een zwarte lijst opmaken van maatschappijen (en online winkels) waar je nooit ofte nooit nog wilt in betrokken geraken, zodat je later niet in hun beloftes loopt. Als een online winkel goede ervaringen oplevert, sla die dan op in je witte lijst.

 

Zo had ik een probleem met elektrogigant Gigatek, waarvan ik een onderdeel maar niet aankreeg. Via mail van het kluitje naar het riet gestuurd, een beetje schermen met hun leveringsvoorwaarden. Ik heb via het staatsblad de zaakvoerder opgezocht, hem een mail gestuurd, en dit via mail de desk geïnformeerd. Het antwoord: doet dat beter niet, de bestelling was snel geannuleerd en mijn geld overgeschreven! Dan kon het niet rap genoeg gaan! Maar Gigatek staat nu wel op mijn zwarte lijst, geen haar op mijn hoofd om met hen ooit nog in zee te gaan.

Link naar reactie

Het is met zowat elke maatschappij miserie vanaf er iets fout loopt.  Zelf zit ik momenteel bij Engie en daar heb ik ook wat problemen gehad met plots erg vreemd berekende facturen, maar dat werd vanzelf rechtgezet een paar maanden later.  Alles netjes teruggekregen. Vanaf het moment het wel zou foutlopen en je geen hulp of oplossing krijgt, zou je voor minder serieus geërgerd raken.  Nu hoeft het niet meer, omdat het in mijn geval geen verschil meer maakt.  Maar voorheen veranderde ik jaarlijks van energieleverancier via MijnEnergie.be ... de interessantste met de meeste korting kreeg mij als klant. Wat ik daaruit geleerd heb is dat het overal wel iets is.  Helaas.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mijn petekind, onderweg naar school met de fiets, werd aangereden door een wagen die de straat overstak. Ze heeft uitgelegd hoe en waar. Zij had de situatie goed ingeschat en (petje af) goed gereageerd, anders was het erger afgelopen, maar die chauffeur was 100% in de fout en ... blind en doof?  Doorgereden natuurlijk.  🤬 Ze werd met zijn passagierskant geraakt op het voorwiel (dat krom stond) en het voorwiel heeft heel de zijkant van de wagen van voor tot achter bekrast aangezien die wagen door bleef rijden.  Aan de passagierskant zat ook iemand, gewoonweg onmogelijk dat je zoiets niet opmerkt. Gelukkig enkel een verwrongen fiets en gekneusde knie. Maar dat je dan vluchtmisdrijf pleegt ... echt. 🖕 Ze probeerde de nummerplaat nog te lezen, maar hij reed te snel.  Ook degene die uitgestapt is (andere wagen) had de nummerplaat niet.  En dan sta je daar. 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 uren geleden, esteban² zei:

Mijn petekind, onderweg naar school met de fiets, werd aangereden door een wagen die de straat overstak. Ze heeft uitgelegd hoe en waar. Zij had de situatie goed ingeschat en (petje af) goed gereageerd, anders was het erger afgelopen, maar die chauffeur was 100% in de fout en ... blind en doof?  Doorgereden natuurlijk.  🤬 Ze werd met zijn passagierskant geraakt op het voorwiel (dat krom stond) en het voorwiel heeft heel de zijkant van de wagen van voor tot achter bekrast aangezien die wagen door bleef rijden.  Aan de passagierskant zat ook iemand, gewoonweg onmogelijk dat je zoiets niet opmerkt. Gelukkig enkel een verwrongen fiets en gekneusde knie. Maar dat je dan vluchtmisdrijf pleegt ... echt. 🖕 Ze probeerde de nummerplaat nog te lezen, maar hij reed te snel.  Ook degene die uitgestapt is (andere wagen) had de nummerplaat niet.  En dan sta je daar. 

Echt schandalig! 

