Ga naar inhoud

[Derde Ronde (1)] winkel 1 vs. winkel 56


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

88 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-02-22 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Asterix.png.7f06b5ac10e2b0ae4168ddee85f3

 

 

Ambreville

 

 

B

 

SarahEnRobin.jpg.aa6fdcd82a5bbd3ea8c5fd9

Ik ga het voor mijn derde inzending bij Sarah & Robin (Steven Dupré) houden.  Uit het vierde album: Het Dagboek.  Het gazettenwinkeltje waar Sarah haar strips van Mickey-schriften haalt om haar dagboek bij te houden. We zien er ook albums liggen van Suske en Wiske, Jommeke, De Rode Ridder en Samson.  Mis ik iets?  Leuk en gezellig tafereeltje, met de slapende kat ook. En de onzichtbare Robin wil een snoepje stelen, dat maakt dit plaatje ook wel voor mij.

 

esteban²

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic

Denk gewoon eens aan alle strips die je ooit gelezen hebt. Bedenk dan hoe veel momenten dat je innerlijk gelachen hebt. Haal ze voor je geest de grote momenten. Guust die weer uitvinding deed, Bollie die Caroline inschakelde om een bot te stelen,...

Vertel me nu niet dat je dan ook niet automatisch in het dorp van Asterix terecht komt in dat lijstje. En bedenk dan hoe veel grappige momenten daar waren dankzij de lokale middenstand. Hoe vaak hebben Kostunrix en zijn buurman je doen lachen?

 

Toch een simpele keuze niet? 

image.png.a7e7b52101743812b340fb51dae6a135.png

B ooit gelezen?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
3 uren geleden, Ambreville zei:

Denk gewoon eens aan alle strips die je ooit gelezen hebt. Bedenk dan hoe veel momenten dat je innerlijk gelachen hebt. Haal ze voor je geest de grote momenten. Guust die weer uitvinding deed, Bollie die Caroline inschakelde om een bot te stelen,...

Vertel me nu niet dat je dan ook niet automatisch in het dorp van Asterix terecht komt in dat lijstje. En bedenk dan hoe veel grappige momenten daar waren dankzij de lokale middenstand. Hoe vaak hebben Kostunrix en zijn buurman je doen lachen?

 

Toch een simpele keuze niet? 

image.png.a7e7b52101743812b340fb51dae6a135.png

B ooit gelezen?

 

 

Ja en hoewel ik Asterix een verdienstelijke reeks vind, smelt ik altijd voor de charme v Sarah en Robin. Voor ik Stripspeciaalzaken leerde kennen, schuimde ik alle krantenwinkels in de buurt af op zoek naar nieuwe strips/comics. En als ik wat geld over had, kocht ik er snoep van. Veel aangenamer dan zo’n stinkende viswinkel.  

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Denk gewoon aan al die memorabele scenes waarbij de onzichtbare Robin een glimlach op je gezicht toverde en ... of niet.  Het is helemaal niet nodig daar andere scenes of albums bij te betrekken.  Kijk gewoon naar dit plaatje op zich, dat is voldoende. ;) Want daar gaat het over.

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? In ieder geval niet die hut met wat manden vis.

 

Net als @mojo vond ik het ook geweldig om zo'n typisch krantenwinkeltje binnen te stappen.  Snoep en strips, wat moest je meer hebben?  Wie had er niet zo eentje in de buurt? :)  Ik kocht toen heel vaak van die monsterslijm-snoepjes, eind jaren 80.  En chocolade sigaretten.  Of een muizeke van  Côte d'Or.  Enfin, ik ben aan 't afdwalen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat is ook maar fiktie. In werkelijkheid worden die winkels verkocht aan Gok-multinationals, zijn de gevaarlijke oorden waar zwaar gekrabt wordt en waar je over de onbewaakte pakjes dient te kruipen om aan de met plexiglas beschermde toog te geraken. En dat voor een illuster stripje dat de meeste niet gelezen hebben.

image.thumb.png.de441cc625f26cfc0e3f769f93e44f0e.png

 

Aan de andere kant heb je een vishandelaar. Vis die zo lang  uit de zee is kan je bezwaarlijk een koud en kil product noemen.

