Yncke Posted February 8, 2023 Share Posted February 8, 2023 Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ? Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel mag zich de winnaar van het grote feestmalentoernooi noemen! A La grande traversée 1975 p.44 Prologtec B En dus ga ik een Nero indienen. Dat is wel geen gemakkelijke keuze, wegens veel te veel keuze. Ook al eindigen opvallend meer albums dan verwacht niet met de traditionele wafelenbak. En ik was helemaal vergeten dat er een album is met wafels op de cover. Maar uiteindelijk ga ik voor de laatste prent uit De Blauwe Woestijn. Gewoon omdat er ook andere personages van Sleen opstaan en het gepubliceerd is in het jaar dat Nero 50 jaar oud was. TDPB yncke.be Link to comment
Rik Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Nero!!!! Omnia mutantur nihil interit Link to comment
sanderg Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Mooie finale! toch voor Asterix gestemd... ik vind persoonlijk dat een 'wafelenbak' minder een 'feestmaal' lijkt te zijn dan een royale maaltijd met veel vlees zoals afgebeeld bij Asterix. Zoals het mij voorkomt is een 'wafelenbak' (is dat eigenlijk een daadwerkelijk begrip in Vlaanderen?) eerder een soort verjaardagspartijtje in de overtreffende trap (compleet met een (verjaardags)taart https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Ambreville Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 De liefde van Obelix voor het zwijn gaat recht naar de maag! Nero is een leuke tekening, maar ik zou geen wafels durven eten gemaakt door een pijprookster die gekend is om haar assen overal achter te laten. Link to comment
cinco Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 47 minuten geleden, sanderg zei: een 'wafelenbak' (is dat eigenlijk een daadwerkelijk begrip in Vlaanderen?) Link to comment
sanderg Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 28 minuten geleden, cinco zei: wat leuk! Het begrip was mij echt totaal onbekend. Kunnen we niet een keer een getekende reep wafelenbak organiseren? SPeeDy 1 https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
TDPB Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 4 uren geleden, sanderg zei: Mooie finale! toch voor Asterix gestemd... ik vind persoonlijk dat een 'wafelenbak' minder een 'feestmaal' lijkt te zijn dan een royale maaltijd met veel vlees zoals afgebeeld bij Asterix. Zoals het mij voorkomt is een 'wafelenbak' (is dat eigenlijk een daadwerkelijk begrip in Vlaanderen?) eerder een soort verjaardagspartijtje in de overtreffende trap (compleet met een (verjaardags)taart Jamaar, die Galliers eten altijd everzwijn, vis en wijn. Dat is hun dagelijkse menu. Terwijl iedereen weet dat het pas feest is als er taart op de tafel staat! esteban² 1 Link to comment
TDPB Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 En mag ik erop wijzen dat die vis eruitziet alsof ze rauw geserveerd wordt. Niet eens ontdaan van kop en graten. Wedden dat er bij die zogezegde feestmalen in het Gallische dorp af en toe een dode viel die stikte in een visgraat? Link to comment
esteban² Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Heerlijk versgebakken wafels, een feestelijke taart met 50 bovenop, koffie in 't zondagse servies, bubbels, een hele kist wijn, (vermoedelijk) cognac, gelukkig ook limonade, gezelligheid ... als dát geen feestelijk moment is! Het stond voor mij bij de nominaties reeds vast, deze Nero mag winnen. Mooi geheel met verschillende kleine charmante of grappige tafereeltjes, ... de letter-patronen die het EINDE aangeven op de stoelen, dat maakt het helemaal af. Een waar plezier om naar te kijken. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sanderg Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 29 minuten geleden, TDPB zei: Jamaar, die Galliers eten altijd everzwijn, vis en wijn. Dat is hun dagelijkse menu. Terwijl iedereen weet dat het pas feest is als er taart op de tafel staat! Kan zijn - ik geef toch de voorkeur aan een hartige maaltijd Die vis zou ik laten staan overigens. Het zwijntje daarentegen zou er zeker ingaan En tja... ik ben niet van de wijn en/of de bubbels. Die kroezen bij Asterix lijken te duiden op mede of iets dergelijks (bier bestond nog niet)... doe mij dat maar dan https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Waldorf Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Hmmmm wafels... Rik 1 Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Ambreville Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 4 hours ago, cinco said: Nog nooit gehoord of gezien, buiten Nero-evenementen. Link to comment
