Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (1)] winkel 55 vs. winkel 1


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 21-01-22 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

FrankaBoekenwinkel.jpg.41f36ae89344ab161

Een boekenwinkel uit Franka.

 

mister o

 

 

B

 

Asterix.png.7f06b5ac10e2b0ae4168ddee85f3

 

 

Ambreville

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Moeilijk, twee platen waar ik in het eerste toernooi al niet zo'n fan van was. Een knap stadsgezicht van Kuijpers, maar het is moeilijk om te weten welke winkel genomineerd is van het plaatje alleen. De garage trekt veel meer de aandacht dan de boekenwinkel.

 

Kostunrix' viswinkel is voor mij dan weer een typisch voorbeeld van een inzending die niet half zo veel steun zou krijgen als het niet een iconisch gegeven uit een nog meer iconische reeks was. Ik heb er toch maar voor gestemd, voornamelijk omdat er in mijn ogen veel betere Kuijpers zijn gepasseerd in dit toernooi die ik liever in de volgende ronde wil zien.

 

 

Link naar reactie
52 minutes ago, TDPB said:

Zit die overgesatureerde Kuijpers er nog steeds in? Ik moet al heel goed kijken om er een boekenwinkel in te herkennen.

 

Ik dacht dat er intussen al een mooiere scan van ingediend was. Het hoeft ook niet om dat boekwinkeltje te gaan, het verhaal draait eigenlijk om die dierenwinkel en velen zijn gecharmeerd door die garage. 

 

Ik ben uiteraard dol op Astérix maar niet zo op 'Asterix'. 'Kostunrix"? Connais pas.

 

Kuijpers gestemd, maar als het close was, zou ik toch getwijfeld hebben. 

Link naar reactie
1 uur terug, Lük Bey zei:

 

Ik dacht dat er intussen al een mooiere scan van ingediend was. Het hoeft ook niet om dat boekwinkeltje te gaan, het verhaal draait eigenlijk om die dierenwinkel en velen zijn gecharmeerd door die garage.

Tuttut, het is ingediend als 'een boekenwinkel uit Franka'.

't is mooi getekend hoor, daar niet van.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Ambreville zei:

De meest bekende vishandelaar uit de stripwereld tegenover een tegenwoordig-niet-meer-vibrerende straat uit de Jordaan.

Die vishandel is al vééél langer in non-vibrerende staat. 

En laten we eerlijk zijn, de handelaar in kwestie is nu niet bepaald bekend voor de kwaliteit van zijn product of zijn klantvriendelijkheid.

Link naar reactie
7 minutes ago, TDPB said:

Die vishandel is al vééél langer in non-vibrerende staat. 

En laten we eerlijk zijn, de handelaar in kwestie is nu niet bepaald bekend voor de kwaliteit van zijn product of zijn klantvriendelijkheid.

Ze vibreren nochtans genoeg om de stripindustrie recht te houden. En wat die klantvriendelijkheid betreft, dat is een deel van de volksaard.

image.thumb.png.30c9e106b988d3961932cd84e4101f91.png

 

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Ze vibreren nochtans genoeg om de stripindustrie recht te houden. En wat die klantvriendelijkheid betreft, dat is een deel van de volksaard.

 

Tuttut, ze zijn al een goeie 2000 jaar morsdood.

 

Raar overigens dat de menihrwinkel van Obelix niet meedoet aan het toernooi.

Link naar reactie

Het verrast mij eigenlijk dat het hutje met vis het zo goed doet.  Is dat enkel en alleen omdat het Asterix is?  Daar valt visueel toch niets te beleven?  Noch is het gezellig of intrigerend of ... Het zijn leuke personages, die mijn eeuwige sympathie hebben, en de Gallische winkel maakt deel uit van het dorp, maar dit specifiek plaatje?  Enfin, het doet me weinig.

 

Die Franka is een knap getekende plaat boordevol details en leuke vondsten, zonder dat het overzicht zoek raakt.  Ik zou dat prentje zo willen binnen stappen om die straat te gaan verkennen.  Ik dacht toch écht wel dat hier een bijna-finalist in verscholen zat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...