Ga naar inhoud

[Derde Ronde (1)] winkel 1 vs. winkel 56


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

88 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 06-02-22 at 08:00

Recommended Posts

Op 31/1/2022 om 18:39, Werner zei:

Zou ik in winkel A vis kopen? -> Nee

There you have it...

Bovendien... mijn vrouw werkt bij de Voedselinspectie en de waslijst inbreuken op de hygiënewetgeving is in winkel A niet te tellen...

 

Dan ken je niets van vis. Het zou me niet verbazen moesten de Vikingen het recept voor hun hakarl niet van Kostunrix gekregen hebben.

Link naar reactie

Vissen zijn een uniek produkt. Zelfs taalkundig vormen ze een anomalie. 

image.thumb.png.dc2c2b30405114d04789ed4886823e59.png

 

Overigens in 2019 heb ik heerlijke vis geroken aan het banket in Parc Asterix.

image.thumb.png.24f8818513da0ab838353c747629a723.png

Elke ochtend als de vissers met hun vangst terugkeren uit Lutetia brengen ze niet enkel vis mee, maar er zijn ook schaaldieren, kreeftjes en andere lekkere zeevruchten. 

image.thumb.png.dfe17aa404426b8c4a9744816dfd96af.png

 

En altijd daar om je te onthalen, de eeuwige, trouwe kleine zelfstandige. 

In tijden waar de afkoeling van vis zo veel geld aan electriciteit kost, kan je niets anders doen dan stemmen op die noeste voorouders die er toch in slaagden om verse vis uit Lutetia op je bord te toveren zonder ijs of koelcellen. Dus verander die stem maar.

 

image.thumb.png.771b9b0185a5ec47a6305d1a7aea5ef4.png

 

 

 

Link naar reactie

Het was eens plezant, ik ben er heel even miniem in meegegaan.  Maar nu begint het toch wel een beetje zielig te worden, dat eindeloze optrommelen, sprokkelen en smeken.  En dat van iemand die Sarah & Robin eigenlijk niet eens echt kent, zo blijkt.  Anders zou die natuurlijk zo geen gekke onwaarheden verkondigen. ;) 

 

Met zo'n sterk vertegenwoordigde fanbase zou deze Asterix hier als een bulderende pletwals overheen gegaan moeten zijn.  En toch.  S&R hadden de overload aan tamtam en promotie nodig om zich zo staande te houden.  Het plaatje spreekt voor zich. Het duo is sowieso al een winnaar, in welke richting de weegschaal uiteindelijk ook gaat overhangen. :) 

 

PS:  Ik zie je nog even graag, Ambreville. 😘

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik moet nog stemmen.  😮

 

Dus ja, ik lees beide reeksen graag, dus dat gaat al geen invloed hebben.

De winkel in B heeft strips, en dat koop ik toch liever dan ongefileerde vis. Ik heb mijn vis liefst panklaar.

En van eten te kopen word ik ook niet zo happy als van strips te kopen.

A is wel een inzending van iemand van Hasselt, dus dat is een plus.

Maar B is van Esteban. 🥰

 

Bwah... ik heb nog enkele dagen om na te denken.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Hamirubi zei:

 

Er is voor mij echt maar één iconische winkel in de hele stripwereld, en dat is die in het Gallische dorpje.

Ik kan niet geloven dat we deze discussies hier moeten voeren.

 

 

Maar we zijn niet op zoek naar de meest iconische winkel, wel naar:

Quote

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

 

Link naar reactie

Bij gelijke stand zijn vissen wel nuttig om een beslissing te forceren.

 

IMG_3971.thumb.jpg.26f6ac8b613e78500a1a4918dfca74df.jpg

 

Overigens biedt de campagne 'Kostunrix' jullie hierbij een foto aan van een origineel van Uderzo. Geniet vooral van de unieke lijnvoering en humor die hem tot één van de grootste striptekenaars aller tijden maakt. Stemmen veranderen kan boven in de thread. Een stem voor Kostunrix, is een stem voor Asterix en de onverzettelijken die weerstand bieden tegen de Romeinse overheersers.

 

 

 

Link naar reactie
Op 2/2/2022 om 16:39, Ambreville zei:

In tijden waar de afkoeling van vis zo veel geld aan electriciteit kost, kan je niets anders doen dan stemmen op die noeste voorouders die er toch in slaagden om verse vis uit Lutetia op je bord te toveren zonder ijs of koelcellen.

Vandaar ook de amechtige kwaliteit. De vis is al rot vooraleer 'ie in de etalage ligt. Kan alleen nog maar gebruikt worden om op mede-dorpsbewoners te meppen.

Link naar reactie
10 minutes ago, Bart 01 said:

Tiens een pas geregistreerde bezoeker zonder andere posts kan direct stemmen hier.

Ik dacht dat dit niet mogelijk was omdat in het verleden er eens op die manier dubbele accounts gebruikt werden?

 

image.thumb.png.5f555df9d4b71f7037c95dfccdeefb8f.png

Rigged election, en dat nadat Yncke haar profiel gewijzigd heeft om te stemmen op een tekenaar waarvan Bonte een boek uitgebracht heeft ;). 

 

 

 

Link naar reactie

Een extra account creëren enkel en alleen om een puntje uit te delen zou inderdaad enorm flauw zijn.  Anderzijds zie ik het geen van de vaste leden zoiets doen.  Of ben ik naïef?  Misschien heeft een fan zich geregistreerd?  Wat mij betreft mag dat punt in de min hoor, als het er echt op aan komt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...