cinco Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 enkele voorbeelden van titels die regelmatig in lijstjes voorkomen Quote Link to comment
mojo Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 Ik heb er maar enkele gezien en het is lang geleden, maar deze is me altijd bijgebleven. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
mojo Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 En het is niet echt een anime pur sang, maar deze vond ik ook altijd heel tof Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Tanuki Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 Ghibli studios is moeilijk te kloppen... Porco Rosso, Mononoke hime, my neighbour Totoro, Spirited Away, Hotaru no haka, Kaguya hime, Kiki's delivery service,... Van hen is deze volgens mij de topper: Niettemin denk ik dat op dit moment deze mijn favoriet is. Geen Ghibli maar CoMix Wave. Quote Link to comment
Heuvelaar Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 Dan grijp ik inderdaad ook terug naar werk van Studio Ghibli (vooral Grave of the Fireflies en Totoro) en Makoto Shinkai. Quote Link to comment
feli Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Het meeste van Ghibli is natuurlijk hors categorie. Maar mijn al time favoriet blijft met grote voorsprong 'Akira'. Ik herinner met dat rond mijn 16-17 jaar het uit was met mijn toenmalig lief. Opeens stond ze toch opnieuw aan onze deur. Ik had net de VHS van Akira gaan kopen in de Free Record Shop en wilde die toen onmiddellijk bekijken. Dus deed ik haar meekijken. Lang verhaal kort, het is niet meer goed gekomen tussen ons. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/ Link to comment
TDPB Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 2 uren geleden, feli zei: Het meeste van Ghibli is natuurlijk hors categorie. Maar mijn al time favoriet blijft met grote voorsprong 'Akira'. Een paar weken nog eens bekeken. Dat is tegenwoordig een historische film, want het speelt zich af in ons verleden. Allez ja, toch qua datum. Maar het blijft een geweldig stukje animatie. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Deze vond ik een hele leuke. Heeft me de nog betere manga leren kennen. Quote Link to comment
Kobus Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Misschien weinig origineel maar mijn all-time favourite is Spirited Away en Your Name met Wolf Children als goede derde. Quote Link to comment
Bonte Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Spirited Away uiteraard, ik heb die nu al zoveel keer gezien. Your Name, Akira en dan Ghost in the shell Redux, ik moet de originele nog bekijken, schande, ik weet het. Quote Link to comment
feli Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Ghost in the shell heeft wel een fantastische soundtrack. Luister ik super veel naar. Tanuki 1 Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/ Link to comment
cinco Posted June 29, 2022 Author Share Posted June 29, 2022 Dat Your Name als relatief recente film er in geslaagd is om bij velen een stevige plaats in hun top te bemachtigen... straffe prestatie. Quote Link to comment
Bonte Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 6 uren geleden, feli zei: Ghost in the shell heeft wel een fantastische soundtrack. Luister ik super veel naar. Beste soundtrack ever, als we die nog eens bekijken is het half voor de anime, half voor de muziek. Jammer dat die nieuwe 3D dingen van Ghost in the shell zo bagger zijn, het lukt me niet 1 aflevering uit te kijken. De live action film vond ik dan weer wel leuk om te zien al voegde het niets toe. Quote Link to comment
Recommended Posts