Maar meer nog gaat het hier zogenaamd over het onvertaalbaar woord gezelligheid blijkbaar. 

 

Kan je gezelligheid creëren als kleine zelfstandige die dagelijks 'verse' vis verkoopt. Natuurlijk wel. In plaats van een bejaarde vrouw zonder opvolging haar laatste jaren in eenzaamheid te laten slijten in een louche krantenwinkel, heb je hier een bloeiende familiezaak waar alle leden van het gezin zich met hart en ziel voor inzetten.

image.thumb.png.5fde7b9e3c763d641d323c4147dab67d.png

Het is zeker niet gemakkelijk om samen met een vrouw en twee kinderen een bloeiende viswinkel recht te houden. Zeker niet als je oudste zoon zo lang 'onzichtbaar' op school zit.

 

image.png.8e3ac30042cdbdad422c4f466df15522.png

Maar toch, elke dag staat hij er weer om voor dag en dauw klaar te staan voor zijn klanten. 

image.thumb.png.c7ff0b3015927802fe57fca5031a1310.png

En zeg nu zelf, neem de vis weg, wat blijft er dan nog over van de gezelligheid in het dorp van de laatste, vrije Galliërs?

image.thumb.png.5be4d2f46df5e24d16eecc8cc0bddd04.png

Laat je dus niet misleiden! De vissen zijn gezellig en ze zijn vers. In tegenstelling tot kranten die je na een dag nog enkel kunt gebruiken om vis in te verpakken.

 

image.thumb.png.6369298d9d60e44e58b120bbe01971ba.png

 

Echte stripliefhebbers en makers beseffen het belang van Kostunrix en zijn vishandel. Tegenwoordig zie je zelfs de grootsten in Vlaanderen voluit uitkomen voor hun diep respect ten opzichte van deze brave Amoricaanse held van de voedselketen.

image.png.8ced721b79162dc1ae384f1a7772c890.png

 

Dit kan niet toch moeilijk zijn. Heb je gedwaald en dat oud besje haar pensioen ontzegd, ga dan naar boven en verander je stem in Kostunrix.

Denk vooral aan de levenslange leut waar je al via hem en zijn dorpsgenoten hebt van mogen genieten.

image.thumb.png.a4b794c15015fc6c5b9f45e7cbef34e5.png

 

 

 

Link naar reactie

Ik ben beide reeksen in hetzelfde decennium beginnen lezen, dus Asterix heeft voor mij op dat vlak geen nostalgie-voetje voor. Het schijnt ook dat de uitbater van die viswinkel nogal een kort lontje heeft en snel op de vuist gaat met zijn clienteel. Het is niet geweten of dit ook geldt voor het dametje van de gazettenwinkel.

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat is ook maar fiktie. In werkelijkheid worden die winkels verkocht aan Gok-multinationals, zijn de gevaarlijke oorden waar zwaar gekrabt wordt en waar je over de onbewaakte pakjes dient te kruipen om aan de met plexiglas beschermde toog te geraken. En dat voor een illuster stripje dat de meeste niet gelezen hebben.

image.thumb.png.de441cc625f26cfc0e3f769f93e44f0e.png

 

Aan de andere kant heb je een vishandelaar. Vis die zo lang  uit de zee is kan je bezwaarlijk een koud en kil product noemen.

Maar meer nog gaat het hier zogenaamd over het onvertaalbaar woord gezelligheid blijkbaar. 

 

Kan je gezelligheid creëren als kleine zelfstandige die dagelijks 'verse' vis verkoopt. Natuurlijk wel. In plaats van een bejaarde vrouw zonder opvolging haar laatste jaren in eenzaamheid te laten slijten in een louche krantenwinkel, heb je hier een bloeiende familiezaak waar alle leden van het gezin zich met hart en ziel voor inzetten.

image.thumb.png.5fde7b9e3c763d641d323c4147dab67d.png

Het is zeker niet gemakkelijk om samen met een vrouw en twee kinderen een bloeiende viswinkel recht te houden. Zeker niet als je oudste zoon zo lang 'onzichtbaar' op school zit.

