Ga naar inhoud

Facts 2015 : 26&27 September - 25Ste Editie!


shakeitupguy

Recommended Posts

Die 3 prints zijn van Ma Yi, Ryan Kelly en David Baldeon. Die prints moeten gekocht worden als je iets van deze 3 wilt.

Bij Bermejo betaal je de 60€ aan hem als je bij de happy few hoort (ik hoorde reeds geruchten van overnachten hiervoor) en 50€ voor het ticket van George Perez (gelukkig doet hij er veel).

 

Overnachten bij de ingang.

 

Probleem voor mij is dat ik de x meter tot de artist alley niet in het zelfde tempo kan rennen als sommige meer getrainde dedi jagers.

 

Dus uren eerder aanwezig zijn om er dan uit gelopen te worden.

Denk niet dat ik het doe.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Bij DD/Silvester snap ik iets niet: waar moet je nu eigenlijk zijn voor beursedities/signeertickets? Want op hun FB-pagina hebben ze het over een goodie bag alleen aan de stand bij de inkom en beursedities alleen aan de artist alley. Dus als ik het goed begrijp moet je naar de artist alley voor beursedities/tickets (en krijg je dus geen goodie bag?), en voor gewone aankopen naar hun stand aan de inkom (met goodie bag, maar dan ben hopeloos te laat voor de tickets?)? Beetje duidelijkheid graag...

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Bij DD/Silvester snap ik iets niet: waar moet je nu eigenlijk zijn voor beursedities/signeertickets? Want op hun FB-pagina hebben ze het over een goodie bag alleen aan de stand bij de inkom en beursedities alleen aan de artist alley. Dus als ik het goed begrijp moet je naar de artist alley voor beursedities/tickets (en krijg je dus geen goodie bag?), en voor gewone aankopen naar hun stand aan de inkom (met goodie bag, maar dan ben hopeloos te laat voor de tickets?)? Beetje duidelijkheid graag...

 

Hebben ze niet twee stands: een achteraan bij de alley en een normale vooraan? 

 

Zie de tekst van Silvester FB:

"Je vindt ons tijdens FACTS op de volgende locaties

- Een ruime stand tegenover de entree: Early birds kunnen hier terecht voor een goed gevulde goodiebag. 

- Achterin, naast de Artist Alley: Hier zijn enkel De Beursedities van o.a. Atalante en Izuna verkrijgbaar en zullen de auteurs hun boeken voorzien van een mooie tekening. 

Link naar reactie

Bij DD/Silvester snap ik iets niet: waar moet je nu eigenlijk zijn voor beursedities/signeertickets? Want op hun FB-pagina hebben ze het over een goodie bag alleen aan de stand bij de inkom en beursedities alleen aan de artist alley. Dus als ik het goed begrijp moet je naar de artist alley voor beursedities/tickets (en krijg je dus geen goodie bag?), en voor gewone aankopen naar hun stand aan de inkom (met goodie bag, maar dan ben hopeloos te laat voor de tickets?)? Beetje duidelijkheid graag...

 

De beursedities waren te koop op hun site.

Besteld en betaald,

dan kun je ze rustig wat later ophalen bij Silvester.

 

Ter info:

Op de beurs in Veldhoven waren om +/- 11 u op de zondag de beursedities op.

 

 

Laatste aanvulling.

De beursedities werden op de Silvester site aangeboden bij de "acties".

Ze staan er nu niet meer vermeld.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Ter info:

Op de beurs in Veldhoven waren om +/- 11 u op de zondag de beursedities op.

 

Ongetwijfeld waar, maar daar waren ook veel minder tekenaars. Ik zou verwachten dat de dedi-jagers daar een Janjetov, een Magda, een Hamo en een Walthery aanschaften. Uitgaven voor in totaal zo'n honderd euro. 

 

Als ik optel wat ik verwacht bij FACTS uit te gaan geven, kom ik véél hoger uit. 

 

Zuiver om financiële redenen verwacht ik dat de meesten het daarom wat rustiger aan zullen doen.

Link naar reactie

De beursedities waren te koop op hun site.

Besteld en betaald,

dan kun je ze rustig wat later ophalen bij Silvester.

 

Ter info:

Op de beurs in Veldhoven waren om +/- 11 u op de zondag de beursedities op.

 

 

Laatste aanvulling.

De beursedities werden op de Silvester site aangeboden bij de "acties".

Ze staan er nu niet meer vermeld.

 

Antwoord gekregen op FB:

 

"Dus aan jullie stand in het begin worden de beursedities niet verkocht?

    • 15051_628459747169076_1840702801_n.jpg?o
      Verwijderen
      Dark Dragon Books Nee, daarvoor moet je achterin zijn waar de artiesten signeren."
       
