Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (32)] winkel 51 vs. winkel 16


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 20-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Franka.jpg.42a00be3f28e5341e5838ccc02d93

Omdat mijn eerste Franka inzending niet aan de voorwaarden voldeed voor de competitie bijgaand een nieuwe..

Het gaat hier om een afbeelding uit 'De blauwe Venus' (album no 12).

Een antiekwinkel zoals er verschillende te vinden zijn in de buurt van de Amsterdamse spiegelgracht. Echt een winkel waar je nog leuke ontdekkingen kunt doen en waar je lekker in rond kunt struinen en waar je steeds wat nieuws ziet.

 

De winkel in kwestie wordt echter, zo blijkt uit het verhaal, gerund door een heler ("De Belgische Baron'). Op het moment van Franka's bezoek is de winkel eigenlijk gesloten en is ze enkel open voor duistere zaakjes... 


Kuijpers maakt er een bijzonder sfeervol geheel van vind ik..
 

 

sanderg

 

 

B

 

Spirou.png.c920031626849703e488dfad92e38

Brusselse rommelmarkt van Jije. Waar een jonge Charles Dupuis een broek probeert te verkopen aan Robbedoes en Jean Doisy een exemplaar van 'Mein Kampf' aan Morris, Franquin en Eddy Paape. Op de achtergrond staat Will een boekje te lezen.

 

TDPB

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

@Yncke Is dit niet ronde 23? 
 

En weer een rommelmarkt. Overduidelijk de favoriete winkel vd repers. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
24 minutes ago, mojo said:

@Yncke Is dit niet ronde 23? 
 

En weer een rommelmarkt. Overduidelijk de favoriete winkel vd repers. 

Uit eigen ervaring met de jaarlijkse rommelmarkt in de straat heb ik gemerkt dat de stripverzamelaars de eerste kopers zijn vanaf 7 uur voor een markt die pas om 8 begint. Ze lopen dan rond met van die boodschappentassen op wielen. Als je durft boeken naar buiten te dragen springen ze al naar de doos, nog voor je die neerzet. En daarna gaan ze volop onderhandelen over 20 cent.

Dus zo raar is dit niet.

 

 

 

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

B is een zeer mooie pagina maar niet per se mijn favoriete rommelmarkt uit dit toernooi. A is dan weer veruit de beste van alle Kuijpers inzendingen imo, waar de winkel daadwerkelijk centraal staat en zoals Sandberg aangeeft is het een uiterst sfeervol plaatje. Kuijpers weet perfect hoe hij zo'n tsjokvolle prent toch perfect leesbaar kan houden, zelfs de bewuste weinige variatie in kleur is daarbij geen hinder. A dus.

Link naar reactie
11 minuten geleden, cinco zei:

Dus je moet het juiste voorwerp vinden en als je het verkeerde aanraakt, verander je ook in een voorwerp.

 

 

Franka.jpg.42a00be3f28e5341e5838ccc02d93

 

afbeelding.png.053197831725ea78164cb821075ffb09.png

 

 

Hey ja, uit welke film was dat ook alweer?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
20 uren geleden, JPAR zei:

Waarom heb ik hier op 4 januari al op gestemd en is dit de nieuwste?

Da's quantum. Niets van aantrekken, dat gaat vanzelf weer weg. Of niet, maar ook dat is quantum. Oppassen als je een kat tegenkomt, die gaat razend kwaad zijn wegens al een hele tijd opgesloten in een doos.

Link naar reactie

Onbewust gebruik ik die theorie van die kat heel vaak in het echte leven.

Als er bijvoorbeeld weer nieuws is over verstrengingen of whatever, dan mijd ik het nieuws of andere berichtgeving tot de volgende dag en dan denk ik 's morgens: "Doordat ik nog niet weet wat ze beslist hebben, kan het nog alle kanten op."

Ik doe dat ook met vervelende mails. Even uitstellen om ze te openen. Zolang ik de inhoud ervan niet gelezen heb, is het nog geen werkelijkheid voor mij. 😮 (dat uitstellen kan ik natuurlijk altijd maar in beperkte mate doen, maar bijvoorbeeld als je een ambetante mail vrijdag tegen de avond krijgt, dan kan je die gerust tot zondagavond laten liggen, want alles ligt toch stil in het weekend, waarom dan al kennis nemen van iets vervelends als je er toch pas iets aan kan veranderen als het maandag is)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...