cinco Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 12 minuten geleden, Ambreville zei: Nog nooit gehoord of gezien, buiten Nero-evenementen. Scouts doen dat toch constant. Link to comment
cinco Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Deze scène kan je op locatie perfect gaan nabootsen, want in de woning van Nero (het oude tramstation van Hoeilaart) kan je ook effectief wafels (en taart) gaan eten. Link to comment
JPAR Posted February 10, 2023 Share Posted February 10, 2023 Dit is denk ik het einde voor Nero Link to comment
esteban² Posted February 11, 2023 Share Posted February 11, 2023 Dubbel pech voor Nero. Niet echt gekend in Nederland én de aanwezigheid van een flinke horde Asterix-fans alhier. Absoluut niets tegen prentje A, 'k vind het alleen maar gewoontjes. Geen partij voor de wafelenbak als je 't mij vraagt. Maar je vraagt het mij niet. Komaan Nero! *fingers crossed* STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Yncke Posted February 11, 2023 Author Share Posted February 11, 2023 Waren het de simpele boterhammekes geweest, dan had Asterix mijn stem gekregen. Maar in dit duel heb ik 't meer voor de wafelenbak. Vooral omwille van de grote afwisseling van wat er zo allemaal te drinken valt. yncke.be Link to comment
SPeeDy Posted February 11, 2023 Share Posted February 11, 2023 Om op het idee van sanderg door te gaan: afspraak in Hoeilaart voor een wafel met getekende repers? Gaat iets makkelijker worden dan ergens een everzwijnfestijn te vinden denk ik. Yncke and Waldorf 2 Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Prologtec Posted February 11, 2023 Share Posted February 11, 2023 Valt wel mee: Vooral in de Ardennen zijn er heel wat streekgerechten rond everzwijn. Woinic: het grootste everzwijn ter wereld: Als er één selfie is die je niet mag missen, dan is het deze wel. https://www.ardennes.com/nl/de-bestemming/het-culturele-erfgoed-dat-u-gezien-moet-hebben/winic/ 7 uren geleden, Yncke zei: Waren het de simpele boterhammekes geweest, dan had Asterix mijn stem gekregen. Maar in dit duel heb ik 't meer voor de wafelenbak. Vooral omwille van de grote afwisseling van wat er zo allemaal te drinken valt. Waarschijnlijk staat alles op tafel, wat er toen voor handen was ten tijde van Asterix. https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
Werner Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 Op 10/2/2023 om 13:37, sanderg zei: Die vis zou ik laten staan overigens. "WAT? Beweer je dat mijn vis niet vers is misschien?" (Kostunrix of hoe hij tegenwoordig in de nieuwe vertaling ook heet...) http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Yncke Posted February 13, 2023 Author Share Posted February 13, 2023 On 2/11/2023 at 10:13 PM, Prologtec said: Waarschijnlijk staat alles op tafel, wat er toen voor handen was ten tijde van Asterix. Geen geitenmelk? Geen mede? yncke.be Link to comment
sanderg Posted February 13, 2023 Share Posted February 13, 2023 1 uur terug, Werner zei: "WAT? Beweer je dat mijn vis niet vers is misschien?" (Kostunrix of hoe hij tegenwoordig in de nieuwe vertaling ook heet...) Ik zou niet durven Maar hij lijkt me ongebakken/ ongeroosterd/ ongewokt whatever.. Rauwe vis eten we in Nederland wel (haring), maar deze zien er niet als haringen uit https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tanuki Posted February 15, 2023 Share Posted February 15, 2023 Ze mogen al blij zijn dat er geen hákarl of surstömming op het menu staat... Yncke 1 Link to comment
Prologtec Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Ondertussen toch gelijk. https://www.2dgalleries.com/profile/KimSt Link to comment
esteban² Posted February 16, 2023 Share Posted February 16, 2023 Waar blijven de ik-kom-één-keer-per-jaar-toevallig-online-om-één-beslissende-stem-uit-te-brengen accounts? STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sporoi Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 7 uren geleden, esteban² zei: Waar blijven de ik-kom-één-keer-per-jaar-toevallig-online-om-één-beslissende-stem-uit-te-brengen accounts? Hier ben ik al!! Zoals ik in het beginne ergens geschreven had is dit een eindstrijd tussen een Nero en Asterix geworden. 2 series met in hun DNA everzwijn- en wafelfestijnen . Voorlopig (7.20 uur) ben ik op de wip. Duizelig van de "absolute macht" ben ik momenteel! Na grondig beraad mijn stem uitgebracht: ik kies voor de Franse onderburen. Nog anderhalf uur te gaan. Link to comment
esteban² Posted February 17, 2023 Share Posted February 17, 2023 Ha! De stemmen-voor-de-tegenstand-om-vlak-voor-de-deadline-te-switchen-truuk is ook weer aanwezig, merk ik. :) Die zagen we vorig jaar ook al. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Recommended Posts