      Dus hieruit concludeer ik dat het dus wel degelijk naar achter hollen wordt voor die edities... Redelijk raar vind ik, maar soit.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Door meerderen :)

 

de eerste early birds staan al enige tijd (minstens drie kwartier nu ik dit schrijf 7.15) voor de deur. Ik benijd ze niet, het is koud....

 

even preken voor eigen parochie, wij staan vlakbij artist alley. We hebben (in mijn ogen helaas, voor koopjesjagers een uitkomst) weer enkele beschadigde exemplaren:

 

Superman Earth One 3
Detective Comics 2
Multiversity 5
Multiversity 6
Vampire Diaries 2
Injustice 1
Mortal Kombat X 1

 

Vraag ernaar, want ik kan ze niet meer op de tafel kwijt :e005:

Link naar reactie

Dag 1 voorbij, dag 2 is reeds enige tijd aangevangen. Voor mij dan. De verkoop overzien en vaststellen dat het inderdaad goed is dat nieuwe voorraad is bijgehaald :e005:

 

Vandaag zal het naar verwachting weer zéér druk zijn met de signeersessies bij onze stand - voor degenen die willen, laat Romano maar eens een Detective Comics 2 (zit zijn werk deels in) onder handen nemen ipv de eeuwige J-Rom :e005: :e005: :e005:

Link naar reactie
Gast Belgium Cat

Betere editie zeker en vast!

+ goede tekenaars (muv Crisse die erg tegenviel)

+ apart noemen Deplano (die weet zijn fans vriendelijkheid,aandacht en mooie tekening te geven

+ goede sfeer

+ organisatie op achtergrond

- zondagmiddag, tekenaars voor de organisatie

-catering

- catering

- en nog vaak.. de catering.

Link naar reactie

Heb me ook geamuseerd als nonkel met twee neefjes Vincent (8) en Mathijs (6). Zij keken vooral graag naar de toys, de cosplayers, de dino' van Jurassic World... en de worstelaars. Verslagje stond op mijn Facebookpagina:

 

Vermoeiend dagje FACTS in Gent achter de rug. Wat viel er te onthouden?
- We waren nog maar toegekomen en terwijl ik onze jassen in de rugzak propte, vroeg Mathijs al om terug naar huis te gaan. Zijn ogen vielen snel open door de duizenden cosplayers. Bij zombies en allerhande monsters was er geen schrik, behalve voor een soort gorilla die zich op vier poten voortbewoog. Nu, ik moet ook wel zeggen dat ik hem wat te bruusk tot bij de blikkerende tanden van het beest duwde.

- In de Game Mania-bus gezeten tot we eruit werden gesommeerd omdat er al veel anderen stonden te wachten.
- Vincent ontpopte zich tot een gameontwikkelaar op de stand van Nintendo, maar maakte een level voor zichzelf dat veel te moeilijk was. Hij sneuvelde constant.
- Bewegende dino's van Jurassic World zijn cool, halfnaakte worstelaars die elkaar met slechte overacting te lijf gaan en acrobatieën uitvoeren om opzichtig klappen te verkopen, is nog cooler, vooral voor Mathijs.
- Een cadeautje, de helm van Transformer Optimus Prime, was een treffer... Toch een minuut of tien. Nog beter ware het schild van Captain America. Dat wilde ik niet kopen. Traantjes bij Mathijs. Ik kon het ook niet betalen want het was een stuk van een decor. Maar met wat psychologische oorlogsvoering ("misschien moet ik het masker aan dat kindje geven of hier in de vuilnisbak gooien") zag hij alsnog de waarde ervan in. Thuis kwamen we erachter dat er nog batterijen in hoorden waardoor de stem vervormd/verzwaard wordt met bijkomende transformatiegeluidjes. Als test beval ik hen: "Optimus Prime zegt dat jullie nu je tanden moeten poetsen". Topcadeau.
- Hen de grootte van hun pizza laten bepalen en uit voorzichtigheid een nog kleinere kiezen, betekent auomatisch dat ikzelf twéé pizza's zal eten. Al die verspilling van voedsel ligt niet aan volwassenen, het is de schuld van kinderen.
- Voor straf kregen ze geen ijsje van een crèmekar aan Sint-Baafs, ik sleurde ze mee naar het Lam Gods. Een beetje kunst en cultuur kan geen kwaad. In een propvolle kapel maakte ik er een spelletje van om hen te laten zoeken naar een kroon, een boek of een lammetje en vertelde hen over de diefstal van de Rechtvaardige Rechters. Toen ik achteraf vroeg wat ze van het schilderij vonden, zeiden ze wel spontaan en in unisono: "Mooi!"
- In de winkelstraten van Gent vroegen ze bij elke bedelaar waarom ze dan niet gaan werken om centjes te verdienen.
- Bij een blinde meneer die op de trein opstapte en een plaatsje zocht, diende ik ervoor te zorgen dat ze daar geen rare vragen bij zouden stellen en dat hij echt geen wandelaar is met een wandelstok. Maar toen de blinde bij het afstappen aan zijn halte een inschattingsfout maakte en mij begon te betasten in plaats van naar de deur te tasten, proestten ze het bijna uit.

