Ga naar inhoud

Standaard Uitgeverij branding op Ballon strips?


kurisu74

Recommended Posts

34 minuten geleden, kurisu74 zei:

Ik hoop dat dit gewoon de preview is en dat ze de namen van de originele uitgeverijen niet gaan veranderen op alle Ballon strips!

 

Ondanks-alles.jpg

 

Slecht voor mijn OCD ;)

De namen van de uitgeverijen Dupuis, Dargaud, Le Lombard, Glénat, Casterman en andere verdwijnen niet op de covers. Blloan verdwijnt voor nieuwe reeksen als label.

Link naar reactie
1 hour ago, JPAR said:

Als ze maar niet op lopende reeksen een logo gaan aanpassen.

 

 

Dit is de regeling voor Matsuoka:

 

Quote

Ook het label Matsuoka, gecreëerd door de vroegere zelfstandige Standaard Uitgeverij, zal verdwijnen. Dat zal geen enkel gevolg hebben voor de reeksen die nu nog verschijnen onder Matsuoka. Op de cover en rug zal nog steeds het logo prijken van Matsuoka voor de integrale reeksen Piet Pienter en Bert Bibber, Gilles de Geus en Nero - De Stallaert Jaren. Nadat deze reeksen zijn voltooid, zullen nieuwe initiatieven voor integrale reeksen gewoon onder het logo van Standaard Uitgeverij verschijnen.

 

Bron: SSZ.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 26/1/2021 om 09:08, kurisu74 zei:

Ik hoop dat dit gewoon de preview is en dat ze de namen van de originele uitgeverijen niet gaan veranderen op alle Ballon strips!

 

Ondanks-alles.jpg

 

Slecht voor mijn OCD ;)

 

een fragment van de review:

 

"In het Frans verscheen dit album bij Dargaud. De Nederlandstalige tak van Dargaud valt onder Standaard Uitgeverij, en nu het label Blloan niet meer bestaat, verschijnt dit one-shot raar genoeg niet gewoon met het logo van Dargaud op de cover, maar onder dat van Standaard Uitgeverij."

bron: http://stripspeciaalzaak.be/2021-Besprekingen/Ondanks-Alles.htm

 

afbeelding.png

Link naar reactie
44 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Vrees van wel. Want alle nieuwe series en losse albums zullen SU op hun cover hebben.

Enkel nieuwe reeksen die onder het logo van Matsuoka of Blloan zouden verschenen zijn, krijgen het logo  van SU. 'Ondanks alles' is een oneshot en zou vroeger onder Blloan verschenen zijn en krijgt dus nu het logo van SU. Nothingham is een nieuwe reeks van Le Lombard en blijft Le Lombard als logo hebben. 'De tijger ontwaakt' is ook een oneshot en zou vroeger onder logo Dupuis verschenen zijn en blijft dat ook.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Tweetie zei:

 

Het is gewoon slechte branding. 

Standaard als merk staat voor kinderstrips van Studio Vandersteen. 

 

Zeker slechte branding. Standaard in de naam geeft ook aan dat je er niets speciaals van kunt verwachten. Het lijkt eerder besparen op marketing-kosten. Langs de andere kant zijn Dargaud en Dupuis niet speciaal betere namen. Ze hadden beter verder gegaan met eigen merken te ontwikkelen zoals Matsuoka en Billoan.

 

 

 

Link naar reactie
21 uren geleden, linthout zei:

Wat een negativiteit altijd. Wees blij dat die albums verschijnen en dat wij ze kunnen kopen en lezen en van genieten.

 

Groot gelijk. Dat is het spijtige van dit forum. Het is precies alsof veel forumleden geen plezier hebben aan strips terwijl het toch een hobby is en dus plezier moet geven.

Link naar reactie

Het geeft mij veel plezier een afdeling Nederlandstalige Dargaud strips (en Casterman, Lombard, Glenat, Dupuis) in mijn collectie te hebben, is dat dan zo vreemd? Ik zal de strip even graag lezen, maar minder graag in mijn boekenkast plaatsen.

 

Het gezeur over mensen die iets aankaarten dat je zelf niet stoort is imo nuttelozer dan het aankaarten zelf :D

Link naar reactie
1 uur terug, kurisu74 zei:

Het geeft mij veel plezier een afdeling Nederlandstalige Dargaud strips (en Casterman, Lombard, Glenat, Dupuis) in mijn collectie te hebben, is dat dan zo vreemd?

 

Ik kan wel begrijpen dat het voor sommigen belangrijk is.

Maar ook dat het voor anderen niets uitmaakt.

 

Er kan inderdaad een connotatie gekoppeld zitten aan de naam van een uitgeverij. Dat kan meespelen.

Je kan eigenlijk een vergelijking trekken met tv-zenders. Canvas is evenzeer deel van de openbare omroep, maar je weet dat je daar een andere categorie van programma's kan onder terugvinden. Zo was dat op stripvlak ook met bijvoorbeeld Blloan.

Link naar reactie

Die standaard uitgeverij branding was me zelfs nog niet opgevallen. Dat verschil tussen Dargaud/Lombard/Dupuis lijkt me toch ook wat vervaagd met de jaren, zeker in Vlaanderen/Nederland waar alles door 1 uitgever op de markt wordt gebracht. 
 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ook stripspeciaalzaak.be haalt het nog eens aan:

 

Het zal nog wennen worden om het logo van Standaard Uitgeverij op albums te zien prijken van albums die voorheen bij intussen opgedoekte labels als Ballon Comics of Blloan verschenen of die in het Frans bij Dargaud of Glénat uitkwamen. En zo worden de aankondigingen van het label Standaard Uitgverij van de gelijknamige groep almaar langer.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...