cinco Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 DALL·E mini is an AI model that generates images from any prompt you give! Dus ik deed een test en vroeg "Tintin on fire". Dit was het resultaat. Zelf even testen? Hier is de link naar dat programma: https://huggingface.co/spaces/dalle-mini/dalle-mini cartoonesk 1 Quote
dirk (monsieur toupet) Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Leuk. Van de 9 beelden van Lucky Luke on fairground (kermis) was dit de meest herkenbare. Sommige zijn niet meer dan wat vegen. Quote
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Leuk. Ik heb een Rork gevraagd. 's Kijken wat voor gesmolten rubberpop dat oplevert. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 euh ... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 hé ???? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Ik zal de andere maar laten passeren.... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Ook Natasja wou ik eens proberen. Dat gaat van aardige resultaten, tot, nou ja... (let op haar handen) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Als ze ooit AI inzetten voor genetische aanpassingen, gaan we nog lachen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 40 minutes ago, Peter Motte said: Ook Natasja wou ik eens proberen. Dat gaat van aardige resultaten, tot, nou ja... (let op haar handen) Doet me denken aan sommige Graphic Novels die ik laat liggen. Peter Motte and Retardi 2 Quote
cinco Posted June 9, 2022 Author Posted June 9, 2022 Die A.I. kan toch al ingezet worden voor een verhaal met veel body-horror. Peter Motte 1 Quote
Peter Motte Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Die AI baseert zich op films van Tim Burton. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Madam Kito Posted June 9, 2022 Posted June 9, 2022 Ik vroeg Donald Duck als superhero. Dat laatste deel hebben ze blijkbaar niet begrepen. Dus vroeg ik nog eens een superhero. Geen idee wie ze als voorbeeld hebben gebruikt. Quote
Peter Motte Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 1 uur geleden, Ambreville zei: @ @Kenny 's bijdrage. "een best goede tekening": zo'n indruk hebben mensen vaak als een computer iets doet, en dat is omdat die mensen eigenlijk helemaal niet verwachten dat de computer iéts zal kunnen. Maar als een mens met hetzelfde resultaat zou aankomen ... Het is net zoals de reacties op het werk van een kind van een jaar of 10. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 14 minuten geleden, cartoonesk zei: Prompt : Goofy Mickey Mouse. De goofy Micky Mouse is inderdaad geslaagd. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 Ik had beter "Goofy and Mickey Mouse" geschreven in de prompt want de meeste andere resultaten waren hele lelijke symbioses of samensmeltingen van Mickey en Goofy! Quote
Ambreville Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 Deze is nog niet publiek beschikbaar, maar wel al meer next-gen. https://imagen.research.google/ Quote
Richard Boom-vavavoom Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 On 6/9/2022 at 2:30 AM, cinco said: DALL·E mini is an AI model that generates images from any prompt you give! geinig! Al laat ik mijn commissies nog maar vooral door échte mensen maken Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
dirk (monsieur toupet) Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 "Spirou jumping from airplane" wordt eerder "Spirou merging wit airplane", maar wel leuk natuurlijk cartoonesk 1 Quote
Madam Kito Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 4 uren geleden, Ambreville zei: @ @Kenny 's bijdrage. Ziet er lekker artistiek uit. Nog een paar jaar en we hebben inderdaad geen tekenaars meer nodig. Quote
Peter Motte Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 5 uren geleden, Richard Boom-vavavoom zei: geinig! Al laat ik mijn commissies nog maar vooral door échte mensen maken Eigenlijk wel vreemd dat als je "sexy mummy" invoert, hij altijd met vrouwelijke mummies aankomt. Die teken-AI is mannelijk! (of lesbisch, dat kan natuurlijk ook) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted June 14, 2022 Posted June 14, 2022 95% van de tijd: Too much traffic, please try again. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 Het is weer beschikbaar. 's Avonds zijn er volgens mij te veel Amerikanen bezig. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 Het lijkt of dat programma afbeeldingen van internet "gewoon" bewerkt of combineert. Prompt : Calvin and Hobbes. Quote
