Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (11)] landschap 2 vs. landschap 7


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

61 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 10-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Ramiro.jpg.e1d17b4c0fc0ca7963cd50632e309

Ramiro - William Vance- Geen enkele auteur tekent een regenlandschap zoals Vance.

 

Rik

 

 

B

 

RodePrins1.jpg.6c5015b0625bf19a0717615c3

De terugkeer van de Rode Prins is altijd één van mijn lievelingsstrips geweest. 

Hierbij 2 indrukwekkende plaatjes uit deze prachtige strip. 

 

pudifar

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic

Vroeger las ik Storm graag, maar ik merk dat als ik daar nu prentjes van zie voorbij komen het me niet zo veel meer zegt. Het lijkt me vaak te ‘glad’ en levenloos, ook al is het technisch vaak wel knap. Ik mis leven in die tekeningen en al vind ik toevallig dit wel 1 vd beteren, toch kies ik voor de regenbui uit Ramiro die meer sfeer heeft. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben naar aanleiding van dit toenooi van plan om die oude Stormverhalen nog eens te verkennen, ik vind die eigenlijk juist wél opvallend levendig, ondanks het feit dat ze geschilderd zijn (in tegenstelling to zoiets als 'de Huurling' bv).

 

Wij hadden er vroeger een paar thuis en ik herinner me die ook wel als sterke verhalen.

 

Vance zijn strips vind ik daarentegen altijd eerder statisch getekend, vooral acties en houdingen van personages. Maar zijn decors - en inderdaad, vooral bij slecht weer - zijn dan weer fantastisch en A haalt het hier van B voor mij.

 

 

Link naar reactie
Op 22/12/2020 om 10:42, Yncke zei:

Geen enkele auteur tekent een regenlandschap zoals Vance.

 

Rik

 

 

Dat is waar. Maar dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteiten. En zoals Kristof zegt, het regent enkel op de voorgrond, maar dat kan ook aan de inkleuring liggen (er zijn een paar albums van Hermann waar het het hele album door regent, en je voelt daarbij echt de nattigheid van de personages)

 

Die berg in B is mooi gedaan. Maar verder doet het me niet zoveel. En in realiteit zou Roodhaar, met de kleding die ze daar aanheeft, al lang dood moeten zijn.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...