 

image.png.8e3ac30042cdbdad422c4f466df15522.png

Maar toch, elke dag staat hij er weer om voor dag en dauw klaar te staan voor zijn klanten. 

image.thumb.png.c7ff0b3015927802fe57fca5031a1310.png

En zeg nu zelf, neem de vis weg, wat blijft er dan nog over van de gezelligheid in het dorp van de laatste, vrije Galliërs?

image.thumb.png.5be4d2f46df5e24d16eecc8cc0bddd04.png

Laat je dus niet misleiden! De vissen zijn gezellig en ze zijn vers. In tegenstelling tot kranten die je na een dag nog enkel kunt gebruiken om vis in te verpakken.

 

image.thumb.png.6369298d9d60e44e58b120bbe01971ba.png

 

Echte stripliefhebbers en makers beseffen het belang van Kostunrix en zijn vishandel. Tegenwoordig zie je zelfs de grootsten in Vlaanderen voluit uitkomen voor hun diep respect ten opzichte van deze brave Amoricaanse held van de voedselketen.

image.png.8ced721b79162dc1ae384f1a7772c890.png

 

Dit kan niet toch moeilijk zijn. Heb je gedwaald en dat oud besje haar pensioen ontzegd, ga dan naar boven en verander je stem in Kostunrix.

Denk vooral aan de levenslange leut waar je al via hem en zijn dorpsgenoten hebt van mogen genieten.

image.thumb.png.a4b794c15015fc6c5b9f45e7cbef34e5.png

Als een plaatje (enfin, pagina) zoveel overbodige uitleg, voornamelijk uit andere albums, nodig heeft om te overtuigen ... is dat meestal geen goed teken. 😬

 

Nuja, los daarvan moet ik natuurlijk toegeven dat het een heel amusante uiteenzetting was. :D En Asterix staat op kop. Grmbl.

 

Maar ik vertrouw op de sterkte van mijn inzending. ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 minutes ago, cinco said:

Ik ben beide reeksen in hetzelfde decennium beginnen lezen, dus Asterix heeft voor mij op dat vlak geen nostalgie-voetje voor. Het schijnt ook dat de uitbater van die viswinkel nogal een kort lontje heeft en snel op de vuist gaat met zijn clienteel. Het is niet geweten of dit ook geldt voor het dametje van de gazettenwinkel.

 

Dat lontje hoort bij de volksgeest. Je mag de Gallische cultuur die ons 'ze cocky waiteer' gegeven heeft niet zomaar negeren.

Zelfs zonder woorden is het duidelijk.

image.thumb.png.177e1b9bab3c21dfa76ab230d5d9a257.png

 

Ik geef toe, het modern bronmaterieel over de hedendaagse Gallische cultuur maakt het er niet echt duidelijker op.

image.thumb.png.f1285466d869ee0ba9450ac71e0b381c.png

 

Galliërs en vissen stralen nu eenmaal gezelligheid uit en pure liefde. Dat komt niet van mij, maar heeft Google gevonden op het internet. Het moet dus wel waar zijn.

image.thumb.png.a85614bb8484be3f56d95cf031c2f8ed.png

 

 

 

 

Link naar reactie

Mocht het gaan om de meest iconische winkel, dan wint Kostunrix met het grootste gemak. Ambrevilles betoog is naast efficiënt wervend ook gewoon 'boenk er op'.

Maar het krantenwinkeltje is toch wel gezellig, zo herkenbaar, en heeft de bonus van een zalig soezende poes...

Ik vrees dat voor mij nostalgie het wint... Toch maar voor Sarah en Robin gekozen.

