Ga naar inhoud

Lauwert Uitgeverij


cinco

Recommended Posts

lauwert_toplogo.jpg.c6ef4b39d277f5b7054242375b5d605e.jpg

 

Een uitgeverij die met razende vaart ons Nederlandstalig striplandschap is binnengereden.

Met heel wat opmerkelijke titels. (al had ik graag gezien dat ze sommige van hun uitgaves een maatje groter op de markt brachten)

Ook wel aan de prijzige kant, dus niet vanzelfsprekend om alles op te pikken wat ze publiceren.

Daarom even vragen wat mensen hier op het forum als de absolute toppers in het fonds van deze uitgeverij beschouwen.

Link naar reactie

´Sirocco´ gelezen uit bieb. Wel van genoten maar toch niet zelf gekocht. 

Van alle andere uitgaves niets gekocht/gelezen. Vooral te hoge prijzen die me tegenhouden voor ´verrassingsaankoop´. Met die prijzen neem ik her risico op een miskoop niet. Daarom eerst in bieb proberen te vinden en uit te lenen. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
40 minuten geleden, bammar zei:

Ik heb ze allemaal en allemaal gelezen. Het zijn een voor een heel goede verhalen met tekeningen passend bij het verhaal; TOPPERS.

 

Dat kan niet, he hombre. Er moeten er toch bij zijn die je beter vindt dan de andere.

Zelf heb ik Sirocco links laten liggen omdat de thematiek me niet aanspreekt. Over De dooie heb ik getwijfeld, het is alleszins mooi getekend. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mooie titels maar onder het motto 'minder strips' kopen heb ik er niets van gekocht. De prijs zal me ook niet extra echte motiveren om het te doen.

 

Sirrocco had ik wel direct in het Frans gekocht wanneer het verscheen (had het eerder al zien liggen in de etalage in een boekenwinkel in Venetië). Had geen zin om te wachten of dit opgepikt zou worden in het Nederlands. En dat was een TOP titel

Link naar reactie

Sirocco: lang getwijfeld, toch gekocht. Blij mee.

De belegerden (stripwebversie): ça va.

Geheugen op zak (stripwebversie): meer van verwacht, maar alles van Brunschig haalt een goed niveau.

Edelweiss: viel me tegen. Weet ook echt niet meer waarom ik dit had gekocht.

 

De rest niet gekocht op basis van scores Bdgest/goodreads, of in het FR in bezit.

 

Serena: straks bestellen bij stripweb.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Waldorf zei:

 

Dat kan niet, he hombre. Er moeten er toch bij zijn die je beter vindt dan de andere.

Zelf heb ik Sirocco links laten liggen omdat de thematiek me niet aanspreekt. Over De dooie heb ik getwijfeld, het is alleszins mooi getekend. 

Sowieso, is de ene beter dan de andere. Maar ze zijn allemaal van een hoog niveau. Sirocco, de dooie, Geheugen op zak, Na de razzia, GOST111, Als de fado, Esma... allemaal goed, maar moeilijk om te rangschikken omdat bij de ene het scenario, bij de ander de tekeningen of beide goed zijn. Van allemaal genoten.

Link naar reactie
8 uren geleden, Ambreville zei:

Senso, Edelweiss en de Dooie. Happy End en een Misrekening had ik al in het Frans. Het pijnpunt zijn de prijzen. Het formaat werkt wel voor de boeken die ik heb van hun. Wie weet gaat er ooit een juicekanaal het verhaal achter de scheiding met Microbe uit de doeken doen.

Zijn de uitgaven in het Frans op een groter formaat?

Link naar reactie
2 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik weet niet of het voor alles geldt. Toch een aantal. Formaten staan op Amazon.fr

 

In het Frans : 

 

Happy End 24 x 1.2 x 31.7 cm

Edelweiss  21.5 x 1.3 x 29.3 cm

Un erreur de parcours  :  ‎ 21.2 x 2.1 x 28.3 cm

 

 

Dus duidelijk groter formaat. Waarom gaan ze dan voor dit kleiner formaat, met voor mij soms moeilijk te lezen tekst.

Link naar reactie

Voor mij springt Serena er met kop en schouders boven. Een knap verhaal die je meesleurt van de eerste minuut!

Sirocco, Edelweiss en de Overblijvers konden me ook bekoren.

 

Het is inderdaad een kleiner formaat, maar ligt wel handig in de hand. Al moet ik aansluiten dat bij sommige albums de tekst wel moeilijk leesbaar wordt hierdoor.

