nobody Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 1ste kwartfinale. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A the pope B Deze cover heeft alles wat je van een piratenstrip kan verwachten: een scheepswrak, een bootje met een lichtje dat er naartoe vaart, etc. De cover nodigt zo uit om dat boek vast te nemen en te beginnen lezen: wat zit er in dat wrak, een schat misschien? SPeeDy Link to comment
Rik Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Eigenlijk had dit de finale moeten zijn.... Uiteindelijk toch B gekozen Omnia mutantur nihil interit Link to comment
nobody Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Ik vind het twee prachtige covers, maar de sfeer die B uitstraalt vind ik beter, is meer mijn smaak. B dus. Link to comment
Kool Thing Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Finale avant la lettre. Ik kies voor A. Integratie titel en tekening zijn top. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Waldorf Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ik heb voor A gekozen. B is een goede genre-cover, maar het is toch ook een beetje het werk van een decorbouwer in de Efteling: een obligaat doodshoofd, wat versleten zeilen en groen slijm dat van het plafond druipt. A is sterk op zich, zonder dat er een boek moet aanhangen. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Moeilijk, moeilijk. B is een fraaie covert en zeker geen pretpark affiche ! A heeft wel een zeer mooie kleur blauw, A wordt het ! Link to comment
mojo Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Moeilijke keuze, ze mogen van mij beiden doorgaan. Het thema van B spreekt me meer aan, dus voor B gekozen. This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Tweetie Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Allebei mooie plaatjes, maar de "aftiteling" is bij A veel beter. Link to comment
Dog Mengo Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ik heb voor B gekozen. Ik hoef er maar naar te kijken en het is net of ik er ook echt ben! Een 'realistische' en tegelijk avontuurlijke cover geeft de doorslag voor mij. Link to comment
Timhardt Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Eigenlijk had dit de finale moeten zijn.... Uiteindelijk toch B gekozen eens. en idem. Link to comment
Kristof Berte Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Mijn twee favorieten nu al tegenover mekaar, jammer. Ik weet nog niet direct wat te kiezen... 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
sanderg Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ik ben het helemaal met Waldorf eens. A is voor mij de uiteindelijke winnaar. Ontzettend mooie cover https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Kool Thing Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Het is close,... Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
the pope Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ik heb mijn poëziewoordenboek niet op zak, gelukkig verwoordt Waldorf het voortreffelijk.B is voor mij een decor, als het niet van de Efteling is, dan toch van Disneyland of een matige film met Johnny Depp. Goed gedaan, maar het doet me niks. Cover A geloof ik. Emoties, zowaar. Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 En toch haalt cover B de achterstand die hij eerst had weer in. Nu weer gelijk: 31 - 31. Link to comment
sjaakie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Ben er nog niet uit, inderdaad beiden erg sterk. Link to comment
Bart 01 Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Zolang één van de twee geen 37 stemmen haalt is er niets besloten Ik weet het in elk geval nog niet. De ene dag zou ik voor A stemmen, de andere voor B ... Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Zolang één van de twee geen 37 stemmen haalt is er niets besloten Gezien de 40 - 37 stand in ronde 4, klopt dat niet. Link to comment
nobody Posted January 12, 2017 Author Share Posted January 12, 2017 Zolang één van de twee geen 37 stemmen haalt is er niets besloten Ik weet het in elk geval nog niet. De ene dag zou ik voor A stemmen, de andere voor B ... Ik heb voor B gekozen. A is een goede genre-cover, maar het is toch ook een beetje het werk van een decorbouwer in Plopsaland: twee kindjes in het nietszeggend decor, net goed genoeg voor een reclamepostert, want ze acteren wel, maar weten begot niet wat ze aan het doen zijn. B is sterk op zich, zonder dat er een boek moet aanhangen, het avontuur, de sfeer en het mysterie druipen er van af. Link to comment
ignoramus Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 ik heb ook voor B gekozen, maar ben het wel niet eens met de kritiek van kuzuri op cover A ( en dus ook niet met de kritiek van waldorf op cover B ) die is ook echt wel heel goed, de 2 kindjes zitten in de mist der tijden, en kijken verwondert naar wat nu nog verborgen is, wat er komen moet, en wat onvermijdelijk zal opdoemen uit de mist. Het enige houvast is een smalle richel ... . Eens met rik : eigenlijk had dit de finale moeten zijn ... Link to comment
nobody Posted January 13, 2017 Author Share Posted January 13, 2017 I'm just messing with W Link to comment
nobody Posted January 13, 2017 Author Share Posted January 13, 2017 En de finale zal de finale zijn. Er zijn heus nog wel goeie covers in het toernooi. Link to comment
Yncke Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Meer nog: naar mijn mening zijn er meer goede covers in het toernooi dan plaatsen in de kwartfinale. yncke.be Link to comment
Timhardt Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 32 - 32 2 ijzersterke covers. Eigenlijk kan ik niet kiezen. Als het dan toch moet is het B, maar de voorsprong is klein. Link to comment
Bonte Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 B iets te kitscherig, A iets te minimaal. Moeilijk kiezen. Link to comment
nobody Posted January 13, 2017 Author Share Posted January 13, 2017 33-33 Ge kunt een verschil maken, Bonte Link to comment
Tweetie Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 En nu 33-33. Maar ik vind A een veel mooiere cover. Link to comment
fenip Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Moeilijk inderdaad. http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190 Link to comment
Bart 01 Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Eindelijk kunnen kiezen: Long John Silver. Link to comment
Tweetie Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Nu lijkt het me met 33-39 wel beslist. Jammer, ik vond cover A de sterkste cover van het toernooi. Link to comment
Kool Thing Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Nu lijkt het me met 33-39 wel beslist. Jammer, ik vond cover A de sterkste cover van het toernooi. 2 Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Chimi Posted January 15, 2017 Share Posted January 15, 2017 Nu lijkt het me met 33-39 wel beslist. Jammer, ik vond cover A de sterkste cover van het toernooi. 3 http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Waldorf Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 De kiezer heeft niet altijd gelijk. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
the pope Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 De kiezer heeft niet altijd gelijk. ik mag hopen dat dat geen sneer is naar de gouwleider van Midden-Brabant?! Link to comment
Waldorf Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 ik mag hopen dat dat geen sneer is naar de gouwleider van Midden-Brabant?! Of naar die met zijn oranje haar, of naar dat afdrijvend eiland voor onze kust, of naar mijn eigen burgemeester? Neueueuhhh... Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Tweetie Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 ik mag hopen dat dat geen sneer is naar de gouwleider van Midden-Brabant?! Is dat de burgemeester van het nieuwe stripfestival? Die krijgt toch zeker wel de stemmen van alle Belgische stripliefhebbers? Link to comment
Tweetie Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 32 - 32 2 ijzersterke covers. Eigenlijk kan ik niet kiezen. Als het dan toch moet is het B, maar de voorsprong is klein. En in de tijd daarna werd de score dus 1-9. Link to comment
Recommended Posts