Ga naar inhoud

😠 Mens erger je niet !


esteban²

Recommended Posts

Quote

Decennia lang balanceerde Loekasjenko tussen Europa en Rusland. De financiële en militaire steun van Poetin die hij nodig had om de protesten van 2020 te overleven, hebben hem richting Rusland geduwd. Poetin heeft zijn buurman in zijn macht. Dat blijkt ook uit de grondwetswijziging die bij het referendum werd aangenomen en vorige week van kracht werd. Daarbij gaf Wit-Rusland de kernwapenvrije status op; Rusland kan kernwapens in Wit-Rusland stationeren.

 

Zouden ze dat bij de Belgische PvdA weten?

Link naar reactie

Ik heb de volgende paar weken een middelbaar stage student bij me, een goeie jongen maar ik vraag me af wat die leren in 3 jaar. Een hele dag verloren en ik weet nog niet wat hij nu wel en niet kan van simpele zaken in photoshop en indesign. Ik zal wat simpele zaken geven maar het is frustrerend iemand enkele uren te zien werken (met supervisie) aan iets wat ik in een half uurtje doe.

Ik dacht een goeie leraar te zijn maar dat valt ferm tegen, morgen nieuwe poging. 🙂

Link naar reactie

Er is heel veel verschil in de stagiairs. Wij hebben er hier op kantoor elk jaar wel eentje uit de richting 'business', handel dus. We hebben al het hele gamma gehad: van slappe dweil tot ondernemende jongeling die van aanpakken weet. Op de werkvloer van hetzelfde: sommige staan de dag door op hun telefoon te tokkelen, en anderen willen echt iets leren. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Wij hebben elk jaar stagaires voor zowel inleefstage, eindwerk, ... zowel uit 7e jaren als hogere opleidingen. Veel hangt af van wat voor opvoeding die genoten hebben is mijn indruk.

Je hebt gasten die zelf de handen uit de mouwen steken, initiatief tonen, zelf beginnen studeren eens je ze op weg hebben gezet (bij ons worden ze steeds ingezet in een procesdeel en afhankelijk van de stage en de verwachtingen van de school moeten ze daar dan een eindproef over afleggen) en je hebt er die na een week nog steeds geen filter kunnen opengooien zonder zich zwaar te verbranden, laat staan dat ze een degelijke pot koffie kunnen zetten.

 

Het mag een vooroordeel zijn, maar diegenen die in een jeugdbeweging hebben gezeten kunnen doorgaans toch beter hun plan trekken dan de anderen...

Link naar reactie
Op 23/3/2022 om 23:25, Peter Motte zei:

Staan Photoshop en InDesign op het lesprogramma?

 

 

Jazeker. In de ateliers reclame-en grafische vormgeving staan een aantal macs.  Met daarop uiteraard de creative suites van Adobe.

 

Maar hoe je met photoshop en illustrator moet omgaan...dat zoek je dan maar zelf uit. De meeste docenten hebben de finesses niet onder de knie.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Privé-verkopers op Immoweb. 🙄 

De vraagprijs is énorm vaak met groot gemak 50.000 euro (of zelfs veel meer) te hoog.  Je kan maar proberen zeker?  Meestal zijn dat ook de meest koppige mensen, die niet het minste beetje van hun bedrag willen afwijken.  Een aantal maanden later zie je dat pand dan toch met fikse prijsverlaging aangeboden door een immo-kantoor of notaris.

 

Echt. Laat verschillende immo-makelaars langskomen om je huis te schatten.  Ze doen dat gratis en zonder verdere verbintenis.  Neem een gemiddelde van die schattingen en je hebt een realistische prijs.  Zo kan je ook vermijden dat je pand zodanig lang aangeboden staat, dat mensen gaan denken dat er wel iets mis mee moet zijn.

 

Na meer dan twee jaar dagelijks bepaalde regio's af te zoeken, kan ik op basis van foto's de vraagprijs raden.  Ik zit er zelden naast.  En áls dat al zo is, gaat het over 10 tot 20.000 euro.  Zit ik er gigantisch naast, dan zit ik waarschijnlijk ver onder de vraagprijs en gaat het, zonder overdrijven, keer op keer om privé-verkopers.  Je haalt ze er zo uit.

 

Het equivalent van de "Ik heb nog een Suske en Wiske op zolder liggen en vraag 500 euro want het ziet er oud uit en bij Rijker Dan Je Denkt zijn die ook altijd veel waard" figuren uit de wereld van de strips.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4/5/2022 om 15:14, Peter Motte zei:

Weer zo'n stinkstokkengebruikster

 

 

In strips stoort mij dat niet, want die rook waait niet van de pagina's in mijn gezicht.