(met enige hartzeer moet ik toegeven)

Link naar reactie
5 minutes ago, lordofindifference said:

Mocht het gaan om de meest iconische winkel, dan wint Kostunrix met het grootste gemak. Ambrevilles betoog is naast efficiënt wervend ook gewoon 'boenk er op'.

Maar het krantenwinkeltje is toch wel gezellig, zo herkenbaar, en heeft de bonus van een zalig soezende poes...

Ik vrees dat voor mij nostalgie het wint... Toch maar voor Sarah en Robin gekozen.

(met enige hartzeer moet ik toegeven)

Je moet dan anders bekijken. Kijk naar de originele vraag. Darth Vader heeft ook nooit gezegd, "Luke, I'm your father" , alhoewel de meeste denken van wel.

image.thumb.png.e51eb74be12527f15a58a225dee024d8.png

Het gaat om de winkel. Een winkel die aan drie puntjes van voorwaarden voldoet.

Dan moet je je afvragen hoe veel puntjes je kan afstrepen met de winkel waar je stem naar gaat? Wie wil je in de geschiedenisboeken van het stripverhaal prominent gefigureerd zien als belangrijkste winkel die de hobby waar de meesten hier zo veel in steken, vooruit heeft geholpen?

De verdwaalde nicht van Jeanine De Bolle, of de centrale winkel in het dorp van onverzettelijken.

De winkel van Kostunrix lanceert verhalen, zorgt voor karaktermomenten in periodes van drukte, tovert spontaan een glimlach op je gezicht zodra de smid van er naast een plaatje binnenstapt. 

Je begint met een vis, voegt er een geurtje aan toe. En voor je het weet is er een verhaal dat je meeneemt. Dat zie ik dat oud besje nog niet doen.

 

 

 

 

Link naar reactie

@Ambreville maakt niet uit wie er wint (ik hoop de krantenwinkel) maar ik moet zeggen dat je betoog enorm amusant is. Nu maar snel even deo spuiten om die penetrante visgeur kwijt te raken. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
7 uren geleden, mojo zei:

Ja en hoewel ik Asterix een verdienstelijke reeks vind, smelt ik altijd voor de charme v Sarah en Robin. Voor ik Stripspeciaalzaken leerde kennen, schuimde ik alle krantenwinkels in de buurt af op zoek naar nieuwe strips/comics. En als ik wat geld over had, kocht ik er snoep van. Veel aangenamer dan zo’n stinkende viswinkel.  

Precies dit 🙂

Link naar reactie
6 uren geleden, Ambreville zei:

Je moet dan anders bekijken. Kijk naar de originele vraag. Darth Vader heeft ook nooit gezegd, "Luke, I'm your father" , alhoewel de meeste denken van wel.

image.thumb.png.e51eb74be12527f15a58a225dee024d8.png

Het gaat om de winkel. Een winkel die aan drie puntjes van voorwaarden voldoet.

Dan moet je je afvragen hoe veel puntjes je kan afstrepen met de winkel waar je stem naar gaat? Wie wil je in de geschiedenisboeken van het stripverhaal prominent gefigureerd zien als belangrijkste winkel die de hobby waar de meesten hier zo veel in steken, vooruit heeft geholpen?

De verdwaalde nicht van Jeanine De Bolle, of de centrale winkel in het dorp van onverzettelijken.

De winkel van Kostunrix lanceert verhalen, zorgt voor karaktermomenten in periodes van drukte, tovert spontaan een glimlach op je gezicht zodra de smid van er naast een plaatje binnenstapt. 

Je begint met een vis, voegt er een geurtje aan toe. En voor je het weet is er een verhaal dat je meeneemt. Dat zie ik dat oud besje nog niet doen.

 

 

AAArgh... Vade retro satanas...  de verleiding is groot om mijn stem te veranderen.  Maar ik moet standvastig zijn, ik ga voor het gezelligste winkeltje, en dat is dat van Sarah en Robin.  Ik kocht in mijn jeugdjaren ( veel te lang geleden ) mijn spiderman comics en sus en wissen ( en pp&bb's! ) in net zo'n winkeltje... en de nostalgie is strong in me...