 

In ieder geval knap dat ze in deze tijden opstarten en ons toch wel mooie albums brengen!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Onderstaande vertalingen waren in ieder geval voorzien, ik herken er een paar:

 

- Anne Bonny (Ranghiasci, Mastragostino)

- Le Grizzli (Fred Simon, Matz)

- Hope One (Fane)

- Judee Sill (Díaz Canales, Alonso Iglesias)

- Red Creek Shuffle (Corbeyran, Pacheco, Saint Blancat)

- No Body (Christian De Metter, Didier Gonord)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ondertussen ook  'De Belegerden' gelezen.  Is nog zo’n indrukwekkend goede strip van het fonds van Lauwert dat meteen als storyboard kan dienen voor een Oscar-winnende film.  Deed me denken aan ‘La Haine’ en ‘Amores Perros’… zeer donker van toon, de hopeloosheid druipt van de pagina’s, sterk opgebouwd scenario met enkele verrassende wendingen… TOP !

'Senso', 'De Belegerden' en 'Als de Fado' zijn op dit moment mijn absolute aanraders van deze uitgever.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 28/10/2023 om 21:24, Flow_ zei:

Voor mij springt Serena er met kop en schouders boven. Een knap verhaal die je meesleurt van de eerste minuut!

 


Zopas ook gelezen... Waw...
Heb 2,5 uur tijd in de Appalachen besteed met de personages…. Opnieuw een zeer filmisch aanvoelende strip die me compleet in de ban had.  Lauwert heeft stripjaar 2023 veel sterker gemaakt, zoveel is duidelijk.

Link naar reactie
  • 1 month later...
3 uren geleden, Rik zei:

Ik heb de Lauwert uitgaven Anne Bonny en " de helden van het volk"  besteld. Ben benieuwd wat ik ervan zal vinden.

Anne Bonny is verhalend leuk gebracht.

De helden van het volk ook maar brengt (te?) veel verhaallijnen naar voor. 
Beiden zijn zeker goed, maar geen toppers.

Link naar reactie
Op 3/2/2024 om 18:05, Koen Claeys zei:

Ondertussen 'iemand om mee te praten' gelezen.  Als Uitgeverij Lauwert nog 9 strips van dit niveau op de markt brengt zal het een monopolie hebben op de TOP 10 van 2024.  Wat een prachtig boek alweer.  Zal bij veel lezers wel impact hebben.  Zééér, zééééééér goed !!!!!

image.thumb.png.6281c31583e329c19d46d436a4e2178e.png

Ik vond het enorm storend dat de jonge en de oudere versie geen enkele uiterlijke gelijkenis hadden. Die neus!!! De vorm van het hoofd!!! Als je dan het interview met de auteur leest had hij er niet eens over gedacht. Maar voor de rest: schitterend verhaal en schitterend getekend.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 5/2/2024 om 22:01, linthout zei:

Ik vond het enorm storend dat de jonge en de oudere versie geen enkele uiterlijke gelijkenis hadden. Die neus!!! De vorm van het hoofd!!! Als je dan het interview met de auteur leest had hij er niet eens over gedacht. Maar voor de rest: schitterend verhaal en schitterend getekend.

 

En op dat interview staat zijn naam verkeerd. Beetje slordig. Maar geweldig boek dus!

Link naar reactie
Op 3/2/2024 om 18:05, Koen Claeys zei:

Ondertussen 'iemand om mee te praten' gelezen.  Als Uitgeverij Lauwert nog 9 strips van dit niveau op de markt brengt zal het een monopolie hebben op de TOP 10 van 2024.  Wat een prachtig boek alweer.  Zal bij veel lezers wel impact hebben.  Zééér, zééééééér goed !!!!!

image.thumb.png.6281c31583e329c19d46d436a4e2178e.png

Bij bij natuurlijk, maar ik ben een sucker voor dit soort verhalen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Timhardt zei:

Bij bij natuurlijk, maar ik ben een sucker voor dit soort verhalen.

Idem hier.

Heb het album net besteld vanwege de reviews hier. Ben zeer benieuwd. Probeer me meer open te stellen voor dit soort strips tegenover het klassieke werk, maar om 1 of ander reden blijf ik steeds terugvallen op die oude gekende reeksen en raak ik er gefrustreerd over 😂

Link naar reactie
22 minutes ago, Ambreville said:

Dat gaat niet lukken. Reden :  Prijs en formaat.

Helemaal akkoord. 

 

Grizzly heb ik uitzonderlijk wel nog besteld, omdat het formaat groter zou zijn dan hun meeste andere uitgaven, en dus het formaat van de FR-uitgave zou benaderen. Maar door het prijsverschil (adviesprijs 16.95 FR versus 25.95 NL) heb ik er wel over getwijfeld.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...