Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Geruime tijd geleden werd hier meegedeeld dat L'incroyable histoire de Benoît-Olivier (origineel heet Bine) van oa Steven Dupré geen vertaling zou krijgen.  Vandaag zag ik toevallig een hele stap exemplaren liggen bij de Standaard Boekhandel afdeling binnen de Fun, waarvan de covertekening mij meteen opviel.  "Dat is Dupré!"  En inderdaad, zijn naam stond op de voorkant.  Helaas moest ik heel dringend door en nu ben ik de naam vergeten.  Het heette ook Bine, geloof ik.  Het verhaal kwam uit 2014, deze vertaling uit 2018 volgens de sticker.  En de uitgeverij was mij onbekend.  Geen enkele webshop heeft hem en ook via de SSZ kan ik er niets over terugvinden.  Iemand die meer weet?  Hebben wij met z'n allen deze release compleet gemist? :o

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, linthout zei:

Er zijn blijkbaar drie delen van! (in het Frans toch)

Wat vreemd! Nooit van gehoord.

Volgens Bd.net zijn deze alle 3 in het Frans al uitverkocht. Op stripinfo.be staan 2 delen in het Frans aangegeven, maar ook niks over vertalingen. Aangezien Kontiki hier niet meer post, zullen we moeten hopen dat Steven zelf meeleest en wat info geeft zeker?

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur terug, blacktiger zei:

Bedoelen jullie dit album. Is inderdaad te verkrijgen in de Standaard Boekhandel en werd uitgeven door Kennes. 

bolle 2.jpg

bolle1.jpg

Puik staaltje striponderzoek. Hoe ben je daar op gekomen? Nu, Bine of Bolle, stripinfo noch De Poort kennen het. Ongelofelijk toch dat er nu nog zaken kunnen verschijnen die niet worden gecommuniceerd naar Stripspeciaalzaak...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Bolle, dat was 't in 't Nederlands. Ik kon er niet meer opkomen. :) 

 

Er is nochtans niets ingewikkeld aan hoor ...

Origineel heet het Bine, voor de Canadese markt.  Het is gebaseerd op de gelijknamige jeugdboeken van Daniel Brouillette.  In Frankrijk werd de reeks-titel gewijzigd naar L'incroyable histoire de Benoît-Olivier.  Het eerste album verscheen in 2014.  Volgens eerdere berichten zou deze geen Nederlandse vertaling krijgen.  Nu ligt hier alsnog, onaangekondigd en geheel onverwacht, plots een vertaling in de winkel.  En niemand was er van op de hoogte, straf.

Ik was sowieso van plan hem te gaan (laten) halen en de cover hier te posten.  Blij dat ik deze uitgave wat bekendheid kunnen geven heb via deze weg.  Ik hoop namelijk ook op de rest. ;) Kopen hé, hastn.

Het origineel:

image.png.0c0bea6800eb34ad5ca0435d99e5908e.png

 

De uitgave in Frankrijk:

image.thumb.png.5cbe7cb68efd4464897dc35215290d25.png

image.thumb.png.9a424d2a209ccb408e4e2091626feb93.png

image.thumb.png.668d170912ae047dc06c7043a29d4ed3.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

48426854_1958297747573195_3041648963754131456_n.thumb.jpg.73e1ffe3a8f63de62fb0009a5ef108bc.jpg

 

Franse zwart/wit integrale van Choc gespot.

 

Résumé : On ne présente plus M. Choc, insaisissable et redoutable maître du crime aux plans retors et imprévisibles créé par Will et Rosy. Pourtant, on ne sait presque rien à son sujet. D'où vient-il ? Quels événements ont infléchi sa destinée ? Cette intégrale en noir et blanc des « Fantômes de Knightgrave », qui comprend le triptyque complet - dont le troisième tome inédit - réalisé par Stéphan Colman et Éric Maltaite, dévoile autant qu'elle rend hommage à l'un des plus fameux vilains de la bande dessinée franco-belge. Une édition collector tirée à 1 500 exemplaires.

 

 

 

Link naar reactie

Hallo allen, ten eerste beste wensen.

 

Ik was gister in het Belgisch Stripcentrum en zag daar in de stripwinkel de integrale van Lucky Luke liggen. Deel 1 en deel 2.

Helaas alleen in het Frans. Waarom wordt deze reeks niet in het NL vertaald? Enorm bekend reeks dus er moet toch genoeg animo voor zijn? 

