Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

...waarom de Belgische politie niet genoeg middelen heeft om haar boel te digitaliseren, geweld tegen haar officieren aan te pakken, de internationale drugshandel te bestrijden en een eindeloos stroom diefstallen & aanrandingen te behandelen maar wel om drones in te zetten tegen kerst- en/of seksfeestjes?

Link naar reactie
  • 1 month later...

... wie er zo gek is om een coronatestinstallatie te vernielen.

Ik geloof niet dat het alleen maar gaat om wat hooligans en mensen die ontevreden zijn over die coronamaatregelen.

Je loopt niet zomaar met molotovcocktails rond, ook niet als je naar een manifestatie gaat.

Die zware rellen tijdens coronamanifestaties worden georkestreerd door extreme politieke groepjes.

Extreem-links? Extreem-rechts? Exteem-islamitisch? Dat moeten de veiligheidsdiensten uitzoeken.

 

(geschrapt: SS is gewoon SubScribe)

 

Het kunnen ook criminele benden zijn die hopen de politie uit sommige wijken te verdrijven, zoda ze daar hun gang kunnen gaan, zoals we eerder in de Matonge-wijk hadden.

 

In elk geval moeten we niet zo naïef zijn te denken dat het alleen maar om wat ontevredenen gaat die de coronamaatregelen niet willen navolgen.

Link naar reactie
1 uur terug, Mask zei:

Maakt het wat uit of het nu om extreem rechts, extreem links of extreem eender wat gaat?

Feit is gewoon dat er een niet te verwaarlozen groep zeer ontevredenen hier rondlopen waar men geen vat meer op heeft. En die groep gaat enkel maar groeien als je het mij vraagt.

 

Het maakt uit, omdat het typisch is voor zulke groepen om ongenoegen aan te wakkeren, zodat het erger wordt dan het is. Zowel het gedrag van die groepen als hun ongenoegen wordt sterker, en de groep wordt groter.

En als je niet weet wie het aanwakkert, kun je het niet bestrijden.

 

Vb. van aanwakkeren is de bestorming van het Capitool van enige tijd geleden. Er zijn altijd mensen heel ontevreden als ze de verkiezingen verliezen, maar als ze niet worden opgejut, bestormen ze het Capitool niet.

Link naar reactie

Relschoppen is één ding. In Nederland is dat altijd een beetje een nationale sport geweest met profs die onder elke vlag komen betogen. Hier in Vlaanderen lopen er ook zo'n types rond die het proberen bij elke betoging.

 

Winkels vernielen en plunderen is dan weer een stap te ver als je beweert dat het te doen is om je vrijheid van meningsuiting of een avondklok.

 

Urk... da's altijd een speciaal geval geweest, laat ik het daar bij houden.

 

Maar wanneer een bende een ziekenhuis binnen probeert te breken... dan vind ik het jammer dat de middeleeuwen voorbij zijn. Daar had men gerust het 22e cavalerie met de blanke sabel op af mogen sturen. Er zijn grenzen.

Link naar reactie

Nederland heeft de laatste 40 jaar, sinds de grote kraak rellen, geen rellen op deze grote schaal meegemaakt. Natuurlijk waren er wel periodiek relletjes bij voetbalwedstrijden, oud en nieuw en rellen in probleem wijken als Overvecht en de Schilderswijk maar nooit op deze schaal. De natie was geschokt, burgers kwamen spontaan de rotzooi opruimen in Eindhoven. Het grootste probleem is dat er nu een redelijke minderheid is ontstaan die de rellen niet perse goedkeuren maar wel begrijpen. Deze mensen focussen zich dan op hard politieoptreden, een vrouw krijgt een knal van de ME omdat ze recht door de linie heen wil of een meisje blijft rondhangen en wordt door een waterkanon tegen een muur gekwakt. 

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

Mensen die absoluut iets van je willen kopen en dat uiteindelijk ook wel doen, maar elk chatbericht 5 dagen ongelezen laten, waardoor het 3 weken duurt ...  Wie zijn ze?  Wat doen ze?  Wat drijft hen?

 

Niet iedereen is even gehaast.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een paar weken geleden kocht iemand een tijdschrift van me, en ik stuurde het hem dus op.

Nu heeft hij toch wel het verkeerde huisnummer gegeven zeker!

Ik heb het kunnen merken aan het adres dat op het rekeninguittreksel is vermeld.

Ik hoop dat die buur het niet heeft weggegooid.

Maar het is wel sterk eigenlijk: zijn naam stond duidelijk op het pak, en de ontvanger heeft het niet laten terugsturen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...