Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

Ik denk dat men daar beter af blijft. Eerst maar eens zien of die reeks niet voortijdig wordt stopgezet in het Frans zoals bijvoorbeeld ook gebeurde met Reculés vorige reeks Duizend en Meer Nachten. Persoonlijk heb ik liever dat men niet begint aan een vertaling als de voltooiing ervan al in het Frans te onzeker is. Alhoewel er dit jaar een tweede album en in 2019 nog eens twee albums gepland staan. Afwachten maar.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Na de zomer denk ik. Ik weet niet welke maand, maar toch zeker dit najaar. De eerste twee albums worden heruitgegeven in een gebundelde uitgave als een nieuw deel 1 en het nieuwe Franse deel, dat bijna even dik is als de twee eerste oorspronkelijke delen, verschijnt op hetzelfde formaat als een nieuw deel 2. Zo gebeurde het ook in het Frans.

Wie enkel het vertaalde vervolg wil lezen, kan zijn aankoop dus beperken tot dat tweede deel. Ben je nog mee?

Link naar reactie

Giardino is de eigenaar van zijn eigen (vertaal)rechten. Ballon wilde het wel doen, maar Giardino beslist daarover. En hij was zeer tevreden over Saga's uitgave van Fatale Vakanties waardoor hij voor die uitgeverij koos.

 

Bij mijn weten zijn er nog vage plannen voor andere albums van Giardino, maar nog niet concreet genoeg.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Kontiki zei:

Giardino is de eigenaar van zijn eigen (vertaal)rechten. Ballon wilde het wel doen, maar Giardino beslist daarover. En hij was zeer tevreden over Saga's uitgave van Fatale Vakanties waardoor hij voor die uitgeverij koos.

 

Bij mijn weten zijn er nog vage plannen voor andere albums van Giardino, maar nog niet concreet genoeg.

Bedankt voor de info.

Link naar reactie

Bij de stripspeciaalzaak.be zijn ze het daar niet mee eens:

Quote

Vorig jaar voorspelden we deze reeks een grote toekomst en daar zijn we nog steeds van overtuigd.

Deel 1 en 2 zijn in elk geval in het Nederlands vertaald door Casterman. Volgens mij lopen ze daar in nogal eens wat maanden achter met de Nederlandse uitgaven (afgaande op Parijs zien... deel 2 dan) dus deze zou er ook nog wel eens kunnen komen.

Link naar reactie

Holly Ann heb ik een kans gegeven, maar het ontbrak die reeks toch aan voldoende kwaliteit om verder te doen. Ik ben een sucker voor sfeer: als strips mij meenemen naar een andere tijd en plaats ben ik verkocht. Maar Holly Ann slaagde er niet in mij mee te nemen naar New Orleans. Ik had voortdurend het gevoel dat ik stukken decor zou omstoten als ik er ronddwaalde. De tekenaar was ook te lui om zijn straten te vullen met mensen. Van zodra ik dat in de smiezen had begon het keihard op mijn zenuwen te werken.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 uren geleden, Daedalus zei:

noteer...

Beter in agenda noteren wanneer er reeksen gaan afgewerkt worden i.p.v. nieuwe series of one shots in de markt te zetten.. Lees 3 Wensen, Koning v/d apen, Azimuth, Servitude, Narrenschip en Matteo om er maar enkele te noemen, en dan vergeet ik er nog om te noemen.

Link naar reactie
1 uur geleden, hego zei:

Beter in agenda noteren wanneer er reeksen gaan afgewerkt worden i.p.v. nieuwe series of one shots in de markt te zetten.. Lees 3 Wensen, Koning v/d apen, Azimuth, Servitude, Narrenschip en Matteo om er maar enkele te noemen, en dan vergeet ik er nog om te noemen.

Helemaal eens.

Gelukkig gisteren weer delen kunnen kopen van Carthago, Carhtago Adventures en Alice Matterson. Heerlijk!!!

Link naar reactie
50 minuten geleden, Hardcover zei:

 

056DC388-6871-4F34-9695-3E01E9B30A96.jpeg

 

Dit is het affiche van een verkooptentoonstelling bij Barbier&Mathon, niet van een een nieuw album bij mijn weten.

Er zijn inmiddels vier albums van Gus in het Frans verschenen (Happy Clem was de meest recente), waarvan slechts de eerste twee in het Nederlands werden vertaald. Geloof helaas niet dat er sprake van is dat de andere twee delen ook op korte termijn vertaald zullen worden (misschien ook omdat uitgeverij Oog&Blik werd overgenomen).

Link naar reactie
37 minuten geleden, JJL zei:

Bovenstaande is blijkbaar de cover van een Gus integrale die Barbier&Mathon (in zwartwit) heeft uitgegeven:

https://barbiermathon.com/dotclear/index.php?post/2018/04/19/Intégrale-GUS-de-Christophe-Blain2

 

De originele pagina’s zijn behoorlijk aan de prijs (EUR 8.000/10.000), maar er zijn er al heel wat verkocht.

 

Kijk, dat vind ik dus overdreven. 

Let op, ik ben blij dat Blain dat krijgt en ik ben ook fan van hem maar dat is het toch ook weer niet waard als we eerlijk zijn. Zo'n "naam" is Blain nu toch ook weer niet.

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Bij ons beslist niet, in het Frans betekent hij wel wat. Van de twee delen van zijn  politieke strip Quai d'Orsay raakten samen meer dan een half miljoen (!) strips verkocht en het werd verfilmd. Momenteel maakt hij op scenario van Joann Sfar een hommageverhaal in twee delen van Blueberry waarrond ook wel een en ander aan media-aandacht zal volgen als het deze herfst verschijnt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...