Ik heb nu die complete Morris/Goscinny box (gele van Lucky Luke) maar deze is natuurlijk maar op een kleiner formaat (A5). Die integrale uitgaven zouden een mooie toevoeging zijn aan mijn collectie gezien ze wel op een normaal lees: groot/groter formaat  gedrukt worden.

 

lucky-luke-l-integrale-tome-3-9782800174938_0.jpg.16f7b563ec6469bf52d58b250db1d58b.jpg

 

 

 

Link naar reactie

ik dacht ooit eens gelezen te hebben op stripspeciaalzaak.be dat ze deze integrales niet in het Nederlands zullen uitbrengen. Met als voornaamste motivatie het feit dat ze een paar jaar geleden zijn gestart met een heruitgave van alle individuele albums in ons taalgebied. En dat ze wellicht dus daarmee al de potentiële nieuwe lezers hebben aangetrokken.

 

Wel spijtig inderdaad dat we hierdoor de dossiers niet in het Nederlands te lezen zullen krijgen.

Link naar reactie
4 uren geleden, Martin Van K zei:

ik dacht ooit eens gelezen te hebben op stripspeciaalzaak.be dat ze deze integrales niet in het Nederlands zullen uitbrengen. Met als voornaamste motivatie het feit dat ze een paar jaar geleden zijn gestart met een heruitgave van alle individuele albums in ons taalgebied. En dat ze wellicht dus daarmee al de potentiële nieuwe lezers hebben aangetrokken.

 

Wel spijtig inderdaad dat we hierdoor de dossiers niet in het Nederlands te lezen zullen krijgen.

Ik denk dat het potentiële nieuwe publiek niet de kopers van integrales zijn. En de kopers van integrales zullen niet zo snel hun eerste drukken ruilen voor de nieuwe uitgave van de individuele albums, maar de integrale met een goed dossier zullen ze dan weer wel zien zitten. Volgens mijn een verschillend publiek, maar ik kan het natuurlijk ook volledig fout hebben.

Link naar reactie
23 uren geleden, The Alderwood zei:

Weet iemand of deze vertaald worden?

 

IMG_5188.thumb.jpg.26ad2f19bbac4e815cbf0514f3e835e0.jpg

 

Die rechtse is nogal onduidelijk: 3 reveries

Ik moest de cover opzoeken en nogmaals kijken, dacht dat het om Double 7 ging. Maar het is dus onderstaande. Wel een apart dingetje, lijkt weinig vertaling nodig te hebben:

 

Link naar reactie
Op 4/1/2019 om 16:31, Martin Van K zei:

ik dacht ooit eens gelezen te hebben op stripspeciaalzaak.be dat ze deze integrales niet in het Nederlands zullen uitbrengen. Met als voornaamste motivatie het feit dat ze een paar jaar geleden zijn gestart met een heruitgave van alle individuele albums in ons taalgebied. En dat ze wellicht dus daarmee al de potentiële nieuwe lezers hebben aangetrokken.

 

Wel spijtig inderdaad dat we hierdoor de dossiers niet in het Nederlands te lezen zullen krijgen.

 

Op 4/1/2019 om 21:17, pedem zei:

Ik denk dat het potentiële nieuwe publiek niet de kopers van integrales zijn. En de kopers van integrales zullen niet zo snel hun eerste drukken ruilen voor de nieuwe uitgave van de individuele albums, maar de integrale met een goed dossier zullen ze dan weer wel zien zitten. Volgens mijn een verschillend publiek, maar ik kan het natuurlijk ook volledig fout hebben.

Bedankt voor de informatie! Logisch maar wel zeer spijtig dat zo'n mooie integrale ons wordt ontnomen. 

Link naar reactie
4 hours ago, JPAR said:

€56,50????

 

On 1/5/2019 at 4:22 PM, Ambreville said:

FF550BC8-99E1-47F4-A6EC-967317E53978.thumb.jpeg.61d66c4800920e45be05008d9f209430.jpeg

 

deze net gevonden in de nieuwe folder van Ballon. Weet er iemand uit de Franse versie of deze de dossiers opnemen of een dossier hebben?

Weten jullie misschien of dit op een groter formaat is of de normale Europese grootte?

 €56,60 voor 6 albums is niet slecht. Het in een keer betalen is het probleem 😅

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...