Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Ik denk dan weer dan dat Alfred ( mocht hij nog leven ) het huidige Nobelprijscomité zou dagvaarden, laten ontbinden en vervolgen tot in de eeuwigheid.

De Rohingya zijn begonnen trouwens.  Je moet dat ook on een breder perspektief zien. Gans die regio in zuidelijk Azië, heeft ook altijd al eeuwenlang ambras gehad met de islam. Wat de non-islamitische Aziaten doen is niets meer dan zich verdedigen tegen een totalitair regime genaamd de islam. Maar sinds de VN/mensenrechtenclubjes geregeerd worden door de Saoudi's wordt elke kritiek, fysieke verdediging tegen aanvallen vanuit de islam, bestempeld als discriminatie, genocide, repressie enz...

Geen zinnig mens met meer dan 2 werkende hersencellen neemt zo'n haatclub als de VN ernstig. En Saoudi-Arabië al helemaal niet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Wanneer je als mens dergelijke ingrijpende situaties moet doormaken, heeft het brein tijd nodig om zich te herstructureren.  Nieuwe hersenverbindingen groeien aan, waar vorige afstierven. Vandaar dat het innerlijke gevoelsleven - dat voortkomt uit de hersenwerking - veel zaken zoals alledaagse beslommeringen op "on hold" zet.

Wij zijn ons brein.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Juist. Zeer recentelijk ontdekt trouwens. De darmen bestaan deels uit zenuwcellen die ook van hetzelfde type zijn als waaruit de hersenen bestaan. Met die ontdekking kunnen we het buikgevoel wel beter verklaren en is het minder vanzelfsprekend om dat enigszins lacherig te negeren of mensen die beslissingen nemen op het buikgevoel wegzetten als simpletons.

Gevoel en ratio zijn feitelijk een en hetzelfde.

Link naar reactie

Klopt.  Het is eigenlijk al langer geweten.  Michael Mosley (arts, medisch journalist) praat al jaren met de juiste mensen hieromtrent.  De professor die mij (onrechtstreeks) opvolgt, stelt dat waar Mosley over schrijft, simpelweg de toekomst van de geneeskunde is.  Dat we énorm veel gaan kunnen verklaren en/of behandelen eens we daar zicht en vat op krijgen.  Zicht, daar staan we nu aan het zeer prille begin van.  Vat ... Dat we dan decennia verder zullen zijn, volgens hem, vond ik minder hoopvol.

De door farmaceutica gesubsidieerde 'klassieke geneeskunde' verzet zich enorm tegen deze 'ontdekking' en doet het merendeel af als nonsens.  Comme d'habitude.  Eerst tientallen jaren lang alles tegen houden en alle betrokkenen aan de schandpaal nagelen, om dan later reeds gedane onderzoeken te herdoen, met de pluimen te gaan lopen en pas op de kar te springen als er geld valt uit te halen.  Enfin.  Frustraties.

Mosley publiceerde in 2018 "Het Slimme Darmdieet", dat gaat daar over.  Laat je niet misleiden, zijn boeken dragen die dieet-titels zodat ze verkocht worden.  Geeft hij zelf toe.  Het zijn in de kern eigenlijk niet echt dieet-boeken.  Al hoort dat aspect er wel bij. Het is geen 'dieet' om te vermageren, het is een dieet om problemen opgelost te krijgen.  En ze zijn bewust zodanig geschreven dat Jan met de pet ook kan volgen.  Maar ze bevatten ontzettend veel relevante informatie.  Zelf helaas niet met aandacht kunnen (uit)lezen.  Als dat ooit weer lukt, ga ik het zeker nog eens ontlenen.

Wat mij het meest fascineert, is het feit dat er een gigantisch leger aan microben allerhande in je darmen zitten die niet alleen in staat zijn je immuunsysteem, humeur, gewicht etc. te beïnvloeden, maar effectief mee gaan bepalen wat jouw bovenkamer beslist.  Het darm-brein zou bij momenten dominant zijn.  En dat dus voornamelijk door wat er in het centrum van de verbinding tussen mond en kont leeft.  Eigenlijk vind ik die gedachte zelfs wat griezelig.  En op die manier ben je eigenlijk inderdaad wat je eet.