 

afbeelding.thumb.png.470d97081388e9605aa949548f86d3f3.png

 

En in het echt... in principe flikflooi ik liever niet met iemand die rookt, maar ik heb die zelfopgelegde regel al eens gebroken.

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Peter Motte zei:

Het gaat me er ook niet om dat ze er geld mee verdienen, maar dat ze de indruk willen geven dat het hun daar niét om gaat.

 

Het probleem is dat je, om te laten zien dat het je niet gaat om geld, net dat geld nodig hebt... zeker als je wil dat er het jaar erop weer een editie volgt.

Geen geld nodig hebben is verdomd duur!

Link naar reactie
15 uren geleden, Peter Motte zei:

Er gaan enorme bedragen in die sector om, hoor.

 

Precies! Ze willen dan ook héél graag laten zien dat het hen daarom niet gaat :)

 

@Lamme Goedzak het is een beetje van de twee hé. Veel festivals zijn ook een zegen voor de lokale verenigingen bv. Ik heb weet van scouts in de omgeving van Werchter die hun hele jaarbudget haalden uit het helpen op Rock Werchter en/of verkopen errond. Dat was nog in de tijd dat ikzelf bij de scouts was, maar zal nu vermoedelijk niet anders zijn. Ikzelf heb samen met m'n groep nog hamburgers staan bakken in een wagen van Bevers Catering op verschillende festivals om het buitenlands kamp mee te bekostigen.

Met de lockdowns, toen Tomorrowland niet doorging, hoorde je gelijkaardige verhalen. Twee jaar geen festivals (en uiteraard ook geen bonte avonden, kwissen, ...) zal een serieuze streep door het budget geweest zijn.

 

Ik heb weinig moeite met die dingen. Hier in Kalmthout heb je ook diverse evenementen op het plein waar ik in vogelvlucht maar een goeie 200m vandaan woon. Heel vervelend als je in volcontinue shiften staat. Meestal gaan die dingen dan ook nog eens in de zomer door wanneer je geen verlof kan nemen omdat de collega's op reis zijn... Je zal maar net met de vroege staan dan.
Grote festivals gaan meestal maar één keer per jaar door, de hinder is in mijn ogen dan ook eerder beperkt en als de jeugd- en andere bewegingen daar mee van mogen profiteren... waarom niet? (dat laatste is wel een allesbepalende factor in mijn ogen!)

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Ikzelf heb samen met m'n groep nog hamburgers staan bakken in een wagen van Bevers Catering op verschillende festivals om het buitenlands kamp mee te bekostigen.

 

Tijdens corona had je dat budget niet nodig, want je kon toch niet op kamp, laat staan in het buitenland. (voeg hier een smiley naar keuze in) (kent er iemand een manier om van die vervelende dwangrijm af te komen? 😬 )

Link naar reactie

@Peter Motte Voor die groepen gaat het om veel meer dan dat. De werkingsmiddelen van een jaar omvatten de gas- en elektriciteitsrekening, diverse werkingskosten, materiaal, onderhoud van de lokalen (als ze die al niet moeten huren van de gemeente), ...

Vergeet niet dat de jeugdbewegingen tussen de lockdowns door gewoon zijn blijven doorwerken.
 

Link naar reactie

SBAT 🙄  (alweer)

Wanneer je het kaartje in de bus krijgt, meteen een afspraak wil vastleggen ... maar er niets meer beschikbaar is binnen de termijn waarin je keuring nog geldig is.  In geen enkel haalbaar station.  Dus sowieso de toeslag betalen en in fout wegens te laat.  Zonder afspraak werken ze nog steeds niet en volgens een medewerker zal dat ook niet meer terugkomen.  Gejost.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
56 minuten geleden, esteban² zei:

SBAT 🙄  (alweer)

Wanneer je het kaartje in de bus krijgt, meteen een afspraak wil vastleggen ... maar er niets meer beschikbaar is binnen de termijn waarin je keuring nog geldig is.  In geen enkel haalbaar station.  Dus sowieso de toeslag betalen en in fout wegens te laat.  Zonder afspraak werken ze nog steeds niet en volgens een medewerker zal dat ook niet meer terugkomen.  Gejost.