Madam Kito Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 A.I. heeft alvast een eerste album opgeleverd. 'Award-winning oil painter turned Eisner-nominated cartoonist Carson Grubaugh [co-creator of "The Strange Death of Alex Raymond" with Dave Sim] has created a four-issue comic book series, "The Abolition of Man", in collaboration with an AI image-generation system, MidJourney AI. For the duration of the miniseries, Grubaugh, an accomplished illustrator and painter, has handed over all illustration duties solely to an AI image generator, which operates by responding to text prompts from the user. For this first issue, Grubaugh supplied the AI with lines from C.S. Lewis' groundbreaking lecture, “The Abolition of Man”, and used the images generated by the AI unit. Surprisingly, the AI's illustrations are compelling and haunting, creating a running commentary on the essay that alternately illustrates and expands upon the text. Quote
Peter Motte Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 6 uren geleden, cartoonesk zei: Het lijkt of dat programma afbeeldingen van internet "gewoon" bewerkt of combineert. Ik zal het zo zeggen: kunstmatige intelligentie is niét kunstmatig en niét intelligent. Het werkt altijd op basis van een énorme hoeveelheid menselijke input, en op die input past het gewoon statistiek toe. Het kan dus nooit origineel zijn, zelfs al zijn de resultaten soms verbluffend. Maar zoals ik hiervoor al zei: ze zijn verbluffend omdat we het niveau niet verwachten, niet omdat we het niveau voldoende vinden. Nu zal KI er soms wel voor zorgen dat de magische sfeer die rond sommige functies hangt, wel zal wegsmelten, zoals gebeurde toen de wereldkampioen schaken werd verslagen door een computer. De eerste keer dat ik gedichten zag, die door een computerprogramma waren geschreven, is al 30 jaar geleden. En toen merkte ik ook op: het zijn nog altijd wij, de lezers, die bepalen of het gedicht goed is of niet, en het is ook mogelijk dat de beste gedichten die zijn, waarbij de verzen samengesteld door de computer toevallig het dichtst bij de originele verzen staan. En dat is ook wat we in die tekeningen zien: de fouten wijzen we af, omdat ze er niet in slagen het origineel na te doen. Geen enkele tekenaar die zich aandient voor een Lucky Luke zou worden aanvaard op basis van de LL's die de AI hier had getekend. En de strip door een AI van Carson Grubaugh is wel eerst door de molen van Carson Grubaugh himzelf gegaan. cartoonesk 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Madam Kito Posted June 15, 2022 Posted June 15, 2022 Denk toch dat in de niet al te verre toekomst een prompt als 'Jommeke loopt' een perfect bruikbare illustratie zal opleveren. Quote
Madam Kito Posted June 16, 2022 Posted June 16, 2022 Nog eentje, van Jordan Booker. Ziet er wat mij betreft heel goed uit. Quote
Theodoor Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Mash up van The Beatles & Batman. Toch twee iconen, zou je denken. En dan is dit het resultaat. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Theodoor Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Eens een typisch Vlaamse strip proberen: Suske en Wiske Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)
Peter Motte Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 1 uur terug, Theodoor zei: Mash up van The Beatles & Batman. Toch twee iconen, zou je denken. En dan is dit het resultaat. Is dat Guust Flater rechtsonder? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Op 16/6/2022 om 15:49, TDPB zei: Nog eentje, van Jordan Booker. Ziet er wat mij betreft heel goed uit. Het ziet er echt goed uit, maar ik veronderstel dat de auteur een verhaal heeft opgesteld dat past bij de mogelijheden van die teken-AI. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 1 uur terug, Theodoor zei: Eens een typisch Vlaamse strip proberen: Suske en Wiske Op het kerkhof waar Willy Vandersteen begraven ligt, klinkt nu een spookachtige lach. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
fazerco Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 Ik had Bruno brazil nog gedaan. Het werd het Braziliaanse team. Quote
Madam Kito Posted June 18, 2022 Posted June 18, 2022 1 uur terug, Peter Motte zei: Het ziet er echt goed uit, maar ik veronderstel dat de auteur een verhaal heeft opgesteld dat past bij de mogelijheden van die teken-AI. Hij gebruikte een ander programma, zijnde midjourney : https://www.facebook.com/hashtag/midjourney dat ding maakt echt heel goede dingen, alhoewel het momenteel vooral perfect is voor horror. Iemand moet heel dringend een film maken gebaseerd op die ontwerpen. Of een album van Storm. Quote
Recommended Posts