Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

8 minuten geleden, Martin zei:

De reacties laat ik aan de bestemmeling of Kontiki over.

 

De reacties van deze personen laat ik dus hier aan henzelf over.

Gelieve dus uw commentaren aan hen te richten. Zelf heb ik in deze reeds meer dan genoeg inbreng gehad. Alhoewel er steeds kwallen zijn die laffe commentaar richten aan de  brenger van het - of - dit nieuws. Indien dat zo is, was dit de laatste keer wat mij betreft om klaarheid te scheppen. Zowel hier of enigerlei bericht in de toekomst. 

Echter, indien zij deze betreffende hun reeds gepleegde wederwoord hier niet willen toonbaar maken, is dat hun hun goed recht.

Maar het bewijst wel mijn gelijk.

Martin, sorry, maar je bent me helemaal kwijt. Voor mij komt dit stuk over Eric Kriek out of the blue hier ineens te staan. Hetgeen er staat kan ik wel ontcijferen, maar ik zoek naar de context waarom je het hier plaatst? Naam en toenaam interesseren me niet. Voor mijn gevoel heb ik ergens iets gemist.

Link naar reactie

Op mijn eigen Facebookpagina post ik regelmatig berichten om specifieke updates te promoten. Voor het interview met Erik Kriek heb ik zijn nogal straffe uitspraak over het huidige Nederland geciteerd. Daarna kwamen bovenstaande commentaren die gericht waren naar Erik Kriek. Omdat het nog altijd mijn vriendelijk bedoelde Facebookpagina is, heb ik die commentaren verwijderd. Die horen niet thuis op mijn pagina. Nu post Martin ze gewoon hier. Wat jullie of het forum hiermee te maken heb, begrijp ik ook niet, maar ik kan het wel plaatsen.

Link naar reactie

Gisteren er nog de ontwikkelaar op aangesproken. Het blijft een complexe site om volledig te herbouwen. Het is ook hun grootste project ooit. Voor onze nieuwe, bijkomende troef is bovendien meer tijd (en nog een paar duizend euro extra) nodig, maar die wordt pas in een tweede fase gelanceerd. Liever meteen juist dan iets waar ik sowieso terechte commentaar op ging krijgen. 

Momenteel is het nog niet concreet genoeg qua timing om er een datum op te plakken, maar ik hoop echt ergens in januari te kunnen starten. De beleving wordt - ook voor mij - volledig anders, rijker ook hoop ik, maar met dezelfde aanpak qua inhoud. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Martin zei:

 

Ik begrijp je, JPAR. Echter is het niet aan mij om anderen hun commentaar te herpubliceren.

Je kent mij: recht voor de raap en onvervaard.

Maar ik ben vroeger al bestreden geweest omdat ik commentaar van anderen herhaalde, want dat was blijkbaar hun uniek recht.

Dus kan ik je tussen pot en pint héél veel wijzer maken, niet alleen over dit onderwerp, maar dan moeten we wel eerst eens afspreken.

Alaaf!

Ah. Ok.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Koen zei:

Slimme zet van Silvester met die 444 genummerde exemplaren van Gung Ho maar ik zal het toch niet dubbel aanschaffen.  Spijtig dat ik nog wat zal moeten wachten maar ik begrijp het (een klein beetje).

Ik zal het ook niet dubbel aanschaffen en dus moeten wachten. 

 

En het is alleen een slimme zet als die 444 exemplaren ook verkocht raken. En dat betwijfel ik, zo bekend is die serie en de makers ervan nu ook weer niet dat er zoveel mensen 100 euro voor neer gaan tellen, althans in mijn inschatting.

Link naar reactie
17 uren geleden, Tweetie zei:

Waarom zou het iets uitmaken wie de uitgever is? In de winkel en in recensie kun je zien hoe het boek er uit ziet en wat er in staat en dan maakt de uitgever niets uit, tenzij het een uitgever is die zo klein is dat hij niet in de schappen komt te liggen. 

 

En waarom zou je de serie nu wel oppikken? Bij Gorilla kon je de delen oppikken voor 15 Euro per stuk en nu moet je in een keur 100 Euro neertellen voor een box met drie delen. De drempel lijkt me nu juist aanzienlijk hoger te liggen dan de eerste keer dat de serie werd uitgegeven. 

Voor mij geldt dat ik nieuwe uitgevers omarm, maar nooit instap op langdurige series. Mijn vertrouwen in stripland is als gevolg van menig nooit afgeronde strips helaas niet zo groot. Maar ik vermoed dat wij langs elkaar heen praten. We zullen het gaan zien. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, De Hollander zei:

Voor mij geldt dat ik nieuwe uitgevers omarm, maar nooit instap op langdurige series. Mijn vertrouwen in stripland is als gevolg van menig nooit afgeronde strips helaas niet zo groot. Maar ik vermoed dat wij langs elkaar heen praten. We zullen het gaan zien. 

