Ga naar inhoud

de fysieke jacht of de online jacht?


cinco

de jacht  

34 leden hebben gestemd

  1. 1. liefst



Recommended Posts

Bij online zoeken zijn er te veel factoren waar je geen invloed op hebt.

Er zit meer fun in het zoeken op de klassieke handmatige manier. Verplaatsing naar locatie, rondsnuffelen, datgene vinden wat je zoekt, of nog beter... iets vinden wat je totaal niet kende en dat je bij de eerste aanblik weet in te palmen.

Link naar reactie

Online

Veel en veel groter gebied dan fysiek (Beurzen en Stripwinkels).

Online (bv Ebay) Daar is heel veel meer oudere items voor mijn Sjors van de Rebellenclub verzameling te vinden.

(Perry Winkle = Amerika, Sjors van de Rebellenclub = Nederland / België(Vlaanderen), Bicot = Frankrijk , Jo & Jimmy = België(Wallonië)/Frankrijk, Kalle der Lausbubenkönig = Duitsland / Oostenrijk, etc...)

Fysiek is wel veel kleiner (beurzen en een Stripwinkel), maar dat heeft ook zijn charme. Omdat je dan weer meer in contact bent met andere liefhebbers

Link naar reactie

Veel liever fysiek. Indien er dan ook series of strips zijn waar je wat aan twijfelt, kan je de tijd nemen om de strip wat door te kijken en dit geeft je een veel beter beeld of de inhoud je ligt. Het is ook fijn om omgeven te zijn door zo veel strips en meestal ook andere stripliefhebbers.

 

Langs de andere kant als het gaat over moeilijk te vinden albums (bv omdat ze uit druk zijn) die je dan tweedehands wilt aankopen dan vind ik online zoals Last Dodo veel handiger dan fysiek alles doorzoeken in de hoop dat de tweedehands die je zoekt ook aanwezig is.

Link naar reactie

Ik ben niet echt op zoek naar oude strips, dus tweedehandsbakken afschuimen is iets uit het verre verleden. Toch ga ik graag naar mijn stripspeciaalzaak om de waren te kunnen zien voor de aanschaf. Ik kom vaak met meer thuis dan ik voorzien had. Stripbeurzen mijd ik als de pest. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Eigenlijk een beetje alle twee. Fysiek zoeken op beurzen heb ik altijd heel leuk gevonden zeker in het begin als je nog veel manco's hebt, maar na een tijdje ken je de standhouders en de strips die ze bij hebben bijna van buiten. En dan is de interesse om nog veel naar beurzen te gaan toch een stuk minder.

Online vind ik het systeem van lastdodo wel geweldig: een zoeklijst maken en je krijgt automatisch een mail als er iets van je zoeklijst online komt. Vlug nog kijken bij de verkoper wat hij nog verkoopt van uw zoeklijst en bestellen maar.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Op jacht in een stripwinkel of op een rommelmarkt vond ik iets van het leukste dat er was. Volop snuisteren. Dat is noodgedwongen online geworden, waar ik dan vooral op zoek ging naar de beste koopjes in plaats van magnifieke vondsten. Nu is het niet meer aan de orde. Maar zo gaan zoeken in stapels of rijtjes ... nothing beats that!

 

* Was met films, series en soundtrack CDs trouwens ook zo. Mij was je lang kwijt in dergelijke winkels. :)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 uren geleden, esteban² zei:

Op jacht in een stripwinkel of op een rommelmarkt vond ik iets van het leukste dat er was. Volop snuisteren. Dat is noodgedwongen online geworden, waar ik dan vooral op zoek ging naar de beste koopjes in plaats van magnifieke vondsten. Nu is het niet meer aan de orde. Maar zo gaan zoeken in stapels of rijtjes ... nothing beats that!

Ik kom ook niet zo vaak meer in grote steden, en daardoor ook niet in stripwinkels. Erg jammer, want ik vond dat ook leuk om in stripwinkels enkele uurtjes rond te struinen en per toeval schatten te vinden. Lambiek in Amsterdam was er zo eentje. Rommelmarkten vond ik ook leuk, maar zijn er in mijn stad niet meer. Er stond altijd iemand met stripboeken, weet ik nog. 1 keertje een Annie en Peter gevonden met een dédi! ❤️

 

annie.jpg

Link naar reactie

vroeger had ik natuurlijk veel meer tijd, dan nu. Volwassen leven, inlcuis bijvoorbeeld een hondje, vrouw, kinderen etc.

Maar daarvoor ging ik graag op zoek naar zaken in fysieke zaken danwel op beurzen. Dat is nu véél minder en daarom verlegd naar online. Niet omdat ik dat leuker vind, maar om het gemak en reikwijdte.

maar de keer dat ik in Brugge de Vampirella Special vond... of in Amsterdam de Vampirella/Hemorrhage-serie... of die collectie Vampirella-magazines in de kelder van Utrecht voor 2 euro/stuk... of die Cavewoman TPB voor 5 eur....

Die zijn me stuk voor stuk nóg dierbaarder, juist omdat ik ze vond tijdens zo'n trip!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

maar de keer dat ik in Brugge de Vampirella Special vond... of in Amsterdam de Vampirella/Hemorrhage-serie... of die collectie Vampirella-magazines in de kelder van Utrecht voor 2 euro/stuk... of die Cavewoman TPB voor 5 eur....

Die zijn me stuk voor stuk nóg dierbaarder, juist omdat ik ze vond tijdens zo'n trip!

Dat is leuk, hè? Die stripboeken waarvan je nog precies weet waar je ze gekocht hebt. Dat heb ik niet bij elk stripboek. Deze twee waren leuke ontdekkingen in stripwinkel Lambiek! (zie afbeelding)

 

pin crumb.jpg

mandryka 3 Le_Retour_du_refoule.jpg

Link naar reactie
4 minutes ago, cartoonesk said:

Dat is leuk, hè? Die stripboeken waarvan je nog precies weet waar je ze gekocht hebt.

zeker heb ik dat niet bij alle van mijn bijna 16.000 :D nee.
Maar die hele speciale momenten blijven bij...

 

Natuurlijk ook de meetups met bijvoorbeeld Amanda Conner en dan haar artbook met een dedi. Joe Jusko die elke keer mijn zelfde Vampirella-comic signeert elke keer dat ik hem heb gezien. Die gesigneerde Adlard-comic in Lille, maar ook die Adlard-tekening bij FACTS en dan gewoon vergeten om die een comic door Norman Reedus laten te ondertekenen :) etc

Maar ook die cruisetrip met mijn vrouw naar Newcastle, daar de speciale Britse HC van de X-Women van Manara vinden. Die later via-via naar Manara kunnen laten opsturen en laten signeren/personaliseren incluis dedi.



Die Tales of the Witchblade #1/2 waarvoor ik vanuit Limburg helemaal naar Comicwatch in Haarlem met de trein. Daar Syste Algera ontmoeten om die zeer speciale comic (is trouwens nooit herdrukt!!) te ruilen voor een stel Darkchylde-comics die ik dan weer had.

 

Zeker... die speciale momenten zijn goud waard @cartoonesk

 

Ik zal die comics en strips ook NOOIT kunnen verkopen, juist vanwege die verhalen en gevoelens.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Gaat dit over dating? Want ik haat het als je op een orgie (allez ja, "Chill Party") zit en ze toch nog langs alle kanten op hun apps op zoek zijn naar extra volk.

Minderjarig volk wat niet eens gevraagd had binnen te zijn.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...