 

Het is ook zo dat we nu vaak symptomen behandelen waarbij ze zich op de hersenen richten, terwijl de onbehandelde oorzaak daar beneden zit.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
38 minutes ago, esteban² said:



De door farmaceutica gesubsidieerde 'klassieke geneeskunde' verzet zich enorm tegen deze 'ontdekking' en doet het merendeel af als nonsens.  Comme d'habitude.  Eerst tientallen jaren lang alles tegen houden en alle betrokkenen aan de schandpaal nagelen, om dan later reeds gedane onderzoeken te herdoen, met de pluimen te gaan lopen en pas op de kar te springen als er geld valt uit te halen.  Enfin.  Frustraties.

 

Op welke manier juist houdt big pharma feitelijk alles tegen? Niet dat ik farma constant loop te bewieroken, maar om nu alles wat misloopt op hun  conto toe te schrijven is er ook wel wat over.

Zelf zie ik meer problemen met instituten zoal de orde van geneesheren en de hoge gezondheidsraad enz...zij die wetten kunnen maken en wetsvoorstellen lanceren.

Link naar reactie

"Alles wat misloop op hun conto schrijven" is er inderdaad over.  Dat heb ik niet gedaan. ;) Maar ze spelen wel een gigantisch grote rol.

Op welke manier?  Op honderden manieren. 

Eerlijk?  Ik heb geen idee hoe ik de overrompelende hoeveelheid aan informatie (documentaires, lezingen en publicaties allerhande) die de laatste 7 jaar op mij afgekomen is, hier zo in een paar lijnen kan samenvatten. Dat kan onmogelijk zonder uiterst incompleet te zijn en zou wel heel kort door de bocht gaan.  Zo'n gigantisch kluwen.  Het gaat ver.  En diep.  Voor mij absoluut geen beginnen aan.

 

Achter werkelijk elk aspect, hoe klein ook, dat deel uitmaakt van de medische wereld, komt de grote farmaceutica te pas.  Wereldwijd, op het hoogste en laagste niveau.  Ook in de praktijk van je huisarts.  Ze zijn de geldschieters achter werkelijk zowat alles wat je kan bedenken dat met je gezondheid te maken heeft.  Rechtstreeks en onrechtstreeks.  En zij bepalen grotendeels wat al dan niet zal gebeuren.  En eigenlijk is het simpel.  Track and trace.  Hoe dieper ze graven, hoe meer diezelfde namen naar boven blijven komen.  Neen, ik ken ze niet vanbuiten.

 

Wat je daar zegt over instituten, klopt eveneens.  Denk bv ook aan het Riziv.  Alles hangt aan elkaar.  Maar ook daar hetzelfde verhaal.  Veel, heel veel, is uiteindelijk te herleiden naar de farmaceutische wereld.

Ik zou je eens wat docu's moeten aanraden.  Want het zal zeker je ding zijn.  Alleen ken ik geen enkele titel.  Dat zijn geen "films", maar vaak onderdelen van reeksen enz.  Dat zal zoekwerk worden als mijn kop er naar staat.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Big pharma is niet te groot. Maar te geconcentreerd. Komt vooral door patentwetgeving. Enkele bedrijven eind 19e en begin 20e eeuw hebben significant goede producten ontworpen en veel bijdragen geleverd aan onderzoek en inzicht wat betreft ziektes en de medische wereld in zijn geheel. Maar gaandeweg hebben ze ook hun kennis beschermd door patentwetgeving en terzelfdertijd veel anderen die ook iets gingen kunnen betekend hebben in de geneesmiddelenontwikkeling buitengesloten.

En daarvoor hadden ze de overheid nodig. Op die manier konden ze blijven groeien zonder al te veel competitie van nieuwkomers. En de nieuwkomers die toch hun plaatsje aan het veroveren waren werden algauw uitgekocht. Banken waren ook al verbonden met de grote jongens in de medische wereld, plus de autoriteiten die ook wel een en ander stuurden. Dus uiteindelijk blijf je met een handvol spelers in de markt, die altijd dezelfden zijn. En veel vermogen hebben.

Maar nieuw geld, dat niet via banken en overheid verloopt, genetici die nieuwe start ups ontwikkelen, die combinatie zal ervoor zorgen dat overheid-bank-big regulated pharma kartel opengebroken wordt.

Je ziet van hier dat RIZIV, de orde, de hoge raad, apothekers, dokters, ziekenhuiskartels al op hun achterste poten zullen staan wanneer mensen online medicatie, operaties, gen therapie en al hetgeen zal ontwikkeld worden in de nabije toekomst, voor zichzelf zullen regelen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hij was geweldig in zijn transgenderrollen. Of old school beschreven: gezette oudere lelijke wijven die meerdere worpen achter de rug hadden. Annex een bewogen, turbulent leven.
Zie: Life of Brian.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...