Ga naar inhoud

[Grote finale] feestmaal 14 vs. feestmaal 9


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-02-23 at 08:00

Recommended Posts

post-4-0-09788900-1486502376.png

 

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel mag zich de winnaar van het grote feestmalentoernooi noemen!

 

 

A

 

AsterixGroteOversteek.jpg.3244eb32d86fe4

La grande traversée 1975 p.44

 

Prologtec

 

 

B

 

Nero.jpg.f23a032156b74cd7f198ed7c0ab43ab

En dus ga ik een Nero indienen. Dat is wel geen gemakkelijke keuze, wegens veel te veel keuze. Ook al eindigen opvallend meer albums dan verwacht niet met de traditionele wafelenbak. En ik was helemaal vergeten dat er een album is met wafels op de cover. Maar uiteindelijk ga ik voor de laatste prent uit De Blauwe Woestijn. Gewoon omdat er ook andere personages van Sleen opstaan en het gepubliceerd is in het jaar dat Nero 50 jaar oud was.

 

TDPB

Link naar reactie
  • Yncke changed the title to [Grote finale] feestmaal 14 vs. feestmaal 9
  • Bonte pinned this topic

Mooie finale! toch voor Asterix gestemd...

 

ik vind persoonlijk dat een 'wafelenbak' minder een 'feestmaal' lijkt te zijn dan een royale maaltijd met veel vlees zoals afgebeeld bij Asterix. Zoals het mij voorkomt is een 'wafelenbak' (is dat eigenlijk een daadwerkelijk begrip in Vlaanderen?) eerder een soort verjaardagspartijtje in de overtreffende trap (compleet met een (verjaardags)taart 🙂

Link naar reactie
4 uren geleden, sanderg zei:

Mooie finale! toch voor Asterix gestemd...

 

ik vind persoonlijk dat een 'wafelenbak' minder een 'feestmaal' lijkt te zijn dan een royale maaltijd met veel vlees zoals afgebeeld bij Asterix. Zoals het mij voorkomt is een 'wafelenbak' (is dat eigenlijk een daadwerkelijk begrip in Vlaanderen?) eerder een soort verjaardagspartijtje in de overtreffende trap (compleet met een (verjaardags)taart 🙂

Jamaar, die Galliers eten altijd everzwijn, vis en wijn. Dat is hun dagelijkse menu. Terwijl iedereen weet dat het pas feest is als er taart op de tafel staat!

Link naar reactie

Heerlijk versgebakken wafels, een feestelijke taart met 50 bovenop, koffie in 't zondagse servies, bubbels, een hele kist wijn, (vermoedelijk) cognac, gelukkig ook limonade, gezelligheid ... als dát geen feestelijk moment is!  Het stond voor mij bij de nominaties reeds vast, deze Nero mag winnen.  Mooi geheel met verschillende kleine charmante of grappige tafereeltjes, ... de letter-patronen die het EINDE aangeven op de stoelen, dat maakt het helemaal af.  Een waar plezier om naar te kijken. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
29 minuten geleden, TDPB zei:

Jamaar, die Galliers eten altijd everzwijn, vis en wijn. Dat is hun dagelijkse menu. Terwijl iedereen weet dat het pas feest is als er taart op de tafel staat!

Kan zijn - ik geef toch de voorkeur aan een hartige maaltijd 😉 Die vis zou ik laten staan overigens. Het zwijntje daarentegen zou er zeker ingaan

En tja... ik ben niet van de wijn en/of de bubbels. Die kroezen bij Asterix lijken te duiden op mede of iets dergelijks (bier bestond nog niet)... doe mij dat maar dan 

Link naar reactie

Valt wel mee: Vooral in de Ardennen zijn er heel wat streekgerechten rond everzwijn.

 

Woinic: het grootste everzwijn ter wereld:

Als er één selfie is die je niet mag missen, dan is het deze wel. 

https://www.ardennes.com/nl/de-bestemming/het-culturele-erfgoed-dat-u-gezien-moet-hebben/winic/

 

 

7 uren geleden, Yncke zei:

Waren het de simpele boterhammekes geweest, dan had Asterix mijn stem gekregen. Maar in dit duel heb ik 't meer voor de wafelenbak. Vooral omwille van de grote afwisseling van wat er zo allemaal te drinken valt.

 

Waarschijnlijk staat alles op tafel, wat er toen voor handen was ten tijde van Asterix. 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, esteban² zei:

image.png.fff7e3803acc2015ea61f4f62a262976.png

 

Waar blijven de ik-kom-één-keer-per-jaar-toevallig-online-om-één-beslissende-stem-uit-te-brengen accounts? 😅

 

 

Hier ben ik al!!😉😁

 

Zoals ik in het beginne ergens geschreven had is dit een eindstrijd tussen een Nero en Asterix geworden. 2 series met in hun DNA everzwijn- en wafelfestijnen . Voorlopig (7.20 uur) ben ik op de wip. Duizelig van de "absolute macht" ben ik momenteel! 😄 Na grondig beraad mijn stem uitgebracht: ik kies voor de Franse onderburen. Nog anderhalf uur te gaan.

 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...