 

Yep, zo gaat het al een tijdje op de keuring. Ik beheer een vloot van zo'n 35 voertuigen, en ik weet ondertussen dat ik mijn afspraken ruim op voorhand moet maken. Plaats het in je agenda voor volgend jaar zo'n twee maand voor de vervaldatum. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Voor mij is het énorm moeilijk (om niet te zeggen haast onmogelijk) op voorhand ook maar iets te plannen.  Maar ik dacht er zonet aan om voor volgend jaar, indien dat gaat (nog niet getest), alvast verschillende afspraken vast te zetten.  Ik zal diegene die niet lukken dan wel annuleren eens het zover is.

 

Over de vaak pure willekeur tijdens een keuring maak ik mij ondertussen al niet meer druk.  Of toch niet zo vaak.  Als je bij wijze van spreken tussen de auto's opgegroeid bent, leer je dat snel. :)  Dat zal met 35 voertuigen onder beheer wel niet anders zijn.

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

sbat is niet verplicht oml die uitnodingen voor de keuring te sturen. Je moet dat eigenlijk zelf bijhouden.

Verder: dat zonder afspraak niet zou terugkeren, is dan wel een van die gevallen waarbij sommige bedrijven van de coronatoestand misbruik maken.

Ook dit: sbat voelt voor veel mensen aan als de overheid, maar in werkelijkheid is het een privébedrijf.

Link naar reactie

Ik dacht dat er een tijd terug in de regering was gezegd dat die kaarten vroeger verstuurd moeten worden om dat het dan vaak inderdaad te laat is om nog een afspraak te krijgen.

 

Nog een leuke. Heb je een afspraak om 17u maar past 16u30 beter, gewoon in de rij gaan staan. Wie eerst komt, eerst aan de beurt is ook al heeft die na jou een vroegere afspraak.

Link naar reactie
7 uren geleden, Peter Motte zei:

Je moet dat eigenlijk zelf bijhouden.


Doe ik ook.  Ik heb een dikke maand op voorhand zelf al gekeken voor een afspraak.  Lijkt mij ruim op tijd. Mei zat toen al volledig vol.  Daarna kreeg ik het kaartje in de bus.  Normaal gezien kan je binnen de 14 dagen zeker wel gaan.  Sinds alles enkel nog op afspraak gaat blijkbaar niet meer. 


Het heeft in dat geval nog weinig zin kaartjes te versturen, mogelijk ben je toch te laat als je daarop wacht.  Zowat de hele bevolking gaat af op het kaartje, want voorheen vormde dat zelden tot nooit een probleem.

Klopt wat je zegt, @Lamme Goedzak.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 17/4/2022 om 09:55, Bonte zei:

Wat ik haat zijn de Biddit veiling aanbiedingen. Daar kun je maar gerust op bieden als je het quasi cash kan betalen en zelfs al heb je het hoogste bod, dan kunnen ze nog de verkoop annuleren en je contacteren met een hoger bedrag.

 

Je ziet een mooi huis te koop staan voor een (realistisch lijkend) niet te hoge prijs, wordt enthousiast en dan zie je de kleine lettertjes: 'dit bedrag is een startbedrag'. Aaah! 

Link naar reactie

Mag ingesmeerd worden met andalouse en satékruiden en daarna voor de ogen van zijn/haar kinderen opgegeten door een nijlkrokodil: de persoon die begonnen is met een profielfoto in de signature van de werkmail. Ik haat u en heb de saus en kruiden al klaarstaan.

Link naar reactie

Je bent duidelijk nog een beginner.

 

Je moet zijn/haar kinderen insmeren met andalouse en satékruiden en daarna voor zijn/haar ogen laten opeten door een nijlkrokodil, niet omgekeerd.

Om het extra te maken, kun je een krokodil met slechte tanden nemen, dan duurt het langer.

(hier smiley invoegen)

Link naar reactie

Donderdag begeeft mijn koelkast/diepvries het. Bestel ik een andere via coolblue want volgende dag geleverd. Die volgende dag blijkt dan maandag te zijn maar ok. Vanmorgen sms dat ze tussen 10 en 11u komen. Omdat ik om 14u nog steeds niemand gezien heb, bel ik maar eens. Zegt die man doodleuk dat ze niet gaan komen en dat hij een nieuwe afspraak kan maken voor 2 juni. Ondertussen geen koelkast dus geen beleg voor de boterham en geen warme maaltijd in de avond tenzij je altijd kant en klare maaltijden in de supermarkt gaat halen wat toch geen probleem is volgens die man. Maar de extra kosten dat dat met zich meebrengt gaan zij wel niet vergoeden. Dat is de laatste keer dat ik daar iets bestel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...