Ik vind zelf niet afgeronde series niet zo belangrijk, er zijn genoeg series waar ik zelf mee gestopt ben. 

 

Ik ben het er wel mee eens dat Silvester z'n series af lijkt te willen maken, als ze zelfs iets als Kobijn afmaken, wat per saldo waarschijnlijk zelfs geld kost. 

Link naar reactie

Vanaf 1 januari zijn er helaas weer wat prijsstijgingen bij Ballon Media. Voor albums die nu 6,95 euro kosten* betaal je vanaf volgende week 7,50 euro. Canardo stijgt van 12,95 naar 13,95 euro.

 

*Het gaat gelukkig niet om àlle reeksen van Ballon, wel om: Agent 212, De Blauwbloezen, Filip & Mathilde, G. Raf Zerk, Kinky & Cosy, Lucky Luke, Natasja, De Psy, Rataplan, Robbedoes (de reguliere reeks), Robbedoes Special, Sammy (de albums van jean-Pol), Theodoor Cleysters, Voetbalgek, Vrouwen in 't Wit, Wielergek en Yoko Tsuno.

Link naar reactie

Op zich is dat allemaal niet veel natuurlijk, maar wel als je begint op te tellen.  Voor sommige reeksen vond ik 6,95 € al op het randje ... Nuja, weinig aan te doen.  Eens om de zoveel tijd gaan prijzen omhoog, dat is nu eenmaal zo.

Een -toegegeven- domme vraag:  Dus ook bestaande albums (bv. Robbedoes regulair) zijn vanaf dan duurder?  Niet enkel wat vanaf dat moment nieuw uitkomt, toch?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
21 minutes ago, esteban² said:

Op zich is dat allemaal niet veel natuurlijk, maar wel als je begint op te tellen.  Voor sommige reeksen vond ik 6,95 € al op het randje ... Nuja, weinig aan te doen.  Eens om de zoveel tijd gaan prijzen omhoog, dat is nu eenmaal zo.

Een -toegegeven- domme vraag:  Dus ook bestaande albums (bv. Robbedoes regulair) zijn vanaf dan duurder?  Niet enkel wat vanaf dat moment nieuw uitkomt, toch?

nee alles- t gaat om de aard van het goed dat wordt verkocht- boeken zijn belastbaar voor de btw tegen t lage tarief (vanaf 1-1-2019 9% in Nl). ongeacht dus of t oude of nieuwe boeken zijn

Link naar reactie
36 minuten geleden, sanderg zei:

nee alles- t gaat om de aard van het goed dat wordt verkocht- boeken zijn belastbaar voor de btw tegen t lage tarief (vanaf 1-1-2019 9% in Nl). ongeacht dus of t oude of nieuwe boeken zijn

Ik had het eigenlijk over de prijsstijging bij Ballon Media zélf.  Die staat daar los van, toch?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Een -toegegeven- domme vraag:  Dus ook bestaande albums (bv. Robbedoes regulair) zijn vanaf dan duurder?  Niet enkel wat vanaf dat moment nieuw uitkomt, toch?

 

Oude en nieuwe albums.

Link naar reactie

Ar-Men zal pas in kwartaal 2 verschijnen. De uitgevers zijn wat pagina's aan het selecteren van hun nieuwe fonds voor onze volgende update.

Volgens wat ik her en der van hen zag, is er ook interesse voor een vertaling van bijvoorbeeld Shaolin Cowboy van Geof Darrow.

 

 

sc1.jpg

Link naar reactie
11 uren geleden, Kontiki zei:

Ar-Men zal pas in kwartaal 2 verschijnen. De uitgevers zijn wat pagina's aan het selecteren van hun nieuwe fonds voor onze volgende update.

Volgens wat ik her en der van hen zag, is er ook interesse voor een vertaling van bijvoorbeeld Shaolin Cowboy van Geof Darrow.

 

 

sc1.jpg

:e010: :e010: Ho, Geof Darrow. Die zag ik niet aankomen. Alleszins smaakvolle én heel diverse keuze!

Link naar reactie

Wat ik persoonlijk nog mis op DSS.be is een duidelijke en handige release-lijst.  Niet per uitgeverij, niet een wekelijkse opsomming van wat verschenen is, maar een complete lijst gesorteerd op datum met alle komende releases in een overzichtelijk schema.  Die zal uiteraard constant bijgewerkt moeten worden. Ontzettend benieuwd naar de nieuwe site!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Dat ga je helemaal zelf kunnen instellen zoals je het wil, al blijft elke te verschijnen titel wel onder voorbehoud met soms verschillen tussen Vlaanderen en Nederland. Maar net verschenen strips zal je zelf kunnen raadplegen volgens je eigen favoriete parameters.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...