Bovendien, dat poesje... en je weet 'Cats, cats are nice! :) )

 

Je krijgt wel mijn stem voor de meest bevlogen en welbespraakte ambassadeur van zijn inzending.  Hoedje af :)

 

Link naar reactie

Goed, aan de ene kant hebben we de leverancier van Mickey-schriften, aan de andere kant een winkel die, meer nog dan het gemeentehuis, hét centrum is van het dorp. De plek waar geschillen worden beslecht, vrede wordt gesticht en waar bijna elk avontuur begint. Als er één plek is waar je de lokale cultuur kan opsnuiven, dan wel aan de winkel van Kostunrix.

Link naar reactie
5 uren geleden, Ambreville zei:

Beloofd voor de volgende Oezbeekse vertaling.

 

 

...Je vais craquer... Je vais craquer... Je vais craquer...  Je craque!

 

Tegen zoveel geweld en doorzettingsvermogen kan ik niet op.

Bovendien hebben Asterix en de zijnen me al zoveel pret bezorgd. 

Ik kan niet anders dan mijn stem aanpassen.

Hoera bravo voor Kostunrix en zijn fishy comestibles.

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Neen, alles daar hangt veilig onder een afdakje.

Kom op repers, als Ambreville zelfs zijn avatar inzet om Kostunrix een ronde verder te brengen is het toch een kleine moeite om de saaie winkel te verruilen voor deze kleurrijke handel in seafood?

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Als dát de doorslag moet geven, ga ik eveneens terug naar mijn oorspronkelijke avatar. :)  Als in, ik had die reeds alvorens er een toernooi mee gemoeid was.  Nah!

 

Waar het belang van de viswinkel het toch eerder met fictieve argumenten moet doen, blijf ik iets dichter bij de feiten.  Zonder gezellig krantenwinkeltje geen Mickey-schrift dagboek.  Zonder dat dagboek geen reeks aan dolle avonturen naar aanleiding van dit felbegeerde schriftje.  En zonder deze verhalen geen 4de album binnen Sarah & Robin, één van de beste jeugdreeksen aller tijden.  Belangrijk schriftje hoor!  En een nog belangrijker is het winkeltje waar het vandaan komt.  In het dorp van Sarah zijn er namelijk weinig andere opties.

 

image.thumb.png.97e31dbd0c6c14ce43774f97e0453364.png

 

Het vierde album is een verzameling kortverhalen met één sterke rode draad, het dagboek zélf.  Uiteraard is de rode cover een verwijzing naar het rood van die draad.  Spreekt voor zich, toch? ;)  In dit deel krijgen we zowaar de grote confrontatie tussen pestkop Tanja en titelheldin Sarah.  Fans weten dat deze gebeurtenis al langzaam opgebouwd werd sinds de eerste pagina van het allereerste avontuur.  Een relatie die veranderde naarmate Sarah meer en meer in de ban raakte van de onzichtbare Robin.  Subtiliteit en diepgang, op vlak van misschien wel het belangrijkste aspect in je jeugd: de vriendjes-groep en het al dan niet aanvaard worden, ondanks het anders zijn.  Dat is toch wel wat anders dan een visboer waarbij elke ontmoeting grotendeels een louter komische herhaling van het vorige is.

 

Bij het open slaan van dit avontuur komen we bij de prent die het grote moment moet aankondigen.  Die blik, die spanning, die compositie.  En wat maakt deel uit van dit prentje?  Juist, het krantenwinkeltje, inclusief de oude dame en de geliefde kat.  Er valt zelfs een exemplaar van het Suske & Wiske Weekblad te spotten! 😎  Het blad waardoor Sarah & Robin het levenslicht gezien hebben.

