Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

6 uren geleden, Kontiki zei:

Bij ons beslist niet, in het Frans betekent hij wel wat. Van de twee delen van zijn  politieke strip Quai d'Orsay raakten samen meer dan een half miljoen (!) strips verkocht en het werd verfilmd. Momenteel maakt hij op scenario van Joann Sfar een hommageverhaal in twee delen van Blueberry waarrond ook wel een en ander aan media-aandacht zal volgen als het deze herfst verschijnt.

 

Ach god, ja, nu je het zegt...

Toch...

Link naar reactie
18 uren geleden, Kontiki zei:

Momenteel maakt hij op scenario van Joann Sfar een hommageverhaal in twee delen van Blueberry waarrond ook wel een en ander aan media-aandacht zal volgen als het deze herfst verschijnt.

Van dit soort berichten word ik bang. Hommageverhalen van klassiekers zijn altijd teleurstellend, ook als ze door Blain en Sfar gemaakt worden. Hetzelfde niveau halen als het origineel is onmogelijk. Dus wordt er geprobeerd om er iets over the top grappig van te maken. Wat doorgaans geforceerd overkomt. Ik kan mij alleszins geen geslaagde hommage voor de geest halen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

imbattable.thumb.jpg.27414116dc34974ffb64669459d0ebdd.jpg

 

Afgelopen woensdag verscheen er een digitale Engelse vertaling van Imbattable. Supertof, want nu kan ik 'm dus lezen. Maar ik geef m'n geld liever uit aan papieren uitgaven, en ik had een hoopje dat deze bij de aankondigingen van vorige week zou zitten. Helaas niet! Maar ergens denk ik: dat kan toch niet lang meer duren? Deze moet toch haast wel vertaald worden? Het is Dupuis, het is behoorlijk origineel, het is voor alle leeftijden, en het is erg leuk. Hopelijk gauw ook in het Nederlands ☺️

Hier is een preview van 8 pagina's van de Engelse vertaling. En even een pagina om een beeld te krijgen.

 

imbatt.thumb.jpg.710af24fc2a4c54b3d9171bbd627590b.jpg

Link naar reactie
56 minuten geleden, eriktex zei:

Staat al maanden in de Eppo...

Geweldig, ik had geen idee!

Dankjewel!

Iemand vertelde me in een bericht dat het eerst in Eppo stond als Kaderman. Maar nu, op verzoek van de auteurs, als Imbattable. Hopelijk komt er een albumuitgave!

 

Ik krijg nog mail van Eppo, ik denk omdat ik weleens twee van die verzamelboxen heb besteld (ik kocht de Eppo van 2009 tot begin 2011), maar het is me volledig ontgaan dat deze strip in het blad staat.

Link naar reactie

Ja ik vind Kaderman ook een leuke naam. Ik kan één reden bedenken waarom ze de Franse naam willen houden, en dat is omdat het zo eigenlijk net als de Amerikaanse superhelden is die bijna iedereen onder de originele namen kent.

 

Overigens is het voor de Engelse vertaling duidelijk niet gelukt de Franse naam te houden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 24/9/2018 om 22:00, Bokma zei:

imbattable.thumb.jpg.27414116dc34974ffb64669459d0ebdd.jpg

 

Afgelopen woensdag verscheen er een digitale Engelse vertaling van Imbattable. Supertof, want nu kan ik 'm dus lezen. Maar ik geef m'n geld liever uit aan papieren uitgaven, en ik had een hoopje dat deze bij de aankondigingen van vorige week zou zitten. Helaas niet! Maar ergens denk ik: dat kan toch niet lang meer duren? Deze moet toch haast wel vertaald worden? Het is Dupuis, het is behoorlijk origineel, het is voor alle leeftijden, en het is erg leuk. Hopelijk gauw ook in het Nederlands ☺️

Hier is een preview van 8 pagina's van de Engelse vertaling. En even een pagina om een beeld te krijgen.

 

imbatt.thumb.jpg.710af24fc2a4c54b3d9171bbd627590b.jpg

Staat in Eppo!

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...