Ga naar inhoud

de opkomst van A.I. tekenwerk


Recommended Posts

1 uur geleden, Ambreville zei:

image.thumb.png.c08278d649f5ddb5f65dd208564f1ca3.png@

 

@Kenny 's bijdrage.

 

"een best goede tekening": zo'n indruk hebben mensen vaak als een computer iets doet, en dat is omdat die mensen eigenlijk helemaal niet verwachten dat de computer iéts zal kunnen.

Maar als een mens met hetzelfde resultaat zou aankomen ...

Het is net zoals de reacties op het werk van een kind van een jaar of 10.

Link naar reactie
5 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei:

geinig! Al laat ik mijn commissies nog maar vooral door échte mensen maken :)

 

afbeelding.thumb.png.5acf18a34ee1687b849881c7fdc47e21.pngafbeelding.thumb.png.93a62278e6d9a380e6fc17a32a548bc4.png

 

Eigenlijk wel vreemd dat als je "sexy mummy" invoert, hij altijd met vrouwelijke mummies aankomt. Die teken-AI is mannelijk! (of lesbisch, dat kan natuurlijk ook)

Link naar reactie

 

A.I. heeft alvast een eerste album opgeleverd.

 

'Award-winning oil painter turned Eisner-nominated cartoonist Carson Grubaugh [co-creator of "The Strange Death of Alex Raymond" with Dave Sim] has created a four-issue comic book series, "The Abolition of Man", in collaboration with an AI image-generation system, MidJourney AI. For the duration of the miniseries, Grubaugh, an accomplished illustrator and painter, has handed over all illustration duties solely to an AI image generator, which operates by responding to text prompts from the user. For this first issue, Grubaugh supplied the AI with lines from C.S. Lewis' groundbreaking lecture, “The Abolition of Man”, and used the images generated by the AI unit. Surprisingly, the AI's illustrations are compelling and haunting, creating a running commentary on the essay that alternately illustrates and expands upon the text.

 

afbeelding.thumb.png.f99f529a3cdc376dbef748732c5a2812.png

 

afbeelding.thumb.png.5df7ee9cab39e95f4205a1058cc95c5b.png

 

afbeelding.thumb.png.e8deb265051a3eb02d7f73bee29daa39.png

 

afbeelding.thumb.png.9d30823c0368f811561c158438af4fc7.png

Link naar reactie
6 uren geleden, cartoonesk zei:

Het lijkt of dat programma afbeeldingen van internet "gewoon" bewerkt of combineert.

 

Ik zal het zo zeggen: kunstmatige intelligentie is niét kunstmatig en niét intelligent.

Het werkt altijd op basis van een énorme hoeveelheid menselijke input, en op die input past het gewoon statistiek toe.

Het kan dus nooit origineel zijn, zelfs al zijn de resultaten soms verbluffend.

Maar zoals ik hiervoor al zei: ze zijn verbluffend omdat we het niveau niet verwachten, niet omdat we het niveau voldoende vinden.

Nu zal KI er soms wel voor zorgen dat de magische sfeer die rond sommige functies hangt, wel zal wegsmelten, zoals gebeurde toen de wereldkampioen schaken werd verslagen door een computer.

De eerste keer dat ik gedichten zag, die door een computerprogramma waren geschreven, is al 30 jaar geleden. En toen merkte ik ook op: het zijn nog altijd wij, de lezers, die bepalen of het gedicht goed is of niet, en het is ook mogelijk dat de beste gedichten die zijn, waarbij de verzen samengesteld door de computer toevallig het dichtst bij de originele verzen staan.

En dat is ook wat we in die tekeningen zien: de fouten wijzen we af, omdat ze er niet in slagen het origineel na te doen. Geen enkele tekenaar die zich aandient voor een Lucky Luke zou worden aanvaard op basis van de LL's die de AI hier had getekend.

En de strip door een AI van Carson Grubaugh is wel eerst door de molen van Carson Grubaugh himzelf gegaan.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Het ziet er echt goed uit, maar ik veronderstel dat de auteur een verhaal heeft opgesteld dat past bij de mogelijheden van die teken-AI.

Hij gebruikte een ander programma, zijnde midjourney : https://www.facebook.com/hashtag/midjourney

dat ding maakt echt heel goede dingen, alhoewel het momenteel vooral perfect is voor horror. Iemand moet heel dringend een film maken gebaseerd op die ontwerpen. Of een album van Storm.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...