Ga naar inhoud

Poppy - Hanco Kolk


Ambreville

Recommended Posts

Doodleuke strip, geen verassing daar. De vondst van de patsers met bodyguards is enorm goed gevonden.

 

Maar de kern van de zaak. Ik was naar de Castard podcast aan het luisteren. Daar vertelden ze dat er een luxe-uitgave aankomt van Poppy met een originele plaat bij. Heeft iemand daar meer info over? Noch op de website, noch op facebook vond ik daar iets van terug. 

 

En voor wie het nog niet weet, je kan de strip lezen op www.hancokolk.com.

 

image.thumb.png.5add7fab6d01d038a192f76fd354734b.png

 

 

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Ambreville zei:

Doodleuke strip, geen verassing daar. De vondst van de patsers met bodyguards is enorm goed gevonden.

 

Maar de kern van de zaak. Ik was naar de Castard podcast aan het luisteren. Daar vertelden ze dat er een luxe-uitgave aankomt van Poppy met een originele plaat bij. Heeft iemand daar meer info over? Noch op de website, noch op facebook vond ik daar iets van terug. 

 

En voor wie het nog niet weet, je kan de strip lezen op www.hancokolk.com.

 

image.thumb.png.5add7fab6d01d038a192f76fd354734b.png

Heb je al meer gevonden over de luxe? Ik ben ook wel benieuwd

Link naar reactie
  • 2 months later...

Gezien de leuke reacties hier heb ik geen enkele reden om me onderschat te voelen. Heel erg bedankt!

Wat betreft het boek met de originele pagina kan ik bevestigen dat die via de site aan te vragen is. Het geheel kost 1000 euro, en er worden precies zoveel boeken gemaakt als er aanvragers zijn.

Zoals ik al aangaf in het interview op stripspeciaalzaak.be, bekijk ik nog of er een reguliere uitgave van het verhaal komt. Gewoon publiceren via internet bevalt me in ieder geval heel goed.

 

 Inderdaad is Hirschfield destijds de trigger geweest die de stijlvorming in beweging heeft gezet. Maar die stijl wordt nog steeds gevoed door nieuwe impulsen die ik tegenkom. Het is een cocktail van artiesten als Miró, Picasso, Calder, Khing, Evens, fotografen als de latere Cartier-Bresson en Helmut Newton en scenaristen als Billy Wilder. Wow, een feestje met die mensen bij elkaar. Dat zou gezellig zijn!

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Hanco Kolk zei:

Zoals ik al aangaf in het interview op stripspeciaalzaak.be, bekijk ik nog of er een reguliere uitgave van het verhaal komt.

Ik zou heel graag een echt regulier album van deze Meccano naast de rest van jouw albums willen zetten, @Hanco Kolk. Het hele verhaal bij elkaar in plaats van in de Eppo leest toch anders. 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 2 months later...

Zojuist Poppy gelezen. (eindelijk)

Hanco Kolk kan het nog steeds! Absolute top.

 

Ik vroeg me af hoe het kwam dat die Raffaele zo ziek werd.

Even terugbladeren en toen zag ik de datum (december 2019) en de naam van het kartel dat hij net had ontmoet: het Wuhan-kartel.

Holy sh*t!

Link naar reactie
27 minuten geleden, Koen Claeys zei:

Verdeling van "Poppy" in België verloopt blijkbaar minder goed. Zo ligt die in de ene stripwinkel, boekhandel of FNAC wel, in de andere niet....  Hopelijk volgende week een exemplaar in handen.  Ben wel benieuwd.

 

 

Zeg niet 'verdeling loopt minder goed', zeg wel 'Is in de winkel van mijn voorkeur alreeds uitverkocht'. :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
24 minutes ago, Ambreville said:

Ja perfect. De delen hebben buiten de stad geen link met elkaar. En dan nog, het oude Meccano leek meer te lijken op Monaco, het nieuwe op Dubai.

Ik moet toegeven dat ik uit die 8 voorbeeldpagina's op de website van Hanco Kolk weinig kan opmaken. Ik heb ook (nog) niets van Meccano gelezen.

Is dit 1 verhaal, of zijn dit allemaal losse gags?

Link naar reactie
13 minutes ago, lukoste said:

Ik moet toegeven dat ik uit die 8 voorbeeldpagina's op de website van Hanco Kolk weinig kan opmaken. Ik heb ook (nog) niets van Meccano gelezen.

Is dit 1 verhaal, of zijn dit allemaal losse gags?

De 8 pagina's zijn niet sequentieel. Zelfs niet op volgorde in het verhaal. Het is wel degelijk 1 verhaal, lichtjes geinspireerd op de arrestatie van Ridouan Taghi in Dubai. Dat in samenloop met de moord op Peter de Vries was ook de reden waarom de release uitgesteld is geweest. Wat Hanco hier doet, en in al zijn Meccano's perfect deed is een verhaal weven over verschillende laagjes. Het is zowat de enige strip van de afgelopen jaren die ik meerdere keren herlezen heb. In voorpublicatie, Eppo, Zwart-Wit en vrijdag terug in kleur en in de grote.

De vorige Meccano's zijn nog altijd perfect te lezen met hetzelfde effect. Mijn favoriet daar is Gilette over een ongeluktje dat ontstaat na een wielrenner te veel hormonen heeft genomen. Elke Meccano is anders en uniek. Dat maakt de serie zo speciaal.

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...