Link naar reactie
18 hours ago, esteban² said:

Mijn petekind, onderweg naar school met de fiets, werd aangereden door een wagen die de straat overstak. Ze heeft uitgelegd hoe en waar. Zij had de situatie goed ingeschat en (petje af) goed gereageerd, anders was het erger afgelopen, maar die chauffeur was 100% in de fout en ... blind en doof?  Doorgereden natuurlijk.  🤬 Ze werd met zijn passagierskant geraakt op het voorwiel (dat krom stond) en het voorwiel heeft heel de zijkant van de wagen van voor tot achter bekrast aangezien die wagen door bleef rijden.  Aan de passagierskant zat ook iemand, gewoonweg onmogelijk dat je zoiets niet opmerkt. Gelukkig enkel een verwrongen fiets en gekneusde knie. Maar dat je dan vluchtmisdrijf pleegt ... echt. 🖕 Ze probeerde de nummerplaat nog te lezen, maar hij reed te snel.  Ook degene die uitgestapt is (andere wagen) had de nummerplaat niet.  En dan sta je daar. 

Zo'n mensen moeten ze levenslang rijbewijs afnemen zonder uitzondering om te gaan werken. En als ze hun werk daardoor verliezen, geen recht op dop of leefloon.

Link naar reactie
19 hours ago, sporoi said:

Als ik de reviews online al eens bekijk is het bij alle elektriciteitsmaatschappijen één pot nat. Ik denk dat het beter is dat je af en toe wisselt zoals je je kleding wisselt, en hopen dat je dan eens een maatschappij aantreft die wat soepelder en correct werkt. Teveel problemen bij eentje? Gewoon je biezen pakken en een ander kiezen! Stuur erbij maar een boze mail  naar de oude met de redenen van je vertrek. Maakt misschien geen verschil maar kan opluchten. Nooit met telefoon werken, dat helpt meestal niet. En een zwarte lijst opmaken van maatschappijen (en online winkels) waar je nooit ofte nooit nog wilt in betrokken geraken, zodat je later niet in hun beloftes loopt. Als een online winkel goede ervaringen oplevert, sla die dan op in je witte lijst.

 

Zo had ik een probleem met elektrogigant Gigatek, waarvan ik een onderdeel maar niet aankreeg. Via mail van het kluitje naar het riet gestuurd, een beetje schermen met hun leveringsvoorwaarden. Ik heb via het staatsblad de zaakvoerder opgezocht, hem een mail gestuurd, en dit via mail de desk geïnformeerd. Het antwoord: doet dat beter niet, de bestelling was snel geannuleerd en mijn geld overgeschreven! Dan kon het niet rap genoeg gaan! Maar Gigatek staat nu wel op mijn zwarte lijst, geen haar op mijn hoofd om met hen ooit nog in zee te gaan.

Zet Whirlpool ook maar op je zwarte lijst. Oven werkt niet meer. Hersteller van Whirlpool komt langs en zegt dat er onderdeel moet vervangen worden. 2 weken later komt hij terug met onderdeel, werkt nog niet. Hij bestelt opnieuw dat onderdeel en komt het weer 2 weken later vervangen. Uiteraard werkt het ook nu niet. Hij zegt dat hij papieren gaat opmaken om de oven te vervangen en vertrekt. Na 2 weken niks gehoord te hebben, bel ik de klantendienst. En die zeggen: volgens de technieker werd de oven hersteld. Ze gaan het navragen en mij terugbellen. En zo gaat dat weken verder waarin ze mij nooit terugbellen, ge geen verantwoordelijke aan de lijn kunt krijgen en er niks gebeurd. Hun techniekers mogen daar liegen tegen de sterren op en klanten kunnen den boom in. Uiteindelijk oven uitgevezen, naar de winkel gereden, die daar neergegooid, het hele verhaal gedaan en gezegd dat ik niet vertrek zonder een nieuwe. Nieuwe oven mee naar huis gekregen. Nooit nog Whirpool hier! 

Link naar reactie
1 uur terug, Lamme Goedzak zei:

Zet Whirlpool ook maar op je zwarte lijst. Oven werkt niet meer. Hersteller van Whirlpool komt langs en zegt dat er onderdeel moet vervangen worden. 2 weken later komt hij terug met onderdeel, werkt nog niet. Hij bestelt opnieuw dat onderdeel en komt het weer 2 weken later vervangen. Uiteraard werkt het ook nu niet. Hij zegt dat hij papieren gaat opmaken om de oven te vervangen en vertrekt. Na 2 weken niks gehoord te hebben, bel ik de klantendienst. En die zeggen: volgens de technieker werd de oven hersteld. Ze gaan het navragen en mij terugbellen. En zo gaat dat weken verder waarin ze mij nooit terugbellen, ge geen verantwoordelijke aan de lijn kunt krijgen en er niks gebeurd. Hun techniekers mogen daar liegen tegen de sterren op en klanten kunnen den boom in. Uiteindelijk oven uitgevezen, naar de winkel gereden, die daar neergegooid, het hele verhaal gedaan en gezegd dat ik niet vertrek zonder een nieuwe. Nieuwe oven mee naar huis gekregen. Nooit nog Whirpool hier! 

