Jump to content

[Tweede Ronde (1)] winkel 55 vs. winkel 1

Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

63 members have voted

1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 01/21/2022 at 08:00 AM

Recommended Posts

Posted

Tweede ronde.

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

A

FrankaBoekenwinkel.jpg.41f36ae89344ab161

Een boekenwinkel uit Franka.

mister o

B

Asterix.png.7f06b5ac10e2b0ae4168ddee85f3

Ambreville

• Bonte pinned this topic
Posted

Vorig jaar zaten we toch te prullen met die tekeningen in het toernooi en figuren in te voegen en zo.

Als iemand Obelix effe kan verplaatsen, dan is-ie al van die visgeur af.

afbeelding.thumb.png.fcc3d1cfdfac55c49c4dd46ebb75dcd8.png

• Yncke unpinned this topic
Posted

B is ook de plaat waar Kostunrix voor het eerst een nieuwe inkomstenbron aanboort: de verhuur van vissen.

Wat nadien nog voor een paar hilarische running jokes zorgt verder in het album.

Qua uniek businessmodel kan dat tellen!

Posted

Moeilijk, twee platen waar ik in het eerste toernooi al niet zo'n fan van was. Een knap stadsgezicht van Kuijpers, maar het is moeilijk om te weten welke winkel genomineerd is van het plaatje alleen. De garage trekt veel meer de aandacht dan de boekenwinkel.

Kostunrix' viswinkel is voor mij dan weer een typisch voorbeeld van een inzending die niet half zo veel steun zou krijgen als het niet een iconisch gegeven uit een nog meer iconische reeks was. Ik heb er toch maar voor gestemd, voornamelijk omdat er in mijn ogen veel betere Kuijpers zijn gepasseerd in dit toernooi die ik liever in de volgende ronde wil zien.

Posted
52 minutes ago, TDPB said:

Zit die overgesatureerde Kuijpers er nog steeds in? Ik moet al heel goed kijken om er een boekenwinkel in te herkennen.

Ik dacht dat er intussen al een mooiere scan van ingediend was. Het hoeft ook niet om dat boekwinkeltje te gaan, het verhaal draait eigenlijk om die dierenwinkel en velen zijn gecharmeerd door die garage. 

Ik ben uiteraard dol op Astérix maar niet zo op 'Asterix'. 'Kostunrix"? Connais pas.

Kuijpers gestemd, maar als het close was, zou ik toch getwijfeld hebben. 

Posted
24 minuten geleden, Lük Bey zei:

'Kostunrix"? Connais pas.

Ordralfabétix dan?

Wat mij betreft is de viswinkel een potentiële eindwinnaar.

Posted
1 uur terug, Lük Bey zei:

Ik dacht dat er intussen al een mooiere scan van ingediend was. Het hoeft ook niet om dat boekwinkeltje te gaan, het verhaal draait eigenlijk om die dierenwinkel en velen zijn gecharmeerd door die garage.

Tuttut, het is ingediend als 'een boekenwinkel uit Franka'.

't is mooi getekend hoor, daar niet van.

Posted

We leveren enkel kwaliteit...

image.thumb.png.ef7deed95b1e53ba350aab633b1a6e18.png

De meest bekende vishandelaar uit de stripwereld tegenover een tegenwoordig-niet-meer-vibrerende straat uit de Jordaan.

Dat moet toch een simpele keuze zijn.

Posted
10 minuten geleden, Ambreville zei:

De meest bekende vishandelaar uit de stripwereld tegenover een tegenwoordig-niet-meer-vibrerende straat uit de Jordaan.

Die vishandel is al vééél langer in non-vibrerende staat. 

En laten we eerlijk zijn, de handelaar in kwestie is nu niet bepaald bekend voor de kwaliteit van zijn product of zijn klantvriendelijkheid.

Posted
7 minutes ago, TDPB said:

Die vishandel is al vééél langer in non-vibrerende staat. 

En laten we eerlijk zijn, de handelaar in kwestie is nu niet bepaald bekend voor de kwaliteit van zijn product of zijn klantvriendelijkheid.

Ze vibreren nochtans genoeg om de stripindustrie recht te houden. En wat die klantvriendelijkheid betreft, dat is een deel van de volksaard.

image.thumb.png.30c9e106b988d3961932cd84e4101f91.png

Posted
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Ze vibreren nochtans genoeg om de stripindustrie recht te houden. En wat die klantvriendelijkheid betreft, dat is een deel van de volksaard.

Tuttut, ze zijn al een goeie 2000 jaar morsdood.

Raar overigens dat de menihrwinkel van Obelix niet meedoet aan het toernooi.

Posted
7 uren geleden, Ambreville zei:

Dat moet toch een simpele keuze zijn.

Nee dat klopt, bij die vishandelaar heb ik gisteren nog een makreel gekocht.😋

Posted
10 uren geleden, mister o zei:

Nee dat klopt, bij die vishandelaar heb ik gisteren nog een makreel gekocht.😋

Gekocht? Huur jij je vissen dan niet?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Posted
15 minuten geleden, Waldorf zei:

Gekocht? Huur jij je vissen dan niet?

Dit is toch al lang uit de tijd? Dat deden ze 2000 jaar geleden bij Asterix al🤣

Omnia mutantur nihil interit

Posted

Het verrast mij eigenlijk dat het hutje met vis het zo goed doet.  Is dat enkel en alleen omdat het Asterix is?  Daar valt visueel toch niets te beleven?  Noch is het gezellig of intrigerend of ... Het zijn leuke personages, die mijn eeuwige sympathie hebben, en de Gallische winkel maakt deel uit van het dorp, maar dit specifiek plaatje?  Enfin, het doet me weinig.

Die Franka is een knap getekende plaat boordevol details en leuke vondsten, zonder dat het overzicht zoek raakt.  Ik zou dat prentje zo willen binnen stappen om die straat te gaan verkennen.  Ik dacht toch écht wel dat hier een bijna-finalist in verscholen zat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...