 

sr.thumb.jpg.ea6d1c21be949c207fbcfa83be9c349b.jpg

 

Tania jaagt op het dagboek van Sarah, zo zal ze eindelijk haar geheimen kennen en haar slachtoffer op ultieme wijze kunnen vernederen.  Maar dat is buiten Robin gerekend.  Die helpt Sarah om gespaard te blijven van Tanja's grillen, op klungelige maar heel aandoenlijke wijze.  Zo is er het ongelooflijk plezierige kortverhaal Gif en Glorie.  Wanneer Tanja de rol van Sneeuwwitje weet te bemachtigen, waar Sarah op hoopte, kan het plezier van Tanja niet op.  Sarah is immers de heks.  Op het schooltoneel steelt Sarah echter de show en krijgt groot applaus.  En de pestkop zelf?  Die gaat af als een gieter.  Merci Robin!

 

sr1.thumb.jpg.b9ec68d8dd3a7958ff39f0d193a286b9.jpg

 

sr2.thumb.jpg.4a134baf805a8a407b544baebaa48f91.jpg

 

Knap vind ik hoe een deel kortverhalen die inhoudelijk heel verschillende dingen brengen, toch één geheel vormen dankzij de aanwezigheid van het dagboek of het gevecht daar rond.  Zo droomt Sarah ook van een carrière als superster eens ze ouder is, maar dat blijkt eveneens de grootste nachtmerrie van Robin te zijn ... Wat al hij niet belangrijk meer is?  Een harde realiteit is dat Sarah effectief zal verouderen.  De meer volwassen Sarah schrijft trouwens nog steeds dagboeken.  Ze pronkt zelfs op de cover van de luxe-uitvoering.  Samen met ... jaja, de Mickey-schriften.

 

sr3.thumb.jpg.1b7fdbd5e4d15bfdfea6800fb172a866.jpg

Jammer dat Robin niet ouder kan worden, ik denk dat deze Sarah menig jongens/meisjesharten sneller heeft doen slaan. ;) 

image.thumb.png.56690453822c7b4849239c388810a287.png

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Over sneller slaande harten gesproken.  In één van de kortverhalen uit dit album doopt Sarah haar dagboek om als haar schrift voor het vak aardrijkskunde.  Zo is er immers weinig kans dat kapers het zullen onderscheppen.  Tot het kortverhaal met de babysit komt, de oudere zus van Tanja!  Robin valt als een blok voor het oudere meisje en geef, weliswaar met goede bedoelingen, het schrift aan de zus.  Zijn verliefdheid zorgt voor heerlijke gezichtsuitdrukkingen.  Het is de eerste maal dat dit hem overkomt. :) 

 

sr4.thumb.jpg.8a6323681498b24ebc1940e6778b12a3.jpg

 

sr5.thumb.jpg.880ac83935321d8f6bda06ac7ba8834b.jpg

 

Enfin, het dagboek zorgt voor tal van memorabele, amusante, vertederende, innemende avonturen die heel wat meer brengen dan een simpele lach.  Ze schieten raak op meerdere vlakken.  En dan te bedenken dat het allemaal begon met de schriften uit het charmante krantenwinkeltje.  In dat dorp zou ik trouwens graag eens rondwandelen.

 

sr6.thumb.jpg.2c80e15d03d3e618f71cecb3eba6d64a.jpg

 

Ahja.  Wat de uitslag ook is:  Als een immens populaire Asterix zoveel trukendozen moet open trekken en zich zodanig hard moet verweren tegen de zogenaamde onbekende strip over een meisje en haar onzichtbare vriend ... dan zegt dat wel iets over dit prentje.  Chapeau Sarah & Robin! ❤️

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Kom op mede-forummers die gestemd hebben op Dupre, jullie laten een Mickey tijdschrift en een oubollig winkeltje toch niet de ondergang betekenen van het familiebedrijf Kostunrix dat al 2000 jaar een belangrijke steunpilaar in Bretagne is?

 

We hebben maar 2 helden nodig die hun stem wijzigen. Red Kostunrix!

