Ga naar inhoud

Van Welke Strip Zou Jij Een Luxe Willen Zien Uitkomen?


STEFAN

Recommended Posts

Spreek voor je zelf , Waldorf .

Een luxe serie zoals de Golden Creek Editions zou ik super vinden.

Of Piet Pienter en Bert Bibber ...

Ik koop bijlange niet alle luxes (zeker niet de volledige linnen uitgaves , die ik te kitcherig vind  )maar af en toe toch van reeksen die mijn voorkeur dragen.

Ook de BD Must uitgaves zijn bijzonder mooi.

Link naar reactie

Ik denk spontaan aan de originele Lanfeust reeks, die ik in semi-kapotgelezen softcovers met allemaal andere zijkantjes heb...

 

Voor de rest koop ik eigenlijk nooit een luxe, maar daarvoor zou ik wel eens een uitzondering durven maken.

 

Ik vind die 4 integrales van Lanfeust van Troy wel al mooi en luxueus genoeg.

Van Lanfeust van de Sterren zou ik ook meteen deze versie kopen, al was het maar om mooi in de kast te staan ;-)

Link naar reactie

Cerebus op groot formaat en deftig papier.

 

The heart of Juliet Jones in een mooie oblong hardcover.

 

Meccano.

 

 

Allemaal zwart-wit.

Ik kan enkel zeggen ♡!

Link naar reactie

Ik vind een deftige hardcoveruitgave (met wat fancy voverwerk al dan niet mat/glanzend) meer dan luxe genoeg. Meerdere delen in 1 bundel vind ik dan nog beter. Zo zou ik elke reeks wel willen bezitten.

Vroeger kocht ik wel vaker luxes op groter formaat. Maar prijs kwaliteit zit dat niet helemaal in orde meer. Strips op zich zijn inderdaad luxe, en al duur genoeg.

Link naar reactie

Ermee doen wat je wil en een kopie voor eigen gebruik (cd-dvd) mocht wel, dacht ik, maar doorverkopen toch heus niet? Aan zo'n dievenprijzen dan nog.

Ik vul mijn opmerking aan: hoe dom kan je zijn om dit te kopen.

 

Een legale Undertaker-luxe zie ik nog wel verschijnen, daar is nu al veel vraag naar.

Link naar reactie

Ermee doen wat je wil en een kopie voor eigen gebruik (cd-dvd) mocht wel, dacht ik, maar doorverkopen toch heus niet?

Ik dacht van wel. Eenmaal verkocht heeft de verkoper jou niks meer de commanderen. (Gelukkig maar.) Het is geen kopie, he. Eerder te vergelijken met een auto kopen, tunen en herschilderen, en dan doorverkopen.

 

Ik kan me wel inbeelden dat ze 'm kunnen pakken via copyright of zo, als er ook maar iets toegevoegd is aan die 'luxe'...

Link naar reactie

Ghogh. Ik weet niet in hoeverre zoiets illegaal is, eigenlijk. Ik meen mij te herinneren dat in Europa, van zodra je een object gekocht had, het je vrij stond ermee te doen wat je wou. Inclusief de schaar erin zetten en doorverkopen. Maar IANAL...

Dat is lastig. Als ik mijn kopij van Undertaker in een luxe mahoniehouten doosje steek en verkoop als uniek luxe exemplaar (wat het ook is, zoals die van mij zijn er geen 2) doe ik niks mis (denk ik).

Link naar reactie

Die Undertaker-luxe heb ik nu wel gerapporteerd bij Ballon Media.

Hoe dom kan je trouwens zijn om dit aan te bieden.

Valt dat niet onder de categorie "huisvlijt"? Zoals de HC van Hermann Jeremiah 13 Strike.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Het zijn alleszins zeer lelijke "luxeversies" van undertaker en de idee om dit op deze manier aan te pakken is belachelijk. Ik heb hem gewoon in het Frans in hardcover gekocht met een tekening van Meyer. Genoeg luxe op die manier.

Wil je nu iedereen jaloers maken ....met een tekening van Meyer..... kwijl.

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Ik ben al blij als er op een gewone hardcover in de winkel geen krassen staan. 

 

Een Luxe kan zeer mooi zijn om de tekeningen in groter formaat te bewonderen. En wat achtergrondkommentaar er bij van de auteurs, dat maakt het zeer interessant. 

Maar ik kan het extra prijskaartje hiervoor niet opbrengen, de luxes zijn te duur. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...