 

post-35-0-84284500-1443437173_thumb.jpg

Link naar reactie

Eigenlijk niet. Ik liet ze voor me lopen, waarbij ze zelf al snapten dat ze elkaars hand moesten vasthouden. Soms nam ik hen ook nog eens bij de hand om ergens door te kunnen of sneller te passeren. Er is eigenlijk ook heel weinig op hun hoogte. Voor demonstraties moeten ze naar voren dringen. Of er wordt tegen hen aangelopen met mantels, stokken en wapens. Allemaal per ongeluk natuurlijk.

De heel mooie Lego-maquettes van Star Wars waren dan weer ideaal voor hen om minutenlang naar te kijken.

Ze hebben zich geamuseerd, hoor. Maar 2-3 uur is wel een maximum. Zoveel rondwandelen, slentreren eigenlijk, is vermoeiend.

Link naar reactie

Ik heb mezelf ook zitten afvragen waarom er niet meer activiteiten-op-kindermaat zijn op Facts.  Met de 25e editie liepen er toch al veel kleine mannen en vrouwen rond.

Josefien (8) amuseerde zich vooral op de stand van Wacom, waar ze op een Cintiq zat te tekenen.  Net als ik :-). Het Thaïse snoepjeskraam en de Japanse rijstbollen waren ook een schot in de roos.  Het bodypainten vond ze zeer fascinerend, ik ook.  Voor de rest vond ze het nogal op jongens gericht.  Die vinden Star Wars wel leuk. 

Nu en dan moest ik haar er ook op wijzen dat wijzen naar de mensen onbeleegd is, ook al zijn ze verkleed.  Toen ze weer wees, dit keer naar iemand in een rolstoel die Anna (of Elsa) uit Frozen vertolkte, heb ik haar toch even moeten terechtwijzen...

Link naar reactie

Ik vond het ook een goeie Facts. Ik heb me goed geamuseerd en teveel geld opgedaan. Ik had gemist dat Summer Glau (Firefly/Serenity) er ging zijn, dus was aangenaam verrast dat ik haar op de gastenlijst zag staan. In de loop vd dag even gepasseerd en wauw, mooie vrouw. :hartje: Die Japanse rijstbollen kende ik niet en waren best lekker. Geslaagde editie voor mij.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Belgium Cat

Dan ben jij een van de gelukkigen die genoeg tijd (vooral heel veel tijd) had om ergens iets te bemachtigen. De lange rijen en geduw waren mij te machtig.

Fijn dat het lekker was.

 

Misschien dat dit niet bij facts hoort maar bij Expo. Zorg voor je bezoekers is in beider belang.

Link naar reactie

 

Ik heb geen enkel incident gezien tussen de verzamelaars...

 

Nou, achter me stond iemand die vond dat ik voordrong bij Lemercier, terwijl ik de hele tijd vooraan heb gestaan, in gesprek met en naast Velden8. maar kennelijk moesten wij gewoon achter elkaar blijven staan, zonder te praten.

 

En dan was er ook nog die Franse dame die vond dat zij bij Federici vooraan moest staan, hoewel ze later aankwam dan de mensen die al wel met hun tas in de rij stonden.

Link naar reactie

Dan ben jij een van de gelukkigen die genoeg tijd (vooral heel veel tijd) had om ergens iets te bemachtigen.

Ik moest iets halen voor George Perez en dan realiseeer ik mijn bevoorrechte positie dat ik idd rijen totaal negeer 'when on business'.

Maar ik heb niets voor mezelf gehaald (zie hieronder) maar ik zag het en mijn kwijlspoor was te volgen voor 20 meter :D

 

Ben jij als medewerker aan gaan schuiven bij de bezoekers? Jullie hadden toch zeker wel eigen catering zonder wachtrijen?   

Klopt. De Artist Alley had gelukkig zijn eigen catering en de gasten (en wij dus ook) worden goed verzorgd. Heel goed. IK had niets te klagen :)

 

De andere crew-mensen moesten echter wel zelf ergens eten halen, maar daar weet ik eigenlijk niets van af.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dat blijft het zwakste onderdeel van FACTS...........de locatie en de voorzieningen.

De hallen op zich....mmwaah.....

De catering is echt vreselijk slecht verzorgd, giga rijen voor matig voedsel. In een bourgondisch land mag en kan dat toch niet zo slecht zijn.

De parking is ook niet optimaal, maar dit keer weinig last, omdat ik er en vroeg was en laat wegging....dus niet zoveel drukte...hahaha

 

Verder een prima beurs met veel prima tekenaars.

En prima organisatie, hulde.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...