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Sarah & Robin-stemmers, onbesliste stemmers, ga er even voor zitten.

image.thumb.png.64a3e21108a7d5929b42163cff51aa36.png

 

 

Even duidelijk maken welk striperfgoed jullie hier dreigen teloor te laten gaan...

image.thumb.png.6fcf6440258a6b4b639e979322b7c04d.png

image.thumb.png.08d63ef0f18c4845248d85404053620c.png

 

Er mogen twijfels zijn over de versheid van de vis, waarschijnlijk het gevolg van vissers die te lang op zee gebleven zijn vooraleer de vis naar Lutetia te sturen, maar meer dan wie ook is Kostunrix verantwoordelijk voor de sfeer en gezelligheid in het dorp.

image.thumb.png.643c43a3309568915e0a67863e48ee7c.png

Zonder Kostunrix, geen Hoefnix die een rol van betekenis kan spelen. Zonder vis, geen partijtjes matten, zonder gevechten, geen Galliërs die na het gevecht in elkaars armen vallen en samen zich gaan uitleven op Romeinen.

image.png.19f45a766b5a48485c8b64ca2e9aa5fc.png

Maar achter elke kleine dorpszelfstandige, staat een slimme vrouw. Forentientje aka Iellosubmarine zit in het hart van het sociaal leven van het dorp. Een netwerk van wijze vrouwen die op regelmatige basis samenkomen en het dorp bespreken en bijsturen. Je kan ze vergelijken met de Illuminati. Hoe veel avonturen zouden er een gelukkig einde bereiken zonder dit kabaal van wijzen?

 

image.thumb.png.46a7e273857bb6f7e7cb96c2298cc0c0.png

Simpelweg, dit is de allergrootste strip aller tijden (na Kuifje uiteraard om de Hergé-demografie niet af te schrikken). Hoe kan je als stripminner hier niet je waardering voor tonen.

 

Anderzijds hebben we een kleine Vlaamse kloon van Calvin & Hobbes. Zoals altijd is het origineel veel beter. De sprankelende humor van hieronder zie je niet. Enkel een emo-plaatje dat naar tekenstijl toe zelfs niet consistent is met de rest van de pagina.

image.thumb.png.5343b0995065a32b2666cfa2729df5f5.png

Het oordeel hierover moet duidelijk zijn.

image.thumb.png.d1001785f7c3bb41e66941a0ebf9ed21.png

 

Stem, stem wijs, dus op Kostunrix. Maar bedenk vooral hoe veel plezier je gehad zou hebben aan het onderstaand slot, mochten er geen welriekende vissen in zitten.

image.thumb.png.f285d4f55039144b57cc7a8b0f1af3f5.png

 

 

 

Link naar reactie
38 minuten geleden, sjaakie zei:

Ik zal mij toch ook eens gaan mengen in deze toch wel ruikende stemmingmakerij.

Iets dat veel reclame nodig heeft is meestal niet de beste keus.

Mooi! Bedankt voor de tip. Ik zal onze marketingafdeling gelijk laten opdoeken :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
39 minutes ago, sjaakie said:

Ik zal mij toch ook eens gaan mengen in deze toch wel ruikende stemmingmakerij.

Iets dat veel reclame nodig heeft is meestal niet de beste keus.

Gelezen op de achterkant van een Druivelaar?

image.png.4fef2b0f016ec1630b5b5c3dff338872.png

Zonder degelijke informatie gebracht door een goede en gecontroleerde marketing, zouden mensen enkel kiezen voor het goedkoopste, minst innoverende produkt. Dus voor Sarah & Robin. Echte innovatie komt echter met degelijke marketing en goede informatie. Kostunrix verscheen bv. pas in de 15e Asterix. Maar vanaf dat moment was hij een nieuwe bron van gebeurtenissen, actie, sfeer die samen met zijn collega's ervoor zorgde dat bv. Asterix vorig jaar in Frankrijk meer dan 1,25M exemplaren verkocht.  Sarah en Robin zullen net genoeg papier hebben bedrukt om een paar vissen in te verpakken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...