 

Ja, schrijnend. Het probleem is niet dat een apparaat eens kan stuk gaan, dat kan altijd eens gebeuren. Het probleem is de dienst naverkoop. Bij een plaatselijke halfgrote winkel van een gedegen zelfstandige met een goede dienst naverkoop (een goeie technieker bv) kan het eerlijk en professioneel worden gemaakt, of je krijgt een eerlijk advies een nieuwe te kopen wegens teveel herstellingskosten. Een plaatselijke winkel (ik heb het wel over een zelfstandige) zal meestal meer moeite doen zijn klandizie te vriend te houden wegens mogelijke reputatieschade. Natuurlijk lopen er daar ook cowboys rond! Ook bij het merk zelf of een keten kan dat goed gaan, op voorwaarde dat die dienst naverkoop ervan niet vierkant draait en je (weer eens) een goede technieker krijgt die van wanten weet. Blijkbaar was je technieker een knoeier die het defect niet vond en er maar op los ried en is de dienst naverkoop van Whirlpool niks waard qua firma, want die dekt liever zijn technieker dan de klant een oplossing te geven. Het probleem is dat je zoiets niet echt van tevoren weet, of je moet het internet afstruinen naar reviews.

 

Dus groot gelijk dat je Whirlpool mijdt voor eeuwig.😑

 

 

Link naar reactie
43 minuten geleden, sporoi zei:

Blijkbaar was je technieker een knoeier die het defect niet vond en er maar op los ried

 

Dan is hij ondertussen misschien ontslagen en is dat misschien de reden dat de hele zaak niet in orde is. Of hij heeft aan zijn bazen gezegd dat het probleem is opgelost.

Link naar reactie

Ik heb ooit een grotere speler in de markt van de huishoudapparatuur laten afkomen om een vaatwas te herstellen. Het bleek om een defecte printplaat (+300 euro) te gaan. Ik moest aan de technieker 50 euro voorschot voor het onderdeel betalen, de rest moest overgeschreven worden bij ontvangst van de factuur, na de herstelling. Toen de factuur aankwam stond die 50 euro er niet bij. Die gasten hadden een systeem om zwart geld te innen. 

De volgende keer heb ik een elektrozaak van hier gebeld. Een man met een grijze kiel en een soldeerbout heeft diezelfde printplaat hersteld ipv te vervangen. Sindsdien koop ik al mijn huishoudapparaten daar. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

We hebben 't hier voorgehad dat een onderdeel van de oven kapot was. Het wisselstuk was nog te verkrijgen via de officiële winkel van het merk in Ierland, maar niet in die van België. Maar we hebben het niet te pakken gekregen -- de Ieren wilden niet naar België sturen, en via België was het een we-hebben-dat-stuk-niet-meer verhaal.

Link naar reactie
1 uur terug, Yncke zei:

We hebben 't hier voorgehad dat een onderdeel van de oven kapot was. Het wisselstuk was nog te verkrijgen via de officiële winkel van het merk in Ierland, maar niet in die van België. Maar we hebben het niet te pakken gekregen -- de Ieren wilden niet naar België sturen, en via België was het een we-hebben-dat-stuk-niet-meer verhaal.

Sommige merken willen geen wisselstukken officieel verkopen aan particulieren. Je moet via hun techniekers gaan of via hun officiële winkels om te laten herstellen. Ik heb een goede kwaliteitsboiler, nu wel op jaren. Zou eens ontkalkt moeten worden, maar dat kan ik wel zelf om redenen die ik hier niet vertel. 😉 Maar onderdelen bestellen of een onderdelenschema? Steeds achter inlogmuren niet voor particulieren toegankelijk.

 

Bij een volgende aankoop van een boiler van een merk zal ik eerstens controleren of info over de wisselstukken te vinden is en ze door particulieren kunnen worden aangekocht.  Merken die dat niet toelaten en een politiek hebben dat enkel zij het mogen repareren komen bij mij in huis niet  binnen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...